Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Pytanie dot. śr wydechu RS1800
Autor Wiadomość
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Wrz 2009, 19:57   Pytanie dot. śr wydechu RS1800

Cze. Chciałbym powiększyć średnice wydechu na 55mm zachowując środkowy tłumik przelotowy . kolektor wydechowy 4-2-1 będe miał z rs2000. Do tego zrobiony dolot z obudową przepływomierza z mondeo 2.0 i elektroniką od rs1800. Czy zyskam na mocy czy też ją moge stracić?. Czy do tego będzie potrzebny ecu master (żeby zwiększyć dawkę paliwa)? Silnik mam po kapitalce (pierścienie, głowica od podstaw) więc nie jest to jakaś padaka
Ktoś już coś takiego kombinował?
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 19 Wrz 2009, 23:24   

rs fabrycznie ma 53mm wiec ..w zasadzie nic nie zmieniasz ..granica błedu :fox: ..cos poprawisz ..kilka koników ..w zasadzie nieodczuwalne ..ale nowy ukłąd jest gładki ..bez nagarau i rdzy plus baran wiec napewnio zmiana na plus ale ogólnie kosmetyka ..zbyt gruby wydech ma sens tylko przy doładowanych silnikach ...ogólnie dobry wydech to zadanie dla fachowców z o.b.r -u z własciwymi narzedziami pomiarowymi ..my tutaj mozemy tylko gdybac .. :fox: zhamuj teraz zhamuj potem ..to sie dowiesz napewno
ps..co to jest obudowa przepływomierza ? :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
Ostatnio zmieniony przez LOY 19 Wrz 2009, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 19 Wrz 2009, 23:37   

Nic nie zyskasz.
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Wrz 2009, 09:35   

LOY w mondeo 2.0 przepływomierz ma większą srednice wewnętrzną ale niechodziłby jeśli by się go podłączyło wieć trzeba przerzucić czarną puszkę z elektroniką z RS1800i i zyskujemy na tym większy przepływ powietrza do silnika. To oczywiście moja teoria, jak wszystko zrobie to dam znać :P
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:12   

Dobrze myslisz z tem dolotem i wydechem, ale jak juz chcesz sie bawic to po koleji:
-obudowa przeplywki bo jest mega roznica (na koniec foty pogladowe)
-dolot plastikowy z essiego obojetnie czy 1.6 czy 1.8
- kolektor plastik z oznaczeniem 1.8/2.0 (bron bog 1.8/1.8i kolektor dla 105 i 115KM)
-przepustnica 2.0 wtryski
-mozesz swoje osadzic bo maja identyczna wydajnosc jak te z 2.0
-(najlepiej kpl kolektor z wiazka j/w)
-porting glowicy
-kolektor 4-2-1 (jak juz pisales)
- na wysokosci katalizatora osadzasz puszke przelotowa ktora bedzie rozprzezac gazy wylotowe
- srodkowy i tak jest przelotowa puszka wiec j/w
- koncowy cos z dobrych zamiennikow pol przelot
-srednica rur do 55mm

Na koniec tego idziesz po SMT lub ECU mastera i zwiekszasz ilosc paliwa od zakresu 3600 RPM, az do 6200RPM... jak dobrze podlejesz to obecne wtryski wydola do tego stopnia ze zacznie przykapcac na czarno za toba ale licz sie z wiekszym spalaniem.
Obiecane foto pogladowe.

W razie by ktos nie dowierzal ze zetec moze na seryjnych wtryskach kopcic na czarno to zrobie filmik :)
_________________

 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:51   

Fordon napisał/a:
- na wysokosci katalizatora osadzasz puszke przelotowa ktora bedzie rozprzezac gazy wylotowe
- ta puszka rozpreżna to jest takie coś?

http://www.allegro.pl/ite...or_fi_60mm.html
i do tego ma być też środkowy przelotowy?

