Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, mk5, sprzeglo

[MK4] Sprzęgło - ślizga się.
Autor Wiadomość
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 28 Gru 2009, 19:33   [MK4] Sprzęgło - ślizga się.

Witam.
Pisałem już o moim problemie z sprzęgłem parę miesięcy temu.
Do dziś tego nie zrobiłem, bo problem ustąpił.
Mianowicie ślizgało sie na wyższych biegach jak mu ostro dałem gazu przy małej prędkości(np 4-ka i 45 km/h)
Dziś znów problem sie pojawił i te same objawy.
Dałem sie przejechać autem ojcu i stwierdził, że wcześniej jak jeździł to sprzęgło było o wiele dłuższe( skok pedału).
Pomyślałem, że może na tych zębach od samo regulatora czy coś sie przestawiło, ale nie mogę tego znaleźć pod pedałem...
Czy jest możliwe że coś trzyma pedał, że nie odbija do końca i jest jakby wciśnięte?
Faktem jest to, że sprzęgło brało w połowie i od razu zaczęło brać na końcu.
Macie może jakieś pomysły, jak to sprawdzić?

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Wrz 2010, 08:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:17   

Unieś pedał do góry, wsadź łapę pod deskę i cofnij do tyłu zębatkę (tak by linka się stała luźna), potem kilkukrotnie naciśnie pedał by linka się ponownie naciąga - ale to raczej nie to, bo jak regulator na pedale źle dział to sprzęgło się kiepsko rozłącza nie nie załącza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 28 Gru 2009, 21:28   

Mk4 ma sprzęgło hydrauliczne, więc do wyboru - padła pompka lub wysprzęglik. Osobiście obstawiam wysprzęglik - zalana płynem tarcza=ślizgające sprzęgło. Sprawdź czy nie kapie ci płyn hamulcowy spod samochodu w okolicach sprzęgła i zobacz jaki jest jego poziom w zbiorniczku.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2009, 21:45   

:ups: No tak, mk4,,, to już hydraulika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 28 Gru 2009, 22:54   

Płyn nie kapie, poziom w normie i nie zauważyłem ubytku(od ok 30 000 km).
Najśmieszniejsze jest to, że nie ma tam opisywanej zębatki.
W innej mk4 1.25 widziałem to, a u mnie jakoś nic...

[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 23:05 ]
No i pedla sprzęgła faktycznie krótszy niż norma-ok 5-6 cm od podłogi:(

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 11:22 ]
Auto stoi już (właściwie dopiero) u mechanika, bo bałem się dłużej tak jeżdzić.
Jak będzie p[o wszystkim przedstawię am co dokładnie było nie halo i koszt:)
Pozdrawiam.
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 22 Wrz 2010, 22:34   

Witam, wiem że to będzie odkop ale podłącze się do tematu. Pacjent to fiesta mk5 wersja ghia 1.25i 75kucy, przebieg 93 tysiące km. Kupiona 2 i pół roku temu z przebiegiem 63kkm, przebieg oryginalny udokumentowany nie mam co do niego zastrzeżeń, przed zakupem jeździł nim starszy pan który od nowości spalił 2 sprzęgła po czym auto trafiło do mnie. Samochód nagrał mi znajomy mechanik który serwisował to auto i od niego czerpie wiedzę co i kiedy było robione przy fieście. Twierdzi on że przy ok 55kkm zmieniał w niej sprzęgło. Ja raczej jeżdżę ostrożnie, auto nie widzi więcej jak 4.5tys obrotów a to i tylko przy wyprzedzaniu. Pisze o tym dlatego że auto ma takie same objawy jakie opisał kolega Kadzax czyli
Cytat:
Mianowicie ślizgało sie na wyższych biegach jak mu ostro dałem gazu przy małej prędkości(np 4-ka i 45 km/h)
Dziś znów problem sie pojawił i te same objawy.

