[MK1] Belka tylna dumania ciąg dalszy |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 09:43 [MK1] Belka tylna dumania ciąg dalszy
|
|
|
Siema. Wiemy juz ze mamy w klubie pare wiariacji na temat tylnego zawiasu mk I. Zolw np planowal pokombinowac cos od MK III. Ale ta belka jest za dluga i trzeba skraca itd itd. Patrzylem ostatnio na fotki belki od MK VI... Jest krotksza ale krotsza ma ta czesc jakby wachaczy wzdluznych. Jak myslicie - daloby rade podumac? Czy moze wtedy ta belka poprzeczna bedzie za daleko posunieta do przodu i nie bedzie molga pracowac bo bedzie do karoserii dobijala? Mial ktos z emkajedynkowiczow taka belke w rekach?? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 10:49
|
|
|
Belkę z mk3 idzie skrócić,,, wystarczy przeciąć w połowie, nasunąć na siebie, przewiercić i skręcić albo pointować,,, byle nie spawać bo pęknie,,,
PS czy nie po to jest podforum o mk1/2 by tam pisać o tych autkach,,,? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:10
|
|
|
Hmmm, pisalem o fiescie MK I, belce z MK VI a calosc chcialem ztuningowac mechanicznie...
I na bank nie bede jezdzil na skrecanej belce. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:27
|
|
|
Fakt skręcana belka to mogłoby się źle skończyć
zauważ fakt, że nie jest problemem skrócić belkę, ja chciałem założyć całą belkę od escorta mk VI - problem główny jest taki, żę poprzeczka trzymająca całą belkę - ceownik - jest mniej więcej po środku a w mk1 nie ma możliwości żeby tak zostawić bo mamy bak paliwa.
Wówczas trzeba tą poprzeczkę - ceownik, rurę, belkę z mk1(jak u mnie) dać na końcu belki.
Możesz modzić z belką z mk3, mk4 czy nawet z innego auta ale w konsekwencji zostaje pociąć całą belkę i pospawać od nowa tak aby pasowała pod mk1 - innego rozwiązania nie ma jeśli chcesz założyć całą belę z innego auta.
My zrobiliśmy tak jak wiesz połączenie belki mk1 z pocietą belką z escorta - jedyne co temu grozi w tym momencie to wyrywanie się mocowań belki z budy, sztywność belki jest bardzo duża - nieoszczędza tyłka ale w zakrętach prowadzenie auta poprawiło się ogromnie
Jest jeszcze możliwość, że przełożysz bak paliwa gdzie indziej i wtedy będzie mniejszy problem z belką np. z fiesty mk3
Jeżeli natomiast chciałbyś pomodzić z belką w podobny sposób do mojego - który jest chyba najmniej czasochłonny i najbardziej hardkorowy to opowiem Tobie co i jak robić, bo mam to już za sobą i może się Tobie przyda
PS: w każdym przypadku spawania belki upewnij się, że Twój spawacz jest w tym BARDZO dobry |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
Ostatnio zmieniony przez Rkalitka 16 Gru 2009, 11:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:53
|
|
|
Rkalitka fajnie to wymyslil ale moja fiesta to bedzie dupowoz na codzien. Chce zachowac elastycznosc zawieszenia. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 12:28
|
|
|
A co jest nie tak z tyłem mk1 na co dzień? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 14:53
|
|
|
Qzyn napisał/a: | ale moja fiesta to bedzie dupowoz na codzien. Chce zachowac elastycznosc zawieszenia. |
JoeMix napisał/a: | A co jest nie tak z tyłem mk1 na co dzień? |
W takim wypadku Joe ma całkowitą rację - na co dzień belka w mk1 jest wystarczająca w 100%,
Ale mimo wszystko jak założyłeś gwintowane zawieszenie to i tak zapomnij o jakimkolwiek komforcie
Kiedyś się bawiłem w jakieś sportowe sprężyny tylko i autem strasznie telepało na dziurach...