Fordon napisał/a:
- kolektor plastik z oznaczeniem 1.8/2.0 (bron bog 1.8/1.8i kolektor dla 105 i 115KM)

a kolektor plastikowy to z escorta czy z mondeo? On jest razem z tą flanszą na wtryski czy to zostaje moje?
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42161
taki byłby dobry co nie?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Wrz 2009, 16:23   

Puszka ktora pokazales moze byc ale musi wymiarami odpowiadac katalizatorowi.
Kolektor z Mondeo na 3 kruccach z tylu kolektora, z kpl wiazka od niego, co eliminuje czujnik temp. zasysanego powietrza, w zamian juz na poczatku masz oszukane ECU ktore mysli ze jest -25*C i podlewa wiecej paliwa. Nie wiem czy flansz na wtryski miedzy plastikiem a aluminiowym jest identyczna bo tego jeszcze nie sprawdzalem.
Sama przepustnica nie moze miec przewezenia.
_________________

 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Wrz 2009, 18:46   

Dzięki Fordon, Loy za wypowiedzi napewno bardzo mi to pomoże :)

Aha no i jakiego przyrostu mocy mniej więcej mogę się spodziewać po takich modyfikacjach?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Wrz 2009, 21:36   

Nie no jakiego przyrostu mocy czy Nm tego to ci nikt nie odpowie, ale nie licz na przyrosty jak przy ITB bo jest to nie wykonalne...
Jesli na hamowni twoje auto wypluje serie to super, pozniej robisz mody i sprawdzasz co sie zmienilo, pamietaj ze silnik silnikowi nie jest rowny i niestety nie da sie poszufladkowac tego ze taki a taki silnik przy tym i tym zachowa sie tak i tak oraz bedzie dysponowal moca taka a taka... mozesz postawic kolo siebie 3 takie same silniki i kazdy z nich bedzie inaczej reagowal na mody... zaczynajac od elektroniki przez inne kolektory itp...
Moge ci odpowiedziec jak zachowa sie 1.8 16V po zmianie elektroniki z 115KM silnika na elektronike z Futra 1.6 16V i jak bedzie przebiegac moc oraz moment obrotowy, tak samo do jakich obrotow sie kreci dana jednostka...
_________________

 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 21 Wrz 2009, 11:27   

Fordon, czy gdybym elektronike wsadzil z futra GURU do mojego 2.0 bylo by cos lepiej??

o co kaman w ogole z ta wiazka z futra, jesli jest lepsza to czemu tylko we futrze ford ja montowal :fox:
elektronika dla mnie to medżik dlatego pytam
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Wrz 2009, 15:39   

Jak dostane drugi wykres z hamowni to wkleje wam do porownania na tym samym silniku elektronika ECC V dla 115KM i ECC IV dla Futra. Oba ECU maja wewnetrzny EDIS.
_________________

 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 21 Wrz 2009, 18:58   

a z czego ten przepust ma 77mm?
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Wrz 2009, 19:37   

To bylo Mondeo MK2 przywiezione z anglii, wygladal troche komicznie ale zapiedzielal strasznie i ta przepustnica juz tam byla, ja tylko chcialem silnik, dopiero po pewnym czasie sie pokapowalem ze ta przepustnica jest nader wyrosnieta...
_________________

 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Paź 2009, 20:33   

Przymierzam się do zakupu kompa tuningującego benzynę. Jaki komputer lepiej wybrać do modyfikacji: Ecu master czy smt7 ? Smt7 jest droższy o jakieś 200zł od ecumastera ale czy byłby lepszy i kompatybilny z zetecem w xr2i?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Paź 2009, 20:46   

SMT jest latwiejsze w obsludze i strojeniu i ma jeden plus ze ruszysz nie wiele ale ruszysz zaplon w zetecu, ECU master DET II ma wiecej plusow niz minusow, wg mnie jest trudniejszy w obsludze ale nie do opanowania i nie ruszysz zaplonu za bardzo, ale plusy sa takie jak wbudowany map sensor a sama konwersja jest prosta a za razem mila... do tego procedura startowa na jednym z wyjsc "mocy" itp...
_________________

