Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:44		 | 
	
			[MK3] 1.8D Dziwnie odpala | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 bodziobsz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  19:29   [MK3] 1.8D Dziwnie odpala
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Niedawno kupiłem fieścinke 1.8d za niewielkie pieniążki. Trochę do wymiany było więc tak zrobiłem. Wymieniłem
 
-Aku na nowy
 
-Świece żarowe (Beru)
 
-Filtr Paliwa
 
-(I pare mniej istotnych pierdółek)
 
I teraz tak: Jak jest zimno to trzeba go trzymać na rozruszniku okolo 40sec. nawet, łapie na 1gar już po okolo 3-4 sec ale trzeba trzymać dalej. Potem na 2gary, i tak coraz częściej chyta. Całe odpalanie właśnie trwa tak z 30-40sec. Po odpaleniu biało - szara chmura dymu i jak jest zimny jeszcze przez okolo 3min. to kopci na taki białawy kolor. Potem zero dymku.
 
 
Obstawiam na wtryskiwacze ale wolę się upewnić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  19:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zapowietrza sie posprawdzaj dokecenie wszystkich połaczen w ukł paliwowym | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bodziobsz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Układ paliwowy raczej ok, ale mam dosyć duże wycieki oleju spod dekla i spod tych gumowych podkładek na tym deklu (konkretnie z 1), może to być powodem zapowietrzenia też? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  20:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie tylko olej bedzie Ci uciekał
 
wtryski tez sprawdz tzn dokrecenie i poleciłbym wymiane podkładek pod wtryskami
 
dokrec przewody paliwowe na pompie i wtryskach sprawdz przewody do i z filtra oraz pompy i wezyki przelewowe załoz nowe | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rapet  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  20:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u mnie to wyglada tak cały układ paliwowy ok ,świece nowe, filtry nowe, itd i tak samo zapala wiec robie tak ,jak sie świece zagrzeją to odpalam silnik przekręci ze 2-3 razy nie odpali i gasze zapalam drugi raz i od szczału odpala i też dymu kupa z tyłu ,narazie zimno , bedzie cieplej to sie za to złapie     | 
             
						
				_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
 
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
 
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dolej troche benzyny do paliwa np na 20 litrow ropy nalej 2 ,5 litra beznyny i zobacz moze jeszcze letnie paliwo masz i sie parafina wytraca | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  21:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spróbuj odpalać na drugie grzanie świec. Przekręcasz kluczyk, czekaz aż zgaśnie kontrolka, po czym jeszcze jakies 5-10s, spod maski pyknie przekaźnik. Cofasz kluczyk, krecisz jeszcze raz, po zgaśnięciu kontrolki kręcisz. 
 
 
Kompresji może nie być. 
 
 
Może być coś z pompą czy rozrządem.
 
 
Może się zalewać albo niedolewać.
 
 
 	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  | dolej troche benzyny do paliwa np na 20 litrow ropy nalej 2 ,5 litra beznyny i zobacz moze jeszcze letnie paliwo masz i sie parafina wytraca | 	  
 
 
To już raczej jakieś STP, ale to już po wymianie filtra paliwa, bo jeśli mu się wytrąciła parafina, to filtr już jest zaklejony. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 komo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2009,  23:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jak jest ciepły to jak odpala ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bodziobsz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2009,  18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jak jest ciepły to od strzała 2-3 razy rozruch przekręci i pali. Tylko jak stoi około 20h nieruszany to taki problem jest. Filtr paliwa wymieniałem i stp już wcześniej lałem (jakiś tydzień temu). A na 3 razy też świece próbowałem do pyknięcia przekaźnika i różnicy nie ma. A myślałem że może paliwo się cofa to zaworek zwrotny też założyłem.
 
 
Chociaż dzisiaj rano po 10h nieruszania żona jechała do pracy na dworze -9 było. I po około 10sec odpalił. Też tak łapał na pojedyńcze gary ale już dużo szybciej. (czym dłużej stoi tym gorzej potem zapala) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 komo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2009,  20:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm sprawdź cęgami amperowymi ile pobierają świece prądu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2009,  21:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               najprawdopodobniej zapowietrza Ci się układ paliwowy    
 
 
[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 21:05 ]
 
 	  | komo napisał/a: | 	 		  | hm sprawdź cęgami amperowymi ile pobierają świece prądu | 	  
 
 
a ile powinny ?  i jakie są wartości prawidlowego ładowania aku ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 komo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2009,  21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               różnie w zależności od rozładowania akumulatora i włączony odbiorników prądu 
 
 
 
sprawdź ile pobierają świecie podczas grzania | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 emfau [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2009,  13:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie,
 
Z racji tego, iż mam w pewnym sensie podobny problem do autora tematu to zamiast zaczynać nową dyskusję postanowiłem napisać tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.
 
