
|
[MK3] rocznik 94, silnik 1,3 dziwny problem z obrotami. |
Autor |
Wiadomość |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 11:23 [MK3] rocznik 94, silnik 1,3 dziwny problem z obrotami.
|
|
|
Witam wszystkich zapalczywych znawców.
Na samym początku chcę zaznaczyć, że jakimś wielki mechanikiem nie jestem, aczkolwiek niektóre rzeczy nie są mi obce.
Mam dość dziwny problem, który już był poruszany kilkakrotnie. Lecz każdy przypadek jest inny.
Mianowicie po rozruchu samochodu (samochód zawsze pali i nie ma z tym problemu) obroty wskakują hm...na za wysokie niż powinny być. (nie mam obrotomierza więc dokładnie nie powiem, aczkolwiek myślę, że wzrastają dwukrotnie bardziej niż powinny). Dzieje się tak na rozgrzanym jak i zimnym silniku. Dopiero po kilku dłuższych chwilach się uspokaja. Teraz opiszę jak się samochód zachowuje dla trasy np 1,5km. Taki szczegółowy opis jego zachowania:
1. Odpalam samochód (za pierwszym razem bez żadnego problemu)
2. Obroty wskakują na zbyt wysokie (warczy wyje, a gazu nie dodaje)
3. Wrzucam jedyneczkę, zaraz dwójeczkę (i tutaj już się dzieją kolejne dziwne rzeczy). Widać, że już są za wysokie obroty ponieważ mógłbym jechać po prostej jak i pod lekką górkę nie dodając gazu (przy małych prędkościach to jest strasznie męczące), przy szybszej jeździe na innych biegach nie jest tak źle)
4. Chcąc zwolnić np przy sygnalizacji świetlnej, wrzucam luz (niby się nie powinno jeździć, ale nie o to chodzi). Obroty wyją jak szalone, dopiero po 30 sekundach wracają do normalności.
W skrócie, jak 3,4,5 mi nie przeszkadzają skaczące obroty, ponieważ same w sobie dużych potrzebują, tak 1,2 jest uciążliwa.
Filtr powietrza wymieniłem na nowy (aczkolwiek z wymianą się namęczyłem, ponieważ guma która musi wejść w rowki jeszcze nie była dokładnie uformowana)
Wymieniałem jeszcze uczelkę pod kopułą(głowicą), bo zauważyłem cieknący olej
Wymieniłem uszczelkę pod filtrem powietrza przylegająca do obudowy gaźnika.
Jakieś kilka miesięcy temu nie miałem tego problemu. Raz ten problem znikał, raz się pojawiał. Teraz już caly czas jest taki stan.
Nie wiem czy to jakaś przydatna wiadomość, ale spalanie na około 100km w trasie to 6l czyli w normie. (po mieście myslę, że już nie mieści się w normie przez te skaczące obroty)
Z góry dziękuję za jakieś rady, mile widziane przykładowe ceny jeśli będziecie wymieniać jakieś rzeczy które trzeba wymienić, albo naprawić (tutaj koszt robocizny mechanika) |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 11:24
|
|
|
CPP, krokowy, testerek i samodiagnoza -
EDIT: w profilu monowtrysk, w tekście w którymś miejscu gaźnik - to jak? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 16:12
|
|
|
a czy ktoś mi poda ceny cpp i silnika krokowego ? allegro i sklepowe. |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:48
|
|
|
Znalazłem ccp i krokowca używanego za bezcen tzn 60 zł. Od krzysiek74272-nick allegro. W tej chwili krokowców nie wystawia, ale miał ich sporo wcześniej. Zapytaj, może mu jeszcze coś zostało. Zanim kupisz to sprawdź jeszcze linkę od gazu czy się nie zacina, na samym jej końcu, przy silniku, jest plastikowe zabezpieczenie którym można trochę podregulować naciąg linki, wkręcając i wykręcając je, a tym samym zmniejszyć obroty biegu jałowego albo je zwiększyć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 23:30
|
|
|
dziś zauważyłem, ze przy włączaniu silnika, przez jakąś sekundę obroty są odpowiednie, potem zaczyna gazować. Nie poddam się, ale to zrobię...nie oddam póki co do mechanika
[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 11:17 ]
Czy może to być też "ślizgające się sprzęgło"? Ponieważ przy wciśnięciu go słyszę minimalny jeszcze wzrost obrotów..niewiele ale jednak. Także na jalowym biegu koło 2 tysięcy obrotów, gdy wciskam koło 300 wzrośnie jeszcze...takie są moje odczucia słuchowe. |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 23:12
|
|
|
Wzrost jest obrotów po sprzęgle bo nawet mając na luzie na skrzyni kawałek mocy z silnika nie jest na nią przenoszony.
To jest wina CPP i krokowca. przeczyść, popraw kable w razie czego kup nowe jak będzie nie do naprawy.
Tyle w tym temacie moim zdaniem |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 23:32
|
|
|
Krokowke mam na sell jak cos a objawy ktore podajesz jest to TPS, lub po forumowemu CPP czujnik polozenia przepustnicy (TPS Throle position sensor) jest tak gowniano wykonany ze peka izolacja oraz nastepuja zwarcia przy wilgotnej aurze...
Szukajka nie boli a strony typu allegro oraz sklepy internetowe sa ogolnie dostepne co za tym idzie otrzymanie takowej czesci jest dziecinnie proste. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|