Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK1] Belka tylna dumania ciąg dalszy
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 16 Gru 2009, 09:43   [MK1] Belka tylna dumania ciąg dalszy

Siema. Wiemy juz ze mamy w klubie pare wiariacji na temat tylnego zawiasu mk I. Zolw np planowal pokombinowac cos od MK III. Ale ta belka jest za dluga i trzeba skraca itd itd. Patrzylem ostatnio na fotki belki od MK VI... Jest krotksza ale krotsza ma ta czesc jakby wachaczy wzdluznych. Jak myslicie - daloby rade podumac? Czy moze wtedy ta belka poprzeczna bedzie za daleko posunieta do przodu i nie bedzie molga pracowac bo bedzie do karoserii dobijala? Mial ktos z emkajedynkowiczow taka belke w rekach??
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Gru 2009, 10:49   

Belkę z mk3 idzie skrócić,,, wystarczy przeciąć w połowie, nasunąć na siebie, przewiercić i skręcić albo pointować,,, byle nie spawać bo pęknie,,,

PS czy nie po to jest podforum o mk1/2 by tam pisać o tych autkach,,,?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:10   

Hmmm, pisalem o fiescie MK I, belce z MK VI a calosc chcialem ztuningowac mechanicznie...
I na bank nie bede jezdzil na skrecanej belce.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:27   

Fakt skręcana belka to mogłoby się źle skończyć :|
zauważ fakt, że nie jest problemem skrócić belkę, ja chciałem założyć całą belkę od escorta mk VI - problem główny jest taki, żę poprzeczka trzymająca całą belkę - ceownik - jest mniej więcej po środku a w mk1 nie ma możliwości żeby tak zostawić bo mamy bak paliwa.
Wówczas trzeba tą poprzeczkę - ceownik, rurę, belkę z mk1(jak u mnie) dać na końcu belki.
Możesz modzić z belką z mk3, mk4 czy nawet z innego auta ale w konsekwencji zostaje pociąć całą belkę i pospawać od nowa tak aby pasowała pod mk1 - innego rozwiązania nie ma jeśli chcesz założyć całą belę z innego auta.

My zrobiliśmy tak jak wiesz połączenie belki mk1 z pocietą belką z escorta - jedyne co temu grozi w tym momencie to wyrywanie się mocowań belki z budy, sztywność belki jest bardzo duża - nieoszczędza tyłka ale w zakrętach prowadzenie auta poprawiło się ogromnie :yes:

Jest jeszcze możliwość, że przełożysz bak paliwa gdzie indziej i wtedy będzie mniejszy problem z belką np. z fiesty mk3

Jeżeli natomiast chciałbyś pomodzić z belką w podobny sposób do mojego - który jest chyba najmniej czasochłonny i najbardziej hardkorowy to opowiem Tobie co i jak robić, bo mam to już za sobą i może się Tobie przyda <8>

PS: w każdym przypadku spawania belki upewnij się, że Twój spawacz jest w tym BARDZO dobry :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

Ostatnio zmieniony przez Rkalitka 16 Gru 2009, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:28   

Qzyn, widziałeś co Rkalitka, wymodził :?:
Może też coś w tą stronę pójdziesz :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:53   

Rkalitka fajnie to wymyslil ale moja fiesta to bedzie dupowoz na codzien. Chce zachowac elastycznosc zawieszenia.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Gru 2009, 12:28   

A co jest nie tak z tyłem mk1 na co dzień?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 16 Gru 2009, 14:53   

Qzyn napisał/a:
ale moja fiesta to bedzie dupowoz na codzien. Chce zachowac elastycznosc zawieszenia.

JoeMix napisał/a:
A co jest nie tak z tyłem mk1 na co dzień?


W takim wypadku Joe ma całkowitą rację - na co dzień belka w mk1 jest wystarczająca w 100%,
Ale mimo wszystko jak założyłeś gwintowane zawieszenie to i tak zapomnij o jakimkolwiek komforcie :yes:
Kiedyś się bawiłem w jakieś sportowe sprężyny tylko i autem strasznie telepało na dziurach...