 
W zimę, po mroźnej nocy moją fofi (rocznik 90, 1.8d) daje się odpalić za 3-4 razem (tj. 3-4 razy nagrzewam świece i walczę z rozrusznikiem).  Cały proces udałoby się pewnie skrócić gdyby nie to, że już przy (zazwyczaj) 2 próbie występuje taki problem, iż rozrusznik przestaje kręcić (mimo kluczyka trzymanego w pozycji rozruchu), słychać takie ciche stuknięcie, następnie jakby jeden obrót paska rozrządu (to tylko przypuszczenia - moja wiedza w tej dziedzinie jest dość niewielka), a na koniec głośniejsze stuknięcie - i tyle. Muszę wtedy za każdym razem cofnąć kluczyk w dół i próbować od nowa. Problem występuje z różną częstotliwością - czasem po 1-2 sekundach, czasem po kilku, jednak nigdy podczas pierwszej próby zapalenia auta, zaś przy ciepłym silniku problem ten nie występuje w ogóle - odpala niemalże na dotyk. Czy mógłby ktoś poradzić czym może to być spowodowane?
 
 
Korzystając z okazji zapytam was też do czego służy widoczny na poniższych zdjęciach kabel z niebieską wtyczką i dlaczego nie jest on nigdzie wpięty?   
 
     
 
 
Z góry dziękuję za odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2009,  13:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Lokalizacja tej wtyczki i jej kształt przypomina mi wtyczkę do termowłącznika wentylatora chłodnicy.
 
 
A co do Twojego problemu. Ile lat ma akumulator i jaki jest jego stan? Co z rozrusznikiem? Był kiedyś serwisowany? | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 emfau [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2009,  13:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  Lokalizacja tej wtyczki i jej kształt przypomina mi wtyczkę do termowłącznika wentylatora chłodnicy.
 
 
A co do Twojego problemu. Ile lat ma akumulator i jaki jest jego stan? Co z rozrusznikiem? Był kiedyś serwisowany? | 	  
 
Akumulator jest nowy - Centra 62 Ah, ma niecały rok więc nie powinien sprawiać kłopotów. Co do rozrusznika to niestety nie wiem - samochód kupiłem pod koniec zeszłego roku, a z racji tego, że w lato rozruch nie sprawia problemów to nic z nim nie robiłem. Poprzedni właściciel (z którym nie mam już kontaktu) o rozruszniku nic nie wspominał. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2009,  13:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | emfau napisał/a: | 	 		  | Centra 62 Ah, ma niecały rok więc nie powinien sprawiać kłopotów | 	  
 
 
a nie powinno być 72 Ah ? ja taki miałem i taki kupiłem nowy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 emfau [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2009,  14:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               72 pewnie byłby bardziej odpowiedni, no ale cóż - jak już taki kupiłem to chciałbym jeszcze trochę na nim pojeździć. Jako ciekawostkę dodam, że poprzedni właściciel (który co prawda garażował samochód) używał w nim akumulatora 45 Ah    który po nim odziedziczyłem (i oczywiście niedługo po zakupie wymieniłem). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2009,  15:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bo mi rozrusznik czasami nie odzywał się chwilę przed tym jak padł mi akumulator właśnie na dobre... Więc może to on, albo usterka rozrusznika. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzesiek09873  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 28 Skąd: Gołymin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2009,  21:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a to mi się wydaje że stuka bo już ma rozrusznik lekko i dlatego tak stuka.. | 
             
						
				_________________ Czerwony najładniejszy...
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bodziobsz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Gru 2009,  15:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam. Niestety fista nie odpalia przy -17, ale pogodziłem się z tym już położyłem na niecałą godzine farelke na silnik żeby dmuchało na pompe, swiece i wtryski i odpaliła bez problemu. Ale nie o to teraz chodzi - wydaje mi się że dużo za dużo pali, wychodzi kolo 10 nawet kolo 11 niekiedy, i odrazu powiem że fiesta jest mocna i nieżle zapiernicza, wydaje mi się że coś mogło być grzebane żeby lepiej chodziła i tu moje pytanie: Jest jakaś regulacja dawki paliwa? lub coś takiego? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |