Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na wysokie obrot
Autor Wiadomość
lolermajster
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2009, 20:46   [MK4] po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na wysokie obrot

Witam!

Przy jeździe, głownie przy przyspieszaniu po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi mi na obroty. Po zgaszeniu silnika problem ustaje ( na jakiś czas), przejechałem 200 km i nic się nie stało, a czasem po 30 km już się robi problem. Sprzęgło nowe, ma ok 10 tysięcy, nie mam pojęcia w czym może być problem i jakie mogą być konsekwencje tego zachowania?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2009, 10:03   

:głowąwmur:

Jak przyśpieszasz to chyba normalne że obroty wchodzą wyżej,,, tak? Jak przyśpieszasz to po grzyb naciskasz sprzęgło? Norma że po zgaszeniu problem ustaje bo silnik się zatrzymuje...

Więc pojęcia nie mam w czym masz problem? Poza dziwną obsługą auta,,, ale do tego się nie mieszam, każdy robi jak chcę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lolermajster
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2009, 13:08   

heh, zapomniałem dodać, że ściągam nogę z gazu... Mając wciśnięte tylko sprzęgło auto zachowuje się jakbym wciskał sprzęgło i gaz jednocześnie, przepraszam, że jestem mało dokładny
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2009, 14:18   

Więc po raz n-ty napisze że dla elektroniki pojazdu prędkość 900km/h, zwolniony pedał gazu to normalne,,, auto rozpędem pcha silnik i jest gitara, ale 90km/h i sprzęgło to jest dla auta nie normalne, bo tak nie wolno jeździć, każda szkoła uczy że sprzęgło wciskamy dopiero tuż przed zatrzymaniem się samochodu. Dla mnie jak jedziesz 90km/h i wciśniesz sprzęgło a silnik będzie miał nawet i te 3tyś obrotów pomimo zwolnionego pedału gazu jest zachowaniem prawidłowym o ile w chwili zatrzymania pojazdu lub tuż po obroty spadną do normalnej wartości na biegu jałowym.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Gru 2009, 14:53   

Koledze chodzi chyba o przypadek gdy zmienia biegi (np. 90km/h i chce zmienic z 4 na 5)- wtedy wciska sprzeglo i obroty powinny spasc a nie spadaja??? Ja tak to rozumiem bynajmniej. Inaczej sobie tego nie wyobrazam.
_________________

 
 
 
lolermajster
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2009, 17:35   

JoeMix napisał/a:
ile w chwili zatrzymania pojazdu lub tuż po obroty spadną do normalnej wartości na biegu jałowym.

właśnie nie spadają... potrafię jeździć samochodem... Jak przykładowo ruszam i chce zmienić na dwójkę, po wciśnięciu sprzęgła mimo zwolnionego gazu silnik jest na wysokich obrotach jakbym na jałowym biegu miał gaz wciśnięty. I to nie jest kwestia ułamków sekund, ze silnik jeszcze z obrotów nie zszedł, po prostu ryczy dopóki nie puszczę sprzęgła

zdaję sobie sprawę, ze to brzmi dziwnie, dlatego pytam tutaj
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Gru 2009, 17:54   

JoeMix napisał/a:
[...] Dla mnie jak jedziesz 90km/h i wciśniesz sprzęgło a silnik będzie miał nawet i te 3tyś obrotów pomimo zwolnionego pedału gazu jest zachowaniem prawidłowym o ile w chwili zatrzymania pojazdu lub tuż po obroty spadną do normalnej wartości na biegu jałowym.


a dla mnie to nie byloby normalne.
jade 90km/h, sciagam noge z gazu, wciskam sprzeglo do podlogi to obroty MUSZA spasc do np. 800... (oczywiscie nie w ulamku sekundy ale te 2-3 sek moze spadac)
nie widze mozliwosci zeby wskazowka obrotomierza w tym momencie szla do gory...
Ostatnio zmieniony przez portier 2 Gru 2009, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piana 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd: NS
Wysłany: 2 Gru 2009, 17:58   

u siebie mam ten sam problem np przy zmianie biegu obroty zwiększając sie odpięcie Vss coś tam pomogło ale nie do końca jest to podobno wina silniczka krokowego w moim przypadku
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:25   

Piana napisał/a:
jest to podobno wina silniczka krokowego w moim przypadku


Jest to wielce prawdopodobne. Spróbuj go wyczyscic.
_________________

 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:29   

lolermajster, odłącz ccp i zobacz czy będzie lepiej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:49   

portier napisał/a:
a dla mnie to nie byloby normalne.
jade 90km/h, sciagam noge z gazu, wciskam sprzeglo do podlogi to obroty MUSZA spasc do np. 800... (oczywiscie nie w ulamku sekundy ale te 2-3 sek moze spadac)
Jest to jak pisałem sytuacja nie normalne, nie wprogramowana w elektronikę silnika, nawet głupi stary gaźnik jak masz dolot ustawiony że łapie powietrze to będzie trzymał obroty. Oczywiście jak odepniesz czujnik CPP to obroty spadną bo silnik wejdzie w tryb awaryjny, identyczny rezultat osiągniesz odpinając VSS
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła
Gość Mechanika 52 11 Lip 2012, 15:47
DewREW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.