Tak czy siak, jeśli chcesz tylko autem na co dzień jeździć to powymieniaj zużyte elementy na nowe i myślę, że to w zupełności wystarczy. Na allegro są np. nowe wachacze po 40 - 50zł sztuka, jak chcesz to nawet mogę Tobie wysłać stabilizator od mk1.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Gru 2009, 21:34   

pomysł Romana jest chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem jakie można zastosować aby pogodzić coś obok czego mk1 nawet nie stało - czyli komfort , z czymś o czym w mk1 można tylko pomarzyć - czyli prowadzenie sie ( żadne " dobre " prowadzenie - po prostu jakiekolwiek )

Jeżlei nie pójdziesz w tą stronę - to pozostaje zrobienie wahaczy z profili zamkniętych i danie w nich tulei z Twingo ( wersja dla wieśniaków - czyli dla mnie ) lub Duperflexa ( małe pomarańczowe )

W Twoim przypadku poszedłbym w spawanie belki z elementami od Oriona - założenie gwintu z rozsunieciem punktów podparcia na zewnątrz , ale z założonym drążkiem Panharda ( czyli belka chodząca po łuku ) spowoduje , moim zdaniem , notoryczne wyłamywanie górnych mocowań zawieszenia od ruchów prawo-lewo

Czy elementy wzdłużne będą od żuka , traktora , czy od mk4 to obojętne - chodzi mi o ideę rozwiązania . Spawanie do belki od mk1 rekomenduję , gdyz dochodzi CI konieczność pasowania innej belki w wąskim poprzecznym tunelu pomiędzy kielichami ( czyli przeróbka podłogi )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 16 Gru 2009, 22:45   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
czyli prowadzenie sie ( żadne " dobre " prowadzenie - po prostu jakiekolwiek )

Bardzo często mam wrażenie, że najnormalniej w świecie przesadzasz.. Ale po tym przypadku widzę, że jednak tak nie jest :yes:
Zaskakujące :hahaha:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Gru 2009, 22:48   

DziDzia, - jesteś jedną z osób , które myślą że Żółw cały czas żartuje .

W momencie kiedy ja przez całe życie byłem śmiertelnie poważny :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 16 Gru 2009, 22:58   

Może i bym się z Tobą zgodził, ale - ja nie myślę :hahaha:
I uważam to za bardzo pozytywną cechę* - można się uśmiechnąć i czegoś dowiedzieć - tylko trzeba umieć :fox:
I usuń to to, nie potrzebny jest w tym temacie :P
* chodzi o Twoją wypowiedź, a nie o moje myślenie :P



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 16 Gru 2009, 23:50   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Twoim przypadku poszedłbym w spawanie belki z elementami od Oriona - założenie gwintu z rozsunieciem punktów podparcia na zewnątrz , ale z założonym drążkiem Panharda ( czyli belka chodząca po łuku ) spowoduje , moim zdaniem , notoryczne wyłamywanie górnych mocowań zawieszenia od ruchów prawo-lewo


nie bardzo teraz czaję o co cho?? ;/
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Gru 2009, 20:00   

Qzyn założył kolumny MacPersona z tyłu od gofra1 , to spowoduje że cały zawias przestanie tak chętnie wychylać sie na boki , a co za tym idzie chodząca po łuku zataczanym przez końcówkę Panharda , belka będzie bujać górnymi mocowaniami kolumn na ramieniu długości kolumn . Coś w końcu tego nie wytrzyma ( moim zdaniem będą to miejsca mocowań kolumn do budy )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:35   

ale wspominałeś że poszedłbyś w wspawanie elementów z oriona - o jakie Tobie chodzi elementy??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:39   

a moim zdaniem wolę jak wyprzedza mnie dupa :devil: przynajmniej nie wiem w co walnę :ok:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:41   

Roman - o "wahacze " - czyli Twoje rozwiązanie ( usunięcie drążka Panharda także )

Laskosz - :ok: , ale jak rozmowa o przeróbkach to przerabiamy :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:43   

Żółw uwasz auta do sportów i jaki masz zawias z tyłu?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:48   

Ori :)

Dodany stab z ikserki , inne tuleje , inne amory i springi , ale zamysł do bólu Ori :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:52   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
inne amory i springi


ooo to mnie interere :P

reszta u mnie może zostać seryjna :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.