[MK3] Podczas hamowania kierownica strasznie puka |
Autor |
Wiadomość |
bartekwojtk
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 47 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:20 [MK3] Podczas hamowania kierownica strasznie puka
|
|
|
Witam w mojej czerwonej strzale podczas hamowania z prędkości tak od 70 km/h zaczyna strasznie walić kierownica, czy może miał ktoś podobną sytuacje, jesli tak to proszę o wskazówki co może być tego powodem. Znajomy podpowiedział że może to być maglownica ale nie chcę nikogo kierować w tym kierunku, a chciałbym poznać sugestie innych osób.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:35
|
|
|
Witaj,
W mojej granatowej strzale miałem identyczny problem. Usterka tkwiła w "wyrobionych" - mówiąc delikatnie, tulejach wahaczy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 17:47
|
|
|
Musisz sprawdzic cale przednie zawieszenie. Jak podjedziesz do serwisu to za darmo ci sprawdza. Ewentualnie posciemniaj ile czesci i ile naprawa wyjdzie Jesli przy hamowaniu to moze byc mocowanie wahacza. Tuleje, sworzeń. Jak masz stabilizator to uwalone laczniki potrafia naprawde mocno sie tluc :/ |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 23:40
|
|
|
jeśli czuć tylko przy hamowaniu, to najprawdopodobniej masz zwichrowane tarcze - zacznij od ich obejrzenia |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 23:43
|
|
|
bidżej, ma racje. Przeoczylem, ze tobie sie nie tlucze tylko masz drgania na kierownicy. |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 00:19
|
|
|
Potwierdzam sam mam krzywe tarcze... mimo że jeszcze cienkie nie są :/ Podczas jazdy ok, przy hamowaniu biją. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
bartekwojtk
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 47 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:02
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc, w weekendzik samochodzik na kołki i przegląd tarcz itp. |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:05
|
|
|
bidżej napisał/a: | zacznij od ich obejrzenia |
"gołym" okiem to za dużo nie zobaczysz czy są krzywe... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:06
|
|
|
skoro walą już od 70kph to może cośtam się dojrzy. tak czy tak, rozwiązaniem jest wymiana... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:18
|
|
|
trzeba mieć czujnik zegarowy to wtedy zobaczysz odrazu . też stawia na tarcze . |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 10:25
|
|
|
tak jak przedmówcy obstawiam tarcze, jeśli walnięcie było by jedno to wyrobione były by gumy i inne pierdółki w zawieszeniu a jak wali regularnie, czyli "bije" to tarcze na 100% |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
bartekwojtk
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 47 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 13:11
|
|
|
Dzieki i nie chodziło mi dokładnie że przejrze je gołym okiem, a dokładniej że zerkne na wszystkie drążki, końcówki itp., a tarcze bede wymieniał. |
|
|
|
 |
Lechu231bb
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Leszek
Wiek: 68 Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 30 Lip 2009, 11:29
|
|
|
Witam w mojej bicie występuje co jakiś czas jak fiesta ma dobry dzień to nic się nie dzieje.
Nie wiem czy szukać usterki czy czekać aż stanie się to dokuczliwe ?
Co mam zrobić ? |
_________________ Lechu231
 |
|
|
|
 |
Pantol89

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 39 Skąd: ----
|
Wysłany: 30 Lip 2009, 12:45
|
|
|
może być wiele przyczyn: krzyrzak, tarcze, łożyska, tuleje wachaczy.... a nawet zaciski i klocki nie wówno łapią + wywalony krzyżak i turbulencje gwarantowane doradzał bym obejrzeć całość.... |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 30 Lip 2009, 14:47
|
|
|
krzyżak ni |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
kuczynsky
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 41 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: sokołów podl
|
Wysłany: 18 Sie 2009, 18:47
|
|
|
witam wszystkich,mam takie pytanko
oczywiście fieścinka 1.3 ma maly problem,jak zaczynam kręcić kierownicą to coś tam w niej strzela, czy to moze być wina maglownicy? |
|
|
|
 |
bartekwojtk
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 47 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sie 2009, 19:25
|
|
|
U mnie okazało się że krzyżak był w stanie lekko mówiąc powalającym, został wymieniony i wszystko gra !!! |
|
|
|
 |
spamsnp
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: karol
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 18:54
|
|
|
Odswieżam temat, ponieważ mam taki sam problem jak założyciel tematu, jednak w moim przypadku krzyżak odpada- bo po wymianie nadal to samo. Stuki slychac nawet jak jade prosto bo nierownej nawierzchni jak trelinka czy najezdzam na dolek, podczas trzymania skręconej kierownicy tak jakby odpuszcza te bicie, slychac to ( jak mi sie wydaje) z lewej strony. Podczas hamowania mocno sie nasila az czuje lekkie bicie na kierwonicy. co to moze być??? |
|
|
|
 |
budo [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 19:19
|
|
|
Także się podłączę. Mianowicie:
- przy hamowaniu z prędkości powyżej 60 km/h gdy jadę prosto stuka w zawieszeniu aż się lekko przenosi na koło kierownicy, czuć też w podłodze w nogach,
- przy hamowaniu z powyżej 60 km/h z lekko skręconymi kołami prawie nic nie czuć,
- tuleje wahaczy wymienione niedawno, tak samo wymienione tarcze i klocki.
Co to może być? |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 19:22
|
|
|
moze koncowka wachcacza wybita jest lub luz na drazku kierowniczym |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
|