Przesunięty przez: Mafios 19 Maj 2015, 21:24 |
[MK3] XR2i " PROJEKT CZARNA CURVA" by LOY |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 1 Gru 2012, 21:31
|
|
|
Może to przez tą turbinę co wstawiliśmy latem wyszedł taki wynik??.... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 08:15
|
|
|
zgadzam się z Darasem wydaje mi się że powinno być około 140KM i 170-180Nm nie więcej. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 08:55
|
|
|
Piter jesteśmy i tak z Ciebie dumni
hehe ...
Ośiagnałeś kosmos i ludzie w to nie chcą uwierzyć jak dla mnie to auto idzie lepiej niz 140 rumakow |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 10:47
|
|
|
Ciekawe rzeczy się tu dzieją Piter przyznaj się, na kierownicy masz tajemniczy przycisk z napisem NOS i wcisnąłeś go podczas hamowania |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 11:14
|
|
|
Moze zle zapieli i sie kola slizgaly...chociaz wtedy to powinna chyba wyjsc zanizona moc.
Wiec zostala zla kalibracja maszyny |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 12:22
|
|
|
Piter nie przyznał sie ze zamontował dodatkowy naped na pedały i dopedałował ten wynik A co jesli faktycznie ma taka moc ten silnik? Moze pomiar byl własciwy nidowiarki Teraz nie do wiarki niech zrzuca sie na nastepna hamownie i im pokazesz Piter |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 15:49
|
|
|
Sprawa jest o tyle dziwna że to było hamowanie grupowe z chłopakami z Wrocławia i każdemu wyszło dobrze
Hamownia była kalibrowana do każdego auta,
ale powinna być chyba skalibrowana w/g obrotów silnika , a nie z zegarów.
Bo jeśli była przy pomiarze kalibrowana z obrotomierza w aucie
( więc jeśli mi przekłamuje po swapie a pewnie tak )
to wynik będzie przekłamany.
..... tylko o ile?
Zostaje mi w takim razie wyciągnąć sygnał na zwen, obrotomierz i powtórzyć wynik.
PumaRST, jak przekłamania na obrotomierzu mają wpływ na pomiar ? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 18:47
|
|
|
szczerze to nie wiem, wpływ mają na 100% i nie tyczy się to samego miejsca ale o ile i w którą stone to już nie wiem |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 19:24
|
|
|
teoretycznie powinna wystarczyć informacja o przełożeniu skrzyni na biegu, na którym odbywa się hamowanie + średnica koła - tu wtedy jest kalibracja obroty vs prędkość. jeżeli na wykresie jest odcinka na poziomie 7,1k a w rzeczywistości jest niżej, to na pewno jest błąd przeliczenia, do których są potrzebne obroty. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 19:51
|
|
|
Nie wiem,ja sie nie znam, ale ja jeżdżę cały czas na tą samą hamownię, 3 autka hamowałem, Hondę i Fiestę 2 razy hamowałem po modyfikacjach.
Gośc nigdy się mnie o nic nie pytał, tylko siedział sobie w samochodzię z laptopkiem, cos wajchował na wszystkich biegach, coś tam sobie klikał a poźniej zrobił dwa rozbiegi do V biegu do odcinki i wyszły wykresy.
Życzę Ci tej mocy, tylko jak była niefachowo zrobiona to szkoda tylko kasy było.
Na pewno rozmiar koła przy stacjonarnej hamowni nie ma znaczenia.
Obrotomierz też nie jest ważny, bo zawsze i tak przekłamuje.
Istotna jest tylko informacja o punkcie odcięcia obrotów, żeby nanieść to na wykres. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 22:30
|
|
|
jedno ale, w skrzyniach 5 biegowych 4 bieg jest najbliższy 1,0:1 więc hamuje się na 4 a nie na 5 biegu. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 23:30
|
|
|
a może to była 4ka, chyba tak |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 3 Gru 2012, 13:15
|
|
|
Moze wroc tam zeby przycieli wykres do odcinki na 6800 a nie 7100 i to juz zmieni wskazania. Oczywiscie o ile twoj pomiar maja jeszcze w kompie. Oni moga to modyfikowac dowolnie i jak rpzytnie obroty to wynik bedzie nieco inny |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 16:52
|
|
|
Z tego co udało się ustalić, błąd pomiaru leży po stronie obrotomierza wg którego była ustawiona hamownia.
Po naniesieniu różnic wynikających ze wskazań na zegarach, można zrobić korektę bez wjazdu na rolki.
Pytanie tylko gdzie i jaki podłączyć obrotomierz aby wskazania były najbardziej realne.
Po swapie jest inny komp i inne cewki. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 17:01
|
|
|
Piter, zegary od esioka rs2000? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 18:05
|
|
|
No tak - elektronika
Piter - tak jak rozmawialiśmy - max moc da się wyliczyć z momentu obrotowego i jeżeli chcesz poznać jej wartość to to zrób. - bez wjazdu na rolki skorygują wykres? (pytam bo nie wiem)
ps: w samochodach sygnał z cewki zapłonowej jest podawany na obrotomierz. Później zaczęli grzebać kijkiem w gównie i elektronikę dokładać i są skutki. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 18:06
|
|
|
zależy od czego masz zegary. jak od 1.6 cvh to podepnij zielony kabel z obrotka do prawego lub lewego (obojętne) przewodu cewki. powinno być dobrze |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 18:09
|
|
|
Stunt_Man, a nie podzieli mu sygnału na pół ? (dwie cewki) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 18:21
|
|
|
hehe, nie
bo właśnie cvh ma sygnał podzielony na pół. tak jakby, na nasz prosty chłopski rozum |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 18:26
|
|
|
Kurde - ta teoria jest trochę naciągana - przekłamania na obrotku mogą być takie jak pisze Stunt_Man, - czyli że sygnał jest dzielony na pół, ale czy komp mógłby ażtak zafauszować sygnał, żeby pokazywał "prawie dobrze" a jedynie okłamał hamownie? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|