Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] bebny XR2i
Autor Wiadomość
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 5 Gru 2009, 16:41   [MK3] bebny XR2i

Mam pytanie odnośnie tylnych hamulców do XRki. Czy w jakims innym fordzie wystepowaly takie same bebny i szczeki jak w XR2i. Czy to byly tylko wyprodukowane do XR i zadnego forda wiecej??
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez piotrek1289 5 Gru 2009, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 5 Gru 2009, 17:20   

takie bębny były nawet w niektórych mk3 1.1. mają średnicę 203mm
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Gru 2009, 09:39   

pvzon, ja zmieniałem hampelki z 1.1 na XRowskie i bębny z 1.1 były znacznie mniejsze niż XR

piotrek1289, ty coś planujesz zrobić z bębnami czy tylko chciałeś wiedzieć czy poza XRka były jeszcze gdzieś takie bębny?

A w Escorcie nie było takich bębnów też ?
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Gru 2009, 10:15   

gdzies w ksiazce sam naprawiam byly chyba rozmiary bebnow i cos mi sie wydaje ze takie same bebny sa w xr2i i 1.8d, zaraz poszukam;]
 
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 7 Gru 2009, 12:00   

Hmm to ja dodam coś od siebie przy okazji takiego tematu:)

Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ??? :D

Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach?
_________________
3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... :)
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 7 Gru 2009, 14:52   

Planuje przelozyc hample z XRki. Robie podklad pod swapa ale najpierw chcialem porobic hamulce i zawieszenie. Z tad moje pytanie o bebny.
Przod przeloze cale hamulce z XRki, ale zastanawiam sie jeszcze nad tylem. Czy tez z XR2i czy moze z jakiegos innego forda.
p.s. Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy ktos moze wie czy serwo z 1.3 wystarczy do hamulcow z XR2i czy musialbym przelozyc rowniez serwo?
 
 
 
Chojny83 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Adam
Wiek: 40
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 7 Gru 2009, 14:58   

Witaj!
Z tego co mi wiadomo z bębnami różnie bywało, można je znaleźć w dieslach jak i Courierach, spotkałem nawet tak jak kolega pytał w 1.1. Czy w 1.1 trafiły się fabrycznie tego nie jestem pewien, co do pierwszych dwóch to na pewno takie tam były...
_________________
MkII Xr2 85
Honda Civic 96
Honda Accord Coupe 93
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:06   

piotrek1289 napisał/a:
Planuje przelozyc hample z XRki. Robie podklad pod swapa ale najpierw chcialem porobic hamulce i zawieszenie. Z tad moje pytanie o bebny.
Przod przeloze cale hamulce z XRki, ale zastanawiam sie jeszcze nad tylem. Czy tez z XR2i czy moze z jakiegos innego forda.
p.s. Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy ktos moze wie czy serwo z 1.3 wystarczy do hamulcow z XR2i czy musialbym przelozyc rowniez serwo?

ja przekładałem u siebie komplet, bo też robię bazę pod swapa. Przełożyłem komplet (przód i tył) z XRki i hula. Pasują kółka 13, choć z przodu zrobiło się troszkę ciaśniej, ale nic nie trze. Ja mam serwo z 1.1 i pompę z 1.1 i daje radę. W garażu leży pompka z XRki, ale pod nią muszę zmieniać przewody hamulcowe. Pompka z XRki ma większą średnicę, pod serwo pasuje dobrze, ale mi przewody hamulcowe nie pasują. Przy okazji zmiany hamulców, powymieniałem cylinderki z tyłu i zestawy naprawcze z przodu, bo skoro masz już hamulce wyciągnięte to może warto to zrobić. No i pomalowałem zaciski i bębny, też łatwiej je pomalować jak masz ściągnięte niż potem pół samochodu oklejać.

Kristoph napisał/a:

Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ??? :D


pasują plug&play. Jak z XRki to 13" wejdzie jak z RS to już przód nie wejdzie raczej. Ja w lato latam na 14" ale na zimę 13" i nie ma problemu.


