[MK3] Pytanie co do mocy XR2i |
Autor |
Wiadomość |
longin201
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 22:48 [MK3] Pytanie co do mocy XR2i
|
|
|
Witam w temacie opisującym wszystkie rodzaje silników fiesty Mk3 znalazłem takie stwierdzenie:
Odmiana 110 konna różniła się od 104 konnej brakiem katalizatora spalin oraz sondy lambda, i tym że posiadała dodatkowy potencjometr do regulacji składu mieszanki.
Chciałbym się dowiedzieć czy mając fiestę ze 104 konnym silnikiem można samemu dokonać powyżej opisanych zmian i uzyskać większą moc. Zdaję sobie sprawę, że z wymontowaniem katalizatora i sondy nie ma problemu. Jak wygląda sytuacja z dołożeniem tego potencjometru?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Lis 2009, 07:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 23:07
|
|
|
Kiepsko bo to nie sam potencjometr, pewnie zawartość pamięci komputera jest inna tez,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
longin201
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 07:07
|
|
|
To w takim przypadku konieczna jest wymiana kompa z wiązką, czy wystarczy przeprogramować komputer i dołożyć potencjometr?? |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 07:08
|
|
|
Inny jest też kolektor (dłuższe portki), no i wspomniany komp.
W sumie to masz dwa wyjścia:
- albo polować na silnik 110 KM
- albo szukać (nie raz pojawiają się w Giełdzie) samych gratów na 110 KM, czyli: kolektora, kompa, potencjometra CO2.
Przy zmianie kompa konieczne są małe zmiany w elektryce.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
longin201
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 10:42
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Jeszcze takie małe pytanie. Czy jest ktoś kto jeździł jedną i drugą wersją? bo chciałbym się dowiedzieć czy różnica jest odczuwalna i w jakim stopniu? |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 20:59
|
|
|
pytanie w jakim stanie jest silnik i ile mu tych koni zostalo....? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 08:07
|
|
|
róznica jest odczuwalna, co do róznic jeszcze była jedna suptelna, reszta wydechu była też ciut wieksza taka sam jak w RS Turbo. różnica jak dobrz pamietam 2mm. Generalnie to zrób sobie remont swojego 103KM i wywal katalizator i powinno być bardzo blisko 110KM |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.