Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] wibracje na kierownicy przy hamowaniu
Autor Wiadomość
kirloy 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Sie 2009, 08:51   [MK6] wibracje na kierownicy przy hamowaniu

Mialem takie objawy - przy dlugich (spokojnych) hamowaniach z duzych predkosci byly duze wibracje na kierownicy.

Wymienilem tarcze hamulcowe i klocki (tarcze ABS klocki TRW). Tarcze wygladaly na slabo zuzyte i przy pomiarach na zimno nie mialy jakis duzych bic, ale problem zniknal wiec mialem duza radoche.

Niestety po jakis 3000km jestem w tym samym miejscu jest tak jak przed wymiana.

Czy wibracje moga miec jakas inna przyczyne.

Tarcze chyba nie sa projektowane na 2kkm. Co moze powodowac ze tarcze sie krzywia. Ktos mial podobne objawy?

Co mam zrobic przetoczyc tarcze, kupic nowe bo te widocznie byly wadliwe od nowosci, sukac przyczyny gdzie indziej
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2009, 09:21   

Jedz na scierzke diagnostyczna, wydruk ci powie prawde. Jesli sa pogiete tarcze, to bierzesz papier z diagnostyki, paragon, tarcze i wymieniasz na nowe najlepiej innej firmy, tez mialem takie przygody w Mk4 i dopiero 3 zestaw tarcz jezdzi dalej niz 3 000 km.

Giecie tarcz zwlaszcza kiepskich nowych i nie nowych, wystarczy ostre hamowanie kilka razy i w wode, myjnia i tarcza gnie sie jak nalesnik, zly dobor klockow tez moze miec wplyw ;-|

Po wymianie trzeba jezdzic nawet do 1 000 km bez ostrego hamowania (zalecenia producetow) aby sie wszystko podocieralo, jak wyjedziesz z nowym zestawem i odrazu ostro w pedal to najlepsze sie powyginaja :twisted:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Sie 2009, 00:08   

Identyczny problem. Po wymianie tarcz i klockow firmy REMSA przejchalem 300Km i zaczelo sie bicie na kierownicy przy hamowaniu. Komplet docieralem przez 150Km.
 
 
 
kirloy 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Gru 2009, 14:59   

zafundowalem moim krzywym tarczom toczenie na kole ( tarcze toczy sie bez zdejmowania z piasty specjalna tokarka)
Po 1200km jest narazie ok.
 
 
lesiokro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30 Gru 2009, 16:51   

kirloy, tylko pamiętaj że tarcze mają swoją min grubość poniżej której powinny być wymienione, u mnie między max a min jest 2mm. Jak przetoczyłeś tarcze to jestem ciekaw ile ci jeszcze zostało.
_________________
lesiokro
 
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 30 Gru 2009, 18:36   

toczenie to jest tylko chwilowy ratunek , na tarczach sie nie oszczędza , jak miałem cougara próbowałem wszystkiego , a i tak cza było kupić nowe dobrej firmy , TRW w kocie tarcze i klocki padły po 200km ,ale kotek jest dużo cięższy , jak chcesz mieć dobre hamulce za wmiare dobrą kase to Ate nacinane i do tego klocki tej samej firmy
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 31 Gru 2009, 09:45   

ja miałem taki problem..wniosek jeden->kupować trzeba dobre tarcze!
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
kirloy 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Gru 2009, 10:34   

