Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:44		 | 
	
			[MK3] Znika ogrzewanie po 15km   1.8D | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  19:48   [MK3] Znika ogrzewanie po 15km   1.8D
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich
 
 
Mam następujący problem:
 
 
tej zimy od początku gdy przyszły mrozy ogrzewanie dziwnie się zachowuje.
 
 
Zaczyna fajnie grzać już po 2km ale po 10km czasem 15km zaczyna lecieć zimne powietrze(albo prawie zimne)
 
 
Byłem u mechanika i odpowietrzali mi układ oraz dolali pół litra płynu.
 
 
Problem się nie zmienił.
 
 
Myślałem że mam zapowietrzony bo w tamtym roku wszystko było ok, ale wczesną wiosną poszedł mi wąż od dołu podłączeniowy do chłodnicy, przejechałem prawie bez płynu jakieś 20km z przerwami (wskazówka prawie cały czas była na czerwonym) naprawiłem to po tygodniu (wymieniłem wąż) weszło mi 5 litrów płynu(wtedy nic nie odpowietrzałem nie wiedziałem o takim zabiegu)
 
 
proszę o jakieś sugestie bo mechanik mówił że odpowietrzał układ i teraz nie wiem czy może być jeszcze inny powód takiego zachowania grzania.
 
 
Jeżeli autko postoi ze dwie godzinki (może krócej) to wszystko wraca do normy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  19:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moja teoria, zapowietrza się bo puszcza uszczelka pod głowicą. Płynu nie wcina ? | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  20:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziękuję za szybki odzew.
 
 
 
Nad płynem się sam zastanawiałem czy mi nie wcina bo tak po przejechaniu 1000km zawsze jakby w zbiorniczku troszkę mniej, dwa razy dolewałem (przez 7000 km) po 2 centymetry ale takie same zmiany (1cm -2 cm) są na zimnym i gorącym.
 
Więc nie wiem jak to ugryźć 
 
 
bo trochę płynu ubyło przez te 7000km ale to chyba nie za  dużo(może jakieś pół litra do litra)
 
 
te cm to wysokość słupa cieczy w zbiorniczku pomiędzy (min a maks)
 
 
jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie(jestem zielony w mechanice ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  20:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | falconus napisał/a: | 	 		  | trochę płynu ubyło przez te 7000km ale to chyba nie za dużo(może jakieś pół litra do litra)  | 	  
 
To trochę mało na walniętą uszczelkę pod głowicą. Gdybyś musiał tyle dolać na 70km to wtedy sprawa jasna by była. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  21:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Myślałem że te ubytki płynu to po prostu to że po uzupełnieniu wtedy tych 5 litrów nie wszędzie się dostał płyn i częściowo się tam dostaje stąd troszkę ubywa ze zbiorniczka.
 
No albo ta nieszczęsna uszczelka. 
 
 
Dzięki za uświadomienie mnie bo myślałem też o tej uszczelce.
 
 
Jutro spróbuję jakimś sposobem z forum odpowietrzyć układ.
 
 
Myślałem że jak Panowie mechanicy to zrobią to już będzie cacy, ale widocznie się myliłem, chyba że to nie jest zapowietrzony układ a mechanicy go dobrze odpowietrzyli.
 
 
aha i jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem(ale to już od dłuższego czasu)
 
 
jak auto wyłączę (po tych przykładowych 10km) to w układzie coś bulgocze i się przelewa, słychać to dosyć wyraźnie z fotela kierowcy, jak wyjdę też ale słabiej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  21:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź jeszcze czy masz szczelny korek, musi być ciśnienie w układzie aby wszystko było OK. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | falconus napisał/a: | 	 		   troszkę ubywa ze zbiorniczka
 
 
jak auto wyłączę (po tych przykładowych 10km) to w układzie coś bulgocze i się przelewa, słychać to dosyć wyraźnie z fotela kierowcy, jak wyjdę też ale słabiej. | 	   no to całkiem możliwe że uszczelka pod głowicą podziękowała za współpracę i odpowietrzanie guzik da    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  22:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  falconus napisał/a:
 
troszkę ubywa ze zbiorniczka 
 
 
jak auto wyłączę (po tych przykładowych 10km) to w układzie coś bulgocze i się przelewa, słychać to dosyć wyraźnie z fotela kierowcy, jak wyjdę też ale słabiej.
 
no to całkiem możliwe że uszczelka pod głowicą podziękowała za współpracę i odpowietrzanie guzik da   | 	  
 
Też mi na to wygląda z objawów ale powinien wtedy pić więcej płynu.
 
