Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Sygnał wtrysku - gdzie się podpiąć?
Autor Wiadomość
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 25 Lis 2009, 19:23   [MK4] Sygnał wtrysku - gdzie się podpiąć?

Witam.
Chcę wiedzieć co nieco o spalaniu chwilowym mojej Fiesty. Mówiąc krótko, myślę o czymś w rodzaju komputerka pokładowego. Na Allegro jest takie cuś http://allegro.pl/item823...wa_rewelka.html , więc montaż jest pewnie możliwy dla każdego silnika z elektrycznym wtryskiem, mam rację? Proszę o jakieś informacje jakie sygnały mogę dostać od jakiegoś sterownika silnika, które są potrzebne do obliczenia chwilowego spalania. Skąd je wyprowadzić?
Układ spróbuję sobie zrobić sam...

Pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Lis 2009, 19:57   

Chwilowe spalanie obliczysz znając ilość paliwa jaka przelatuje przez wtryskiwacz(e) w jednostce czasu,,, a sygnał właśnie z wtryskiwacza się bierze.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Lis 2009, 20:20   

PiotrK napisał/a:
Układ spróbuję sobie zrobić sam...

masz pełną dokumentację?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 25 Lis 2009, 20:37   

Ok, rozumiem. A wiesz może gdzie dokładnie mogę dostać taki sygnał? Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o budowę silnika, więc wolę nie grzebać bezpośrednio przy wtryskiwaczach :D Najchętniej podłączyłbym się do jakiejś kostki sterującej, jest do niej łatwy dostęp? Gdzie ona dokładnie jest?

Marcin napisał/a:
masz pełną dokumentację?

No właśnie nie, dlatego o to wszystko pytam :D
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Lis 2009, 20:42   

sygnał do wtryskiwacza wziąłbym z wiązki przy kompie, bo po co ciągnąć kable z komory, tak samo od vss'a i pewnie i od cewki.

PiotrK napisał/a:
No właśnie nie, dlatego o to wszystko pytam :D

no to przegrzeb forum tego kolesia co to sprzedaje, bo chwile coś grzebałem i ponoć tam są wszystkie informacje, szukaj schematu do wersji z atmega32 i wersją oprogramowania 5.11 jeśli dobrze pamiętam. Jak znajdziesz to będziemy myśleć co dalej.

Może sam coś takiego zmajstruje, aczkolwiek na pewno nie na tak gigantycznej płytce jak w tamtym projekcie :-P
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 25 Lis 2009, 21:33   

Marcin napisał/a:
Może sam coś takiego zmajstruje, aczkolwiek na pewno nie na tak gigantycznej płytce jak w tamtym projekcie :-P


Dokładnie :D Gość, z tego co widzę, zaprojektował jedną płytkę uniwersalną pod Atmegę8 i wszystkie projekty na niej robi... ale nie o tym chciałem.

Z ciekawszych rzeczy znalazłem to http://rpacia.netcontrol....nstrukcja_k.zip , ale tam gość radzi podłączyć się właściwie bezpośrednio przy wtryskiwaczach. Szczerze mówiąc nie zajrzałem jeszcze pod maskę, Fieścina stoi u mechanika... Na razie zbieram tak na dziko informacje; w najbliższych dniach zajrzę i sprawdzę jak to wszystko wygląda.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Lis 2009, 21:44   

jak będę miał schemat ideowy tego projektu to sam zaprojektuje druk, który będzie przynajmniej dwa razy mniejszy niż ten co on zrobił - szkoda materiału :-P
podłączenie raczej większego znaczenia nie ma czy przy wtrysku czy przy kompie - ten sam przewód.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 3 Gru 2009, 18:36   

Chociaż jakiś postęp, znalazłem gniazdo komputera... xD Szukałem jego specyfikacji, ale niestety nici z tego. Wie ktoś może jakie tam są sygnały? Czy może wszystko jest cyfrowo i trzeba się podpiąć przez kompa ze specjalnym softem?
Jak z gniazda nic nie dostanę to będę musiał jeszcze bardziej rozbebeszyć osłonę... Więc na razie pytam się "po kolei" jak mogę to zrobić jak najmniej inwazyjnie.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Gru 2009, 19:03   

znalazłeś pewnie gniazdo obd2, tam masz specjalny protokół i określony standard żeby się komunikować z kompem i odczytywać jego parametry.

Widząc jak się zabierasz za to nie wydaje mi się żebyś coś ulepił... ale może się myle.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 3 Gru 2009, 20:36   

Marcin napisał/a:
Widząc jak się zabierasz za to nie wydaje mi się żebyś coś ulepił... ale może się myle.

Zabieram się jak się zabieram bo dopiero wczoraj dostałem auto z powrotem :D Czasu też nie mam za wiele więc lepię wolno.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Gru 2009, 20:39   

to działaj konkretnie, a pomogę :)
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 3 Gru 2009, 21:06   

Ok, postaram się :D
Gdzie dokładnie jest komp? Słyszałem, że gdzieś za deską rozdzielczą, to prawda? Chyba, że całość jest tu http://www.youtube.com/watch?v=3gED-mKngT4 , ale z tego co widziałem jest tam tylko to gniazdo i pęk kabli. Wolałbym się gdzieś tam podpiąć, chyba łatwiej pociągnąć kable stamtąd gdzieś na zewnątrz niż z komory silnika. Podpięcie się bezpośrednio przy spryskiwaczach jest szczerze mówiąc dla mnie ostatecznością :D
A, i jeszcze chciałem spytać: czy w Mk4 jest czujnik liczący obroty kół? Mam na myśli jakiś hallotron albo kontaktron, którego impulsy szłyby do prędkościomierza. Chociaż skoro drogomierz jest analogowy, to pewnie jest linka... Mam rację?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Gru 2009, 21:20   

olej kwestie podłączenia się pod instalacje, bo z tym nie ma problemu, zabierz się za wyszukanie dokumentacji urządzenia.
Jest vss, który w przypadku cyfrowego licznika odpowiada za wskazania prędkościomierza.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PiotrK 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: 3city
Wysłany: 3 Gru 2009, 21:26   

Marcin napisał/a:
zabierz się za wyszukanie dokumentacji urządzenia.

Eee... jakiego urządzenia? Tak dla jasności powtórzę: układ chcę zrobić sam, od początku do końca, po swojemu i niekoniecznie musi umieć to co tamtego gościa. Ukradłem jedynie pomysł. Teraz podłączenie to właściwie mój główny problem :D
Może wygląda na to, że zabieram się do tego "od końca", ale chcę być pewny, że z dostaniem się do sygnałów nie będzie problemu.

edit: Jeszcze jedno. Czy ciśnienie we wtryskiwaczach jest stałe, czy też jest sterowane przez komputer, podobnie jak czas otwarcia wtryskiwaczy?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Gru 2009, 22:52   

Ciśnienie ustala regulator ciśnienia i powinno być stałe.

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 22:56 ]
Aha i druga sprawa - wiadomo ze każdy przewód ma 2 końce i jest dostępny w 2 rożnych miejscach,,, więc schemat i miernik w dłoń i wybadać które przewody we wtyczce przy kompie są od wtryskiwaczy :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.