U mnie na 3 i 5 też to jest, chociaż na 5 już nie tak bardzo, ogólnie do 2 tysięcy obrotów da się jeździć ale problem jest z wyprzedaniem.
Nie wiem co może dolegać, raczej nie podejrzewam tarczy. Bardziej mi to wygląda na jakiś płyn na tarczy. Raczej nie podejrzewam wysprzęglika bo jakby nie trzymał płynu to biegi ciężko by wchodziły a ja mogę je wbijać jednym palcem, zresztą nie zauważyłem ubytku płynu w zbiorniczku, nie wiem kiedy płyn był wymieniany, ja go nie wymieniałem podejrzewam że od nowości pewnie nie. W każdym razie poziom w normie między min a maks. Gdzieś na jakimś forum też nadziałem się że może być walnięty simering na wale i może olejem silnikowym chlapać na tarczę. Ta teoria jednak nie wydaje mi się wiarygodna bo przecież między simeringiem a tarczą sprzęgła jest jeszcze koło zamachowe chyba więc mało prawdopodobne żeby mi tak zapaprało sprzęgło..
Zresztą ja tam pod spodem nie widzę żadnych plam oleju czy płynu hamulcowego, jest natomiast różowo. Różowo bo mam nieszczelność na łączeniu węża z głowicą i tam ucieka borygo- pechowo bo lało się po obudowie sprzęgła, niestety nie jestem raczej w stanie sprawdzić czy to może być to. Płynu ubyło z maks do min w ciągu miesiąca, nie miałem czasu się tym zająć, sam nie wiem co robić, nie swędzi mnie teraz wydawać 250zł za samą robociznę plus części(jakie?? czy to może wysprzęglik, może simering), bo tarcza już pewnie jest załatwiona skoro ślizga i raczej jej się nie polepszy,jak sądzicie, czy jak usunę nieszczelność to się wróci do stanu przed??

Staram się być optymistą..
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2010, 23:00   

Więc sprzęgło można rozwalić jeżdżąc delikatnie i do 2,5tyś i będzie w 10 razy gorszym stanie niż u kogoś kto kręci auto ma maxa,,, kwestia operowania pedałem i tak dalej, więc nie ma się co tym sugerować,,,
Ziomek napisał/a:
Nie wiem co może dolegać, raczej nie podejrzewam tarczy. Bardziej mi to wygląda na jakiś płyn na tarczy.
Jak tak to już po tarczy i do wymiany,,, bo z zalaną to juz niec nie zrobisz,,,
Ziomek napisał/a:
czy jak usunę nieszczelność to się wróci do stanu przed??
Usuń nieszczelność to się przekonasz tu nikt nie jest wróżbitą,,, jeśli jednak się nie poprawi a jak piszesz nie ma wycieku i płynu nie ubywa to niestety chyba nie ma nic innego jak zrzucić skrzynie i obejrzeć sprzęgło,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 22 Wrz 2010, 23:14   

Jeśli chodzi o mnie to nie jeżdżę z nogą na sprzęgle czy piszczę na każdych światłach, tak że czynnik ludzki wykluczam. Jutro być może będę miał trochę czasu to zajmę się nieszczelnością. Wydaje mi się że najgorszy byłby olej, potem płyn hamulcowy, borygo krystalizuje przy bardzo wysokiej temperaturze tak że myślę że część by odparowała a część się wykruszyła. Myślę tak bo czasami ten problem wg nie występuje, nie wiem jeszcze od czego to zależy. Jak coś się zmieni to napisze.
_________________
Był 126p,
CC,
Fiesta,
Mondeo,
jest CCCO 80 w klekocie i A6 z BiT i LPG
 
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 23 Wrz 2010, 07:23   

Najgorsze jest to ze u mnie po wymianie pedał bierze strasznie wysoko(przy koncu)...
I ponoć nie idzie tego zmienić...
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 23 Wrz 2010, 09:27   

U mnie to samo jest, ale to już tak było jak auto kupiłem. Zaczyna brać gdzieś tak w środku i bierze do samego końca. Nie wiem jak jest na oryginalnym sprzęgle. Nie dane mi było na takim jeździć.
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 23 Wrz 2010, 15:12   

No w czwórce i chyba w piątce również tak jest że sprzęgło jest długie i łapie trochę później, musiałem sie przyzwyczaić po zmianie, więc to chyba nic niepokojącego :yes:
_________________

 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 23 Wrz 2010, 18:54   

Zrobiłem rano nieszczelność i borygo nie cieknie. Dzisiaj się ze sprzegłem pogorszyło więc zajechałem do mechanika i stwierdził że pewnie tarcza skończona. Wysprzęglik nie był wymieniany od nowości, może nie wytrzymać kolejnej tarczy a jak padnie za 10kkm to znowu trzeba będzie drzeć wszystko. Tak że pewnie on też będzie wymieniany. Jeszcze nie gadaliśmy o kosztach bo nie za bardzo miałem czas.
@TSRules,
W sumie kto jechał fiestą to od razu mi to wypominał, ja się przyzwyczaiłem

