[MK3] Stacyjka wyłączona, kluczyków nie ma, a kontrolka świe |
Autor |
Wiadomość |
Przemas88
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 00:32 [MK3] Stacyjka wyłączona, kluczyków nie ma, a kontrolka świe
|
|
|
Witam.
Nadeszły mrozy, rozrusznik słabo kręcił, to zaniosłem do domu i podładowałem. Nastepnego dnia zamontowałem i zacząłem odpalać i ... własnie.
Kluczyków w stacyjce jeszcze nie było , a kontrolka ladowania akumulatora swieciła się maxymalnie( nie tam żarzyła, tylko świeciła na maksa), natomiast po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka ładowania zgasła a zapaliły sie pozostałe, tak jak to normalnie bywa.
Macie pomysł co jest powodem i co padło?
Alternator? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Gru 2009, 18:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://i1252.photobucket.com/albums/hh565/Jacek_Parzyszek/avatarhomer1_zpsrfginqc7.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 00:59
|
|
|
Przemas88 napisał/a: | rozrusznik słabo kręcił, to zaniosłem do domu i podładowałem. | Sorka za OT, ale sam przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
![](http://i1252.photobucket.com/albums/hh565/Jacek_Parzyszek/131%20-%20Kopia%20-%20Kopia_zpso05gn4so.jpg~original) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 01:05
|
|
|
no dooobra ale wiadomo co wzial do domu i co podladowal...
tylko raz to sie zdarzylo czy teraz ta kontrolka swieci sie caly czas? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Przemas88
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 01:05
|
|
|
ale gafa,
Sorka oczy mi się kleją trochę.
Oczywiście podładowałem akumulator.
Do rzeczy... Kontrolka swieci nadal jak tylko zaloze klemy na aku. swieci non stop, natomiast po przekreceniu kluczyka, czyli wtedy kiedy powinna sie swiecić, gaśnie... ot co
Może wszystko wróci do normy do normy jak mrozy odpuszczą, ale nie wiem czy temp otoczenia ma z tym związek.... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 01:10
|
|
|
po przykreceniu aku nie zapominasz o przykreceniu masy do karoseri/obudowy aku (gdziekolwiek);]?? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Przemas88
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 01:22
|
|
|
przed odlaczeniem wsio grało. po podlaczeniu ponownym nie gra, cały zabieg polegał parktycznie na zdjeciu i zalozeniu klem, bez zadnych zmian przewodów, wyglada na to ze masa jest.
Jutro za dnia sprawdze lepiej, ale tak jak mowie masa jest podlaczona na tyle ile zauwazylem
Ale zaraz, wg mojego rozumowania, jesli nie podłaczyłbym masy, to obwód jest otwarty wiec zadna kontrolka nie powinna się swiecić, a wszystko działa poprawnie, rozrusznik kręci |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 08:15
|
|
|
Jak kontrolka ładowania świeci bez kluczyka to szlag trafił alternator,,, tak w dużym uproszczeniu.
http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 13:20 Re: [MK3]Stacyjka wyłączona,kluczyków nie ma, a kontrolka św
|
|
|
Dzień dobry.
Dołączę się do tematu.
Mam ciągłe problemy z odpalaniem i gaśnięciem samochodu. JoeMix i diodalodz znają temat...
Ostatnimi dniami jeździłem z podpiętą pod kostkę pompy paliwa żarówką aby sprawdzić czy nie ma przerwy w jej pracy (zasilaniu).
I znów przyszedł dzień, że zasilanie zanikło i szwagier mnie holował.
Piszę tutaj bo wystąpił pewien objaw - żarówka zaświeciła się na chwilę jak kluczyk nie był w pozycji "zapłon" oraz żarówka migała (i słychać było "terkotanie" z okolic bezpieczników) jak mnie holowano (miałem włączony zapłon żeby mieć kierunkowskazy).
Czy to może świadczyć, że za przerwy w pracy pompy paliwa odpowiedzialna jest stacyjka?
Czy użycie drugiego (mniej wyrobionego) kluczyka miałoby jakieś znaczenie?
Kostka i przewody wydają się być OK.
Przekaźnik też wyjąłem i na oko wygląda OK ale nie ma mi kto go sprawdzić pod kątem tzw. zimnych lutów.
Temat dotyczy stacyjki ale czy takie zachowanie to może być wina włącznika uderzeniowego? (wiem gdzie on powinien być ale niestety nie mogę go znaleźć...)
Czy w przypadku winnej stacyjki ktoś już przerabiał taki temat i napisze jak sobie z tym poradzić? Samochód odmawia posłuszeństwa kiedy tylko ma na to ochotę...
I już mi ręce opadają...
Słyszałem, że kostka i przekaźnik nie są bardzo drogie i myślę żeby je wymienić na nowe.
Ktoś może mnie nakierować gdzie taki nowy przekaźnik (nie mam na myśli inny=używany) nabyć?
Oczywiście jeśli to nie zrujnuje mojej kieszeni... Alternatywą jest inny (używany).
Kostka wygląda tak jak na zdjęciach.
Po co jest ten niebieski przewód? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 08:38
|
|
|
Wygląda jakby ktoś sobie mostek zrobił, w miejscu że jak odpalasz rozrusznik to wszystko się wyłącza,,, i pewnie ten mostek wyłącza te funkcję,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 18:04 Przewody stacyjki
|
|
|
Że wtedy gra radio, świecą światła itd.?