Tak czy siak, jeśli chcesz tylko autem na co dzień jeździć to powymieniaj zużyte elementy na nowe i myślę, że to w zupełności wystarczy. Na allegro są np. nowe wachacze po 40 - 50zł sztuka, jak chcesz to nawet mogę Tobie wysłać stabilizator od mk1. |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 21:34
|
|
|
pomysł Romana jest chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem jakie można zastosować aby pogodzić coś obok czego mk1 nawet nie stało - czyli komfort , z czymś o czym w mk1 można tylko pomarzyć - czyli prowadzenie sie ( żadne " dobre " prowadzenie - po prostu jakiekolwiek )
Jeżlei nie pójdziesz w tą stronę - to pozostaje zrobienie wahaczy z profili zamkniętych i danie w nich tulei z Twingo ( wersja dla wieśniaków - czyli dla mnie ) lub Duperflexa ( małe pomarańczowe )
W Twoim przypadku poszedłbym w spawanie belki z elementami od Oriona - założenie gwintu z rozsunieciem punktów podparcia na zewnątrz , ale z założonym drążkiem Panharda ( czyli belka chodząca po łuku ) spowoduje , moim zdaniem , notoryczne wyłamywanie górnych mocowań zawieszenia od ruchów prawo-lewo
Czy elementy wzdłużne będą od żuka , traktora , czy od mk4 to obojętne - chodzi mi o ideę rozwiązania . Spawanie do belki od mk1 rekomenduję , gdyz dochodzi CI konieczność pasowania innej belki w wąskim poprzecznym tunelu pomiędzy kielichami ( czyli przeróbka podłogi ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 22:48
|
|
|
DziDzia, - jesteś jedną z osób , które myślą że Żółw cały czas żartuje .
W momencie kiedy ja przez całe życie byłem śmiertelnie poważny |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 22:58
|
|
|
Może i bym się z Tobą zgodził, ale - ja nie myślę
I uważam to za bardzo pozytywną cechę* - można się uśmiechnąć i czegoś dowiedzieć - tylko trzeba umieć
I usuń to to, nie potrzebny jest w tym temacie
* chodzi o Twoją wypowiedź, a nie o moje myślenie
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 23:50
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Twoim przypadku poszedłbym w spawanie belki z elementami od Oriona - założenie gwintu z rozsunieciem punktów podparcia na zewnątrz , ale z założonym drążkiem Panharda ( czyli belka chodząca po łuku ) spowoduje , moim zdaniem , notoryczne wyłamywanie górnych mocowań zawieszenia od ruchów prawo-lewo |
nie bardzo teraz czaję o co cho?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 20:00
|
|
|
Qzyn założył kolumny MacPersona z tyłu od gofra1 , to spowoduje że cały zawias przestanie tak chętnie wychylać sie na boki , a co za tym idzie chodząca po łuku zataczanym przez końcówkę Panharda , belka będzie bujać górnymi mocowaniami kolumn na ramieniu długości kolumn . Coś w końcu tego nie wytrzyma ( moim zdaniem będą to miejsca mocowań kolumn do budy ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:35
|
|
|
ale wspominałeś że poszedłbyś w wspawanie elementów z oriona - o jakie Tobie chodzi elementy?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:39
|
|
|
a moim zdaniem wolę jak wyprzedza mnie dupa przynajmniej nie wiem w co walnę |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:41
|
|
|
Roman - o "wahacze " - czyli Twoje rozwiązanie ( usunięcie drążka Panharda także )
Laskosz - , ale jak rozmowa o przeróbkach to przerabiamy |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:43
|
|
|
Żółw uwasz auta do sportów i jaki masz zawias z tyłu? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:48
|
|
|
Ori
Dodany stab z ikserki , inne tuleje , inne amory i springi , ale zamysł do bólu Ori |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:52
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | inne amory i springi |
ooo to mnie interere
reszta u mnie może zostać seryjna |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
|