[MK3] Duże spalanie - zapłon? |
Autor |
Wiadomość |
dj1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 19:05 [MK3] Duże spalanie - zapłon?
|
|
|
Witam jakiś czas mam problem z dużym spalaniem jakieś 10-12l. Wcześniej nie działał termostat wymieniłem ale spalanie nie zmalało. Ostatnio temperatury też nie są takie małe a spalanie nie spada. Robiłem odczyt błędów z komputera. Wcześniej odłączyłem akumulator bo coś robiłem chwile potem zrobiłem test na wyłączonym silniku i nie wyszły żadne błędy pewnie dlatego że sie skasowały po odłączeniu akumulatora. Na włączonym silniku pojawił mi się kod błędu 60 czyli sprawdzić i wyregulować zapłon. Czy to może być powodem takiego spalania? W jaki sposób to wyregulować? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Lis 2009, 08:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Freeman
Zarząd / Administrator
![](http://i1052.photobucket.com/albums/s460/Freeman_FKP/Freeman%20Avatar_zpscqldy9h2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:04
|
|
|
Oj wiele rzeczy ma wpływ na spalanie, jak kable, świece, filtry? Robiłeś samoadaptację po resecie? To banalne rzeczy, ale lepiej od tego zacząć. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:04
|
|
|
dj1987 napisał/a: | Wcześniej odłączyłem akumulator bo coś robiłem chwile potem zrobiłem test na wyłączonym silniku i nie wyszły żadne błędy pewnie dlatego że sie skasowały po odłączeniu akumulatora | no i niestety masz rację - najpierw odciąłeś komputerowi zasilanie kasując przy tym zawartość pamięci, a potem zażyczyłeś sobie od niego kody błędów które w tej pamięci normalnie siedzą - więc dobrze kombinujesz że to jest powód braku błędów.
jak pamiętam kod 60 jest właściwie równoznaczny z końcem testu (poczytaj tutaj: www.fiesta.abla.piwko.pl) - o ile masz elektroniczny moduł zapłonowy to zapłon nie podlega regulacji. pamiętaj że test przy włączonym silniku musisz robić po osiągnięciu normalnej temperatury pracy... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dj1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:24
|
|
|
kod 60 to zapłon sprawdziłem. Nie wiem czy elektroniczny mam zapłon fiesta 1.4 clx z monowtryskiem? Jak generuje taki błąd to czyli coś jest nie tak wiec co można z tym zrobić albo co jeszcze może się wiązać z generacją tego kodu? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:29
|
|
|
to nie jest błąd, raczej coś w rodzaju kodu informacyjnego (na stronie masz napisane - "kod przeglądu"). w tej chwili od komputera nie dowiesz się za wiele póki nie zdąży się zaadaptować i ewentualnie nałapać błedów - zejdzie mu się z paredziesiąt kilometrów.
w międzyczasie sprawdź to co wymienił Freeman. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dj1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:36
|
|
|
Robiłem samoadaptacje jakies 200km temu. Świece maja koło 2 lat a przewody to nawet nie wiem ale chyba stare ale żeby to miało az taki wpływ na spalanie? za 50zł jak zatankuje to 90-100km przejade. Nieraz sie zdażyło że rano z obrotami szalał. Jak nieraz mocno wcisne pedał to czuje jakby benzyne ale to przez moment. Rura z tyłu troche okopcona ale kolega mówił mi że to w normie. Jutro porobie jeszcze raz testy i pomyślimy co dalej. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Freeman
Zarząd / Administrator
![](http://i1052.photobucket.com/albums/s460/Freeman_FKP/Freeman%20Avatar_zpscqldy9h2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:53
|
|
|
Cytat: | Robiłem samoadaptacje jakies 200km temu. | no tak, ale zresetowałeś kompa więc teraz musisz znowu to zrobić. Może być wina sondy lambda, możliwe że wtrysk leje |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 09:56
|
|
|
skasowales ostatni 40 czy tam iles (nie interesuje mnie to ile dokladnie) urochomien silnika i bledy podczas tych prac silnika... wiec posłuchaj się speców w tym temacie jak wyżej piszą, osobiscie proponuje ludziom zapoznanac sie najpierw z teoria robienia testu a potem zajmowac sie praktyka i nie mowcie ze tego nie ma w internecie, bo jest full info o tym, wiec oprzyj sie na paru info jak zrobic dokladnie ten test bo widze ze gdzies przeczytales skopiowany fragment gdzie ktos skopiowal go i wrzucil w neta tylko po to żeby był, sam to umie robic, ale opisal nie ciekawie i odrazu widać, że nie wiesz dokladnie o co kaman, w necie jest kawalek tekstu o tym jak to zrobic dokladnie opisany |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dj1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 17:45
|
|
|
Zrobiłem dzisaij jeszcze raz test i nie wykazało żadnych błędów na wyłączonym silniku natomiast na włączonym pojawił się znowu kod 60- regulacja zapłonu. W momencie gdy trzeba było nacisnąć szybko gaz to poczułem chyba zapach bezyny albo czegoś w tym rodzaju. Po 5-10 min testu za rura wydechową była mała kałuża nie wyczułem benzyny w tym ale coś toksycznego tam było nazbierało by sie tego z kieliszek 50. Czy to normalne? Zrobiłem przy okazji jeszcze raz reset z adaptacja(jako że różnie ludzie piszą na temat samoadaptacji i nie wiem jaka metoda jest dobra) .Silnik był ciepły przy włączeniu akumulatora. Pochodził na luzie z jakies 4-5min i pożniej sie przejechalem miastem kolo 8km i trzymałem kolo 2,5tys obrotów.A czy wpływ na spalanie może mieć cpp? bo ostatnio jak sprawdzałem to była skruszona izolacja wszystkich przewodów wiec zaizolowałem taśmą
Wiem że jest wiele tematów podobnych na forum staram się je czytać w sensie że wszystkie i analizować ale czasami ludzie mają indywidualne problemy i niestety poradniki nie wystarczaja |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Freeman
Zarząd / Administrator
![](http://i1052.photobucket.com/albums/s460/Freeman_FKP/Freeman%20Avatar_zpscqldy9h2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dj1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lis 2009, 21:31
|
|
|
obroty mi się nie zawieszają ale czasami silnik potrafił sie dusić szczególnie rano jak było zimno dlatego sprawdziłem cpp-troche wd40 wpryskałem ale że izolacja zaczeła odpadać z przewodów to zaisolowalem taśmą. Nieraz na luzie mam podwyższone obroty szczególnie rano gdy jest zimno zamiast 1k jest 1.5 i wowczas zdaża się że silnik wariuje ale nie wiem czy ten silnik krokowy ktory odpowiada za obroty biegu jałowego ma takie znaczanie przy spalaniu zwlaszcza ze przy temp 10 st nic złego sie nie dzieje a spalanie dalej takie jak przy temp kolo 0 st. Może faktycznie ten zapłon który został wykazany podczas testu jest powodem dużego spalania? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 09:22
|
|
|
o że zimny silnik ma wy wyższe obroty (to1500) jest normalne i wskazane, jak Ci się krztusi i dusi na zimnym to coś nie tak ze wzbogacaniem mieszanki, jak tam czujnik temperatury silnika? Spróbuj odpiąć wtryskiwacz na pracującym silniku,,, kurde duże spalanie przez zły zapłon to jakoś ciężko widzę bo jak jest źle zapłon ustawiony o silnik źle chodzi po pierwsze,,,
o jest do gaźnika mk1, tam zapłon się ustawia całkiem ręcznie a słowem o tym nie ma przy za dużym spalaniu:
Usterka: Zbyt duże zużycie paliwa.
Przyczyna: Środki zaradcze:
W decydującym stopniu zużycie paliwa zależy od warunków eksploatacji pojazdu, natężenia ruchu i stylu jazdy kierowcy i może przekroczyć podwójną normę zużycia bez wystąpienia usterek silnika.
Zmienić styl jazdy.
Zbyt bogata mieszanka biegu jałowego.
a. Niewłaściwa regulacja CO.
b. Uszkodzone dysze.
Ustawić odpowiedni skład mieszanki.
a. Wyregulować.
b. Oczyścić i wyregulować dysze biegu jałowego i powietrza dodatkowego.
Za duża dawka wtrysku pompki przyśpieszacza.
Wyregulować.
Za wysoki poziom paliwa.
a. Zbyt ciężki pływak.
b. Zawieszony zawór iglicowy pływaka.
Sprawdzić pływak i pierścień uszczelniający, ewentualnie wymienić
a. Wyregulować lub wymienić pływak.
b. Oczyścić zawór, w razie konieczności wymienić.
Przepustnica rozruchowa nie otwiera się całkowicie.
a. Sprężyna bimetalowa uszkodzona lub wyczepiona.
b. Pokrywa regulatora nie ustawia się na wskaźniku.
c. Brak ogrzewania.
d. Błędne ustawienie cięgna.
Sprawdzić działanie urządzenia rozruchowego.
a. Wymienić lub zaczepić sprężynę.
b. Ustawić na wskaźniku.
c. Wykonać ponownie przyłącze, ewentualnie wymienić pokrywę regulatora.
d. Ustawić cięgno ssania prawidłowo.
Nieprawidłowe wyposażenie dysz.
Zamontować dysze zgodnie z tabelą.
Zanieczyszczony, zaolejony filtr powietrza.
Wymienić wkład filtra na nowy.
Uszkodzone urządzenie nagrzewu wstępnego powietrza zasysanego.
Sprawdzić nagrzew wstępny. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dj1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 16:22
|
|
|
Przypomniałem sobie że uszkodzona-zablokowana jest taka klapka co chyba jest z termostatem w tej rurze co idzie do filtru powietrza. Może to być przyczyna spalania? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|