[MK3] bebny XR2i |
Autor |
Wiadomość |
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 16:41 [MK3] bebny XR2i
|
|
|
Mam pytanie odnośnie tylnych hamulców do XRki. Czy w jakims innym fordzie wystepowaly takie same bebny i szczeki jak w XR2i. Czy to byly tylko wyprodukowane do XR i zadnego forda wiecej??
Z gory dzieki za odpowiedzi. |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1289 5 Gru 2009, 18:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 17:20
|
|
|
takie bębny były nawet w niektórych mk3 1.1. mają średnicę 203mm |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 09:39
|
|
|
pvzon, ja zmieniałem hampelki z 1.1 na XRowskie i bębny z 1.1 były znacznie mniejsze niż XR
piotrek1289, ty coś planujesz zrobić z bębnami czy tylko chciałeś wiedzieć czy poza XRka były jeszcze gdzieś takie bębny?
A w Escorcie nie było takich bębnów też ? |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 10:15
|
|
|
gdzies w ksiazce sam naprawiam byly chyba rozmiary bebnow i cos mi sie wydaje ze takie same bebny sa w xr2i i 1.8d, zaraz poszukam;] |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 12:00
|
|
|
Hmm to ja dodam coś od siebie przy okazji takiego tematu:)
Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ???
Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach? |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 14:52
|
|
|
Planuje przelozyc hample z XRki. Robie podklad pod swapa ale najpierw chcialem porobic hamulce i zawieszenie. Z tad moje pytanie o bebny.
Przod przeloze cale hamulce z XRki, ale zastanawiam sie jeszcze nad tylem. Czy tez z XR2i czy moze z jakiegos innego forda.
p.s. Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy ktos moze wie czy serwo z 1.3 wystarczy do hamulcow z XR2i czy musialbym przelozyc rowniez serwo? |
|
|
|
|
Chojny83
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Adam
Wiek: 40 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 43 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 14:58
|
|
|
Witaj!
Z tego co mi wiadomo z bębnami różnie bywało, można je znaleźć w dieslach jak i Courierach, spotkałem nawet tak jak kolega pytał w 1.1. Czy w 1.1 trafiły się fabrycznie tego nie jestem pewien, co do pierwszych dwóch to na pewno takie tam były... |
_________________ MkII Xr2 85
Honda Civic 96
Honda Accord Coupe 93
|
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:06
|
|
|
piotrek1289 napisał/a: | Planuje przelozyc hample z XRki. Robie podklad pod swapa ale najpierw chcialem porobic hamulce i zawieszenie. Z tad moje pytanie o bebny.
Przod przeloze cale hamulce z XRki, ale zastanawiam sie jeszcze nad tylem. Czy tez z XR2i czy moze z jakiegos innego forda.
p.s. Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy ktos moze wie czy serwo z 1.3 wystarczy do hamulcow z XR2i czy musialbym przelozyc rowniez serwo? |
ja przekładałem u siebie komplet, bo też robię bazę pod swapa. Przełożyłem komplet (przód i tył) z XRki i hula. Pasują kółka 13, choć z przodu zrobiło się troszkę ciaśniej, ale nic nie trze. Ja mam serwo z 1.1 i pompę z 1.1 i daje radę. W garażu leży pompka z XRki, ale pod nią muszę zmieniać przewody hamulcowe. Pompka z XRki ma większą średnicę, pod serwo pasuje dobrze, ale mi przewody hamulcowe nie pasują. Przy okazji zmiany hamulców, powymieniałem cylinderki z tyłu i zestawy naprawcze z przodu, bo skoro masz już hamulce wyciągnięte to może warto to zrobić. No i pomalowałem zaciski i bębny, też łatwiej je pomalować jak masz ściągnięte niż potem pół samochodu oklejać.
Kristoph napisał/a: |
Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ???
|
pasują plug&play. Jak z XRki to 13" wejdzie jak z RS to już przód nie wejdzie raczej. Ja w lato latam na 14" ale na zimę 13" i nie ma problemu.
