Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] brak stopu / załatwione
Autor Wiadomość
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 7 Lis 2009, 12:32   [MK3] brak stopu / załatwione

Od przedwczoraj walczyłem z wymianą głośników i podłączaniem zegarka w aucie. Instalacje zegarka wpiąłem w kostkę iso przed radiem. Dodatkowo wymieniłem żarówkę podświetlenia nawiewu.
Radio zaczęło włączać się dopiero po przekręceniu kluczyka (a nie cały czas), waz z podświetleniem zegarka. Zegarek także zaczął się podświetlać po włączeniu świateł waz z regulacją nawiewu.
Przeprowadzane testy wypadały dobrze, więc wszystko wczoraj złożyłem i udałem się na zasłużony spoczynek.

Dziś niestety odkryłem nie działające światłą stopu i prawy kierunkowskaz. Również zegarek zaczął inaczej reagować. Podświetla się z przekręceniem kluczyka (co uruchamia też radio), a po włączeniu świateł lampka zegarka gaśnie, choć podświetlenie deski rozdzielczej i nawiewu działa. Dodatkowo po przekręceniu kluczyka stopień dalej zaczyna mi świecić lampka od podgrzewania tylnej szyby i można ją wyłączyć jedynie przez powrót kluczyka i wciśnięcie przycisku podgrzewania.

Bezpieczniki działają, tylko to modę stwierdzić. Po zdjęciu trzymadła przekaźników i bezpieczników zauważyłem, że instalacja była trochę przerabiana, pewnie z powodu obecnego kiedyś autoalarmu.
Ostatnio zmieniony przez Tomas82 9 Lis 2009, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Lis 2009, 23:46   

no to Ci juz wyjasnilem <8>
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 9 Lis 2009, 15:37   

Ok, stop już znaleziony i wszystko działa poprawnie oprócz żarzenia się kontrolki ogrzewania tylnej szyby i oleju.
Dzieję się tak przy wyłączonych światłach i wyjętym kluczyku. Po przekręceniu kluczyka na II kontrolka świeci cały czas (już się nie żarzy) i można ją wyłączyć jedynie przez powrót kluczyka na I.

Po zaciągnięciu ręcznego lampki gasną. Żarzenie zanika także po wyciągnięciu bezpiecznika odpowiedzialnego za ogrzewanie tylnej szyby.

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 20:28 ]
Nawet Haynes podpowiada, że żarzenie się kilku żarówek to dowód na złożoną częściową usterkę - puzzling partial failure, czyli gdzieś nie ma uziemienia.
Cytat:
In particular, lights may shine dimly (especially when another circuit sharing the same earth point is in operation)


Naszukałem się na schematach elektrycznych możliwych przyczyn, wydrukowałem kilka i posklejałem każdy do formatu A2, pokolorowałem podejrzewane połączenia, żeby łatwiej było znaleźć w aucie odpowiednie kable... ale nic, jakoś nie umiem raczej szukać. Sprawdziłem włączniki przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej (przy okazji wymieniłem żaróweczki), ale ciągle nic.
Próbowałem dojść czegoś na schemacie z ogrzewaniem szyby, ale nic nie udało mi się znaleźć.

Drugim tropem była żarząca kontrolka oleju.
A więc:
Na schemacie (D1) kontrolka ta (wejście nr8 w zestawie wskaźników 19) jest w obwodzie z czujnikiem oleju (17), który jeśli wykrywa mało oleju zamyka obwód i teoretycznie powoduje ciągłe świecenie tego wskaźnika... tylko, że nic nie wskazywał gdy silnik chodził.
Po jednej z dłuższych jazd sprawdziłem, że oleju mam sporo poniżej minimum... w sumie powinienem sprawdzić wcześniej, ale zmysł olejowy się u mnie dopiero wykształca.
Przy wyłączonym silniku czujnik ciągle był zwarty zamykając obwód i powodując wykorzystywanie jego uziemienia innym obwodom, stąd żarzenie kontrolki i diody ogrzewania tylnej szyby.
Po dodaniu oleju do wskazanego stanu wszystko przestało się żarzyć. Czujnik nie zwierał i nie zamykał obwodu.


Wynika z tego, że gdzieś nie mam ciągle uziemienia, ale za to mam dodatkowy czujnik niskiego poziomu oleju, który będzie sygnalizował w każdych warunkach.


Temat już raczej do zamknięcia :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.