[MK4] po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na wysokie obrot |
Autor |
Wiadomość |
lolermajster [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 20:46 [MK4] po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na wysokie obrot
|
|
|
Witam!
Przy jeździe, głownie przy przyspieszaniu po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi mi na obroty. Po zgaszeniu silnika problem ustaje ( na jakiś czas), przejechałem 200 km i nic się nie stało, a czasem po 30 km już się robi problem. Sprzęgło nowe, ma ok 10 tysięcy, nie mam pojęcia w czym może być problem i jakie mogą być konsekwencje tego zachowania? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 10:03
|
|
|
Jak przyśpieszasz to chyba normalne że obroty wchodzą wyżej,,, tak? Jak przyśpieszasz to po grzyb naciskasz sprzęgło? Norma że po zgaszeniu problem ustaje bo silnik się zatrzymuje...
Więc pojęcia nie mam w czym masz problem? Poza dziwną obsługą auta,,, ale do tego się nie mieszam, każdy robi jak chcę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lolermajster [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 13:08
|
|
|
heh, zapomniałem dodać, że ściągam nogę z gazu... Mając wciśnięte tylko sprzęgło auto zachowuje się jakbym wciskał sprzęgło i gaz jednocześnie, przepraszam, że jestem mało dokładny |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 14:18
|
|
|
Więc po raz n-ty napisze że dla elektroniki pojazdu prędkość 900km/h, zwolniony pedał gazu to normalne,,, auto rozpędem pcha silnik i jest gitara, ale 90km/h i sprzęgło to jest dla auta nie normalne, bo tak nie wolno jeździć, każda szkoła uczy że sprzęgło wciskamy dopiero tuż przed zatrzymaniem się samochodu. Dla mnie jak jedziesz 90km/h i wciśniesz sprzęgło a silnik będzie miał nawet i te 3tyś obrotów pomimo zwolnionego pedału gazu jest zachowaniem prawidłowym o ile w chwili zatrzymania pojazdu lub tuż po obroty spadną do normalnej wartości na biegu jałowym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 14:53
|
|
|
Koledze chodzi chyba o przypadek gdy zmienia biegi (np. 90km/h i chce zmienic z 4 na 5)- wtedy wciska sprzeglo i obroty powinny spasc a nie spadaja??? Ja tak to rozumiem bynajmniej. Inaczej sobie tego nie wyobrazam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lolermajster [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 17:35
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ile w chwili zatrzymania pojazdu lub tuż po obroty spadną do normalnej wartości na biegu jałowym. |
właśnie nie spadają... potrafię jeździć samochodem... Jak przykładowo ruszam i chce zmienić na dwójkę, po wciśnięciu sprzęgła mimo zwolnionego gazu silnik jest na wysokich obrotach jakbym na jałowym biegu miał gaz wciśnięty. I to nie jest kwestia ułamków sekund, ze silnik jeszcze z obrotów nie zszedł, po prostu ryczy dopóki nie puszczę sprzęgła
zdaję sobie sprawę, ze to brzmi dziwnie, dlatego pytam tutaj |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 17:54
|
|
|
JoeMix napisał/a: | [...] Dla mnie jak jedziesz 90km/h i wciśniesz sprzęgło a silnik będzie miał nawet i te 3tyś obrotów pomimo zwolnionego pedału gazu jest zachowaniem prawidłowym o ile w chwili zatrzymania pojazdu lub tuż po obroty spadną do normalnej wartości na biegu jałowym. |
a dla mnie to nie byloby normalne.
jade 90km/h, sciagam noge z gazu, wciskam sprzeglo do podlogi to obroty MUSZA spasc do np. 800... (oczywiscie nie w ulamku sekundy ale te 2-3 sek moze spadac)
nie widze mozliwosci zeby wskazowka obrotomierza w tym momencie szla do gory... |
Ostatnio zmieniony przez portier 2 Gru 2009, 18:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piana
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 1 Skąd: NS
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 17:58
|
|
|
u siebie mam ten sam problem np przy zmianie biegu obroty zwiększając sie odpięcie Vss coś tam pomogło ale nie do końca jest to podobno wina silniczka krokowego w moim przypadku |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:25
|
|
|
Piana napisał/a: | jest to podobno wina silniczka krokowego w moim przypadku |
Jest to wielce prawdopodobne. Spróbuj go wyczyscic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:29
|
|
|
lolermajster, odłącz ccp i zobacz czy będzie lepiej. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:49
|
|
|
portier napisał/a: | a dla mnie to nie byloby normalne.
jade 90km/h, sciagam noge z gazu, wciskam sprzeglo do podlogi to obroty MUSZA spasc do np. 800... (oczywiscie nie w ulamku sekundy ale te 2-3 sek moze spadac) | Jest to jak pisałem sytuacja nie normalne, nie wprogramowana w elektronikę silnika, nawet głupi stary gaźnik jak masz dolot ustawiony że łapie powietrze to będzie trzymał obroty. Oczywiście jak odepniesz czujnik CPP to obroty spadną bo silnik wejdzie w tryb awaryjny, identyczny rezultat osiągniesz odpinając VSS |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|