Tak teraz juz wiem ze trzeba kupowac dobre tacze. Gdy san kupowalem pytalem w sklepie czy oplaca sie zainwestowac kase w dobre czy zaoszczedzic (czlowiek sie na wszystkim nie zna). Dostalem odpowiedz ze nie ma co przeplacac.
Co do grubosci to robilem to u mechanika ktory tym sie zajmuje i mysle ze te grubosc mi sprawdzil po przetoczeniu. Mechanik chwalil sie ze takie toczenia robia dla servisu jedej z wiodacych marek jako naprawy gwarancyjne, a auta po toczeniu nie wracaja do niego.
generalnie chyba ostatnimi czasy jakos tarcz jest coraz gorsza bo ponoc coraz wiecej ludzi ma takie problemy.
Napisalem o toczeniu na kole dlatego ze samemu mi troche zajelo zeby te mozliwosc znalezc i narazie jakos sie to sprawdza. Jak cos popsuje napisze.
No i pisze raz jeszcze ze chodzi tu o toczenie na kole a nie o toczenie na zwyklej tokarce.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Gru 2009, 20:54   

tarcze się krzywią od przeciążania hamulców (ostra jazda) a na koniec dobra głęboka kałuża i każda tarcza się pokrzywi . Albo zmień styl jazdy albo kup tarcze np brembo czerwone . Mimo że są włosko polsko chińskie to jeszcze z nimi problemów nie mialem . A jak się pokrzywią tarcze to się ich nie toczy tylko oddaje i gwarancja zostanie uznana o ile nie są fioletowe od przegrzania .
 
 
 
ptrrr 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: UK Brentwood
Wysłany: 15 Lut 2010, 23:43   

diodalodz napisał/a:
tarcze się krzywią od przeciążania hamulców (ostra jazda) a na koniec dobra głęboka kałuża i każda tarcza się pokrzywi . Albo zmień styl jazdy albo kup tarcze np brembo czerwone . Mimo że są włosko polsko chińskie to jeszcze z nimi problemów nie mialem . A jak się pokrzywią tarcze to się ich nie toczy tylko oddaje i gwarancja zostanie uznana o ile nie są fioletowe od przegrzania .


Ja mam podobny problem kilka miesiacy jazdy na nowym zestawie tarcze klocki i trzesie kierwonica na dodatek zauwazylem na tarczach ciemny kleisty osad. Zaciski sa szczelne brak przeciekow nie zauwazylem tez spadku sily hamowania. Zastanawiam sie czy to klocki sa takie badziewne i zostawiaja ten syf na tarczach?
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Lut 2010, 15:56   

Może być jeszcze przyczyna, zurzytych tylnich hamulców. Nowe tarcze i klocki na przodzie daja taka siłe ze zeczyna telepać autem. Mymieniłem cały przód (Remsa) i zaczeło telepać, po wymianie nie odczuwam juz wibracji, możę czasami minimalne. Co myslicie o mojej teorji?.
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19 Lut 2010, 14:23   

ElGrey napisał/a:
Jedz na scierzke diagnostyczna, wydruk ci powie prawde

Mi nowy komplet Brembo + TRW tez trzesie lekko kierownica przy wiekszych predkosciach. Mam przeglad za 2 tyg. Zadna stacja u nas nie daje wydrukow. Jedynie to mowia, ze np koncowka lub tuleja oberwana :P Jak oni moga sprawdzic czy tarcze sa proste/krzywe ? Jesli moga to jakos udowodnic to by fajnie bylo poniewaz tarcze w sierpniu wymienialem i sa na gwarancji.
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lut 2010, 14:32   

kenczorf, bicie możesz mieć od niedokładnie wyważonych felg albo nawet i od bębnów. Nie podejrzewam żeby komukolwiek podczas badania chciało się sprawdzać tarcze, ale robi się to czujnikiem zegarowym zamocowanym do kolumny...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19 Lut 2010, 14:45   

bicie pojawilo sie jeszcze na letnich. Po wymianie opon na zimowki i wywazeniu dalej to samo. Wierze im bo jak kiedys jeden wulkanizator zle wywazyl, to oni poprawili po nim i bylo super. Od bebnow hmm...problem pojawil sie w zasadzie zaraz po zrobieniu przednich hamulcow...
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2010, 22:40   

Raczej tuleje odpadaja po wymianie na nowe to samo. Czytaj co napisąłem o tyle.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.