Tylko dobrze odpowietrzcie układ. Lepiej więcej niż za mało. Ja musialem 2 razy odpowietrzać, bo za pierwszym razem za mało odpowietrzyłem, bo od samej pompy i jeden bąbelek się zawieruszył. Potem wypadł :)
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:19   

Nom ja juz dzisiaj zamowilem szczeki i cylinderki. Najpierw przeloze tyl potem przod z czasem. Z checia zrobilbym to wszystko na raz ale autko jest w ciaglej eksploatacji. Potem dojdzie jeszcze wymiana maglownicy i calej kolumny kierowniczej, bo ta co mam zalozona to juz troche luzy ma. A wiec do pracy rodacy!!! Powoli malymi kroczkami ze zwyklego mk3,5; powstaje XR2i. Mam nadzieje ze koncowy efekt bedzie dosc ciekawy. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:28   

Kristoph napisał/a:

Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach?

zapomniałem o tej kwestii. Ja u siebie nie zauważyłem jakiegoś latania tyłem. Chyba, że planujesz wywalić tylną kanapę i jeździć "golasem"- pusty tył. Ja środek zostawiłem tak jak jest czyli jak wyszedł z fabryki i jest ok:)

piotrek1289 napisał/a:
Nom ja juz dzisiaj zamowilem szczeki i cylinderki. Najpierw przeloze tyl potem przod z czasem.

weź sobie zrób to w jakiś weekend. Jak masz wszystko na gotowo to masz kilka godzinek na spokojnie bez gonienia. A tak to weź pod uwagę samo odpowietrzanie hamulców. Robisz 2 razy tą samą robotę a i płynu więcej ci pójdzie jak 2 razy będziesz odpowietrzać. Bo płyn chyba nowy masz? Ja zalałem Fordowskim Super DOT4 o podwyższonej temp.wrzenia.
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 7 Gru 2009, 16:15   

No nie wiem zastanowie sie jeszcze. Tyl belke wlasnie przed chwila zdemontowalem z XRki i bebny sa jeszcze calkiem ok. Zmienie szczeki i cylinderki i bedzie good. Jutro zdemontuje cale makpersony i zobacze jak beda wygladaly przednie hample. Jak beda jeszcze do urzytku to zmienie wszystko od razu. Jak trzeba bedzie w nie wkladac kase to zmienie tylko tyl. Ale z tego co pamietam to poprzedni wlasciciel XRki mowil, ze niedlugo przed sprzedarza robil przednie hamulce. Okres przedswiateczny, czlowiek ma kryzys finansowy. A tyl musze zmienic w miare szybko bo to co mam to juz praktycznie nie hamuje.
 
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 7 Gru 2009, 18:38   

[quote="BerciQ"]
Kristoph napisał/a:

Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach?

zapomniałem o tej kwestii. Ja u siebie nie zauważyłem jakiegoś latania tyłem. Chyba, że planujesz wywalić tylną kanapę i jeździć "golasem"- pusty tył. Ja środek zostawiłem tak jak jest czyli jak wyszedł z fabryki i jest ok:)



Ja po prostu chciałbym zyskać lepsze hamulce :) nie tracąc kontroli nad tyłem :D
Aha i mowa tu na razie o bębnach (sam tył). Nie mam w planach jakiś specjalnych modyfikacji. Tył jak na 1.1 mam dociążony bo w miejscu koła zapasowego mam zbiornik z instalki gazowej + koło zapasowe w bagażnik i trochę pierdółek do auta (jak każdy) :)
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Gru 2009, 19:14   

Kristoph, nie warto wymieniać samego tyłu na większe bębny. Wymień stare szczęki i będzie dobrze. Tył i tak mało co hamuje bo przy normalnym hamowaniu i tak większość siły hamowania idzie na przód, bo przesuwa się środek ciężkości i tył nie może hamować mocno bo by się ślizgał. Jedynie przy ręcznym, ale to jak podciągniesz linkę i wymienisz okładziny na nowe to wystarczy.
Jak chcesz z XRki to wymień albo komplet albo przód, to przynajmniej warto się pobawić, a sam tył? to szkoda twojej roboty, czasu i pieniędzy.

Chyba, że chcesz tak jak piotrek1289, gdzie zaczyna wymieniać od tyłu, ale do przodu też trafią hampelki z XRki
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:16   

Myślę nad przodem intensywnie. Ale martwi mnie zmiana felg z 13" na 14" jak wsadzę hamulce z XR na przód. To jednak koszty na które sobie nie mogę pozwolić... Bynajmniej nie na raz wszystko(student :D ) Bo 14 to i droższe oponki jednak itd:)

Co do hamulców to tył mam dość mocny. Nawet próbowałem na asfalcie podczas jazy ręczny zaciągnąć (oczywiście bezpiecznie miejsce i prędkość). Na suchym zero problemu z zatrzymaniem kółek :P

Ale jak to mówią człowiek by chciał więcej :D Deficyt siły hamowania czuje jak mam 3os i więcej na pokładzie w tym ja:)

P.S Bębny i okładziny są całkiem ok mają może 15-20 tysięcy przejecane wiec raczej nie ma szans żeby znikły. Tak samo tarcze i klocki z przodu:)
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:20   

Kristoph, przeczytaj co napisałem wyżej....
zakładając hamulce z tarczami wentylowanymi z XRki NIE musisz przechodzić na 14".

