[MK3] Problem z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
raflig [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Mar 2007, 23:30 [MK3] Problem z zapłonem
|
|
|
Mam fiestkę 1,4i z 1989 roku.
Ostatnio wracałem z pracy,stanąłem na czerwonym świetle i auto zgasło i nie dało się go już więcej uruchomić.
Byłem u elektryka i mechanika-ale bezradnie rozkładają ręce.
Nie ma iskry na świecach,na cewce jest.Wymieniłem kopułkę,kable i moduł i NIC nie działa.Czy ktoś spotkał się już z takim problemem?Poradzcie coś?Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki-przewodzą,nawet ten uderzeniowy,który odcina zapłon przy wypadku,wszystko jest OK,a dlaczego nie mogę odpalić?
Jak mi pierszy raz zgasł,przełączyłem się z gazu na benzynę i popracował minutę i zgasł i póżniej już nie dał się w ogóle odpalić.Poradzcie coś. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Lis 2009, 23:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2007, 23:48
|
|
|
hm
a jaka jest instalacja zapłonowa . Kopuła i aparat zapłonowy z modułem na 3 przewody ?? Bosch lucas . nic nie wiemy przecież . To jak mamy pomóc . Jak to na cewce jest a na garach nie ma . Takich cudów być nie może może jest za słaba iskra na cewce . albo uszkodzony przeód cewka kopułka . |
|
|
|
 |
raflig [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Mar 2007, 00:02
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm
a jaka jest instalacja zapłonowa . Kopuła i aparat zapłonowy z modułem na 3 przewody ?? Bosch lucas . nic nie wiemy przecież . To jak mamy pomóc . Jak to na cewce jest a na garach nie ma . Takich cudów być nie może może jest za słaba iskra na cewce . albo uszkodzony przeód cewka kopułka . |
Tak.To jest kopułka i aparat z modułem na 3 przewody.Sorki-żle napisałem na cewce też nie ma iskry.Kable też wymieniłem. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Mar 2007, 10:34
|
|
|
z modułu wychodza 3 przewody czy jest kostka plastikowa która sie podłacza i podłużny moduł przykręcany na 2 śrubki ?? |
|
|
|
 |
raflig [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Mar 2007, 18:49
|
|
|
Już naprawiłem.Zepsuty był czujnik HALa w aparacie zapłonowym.Fiestka śmiga jak dawniej.Dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Pozdrawiam serdecznie wszystkich Fiestkowiczów. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Mar 2007, 00:01
|
|
|
częsta awaria , miałeś wychodzące 3 przewody z aparatu ?? bez modułu bo to właśnie ta wersja najczęściej pada. jeśli miałeś z modułem zewnętrznym to mnie dziwi ta ustarka . |
|
|
|
 |
raflig [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Mar 2007, 15:41
|
|
|
Mam wersję z modułem na trzy kable-BOSCH.Kupiłem nawet moduł bo nie wiewiedziałem co padło,a od czegoś musiałem zacząć.Wymieniłem i iskry dalej nie było,kolega powiedział mi,ze często pada czujnik Hala w aparacie zapłonowym,ponieważ nie mogłem kupić czujnika,bo akurat nie mieli na stanie,kupiłem aparat zapłonowy i ....ODPALIŁEM. |
|
|
|
 |
daaro [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2007, 23:55
|
|
|
Witam
To moj pierwszy post na tym forum. Umylem silnik i mam podobny problem jak powyzej.
Sprawdzilem iskre i nie ma jej ani na swiecach, kopulce oraz cewce. Fiestka na gazniku. Do aparatu dochodzi wtyczka na 3 piny dokladniej od modulu. Nie pamietam obecnie co jest tam napisane ale napewno nie bosch. Modul koloru niebieskiego. Sprawdzilem na wtyczce 3 pinowej i napiecie do dwoch zewnetrznych kabli dochodzi, srodkowy to masa. Do cewki na czarny przewod dochodzi rowniez 12V. Zielonego przewodu nie sprawdzalem bo o ile dobrze pamietam na cewce jest on oznaczony jako 1 czyli "-". Z ciekawosci podlaczylem druga cewke z golfa ale dalej iskry nie ma.
Czy przez padniety hall nie bedzie iskry poczawszy od cewki ? Ma kots pomysly czgo dalej szukac ? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 00:35
|
|
|
środkowy pin to sygnał z modułu . po podłączeniu do niego diody (druga końcówka diody do masy) przy kręceniu rozrusznikiem musi migać . weź sprężone powietrze i przemuchaj aparat załonowy w srodku . Możliwe ze na stykach ceki halla stoi woda i gasi sygnał do modułu . |
|
|
|
 |
daaro [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 12:08
|
|
|
sprawca niesprawnosci okazal sie ten modul zamontowany na aparacie zaplonowym.
Wygrzalem go farelka i samochod odpalil |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 16:57
|
|
|
między dwa styki z cewki dostała sie poprostu słona woda i nie dostawał impulsu . Normalne raczej . Dodam ze moduł dokręca sie na paste termoprzewodzącą |
|
|
|
 |
daaro [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 20:25
|
|
|
diodalodz napisał/a: | moduł dokręca sie na paste termoprzewodzącą |
a zastanawialem sie czym on jest wysmarowany od spodu.. Na przyszlosc zaslonie folia jak bede myl silnik.
Dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 21:46
|
|
|
jak nie nałożyłeś pasty to jego żywotność maleje do 15 tyś km
. |
|
|
|
 |
Bobek123 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 22:02
|
|
|
Witam wszystkich! Odgrzewam kotleta.
Fiestę mam od 2lat i mnie dopadły problemy z zapalaniem na zimno
Model MK3 rok produkcji 89' według papierów typ GFJ moc 40kW
Jestem laikiem, znajomy doradził mi abym kupił kopułkę i palec rozdzielacza, przewody WN i świece.... i tu zaczyna się problem
W okolicznym sklepie motoryzacyjnym miła pani nie potrafiła mi pomóc, kopała w katalogach i komputerze..... kupa
Jaki to jest instalacja zapłonowa???
Wg mnie nie ma tam żadnej cewki -modułu tylko zwyczajna kopułka z tyłu silnika z której wychodzą 4przewody zapłonowe.....no chyba że się mylę??? Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Bobek123 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 22:58
|
|
|
nie dorobiłem się jeszcze cyfrówki |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 23:00
|
|
|
to może telefonem? albo poszukaj na allegro takiego samego i wklej linka... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 07:17
|
|
|
Bobek123, mk3 generalnie miała bezstykowy i bezrozdzielaczowy zapłon, nie było przerywacza, palca, kopułki, 5-tego przewodu... jeśli masz mk3 z pierwszej serii do której kładki silniki z mk2 to możesz mieć w/w części,,, dlatego pożycz aparat i zrób zdjęcie silnika - takoe ogólne i miejsca w które idą przewody zapłonowe. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bobek123 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 07:44
|
|
|
JoeMix, tego piątego kabla WN rzeczywiście nie mam....
Mój silnik wygląda tak jak na zdjęciu: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10531049
Przewody idą do tyłu na dół za obudowę filtra powietrza i tam jest coś w rodzaju kopułki do której podłączone są te 4 przewody.
Z tym że w tym ogłoszeniu z otomoto właściciel podaje moc 37kW, a ja mam wpisane 40kW
Może pod tą niby kopułką nie ma palca i znajomy wprowadził mnie w błąd. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 08:31
|
|
|
napisalem Ci wiadomosc na PW, podaj swoje GG albo mejla, czas tylko tracisz i ruski miesiac to zajmie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
|