Tylko dobrze odpowietrzcie układ. Lepiej więcej niż za mało. Ja musialem 2 razy odpowietrzać, bo za pierwszym razem za mało odpowietrzyłem, bo od samej pompy i jeden bąbelek się zawieruszył. Potem wypadł |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:19
|
|
|
Nom ja juz dzisiaj zamowilem szczeki i cylinderki. Najpierw przeloze tyl potem przod z czasem. Z checia zrobilbym to wszystko na raz ale autko jest w ciaglej eksploatacji. Potem dojdzie jeszcze wymiana maglownicy i calej kolumny kierowniczej, bo ta co mam zalozona to juz troche luzy ma. A wiec do pracy rodacy!!! Powoli malymi kroczkami ze zwyklego mk3,5; powstaje XR2i. Mam nadzieje ze koncowy efekt bedzie dosc ciekawy. |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:28
|
|
|
Kristoph napisał/a: |
Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach? |
zapomniałem o tej kwestii. Ja u siebie nie zauważyłem jakiegoś latania tyłem. Chyba, że planujesz wywalić tylną kanapę i jeździć "golasem"- pusty tył. Ja środek zostawiłem tak jak jest czyli jak wyszedł z fabryki i jest ok:)
piotrek1289 napisał/a: | Nom ja juz dzisiaj zamowilem szczeki i cylinderki. Najpierw przeloze tyl potem przod z czasem. |
weź sobie zrób to w jakiś weekend. Jak masz wszystko na gotowo to masz kilka godzinek na spokojnie bez gonienia. A tak to weź pod uwagę samo odpowietrzanie hamulców. Robisz 2 razy tą samą robotę a i płynu więcej ci pójdzie jak 2 razy będziesz odpowietrzać. Bo płyn chyba nowy masz? Ja zalałem Fordowskim Super DOT4 o podwyższonej temp.wrzenia. |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 16:15
|
|
|
No nie wiem zastanowie sie jeszcze. Tyl belke wlasnie przed chwila zdemontowalem z XRki i bebny sa jeszcze calkiem ok. Zmienie szczeki i cylinderki i bedzie good. Jutro zdemontuje cale makpersony i zobacze jak beda wygladaly przednie hample. Jak beda jeszcze do urzytku to zmienie wszystko od razu. Jak trzeba bedzie w nie wkladac kase to zmienie tylko tyl. Ale z tego co pamietam to poprzedni wlasciciel XRki mowil, ze niedlugo przed sprzedarza robil przednie hamulce. Okres przedswiateczny, czlowiek ma kryzys finansowy. A tyl musze zmienic w miare szybko bo to co mam to juz praktycznie nie hamuje. |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 18:38
|
|
|
[quote="BerciQ"] Kristoph napisał/a: |
Aha i pytanie czysto teoretyczne. Czy większe (wiec i mocniejsze , skuteczniejsze) bębny nie spowodują że zwykłe 1.1 będzie za mocno hamować tyłem? Nie będzie latac auto na takich heblach? |
zapomniałem o tej kwestii. Ja u siebie nie zauważyłem jakiegoś latania tyłem. Chyba, że planujesz wywalić tylną kanapę i jeździć "golasem"- pusty tył. Ja środek zostawiłem tak jak jest czyli jak wyszedł z fabryki i jest ok:)
Ja po prostu chciałbym zyskać lepsze hamulce nie tracąc kontroli nad tyłem
Aha i mowa tu na razie o bębnach (sam tył). Nie mam w planach jakiś specjalnych modyfikacji. Tył jak na 1.1 mam dociążony bo w miejscu koła zapasowego mam zbiornik z instalki gazowej + koło zapasowe w bagażnik i trochę pierdółek do auta (jak każdy) |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 19:14
|
|
|
Kristoph, nie warto wymieniać samego tyłu na większe bębny. Wymień stare szczęki i będzie dobrze. Tył i tak mało co hamuje bo przy normalnym hamowaniu i tak większość siły hamowania idzie na przód, bo przesuwa się środek ciężkości i tył nie może hamować mocno bo by się ślizgał. Jedynie przy ręcznym, ale to jak podciągniesz linkę i wymienisz okładziny na nowe to wystarczy.
Jak chcesz z XRki to wymień albo komplet albo przód, to przynajmniej warto się pobawić, a sam tył? to szkoda twojej roboty, czasu i pieniędzy.
Chyba, że chcesz tak jak piotrek1289, gdzie zaczyna wymieniać od tyłu, ale do przodu też trafią hampelki z XRki |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:16
|
|
|
Myślę nad przodem intensywnie. Ale martwi mnie zmiana felg z 13" na 14" jak wsadzę hamulce z XR na przód. To jednak koszty na które sobie nie mogę pozwolić... Bynajmniej nie na raz wszystko(student ) Bo 14 to i droższe oponki jednak itd:)
Co do hamulców to tył mam dość mocny. Nawet próbowałem na asfalcie podczas jazy ręczny zaciągnąć (oczywiście bezpiecznie miejsce i prędkość). Na suchym zero problemu z zatrzymaniem kółek
Ale jak to mówią człowiek by chciał więcej Deficyt siły hamowania czuje jak mam 3os i więcej na pokładzie w tym ja:)
P.S Bębny i okładziny są całkiem ok mają może 15-20 tysięcy przejecane wiec raczej nie ma szans żeby znikły. Tak samo tarcze i klocki z przodu:) |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:20
|
|
|
Kristoph, przeczytaj co napisałem wyżej....
zakładając hamulce z tarczami wentylowanymi z XRki NIE musisz przechodzić na 14".