Tym bardziej, że pisał że go przygrzał kiedyś. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  22:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przygrzałem go jakieś 7000 km temu(maks 8000) a dolane było łącznie od tego czasu (okolice początek kwietnia 2009) łącznie niecałe 2 litry płynu( może półtora)
 
 
Wtedy przejechałem prawie bez chłodzenia bo płynu tylko resztki były około 20 km w ponad godzinę(przerwy robiłem co ~4 km po małe 10 minut) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  22:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak bulgocze to moze byc własnie uszczelka uszkodzona ale warto poszukac nieszczelnosci na łaczeniach przewodow gumowych | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sty 2010,  23:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  | Sprawdź jeszcze czy masz szczelny korek, musi być ciśnienie w układzie aby wszystko było OK. | 	  
 
 
 
Myślę że jest szczelny ponieważ jak już silnik był zimny to wczoraj odkręciłem korek by dolać powyżej maksimum(troszkę powyżej) bo było pośrodku pomiędzy maks i min(myślałem że to coś pomoże) i odkręcając ten korek usłyszałem syk powietrza i zabulgotanie (pół sekundy) (tak jak by bąble powietrza uciekały) czyli korek powinien być w miarę szczelny, przewody też są o wiele twardsze na ciepłym silniku niż na zimnym czyli ciśnienie sporo wzrasta.
 
 
Jeszcze jedno pytanie. 
 
 
Czy w tych przewodach gumowych powinien być płyn czy nie?
 
 
bo w tym głównym grubym nie mam płynu(ten przewód ma taką małą zakrętkę na śrubokręt ale palcami też można to odkręcić) on jest na wysokości góry chłodnicy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sty 2010,  11:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | falconus napisał/a: | 	 		  | bo w tym głównym grubym nie mam płynu(ten przewód ma taką małą zakrętkę na śrubokręt ale palcami też można to odkręcić) on jest na wysokości góry chłodnicy. | 	  
 
Powinien być a zakrętka to odpowietrznik. Dzięki niej pozbywamy się powietrza a "nalewamy" płynu. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bimladentoja [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Sty 2010,  23:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               poluzuj wąz jak najbliżej nagrzewnicy w komorze silnika i odpowietrz nagrzewnicę w tej chwili grzeje ci tylko na obrotach w dolnym zakresie nie,niestety powietrze zbiera się w najwyższym punkcie a takim jest nagrzewnica zrób to na odpalonym silniku od strony wylotowej nagrzewnicy,powodzenia    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Sty 2010,  23:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bimladentoja napisał/a: | 	 		  | poluzuj wąz jak najbliżej nagrzewnicy w komorze silnika i odpowietrz nagrzewnicę w tej chwili grzeje ci tylko na obrotach w dolnym zakresie nie,niestety powietrze zbiera się w najwyższym punkcie a takim jest nagrzewnica zrób to na odpalonym silniku od strony wylotowej nagrzewnicy,powodzenia  | 	  
 
 
a) Fiesta potrafi się zazwyczaj odpowietrzyć sama,
 
b) Wystarczy odpowietrzyć auto poprzez zbiorniczek wyrównawczy - to on jest najwyżej mimo wszystko raczej,
 
c) W dieslu, dodatkowo jest odpowietrznik na wężu termostat->chłodnica.
 
 
Wydaje mi się że jeśli układ sprawny, to nie trzeba takich cyrków odstawiać. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sty 2010,  11:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam i przepraszam za dwudniową absencję 
 
 
Dzisiaj biorąc jeden przykład z forum poszedłem odpowietrzać układ.
 
najpierw odkręciłem zbiorniczek(tam gdzie się wlewa) odpaliłem auto, jak już się trochę zagrzało odkręciłem tę małą śrubkę na wężu pomiędzy chłodnicą(górne łączenie) a silnikiem i jak pisze kolega post wyżej czujnikiem temperatury.
 
 
po jakiś kilku następnych minutach z tego otworka zaczął wyciekać płyn(dałem mu małą minutkę i zakręciłem) zauważyłem że w zbiorniczku ubyło płynu więc dolałem(mały litr) zobaczę co będzie się działo po tych zabiegach.
 
 
Aha i rzeczywiści tak jak kolega MARIUSZ.B kilka wpisów wyżej ta moja zakrętka zbiorniczka jednak nie jest do końca szczelna. Bo dzisiaj po tych moich zabiegach gdy wyłączyłem silnik podszedłem do zbiorniczka i słyszałem syczenie powietrza(jak by uciekało ) odkręciłem nakrętkę poszedł krótki syk powietrza i cisza. Dokręciłem mocno tym razem i zobaczymy.
 
 
Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
 
 
napiszę co i jak gdy przejadę nim dłuższą trasę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sty 2010,  12:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | po jakiś kilku następnych minutach z tego otworka zaczął wyciekać płyn(dałem mu małą minutkę i zakręciłem) zauważyłem że w zbiorniczku ubyło płynu więc dolałem(mały litr) zobaczę co będzie się działo po tych zabiegach. | 	  
 
 
Czyli był zapowietrzony za termostatem ewidentnie. U mnie od razu leci płyn stamtąd. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2010,  11:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam koledzy   
 
 
Dziękuję będę wiedział że płyn z tamtąd ma zaraz wypływać(nie wiedziałem o tym)
 
 
Pierwsza jazda dłuższa (20km) zaliczona i grzało cały czas, dodatkowo co zauważyłem to temperatura silnika jak by była trochę niższa niż przedtem.
 
 
pozdrawiam i wszystkim dziękuję | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |