Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:44 |
[MK3] 1.8D Dziwnie odpala |
Autor |
Wiadomość |
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 19:29 [MK3] 1.8D Dziwnie odpala
|
|
|
Witam!
Niedawno kupiłem fieścinke 1.8d za niewielkie pieniążki. Trochę do wymiany było więc tak zrobiłem. Wymieniłem
-Aku na nowy
-Świece żarowe (Beru)
-Filtr Paliwa
-(I pare mniej istotnych pierdółek)
I teraz tak: Jak jest zimno to trzeba go trzymać na rozruszniku okolo 40sec. nawet, łapie na 1gar już po okolo 3-4 sec ale trzeba trzymać dalej. Potem na 2gary, i tak coraz częściej chyta. Całe odpalanie właśnie trwa tak z 30-40sec. Po odpaleniu biało - szara chmura dymu i jak jest zimny jeszcze przez okolo 3min. to kopci na taki białawy kolor. Potem zero dymku.
Obstawiam na wtryskiwacze ale wolę się upewnić. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 19:40
|
|
|
zapowietrza sie posprawdzaj dokecenie wszystkich połaczen w ukł paliwowym |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:09
|
|
|
Układ paliwowy raczej ok, ale mam dosyć duże wycieki oleju spod dekla i spod tych gumowych podkładek na tym deklu (konkretnie z 1), może to być powodem zapowietrzenia też? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:11
|
|
|
nie tylko olej bedzie Ci uciekał
wtryski tez sprawdz tzn dokrecenie i poleciłbym wymiane podkładek pod wtryskami
dokrec przewody paliwowe na pompie i wtryskach sprawdz przewody do i z filtra oraz pompy i wezyki przelewowe załoz nowe |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
rapet
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:39
|
|
|
u mnie to wyglada tak cały układ paliwowy ok ,świece nowe, filtry nowe, itd i tak samo zapala wiec robie tak ,jak sie świece zagrzeją to odpalam silnik przekręci ze 2-3 razy nie odpali i gasze zapalam drugi raz i od szczału odpala i też dymu kupa z tyłu ,narazie zimno , bedzie cieplej to sie za to złapie |
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:50
|
|
|
dolej troche benzyny do paliwa np na 20 litrow ropy nalej 2 ,5 litra beznyny i zobacz moze jeszcze letnie paliwo masz i sie parafina wytraca |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 21:19
|
|
|
Spróbuj odpalać na drugie grzanie świec. Przekręcasz kluczyk, czekaz aż zgaśnie kontrolka, po czym jeszcze jakies 5-10s, spod maski pyknie przekaźnik. Cofasz kluczyk, krecisz jeszcze raz, po zgaśnięciu kontrolki kręcisz.
Kompresji może nie być.
Może być coś z pompą czy rozrządem.
Może się zalewać albo niedolewać.
kuba87 napisał/a: | dolej troche benzyny do paliwa np na 20 litrow ropy nalej 2 ,5 litra beznyny i zobacz moze jeszcze letnie paliwo masz i sie parafina wytraca |
To już raczej jakieś STP, ale to już po wymianie filtra paliwa, bo jeśli mu się wytrąciła parafina, to filtr już jest zaklejony. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
komo
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 23:36
|
|
|
A jak jest ciepły to jak odpala ?? |
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 18:50
|
|
|
A jak jest ciepły to od strzała 2-3 razy rozruch przekręci i pali. Tylko jak stoi około 20h nieruszany to taki problem jest. Filtr paliwa wymieniałem i stp już wcześniej lałem (jakiś tydzień temu). A na 3 razy też świece próbowałem do pyknięcia przekaźnika i różnicy nie ma. A myślałem że może paliwo się cofa to zaworek zwrotny też założyłem.
Chociaż dzisiaj rano po 10h nieruszania żona jechała do pracy na dworze -9 było. I po około 10sec odpalił. Też tak łapał na pojedyńcze gary ale już dużo szybciej. (czym dłużej stoi tym gorzej potem zapala) |
|
|
|
|
komo
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 20:05
|
|
|
hm sprawdź cęgami amperowymi ile pobierają świece prądu |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:04
|
|
|
najprawdopodobniej zapowietrza Ci się układ paliwowy
[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 21:05 ]
komo napisał/a: | hm sprawdź cęgami amperowymi ile pobierają świece prądu |
a ile powinny ? i jakie są wartości prawidlowego ładowania aku ?? |
|
|
|
|
komo
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:55
|
|
|
różnie w zależności od rozładowania akumulatora i włączony odbiorników prądu
sprawdź ile pobierają świecie podczas grzania |
|
|
|
|
emfau [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 13:07
|
|
|
Witajcie,
Z racji tego, iż mam w pewnym sensie podobny problem do autora tematu to zamiast zaczynać nową dyskusję postanowiłem napisać tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.
W zimę, po mroźnej nocy moją fofi (rocznik 90, 1.8d) daje się odpalić za 3-4 razem (tj. 3-4 razy nagrzewam świece i walczę z rozrusznikiem). Cały proces udałoby się pewnie skrócić gdyby nie to, że już przy (zazwyczaj) 2 próbie występuje taki problem, iż rozrusznik przestaje kręcić (mimo kluczyka trzymanego w pozycji rozruchu), słychać takie ciche stuknięcie, następnie jakby jeden obrót paska rozrządu (to tylko przypuszczenia - moja wiedza w tej dziedzinie jest dość niewielka), a na koniec głośniejsze stuknięcie - i tyle. Muszę wtedy za każdym razem cofnąć kluczyk w dół i próbować od nowa. Problem występuje z różną częstotliwością - czasem po 1-2 sekundach, czasem po kilku, jednak nigdy podczas pierwszej próby zapalenia auta, zaś przy ciepłym silniku problem ten nie występuje w ogóle - odpala niemalże na dotyk. Czy mógłby ktoś poradzić czym może to być spowodowane?
Korzystając z okazji zapytam was też do czego służy widoczny na poniższych zdjęciach kabel z niebieską wtyczką i dlaczego nie jest on nigdzie wpięty?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 13:17
|
|
|
Lokalizacja tej wtyczki i jej kształt przypomina mi wtyczkę do termowłącznika wentylatora chłodnicy.
A co do Twojego problemu. Ile lat ma akumulator i jaki jest jego stan? Co z rozrusznikiem? Był kiedyś serwisowany? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
emfau [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 13:49
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Lokalizacja tej wtyczki i jej kształt przypomina mi wtyczkę do termowłącznika wentylatora chłodnicy.
A co do Twojego problemu. Ile lat ma akumulator i jaki jest jego stan? Co z rozrusznikiem? Był kiedyś serwisowany? |
Akumulator jest nowy - Centra 62 Ah, ma niecały rok więc nie powinien sprawiać kłopotów. Co do rozrusznika to niestety nie wiem - samochód kupiłem pod koniec zeszłego roku, a z racji tego, że w lato rozruch nie sprawia problemów to nic z nim nie robiłem. Poprzedni właściciel (z którym nie mam już kontaktu) o rozruszniku nic nie wspominał. |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 13:55
|
|
|
emfau napisał/a: | Centra 62 Ah, ma niecały rok więc nie powinien sprawiać kłopotów |
a nie powinno być 72 Ah ? ja taki miałem i taki kupiłem nowy |
|
|
|
|
emfau [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 14:07
|
|
|
72 pewnie byłby bardziej odpowiedni, no ale cóż - jak już taki kupiłem to chciałbym jeszcze trochę na nim pojeździć. Jako ciekawostkę dodam, że poprzedni właściciel (który co prawda garażował samochód) używał w nim akumulatora 45 Ah który po nim odziedziczyłem (i oczywiście niedługo po zakupie wymieniłem). |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Gru 2009, 15:33
|
|
|
Bo mi rozrusznik czasami nie odzywał się chwilę przed tym jak padł mi akumulator właśnie na dobre... Więc może to on, albo usterka rozrusznika. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
grzesiek09873
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Gołymin
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 21:12
|
|
|
a to mi się wydaje że stuka bo już ma rozrusznik lekko i dlatego tak stuka.. |
_________________ Czerwony najładniejszy...
|
|
|
|
|
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 15:25
|
|
|
Witam. Niestety fista nie odpalia przy -17, ale pogodziłem się z tym już położyłem na niecałą godzine farelke na silnik żeby dmuchało na pompe, swiece i wtryski i odpaliła bez problemu. Ale nie o to teraz chodzi - wydaje mi się że dużo za dużo pali, wychodzi kolo 10 nawet kolo 11 niekiedy, i odrazu powiem że fiesta jest mocna i nieżle zapiernicza, wydaje mi się że coś mogło być grzebane żeby lepiej chodziła i tu moje pytanie: Jest jakaś regulacja dawki paliwa? lub coś takiego? |
|
|
|
|
|