[MK3] Rozrusznik nie kręci na gorącym silniku |
Autor |
Wiadomość |
rezonatorek [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 15:04 [MK3] Rozrusznik nie kręci na gorącym silniku
|
|
|
Witam, wszystkich. Proszę o poradę. Mam taki problem z swoją Fiestą XR2i z 91 r. a mianowicie przy dość dobrze nagrzanym silniku ( szczególnie w korku)nie mogę zapalić auta. Przy przekręceniu kluczyka od stacyjki rozrusznik nie chce pracować tak jakby go odłączono przez jakiś przekaźnik. Coś słyszałem że jakiś czujnik temperatury odłącza stacyjkę. Czy wie ktos więcej na ten temat jak można by to odłączyć.
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów
i precyzyjniej tytułować wątki.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lis 2009, 19:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 15:19
|
|
|
Tak, rozrusznik grzeje się od wydechu generalnie i przez to "pęcznieje" - dlatego nie kreci. Szukaj na forum, owijali wydechy bandażami specjalnymi... może wymiana tulejek na rozruszniku pomoże. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 17:55
|
|
|
bandaze to na rane, klemy sprawdz i mase silnika oraz plus na automacie zanim cokolwiek ruszysz, moze pada automat ale mozesz to przeciez wywnioskowac czy wogole slyszysz cykniecie, dopiero potem mozesz podejzewac niedomagania rozrusznika typu tulejki przegrzewajace sie uzwojenie itp (na goracym silniku wrzuc na luz i pokrec rozrusznikiem przy automacie zwierajac go np kluczem najgrubszy bolec - nakretka 13, z tym bolcem co do niego idzie ze stacyjki - nakretka 10) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 18:45
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Ciekawa teoria, raczej wyssana z palca.. | To nie moja teoria, kiedyś były tu rozmowy w tym temacie,,, trzeba by odszukać, na szybko znalazłem podobny problem, na końcu kolega napisał w czym był problem. http://www.fiestaklubpols...ik+si%EA+grzeje |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 21:51
|
|
|
otóż to, rozrusznik jest umiejscowiony przy samym wydechu i po prostu się blokuje przy zagrzaniu i braku chłodzenia, szczególnie przy zużyciu tulejek. nic do tego nie ma sprawność akumulatora czy elektryki, znam masę przypadków że auto (w tym moja MK3.5 i MK1 Tadziasa po swapie na CVH) w świetnej kondycji po złapaniu wysokiej temperatury zwyczajnie nie chciało palić i koniec, a wystarczyło że ostygło i odpalało jak gdyby nigdy nic. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
lukaporo [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lis 2009, 18:00
|
|
|
ja mam podobny roblem w 1,8d 95r. rozrusnik krecil ale w pewnym momencie juz nie obrocil. co moglo byc przyczyna. dodam ze auto nie palilo i mechanik krecil nim dosyc dlugo |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 08:57
|
|
|
Może rozładował akumulator, może zatarł rozrusznik,,, może,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.