Jak zastosujesz z RS, albo z Escorta to musisz.

pisałem Ci też, że u siebie zakładałem komplet hamulców z XRki i NIE zmieniłem na 14", znaczy drugi komplet mam 14" na lato a zimę latam na 13"

Cytuję sam siebie:
Cytat:
Kristoph napisał/a:

Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ??? :D


pasują plug&play. Jak z XRki to 13" wejdzie jak z RS to już przód nie wejdzie raczej. Ja w lato latam na 14" ale na zimę 13" i nie ma problemu.
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:33   

Moja XR2i, czyli zrudlo czesci zamiennych tez stoi na 13''. Latalem nia troche po mojej miejscowosci zanim zaczol sie nieodwracalny proces destrukcji i prowadzila sie i hamowala na 13tkach naprawde super. Z tym ze na fele naciagniete byly laczki 185/55/13 z tylu, z przodu zdaje sie ze troszke wezsze i wyzsze ale niewiele. Wiec zmiana felg na 14'' jest tylko niepotrzebnym wydatkiem.

Apropo BerciQ z tego co pamietam jak czytalem to masz pod maska 1.1 w zwiazku z tym mam pytanie czy jak latasz na 14tkach to silnik nie meczy sie duzo bardziej? A jak wyglada zuzycie paliwa? Bo ktos mi kiedys mowil ze jak do swojego 1.3 zalozylbym 14'' (chcialem takie alu) to silnik nie bedzie mial sily ich pociagnac i o wiele bardziej wzrosnie spalanie. Osoba ta urzyla wrecz stwierdzenia ze go zamecze na 14tkach.
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:38   

piotrek1289 napisał/a:

Apropo BerciQ z tego co pamietam jak czytalem to masz pod maska 1.1 w zwiazku z tym mam pytanie czy jak latasz na 14tkach to silnik nie meczy sie duzo bardziej? A jak wyglada zuzycie paliwa? Bo ktos mi kiedys mowil ze jak do swojego 1.3 zalozylbym 14tki (chcialem takie alu) to silnik nie bedzie mial sily ich pociagnac i o wiele bardziej wzrosnie spalanie.


nic sie z tym nie dzieje. mam 165/60/14 i jeździ normalnie. wieksza felga oznacza większy obwód, nic pozatym. Wg mnie i na chłopski rozum. To nie ma chyba nic do rzeczy że większa felga zrobi na jednym pełnym obrocie np 30cm a mniejsza 27cm. Wielkość felgi jak i profil + szerokośc opony może wpływać i wpływa na wskazania licznika. Przy źle dobranym może ci dosyć mocno przekłamywać.

Ale to że chciałeś 14" to przecież nie wszystko.. mogłeś chcieć naciągnać oponę 205 - przykładowo. Tu się pojawiają znaczne opory tarcia opona-nawierzchnia i wtedy spalanie ci wzrośnie i silnik nie uciągnie. Znaczy się pewnie uciągnie ale będzie się strasznie męczyć i ślimaczyć.
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:52   

Aha no to juz w zasadzie wszystko kumam. Mam w planie zrobic przestrzaly w przyszlosci. Z przodu mormalnie 5 cali szerokosci tylko rantem na zewnatrz, a z tylu troszke szersze moze 7 cali i 14tki. Ale to w zasadzie bedzie juz po swapie wiec 1.6 powinien sobie niezle radzic z takimi kolkami, wiec nie ma co sie martwic na zapas.
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 7 Gru 2009, 22:09   

piotrek1289 napisał/a:
nie ma co sie martwic na zapas.


:yes: dokładnie tak. Nim dojdzie do Swap'u to jeszcze 15 innych rzeczy wymienisz :)

polecam, bo i mnie polecano dolną rozpórkę wachaczy i stabilizatory, ale tu trzeba wymieniać amorki.
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 7 Gru 2009, 22:12   

Ja mam zamiar wymienic cale zawieszenie na zawieche z XRki. Tam mam rozporke dolna wachaczy. A stabilizator mam juz w tym moim 1.3. Ale i tak amorki zmienie z XR bo tam sa zalozone nowe a moje juz nie trzymaja tak jak powinny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.