Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, zawieszenie, zwrotnica

[MK3] Problem z zawieszeniem - zwrotnica
Autor Wiadomość
d4niell 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 42
Skąd: h-ka
Wysłany: 28 Gru 2009, 12:17   [MK3] Problem z zawieszeniem - zwrotnica

Sprawa jest tego typu: po pierwszych opadach śniegu wystąpiły problemy ze zbieżnością chcąc je usunąć udałem się do zakładu mechaniki pojazdowej. Na miejscu poinformowali i pokazali ze niby mam rozbita "zwrotnice" a konkretnie gniazdo (dziurkę) gdzie wsadza sie sworzeń wahacza, z tym ze sworzeń ma jakieś 2 tyś przebiegu i jest raczej dobrej firmy (swag) wiec nie powinien się tak szybko wybić. dodatkowo te gniazdko jest jak gdyby skręcane śruba wiec czy jest możliwość wyeliminowania tej usterki po prostu to mocniej skręcając .. ?
jeżeli nie to rodzi mi się następne pytanie: podobno są tam dwie rodzaje zwrotnic: jedna mieszczące dwa łożyska jednorzędowe, a drugi typ mieści jedno łożysko dwurzędowe
jaka jest zależność miedzy nimi ?

zapewne zamotałem jak cholera ale kto ma jakiekolwiek pojecie niech poradzi

i zamieszczam poglądowe zdjęcie tej zwrotnicy (kopiuj wklej z allegro do painta a później na forum :D ) 1 to jest miejsce na sworzeń wahacza 2 to miejsce na śrube majacąto wszystko skręcić, trzymać sworzeń na swoim miejscu



Kod:
Proszę pamietać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lis 2010, 15:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 28 Gru 2009, 12:51   

Mogło być tak że gdy miałeś zmienianą końcówkę to za słabo dokręcono i rozbiła ci otwór. Mocniej raczej bym nie radził. Ewentualnie możesz dać tuleje przeciętą o z nawierconą w połowie półotworem na śrubę.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2009, 13:18   

Sam napisałeś że masz rozwalone gniazdo w zwrotnicy więc co z tego że sworzeń jest nowy i dobrej firmy jak zwrotnica wiekowa - wymiana, tulejką tego nie naprawisz, jak faktycznie gniazdo rozwalone to nie wiem jak mocno to skręcisz - nie pomoże raczej.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Gru 2009, 17:06   

JoeMix napisał/a:
Sam napisałeś że masz rozwalone gniazdo w zwrotnicy więc co z tego że sworzeń jest nowy i dobrej firmy jak zwrotnica wiekowa - wymiana, tulejką tego nie naprawisz, jak faktycznie gniazdo rozwalone to nie wiem jak mocno to skręcisz - nie pomoże raczej.
W 100% prawda! Sam musiałem szukać zwrotnicy, bo niestety zły sworzeń był założony. Wtedy nie miałem pojęcia że po 94 były dwa rodzaje sworzni który różnią się średnicą - jeden jest cały 17,5 mm drugi na dole ma 17,5 a na górze chyba 16,5 - ja mam gniazdo 17,5 i po założeniu tego z dwoma wymiarami tak skutecznie rozbiło dziurę, że żadne skręcenie nie pomogło. Tylko wymiana. Łożyskami sie nie przejmuj - bardziej średnicą amortyzatora.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
d4niell 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 42
Skąd: h-ka
Wysłany: 29 Gru 2009, 00:05   

Zwrotnica już zamówiona teraz tylko pytanie czy będzie działać i pasować jak trzeba.
A amortyzator idzie chyba do wszystkich fiest taki sam tylko różni się chyb a długością .. chyba ze się mylę

Jeszcze jedna sprawa gdzieś widziałem ze były tez dwa rodzaje wahaczy z mocowaniem sworznia na dwa i trzy nity bo niby była wersja 3.5 ja mam w swojej 92 rok na trzy nity ... oryginalnie czy to już jakaś podmiana z nowszej wersji ? i czy to możliwe ze właśnie przez niewłaściwy sworzeń się to wybiło ?
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 29 Gru 2009, 00:09   

A ja mam inaczej. Z lewej mam na 3 otwory a z prawej na dwie.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 29 Gru 2009, 01:13   

Pomieszanie z poplątaniem.. Zwrotnice i wahacze różnił się we fiescie mk3 i mk3,5
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
d4niell 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 42
Skąd: h-ka
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:27   

Marcinowaty napisał/a:
Pomieszanie z poplątaniem.. Zwrotnice i wahacze różnił się we fiescie mk3 i mk3,5


teraz już wiem... zamówiłem zwrotnice przyszłą i okazało się ze wielowypust piasty jest na 25 zębów a nie tak jak u mnie na 23 i ze sworzeń wahacza pod 16.5 mm


a tak w temacie to kupie taka zwrotnice do mojego modelu tylko zależy mi na czasie
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 1 Mar 2010, 12:57   

d4niell napisał/a:
i okazało się ze wielowypust piasty jest na 25 zębów a nie tak jak u mnie na 23 i ze sworzeń wahacza pod 16.5 mm

sumujac:
ile zebow ma zwrotnica 89-93 a ile zebow powyzej tych lat ??????

da sie na oko dopasowac sworzen do zwrotnicy itd, ?
(czy sworznie z tych lat roznia sie wizualnie)
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Mar 2010, 13:43   

stahoojedyn napisał/a:
sumujac:
ile zebow ma zwrotnica 89-93 a ile zebow powyzej tych lat
Tak się nie da bo to,,, ford, trzeba wyjąc te co masz na aucie, policzyć wtedy tylko będzie 100% pewności,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 1 Mar 2010, 14:02   

czyli jak bedzie zebow tyle samo co w mojej to sworzen i reszta bedzie pasowac ?
bo jesli bedzie pasowac to nie ma roznicy czy bede mierzyc sworzen ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.