Poprawcie mnie jak źle rozumiem - przewody w stacyjce:
- czerwony - "+" z akumulatora/alternatora
- żółty - "+" na radio (pierwsza pozycja stacyjki)
- czarny - "+" zapłonu (druga pozycja stacyjki)
- czarno/niebieski - "+" na rozrusznik (trzecia pozycja stacyjki)
Jeśli Cię dobrze zrozumiałem to stacyjka:
- w pierwszej pozycji łączy przewód czerwony z żółtym
- w drugiej pozycji łączy przewody czerwony z czarnym i żółtym
- w trzeciej pozycji (rozruch) łączy przewody czerwony, czarny i czarno/niebieski i jak po uruchomieniu silnika wraca do drugiej pozycji to ponownie łączy czerwony, czarny i żółty? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2009, 21:36
|
|
|
Ogólnie często jest tak:
0: Nic nie jest włączone
1: Włąc zony jest pierwszy obwód
2: Włączony jest drugi obwód (zapłon)
3: Starter, włączany jest rozrusznik i jednocześnie rozłączany 1 obwód.
Czyli jak na 1. masz radio, światła, dmuchawę i takie tam, i przekręcasz na 3 to na czas rozruchu wszystko poza osprzętem silnika jest wyłączane,,,
Jesli chcesz przełączyć zasilanie świateł by nie trzeba był stacyjki to na pewno nie zrobisz tego przewodami przy stacyjce, tylko musisz znaleźć ten który jak odłączysz od zasilania to zgasną światła, a jak dołączysz do stałego to się zaświecą, najczęściej jest to jeden z przewodów przy przełączniku zespolonym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 19:41
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jesli chcesz przełączyć zasilanie świateł |
Generalnie nic nie chcę przerabiać tylko wymienić kostkę ale zastanawiałem się po co ten dołożony przewód jest...
Kostka stacyjki nowa i nadal to samo - potrafi nie odpalać i zgasnąć ale jak nasłuchiwałem pracy pompy na zapłonie to słyszałem znowu częste tykanie z kierunku przekaźników i lampka (sygnalizująca pracę pompki paliwa) znowu się zaświeciła jak był wyjęty kluczyk i zgasła po kilku sekundach przy słyszalnym tyknięciu przekaźnika.
Przekaźnik wyjęty i jest sporo ciepły - to normalne?
Jutro rano jadę po przekaźnik bo chyba to on jest winowajcą...?? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
anjko
![](http://rtek.pl/anjko.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 19:50
|
|
|
Wymień przekaźnik pompy paliwa taki zielony wysoki z literką "T" na górze. Często padają. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:05
|
|
|
Ciapek napisał/a: | lampka (sygnalizująca pracę pompki paliwa) znowu się zaświeciła jak był wyjęty kluczyk i zgasła po kilku sekundach przy słyszalnym tyknięciu przekaźnika. | JAKA lampka?
To że przekaźnik jest ciepły (nie gorący) to w miarę normalne |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:18
|
|
|
JoeMix napisał/a: | JAKA lampka? |
Żarówka podłączona pod wtyczkę pompy paliwa, żeby wiedzieć czy dochodzi do niej zasilanie.
A mój przekaźnik wygląda tak - nie podoba mi się to nieoryginalne lutowanie...
![](http://img706.imageshack.us/img706/6585/img5528.th.jpg) |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 20:24
|
|
|
Wsadź przekaźnik bez obudowy (ostrożnie byś nie popsuł nic) jak przekręcisz kluczyk sobaczysz co się tam rusza,,, wyjmij przekaźnik, zapałką przyblokuj kotwice tak by pompa paliwa była zasilana stale - załóż obudowę i przekaźnik go gniazda, pojeździj trochę i zobacz, czy będzie gasła (z zablokowanym przekaźnikiem pompa będzie pracować non stop) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 21:38
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Wsadź przekaźnik bez obudowy (ostrożnie byś nie popsuł nic) jak przekręcisz kluczyk sobaczysz co się tam rusza,,, wyjmij przekaźnik, zapałką przyblokuj kotwice tak by pompa paliwa była zasilana stale - załóż obudowę i przekaźnik go gniazda, pojeździj trochę i zobacz, czy będzie gasła (z zablokowanym przekaźnikiem pompa będzie pracować non stop) |
No jeśli nie zdobędę nowego przekaźnika to wypróbuję...
Ale czy to wina przekaźnika lub cewki zapłonowej będzie, że przerywa podczas jazdy? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 00:37
|
|
|
ten przekaźnik jest odpowiedzialny za zasilanie obwodu silnika . Przekaźnik pompy jest rząd niżej o wiele mniejszy . Ale w tym przekaźniku wyraźnie widać że nadpaliło płytkę na kluczu przekaźnika . weź lutwonicę nagrzej pole i dolej cyny . mówie o lewym górnym rogu .
Zielony przekaźnik utrzymuje klucz po zgaszeniu silnika aby silnik regulacji wolnych obrotów mógł się wykręcić . |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 06:21
|
|
|
i za to kochamy Diodę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 11:24 [MK3]
|
|
|
anjko napisał/a: | Wymień przekaźnik pompy paliwa taki zielony wysoki z literką "T" na górze. Często padają. |
diodalodz napisał/a: | Przekaźnik pompy jest rząd niżej o wiele mniejszy |
To, który jest ten od pompy? Jaki nr?
Czy to ten przekaźnik?
Po jego wyjęciu pompa nie załącza się.
Jeśli to ten to dlaczego zazwyczaj pisze się o tym zielonym "T" jako o przekaźniku pompy? Czy ten zielony steruje tym małym żółtym i stąd to zamieszanie?
A swoją drogą szkoda, że pomimo wielu pytań dotyczących danego elementu nie ma takich zdjęć (nie tylko o przekaźniku ale w innych tematach też)... |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|