Ad1.
W sumie dzisiaj ze sprzęgłem się poprawiło, mechanik wycenił sprzęgło na 480zł plus 200zł robocizna, sam nie wiem ;-(
 
 
 
Bodziek 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Bielsko
Wysłany: 25 Wrz 2010, 08:46   

w takich granicach to kosztuje wysprzeglik tez sobie odrazu wymien ja u taty w aucie wymienilem sprzeglo mama pojechala do sklepu i juz nie wrociła autem padl wysprzęglik
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 25 Wrz 2010, 15:14   

Ziomek napisał/a:
mechanik wycenił sprzęgło na 480zł plus 200zł robocizna


Robocizna zgoda a co do sprzęgła zobacz na sklepie forda, bo wydaje mi się że taniej będzie jak samemu kupisz.
_________________

 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 26 Wrz 2010, 12:39   

Patrzyłem na sklepie forda i niby w promocji stoi sprzęgło 445zł plus 19zł koszt przesyłki więc myślę że nie ma się co wygłupiać bo pewnie i z ceny pewnie się z dychę urwie u mechanika :twisted:
Sam wysprzęglik 195zł. Osobno ceny tarczy i docisku są takie że nie opłaca się kupować.
_________________
Był 126p,
CC,
Fiesta,
Mondeo,
jest CCCO 80 w klekocie i A6 z BiT i LPG
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:21   

a na alegro?

http://allegro.pl/sprzegl...85.html#gallery

jakas uzywka :)
troche rdzawa :D
ja taką zalozylem do siebie mimo rdzy działa dobrze :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:24   

Ziomek napisał/a:
Patrzyłem na sklepie forda i niby w promocji stoi sprzęgło 445zł plus 19zł koszt przesyłki więc myślę że nie ma się co wygłupiać bo pewnie i z ceny pewnie się z dychę urwie u mechanika :twisted:
Sam wysprzęglik 195zł. Osobno ceny tarczy i docisku są takie że nie opłaca się kupować.

Mam taki komplet kupiony w sklepie forda , niepotrzebnie kupiłem , teraz leży sobie na półce , kupiony był z przeznaczeniem do fiesty Mk4 z 96 r z takim samym silnikiem jak Twój. Paragon i faktura jest .
Przesyłka u nich jest gratis przy zakupie powyżej 400 zł jak wybierzesz GLS
Jeżeli jesteś zainteresowany to pisz na PW .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 14 Paź 2010, 16:41   

No z związku z tym że mechanika miałem zajętego i jakoś tak sam nie miałem czasu to dopiero dziś odebrałem auto, jak to dobrze znowu czuć "moc" pod butem:P. Stwierdziłem że auto już kupiłem z zepsutym sprzęgłem (mimo wymian). Po czym to stwierdzam? A po tym że teraz pedał sprzęgła wciska się lekko i gładko, nie porównanie lżej niż z poprzednim "twardzielem".
i to co tygryski lubią najbardziej czyli zdjęcia starego sprzęgła i docisku.







Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 2 Wrz 2011, 20:12   

Witam ja tez się podczepię pod ten temat bo skoro już mowa o wymianach chciałbym wiedzieć jak to wymienić sprzęgło). No i jeszcze jeden problem wszędzie gdzie się pytam o sprzęgło w sklepach oni mnie pytają o łożysko. Czy ma być hydrauliczne czy jakieś inne (to inne podobno tańsze). Dzwoniłem do serwisu forda autoryzowanego i mi powiedzieli że nie wiedzą jakie jest że musza otworzyć i zobaczyć. Dziwne to troszkę że oni nie wiedzą bo kto ma to wiedzieć? Przy okazji powiedzieli mi że koszt wymiany samej robocizny to 840 zł. Dlatego też prosił bym o objaśnienie jak to wymienić. Moja Ghia to rocznik 2000 1.25.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Wrz 2011, 11:14   

Czyli w sumie masz mk5. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, bo wg mojej wiedzy w mk5 sprzęgła są wyłącznie na hydraulice.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.