Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Obroty spadaja do 500
Autor Wiadomość
Kryś 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lis 2009, 16:52   [MK4] Obroty spadaja do 500

Cześć. Mam taki problem z moim autem. Jak sobie dojezdzam do skrzyzowania i wrzuce luz to obroty spadaja tak do 500 po czym wchodza normalnie na 900 i tak juz zostaja. To samo jest jak jade np. na 1, wciskam sprzeglo zeby wrzucic 2 i jak wolno zmieniam bieg - dluzej trzymam wcisniety pedal sprzegla to obroty tez spadaja ponizej 900. Auto nigdy jeszcze mi nie zgaslo przy takiej sytuacji. Czasami te objawy wystepuja a czasami w ogole nie ma problemu. Co to moze byc??? Szukalem troche na forum, ale nic ciekawego nie znalazlem. Krokowiec to chyba to nie jest, co??? Bo widze, ze generalnie jak jest z nim problem to obroty ida w gore, a nie w dol.

Pozdrawiam.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Lis 2009, 17:04   

Też może to być krokowy, ale sprawdziłbym najpierw połączenie z vss'em, bo tak mi się robiło jak miałem go odpiętego.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 25 Lis 2009, 17:14   

vss... po odpięciu takie same objawy miałem
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Kryś 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lis 2009, 21:54   

Ok, jutro rzuce okiem na niego.

[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 12:07 ]
Kurcze, bez kanalu chyba sie nie obejdzie co?? Dzis probowalem zanurkowac pod auto do skrzyni, ale mialem auto podniesione tylko na lewarku no i w sumie nie zlokalizowalem VSS'a:(
 
 
roofoos
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2009, 08:58   

Czy ten VSS (czujnik prędk. obrotowej) to własnie silnik krokowy?
Nie chcę otwierać nowego tematu, u mnie dziś zauważyłem coś takiego [MK4-1,25 16V]:
dojeżdżam do skrzyżowania, mam ok 3tyś obrotów, wrzucam jałowy (auto jedzie) obroty spadają i nagle znów rosną do 2-3 tyś. Na luzie gdy auto stoi - nie spadają poniżej 1tyś. Krokowiec do wymiany?? (Kiedyś miałem już akcję jak w tym wątku: spadek poniżej 500 i powrót do normalnych ale samo przeszło po kilku jazdach :) )

PS: Wyczytałem też, że może pomóc przeczyszczenie przepływomierza. Ma ktoś może rysunek z umiejscowieniem tego ustrojstwa przy filtrze pow. bo moja kniga od fiesty gdzieś przepadła (za 'często' do niej zaglądam - ale to i dobrze, znaczy auto śmiga(ło) bez zarzutów) :/
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 27 Lis 2009, 09:15   

roofoos napisał/a:
Czy ten VSS to silniczek krokowy?


nie

Kryś napisał/a:
Kurcze, bez kanalu chyba sie nie obejdzie co?? Dzis probowalem zanurkowac pod auto do skrzyni, ale mialem auto podniesione tylko na lewarku no i w sumie nie zlokalizowalem VSS'a:(


jest przykręcony do skrzyni i do niego idzie linka prędkościomierza tak więc troszkę rzeźbienia jest...ale nie wiem jak jest w 1.25 bo w 1.3 jak wypniesz zaznaczoną kostkę na zdjęciu to vss sie rozłącza :V: przy okazji nie będzie działał silniczek od spryskiwaczy i inne pierdoły :-P



poz tym o vss jest sporo tematów <szukaj>
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lis 2009, 09:17   

roofoos proponuje użyć szukajki :fox:

roofoos napisał/a:
Czy ten VSS to silniczek krokowy?

nie

za zawieszanie obrotów przeważnie jest odpowiedzialny krokowy, czasami jest tak, że po odpięciu vss'a problem znika, ale mogą za nisko opadać wolne obroty np. do poziomu ~500 i z powrotem wracać do ~900. Brudny przepływomierz powoduje inne problemy.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Lis 2009, 09:17   

nie VSS to vehicle speed sensor, czyli czujnik predkosci pojazdu. Duze prawdopodobienstwo, ze u Ciebie krokowiec pada. Mialem takie same objawy jak u Ciebie. Po jego wyczyszczeniu ustapily. Takze zanim kupisz nowego sprobuj go wyczyscic. 0,5h roboty maks.
_________________

 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lis 2009, 09:19   

arecki nie ma różnicy moim zdaniem, bo od vss'a idzie przewód który kończy się po ok 15cm kostką połączeniową

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 09:24 ]
jeśli po odczepieniu vss'a nie będzie zawieszania obrotów, to krokowy jest sprawny, a przyczyna leży gdzieś indziej, a ostatnio wpadło mi do głowy, że może to powodować pochłaniacz par paliwa, z którego pary wysysa podciśnienie.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 27 Lis 2009, 09:25   

no to juz wie jak najszybciej sprawdzić czy to VSS <8>
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
roofoos
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2009, 09:51   

arecki napisał/a:
no to juz wie jak najszybciej sprawdzić czy to VSS <8>


Przeczyścić krokowca ale co? Jest rozbieralny? Czy chodzi o styki i tyle?

Przepraszam, dopiero zaczynam moja przygode z mechaniką :) Potrzebuję wiedzy, bo manualnie sobie raczej poradzę
Dzięki za podpowiedzi, ale będę pewnie jeszcze męczył/nabijał sobie posty ;)

PS: Przepraszam - naprawdę szukałem sporo na forum i w googleach- jeszcze nie mam wprawy. Raz jeszcze dzięki!
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Lis 2009, 11:33   

odkrecasz go - 2 sruby i odlaczasz, czyscisz w srodku benzyna ekstrakcyjna trzpien i cale wnetrze. Najlepiej waciki nasacz benzyna ekstrakcyjna. Nie zalej go tylko i uwazaj zebys nie pozostawial farfocli. Wysusz i skrec.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK6] Wolne obroty na poziomie 500 - 1.4 16V
raf Mechanika 1 6 Paź 2009, 15:11
Freeman
Brak nowych postów (mk4) Sprzedam Fieste mk4 1.25 1995 za 500 zl Piekary Sl
GrzesiekN Sprzedam 0 23 Lut 2018, 16:27
GrzesiekN


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.