 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Paź 2009, 21:07   

To jaki komp byś wybrał do takich modyfikacji jak : kolektor dolotowy od mondeo 2.0. Wydech , kolektor rurowy od rs 2000 i dalej 55mm na środkowym tłumiku przelocie i końcowym pół przelocie. Miała być też przepływka z 2.0 ale jak by zastosować ecumastera z mapsensorem to by poszła out. Smt7 jest nowszym systemem ale niewiele nim zdziałam oprócz wyprzedzenia zapłonu tak? Bo chodzi mi też głownie o zwiększenie dawki paliwa i żeby można było jakoś sonde emulować( bo przy lepszym swobodnym zasysaniu powietrza przez dolot od 2.0 mondeo mogła by sonda schodzić na ubogo prawda?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Paź 2009, 21:23   

Nie nie troche moze zle to opisalem... chodzi o to ze obie swinki maja bardzo podobne dzialanie, jednak ECUmaster ma wiecej mozliwosci technicznych oraz sam firmware jest co jakis czas poprawiany i dodawane sa nowe funkcje a co za tym idzie mozliwosci sterowania jednostka...
Nie chce negowac tu nic, ale ja bym kupil jednak ECUmastera, mozliwosci podobne pomijam bajery, a dwa to to iz ECUmaster jest polskim sprzetem i jest pelna mozliwosc konsultacji danego zagadnienia z twocami...
Poczytaj troche na necie, odnosnie mozliwosci SMT a ECUmastra.
sam bedziesz mogl odpowiedziec sobie na powyzsze pytanie :)
Odnosnie sondy to kazda z nich od poczatku 92r do konca 98r jest taka sama i na takim samym napieciu dziala, oraz odczyty przez ECU sa identyczne, roznica jest miedzy rokiem 98 a 2000 ale jeszcze nie wiem w czym wiec nie chce wprowadzac w blad.
_________________

 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Lis 2009, 16:20   

Mam takie pytanko. Mam do wyrwania za niewielkie pieniądze goły silnik od mondeo 2.0 z budy mk1. Czy przy setupie jak powyżej opisałem będzie to chodzić na mojej elektronice z rs1800 tylko ze na zmapowanym kompie z rs1800 przez ecumastera? Nie będzie problemu np. z tym ,że w mondeo może być inny kąt wyprzedzenia zapłonu?
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Lis 2009, 22:36   

jak chcesz kompa założyć to sobie wszystko wysterujesz na nim. Poza tym tez brałbym ecumastera ale decydowałbym sie na ecumaster 3 Wieksze możliwości pare map do wyboru ( np. na nitro). Fordon nie wszystkie ecumastery maja wbudowany mapsensor
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Lis 2009, 23:00   

Czyli śmiało można pakować 2.0 do fabrycznej elektryki z 1.8 z zewnętrznym edisem tak? Bo wszytko wystroić można na ecumasterze?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pytanie dot. koni mechanicznych
CiuchcioL Mechanika 4 14 Lip 2008, 22:18
Gość
Brak nowych postów [MK3] Pytanie dot. silnika 1.8 16 V zetec
krzysieks_mc Mechanika 5 15 Sie 2009, 10:22
krzysieks_mc
Brak nowych postów pytanie dot. PIONEER DEH-2000MP oraz LG
scorpion69 Car Audio i CB 2 17 Kwi 2008, 16:46
SpiderMAN
Brak nowych postów czy można stosować płyn ham. DOT-3 zamiast DOT-4?
scorpion69 Mechanika 2 14 Paź 2008, 17:45
DziDzia
Brak nowych postów pytanie o komplet sprzęgła zetec RS1800
MarcinekWE Mechanika ogólna 4 8 Lip 2015, 18:21
MarcinekWE


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.