Jak zastosujesz z RS, albo z Escorta to musisz.
pisałem Ci też, że u siebie zakładałem komplet hamulców z XRki i NIE zmieniłem na 14", znaczy drugi komplet mam 14" na lato a zimę latam na 13"
Cytuję sam siebie:
Cytat: | Kristoph napisał/a:
Jak z założeniem bębnów z XRki do zwykłej fiesty? Pasują "plug and play" czyli montuje je do normalnej felgi 13" i wszystko po podłączeniu gra ???
pasują plug&play. Jak z XRki to 13" wejdzie jak z RS to już przód nie wejdzie raczej. Ja w lato latam na 14" ale na zimę 13" i nie ma problemu. |
|
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:33
|
|
|
Moja XR2i, czyli zrudlo czesci zamiennych tez stoi na 13''. Latalem nia troche po mojej miejscowosci zanim zaczol sie nieodwracalny proces destrukcji i prowadzila sie i hamowala na 13tkach naprawde super. Z tym ze na fele naciagniete byly laczki 185/55/13 z tylu, z przodu zdaje sie ze troszke wezsze i wyzsze ale niewiele. Wiec zmiana felg na 14'' jest tylko niepotrzebnym wydatkiem.
Apropo BerciQ z tego co pamietam jak czytalem to masz pod maska 1.1 w zwiazku z tym mam pytanie czy jak latasz na 14tkach to silnik nie meczy sie duzo bardziej? A jak wyglada zuzycie paliwa? Bo ktos mi kiedys mowil ze jak do swojego 1.3 zalozylbym 14'' (chcialem takie alu) to silnik nie bedzie mial sily ich pociagnac i o wiele bardziej wzrosnie spalanie. Osoba ta urzyla wrecz stwierdzenia ze go zamecze na 14tkach. |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:38
|
|
|
piotrek1289 napisał/a: |
Apropo BerciQ z tego co pamietam jak czytalem to masz pod maska 1.1 w zwiazku z tym mam pytanie czy jak latasz na 14tkach to silnik nie meczy sie duzo bardziej? A jak wyglada zuzycie paliwa? Bo ktos mi kiedys mowil ze jak do swojego 1.3 zalozylbym 14tki (chcialem takie alu) to silnik nie bedzie mial sily ich pociagnac i o wiele bardziej wzrosnie spalanie. |
nic sie z tym nie dzieje. mam 165/60/14 i jeździ normalnie. wieksza felga oznacza większy obwód, nic pozatym. Wg mnie i na chłopski rozum. To nie ma chyba nic do rzeczy że większa felga zrobi na jednym pełnym obrocie np 30cm a mniejsza 27cm. Wielkość felgi jak i profil + szerokośc opony może wpływać i wpływa na wskazania licznika. Przy źle dobranym może ci dosyć mocno przekłamywać.
Ale to że chciałeś 14" to przecież nie wszystko.. mogłeś chcieć naciągnać oponę 205 - przykładowo. Tu się pojawiają znaczne opory tarcia opona-nawierzchnia i wtedy spalanie ci wzrośnie i silnik nie uciągnie. Znaczy się pewnie uciągnie ale będzie się strasznie męczyć i ślimaczyć. |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 20:52
|
|
|
Aha no to juz w zasadzie wszystko kumam. Mam w planie zrobic przestrzaly w przyszlosci. Z przodu mormalnie 5 cali szerokosci tylko rantem na zewnatrz, a z tylu troszke szersze moze 7 cali i 14tki. Ale to w zasadzie bedzie juz po swapie wiec 1.6 powinien sobie niezle radzic z takimi kolkami, wiec nie ma co sie martwic na zapas. |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 22:09
|
|
|
piotrek1289 napisał/a: | nie ma co sie martwic na zapas. |
dokładnie tak. Nim dojdzie do Swap'u to jeszcze 15 innych rzeczy wymienisz
polecam, bo i mnie polecano dolną rozpórkę wachaczy i stabilizatory, ale tu trzeba wymieniać amorki. |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 22:12
|
|
|
Ja mam zamiar wymienic cale zawieszenie na zawieche z XRki. Tam mam rozporke dolna wachaczy. A stabilizator mam juz w tym moim 1.3. Ale i tak amorki zmienie z XR bo tam sa zalozone nowe a moje juz nie trzymaja tak jak powinny. |
|
|
|
|
|