Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] czujnik temperatury, a sonda lambda
Autor Wiadomość
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Paź 2009, 19:27   [MK3] czujnik temperatury, a sonda lambda

W swoim aucie wymieniłem ostatnio czujnik temperatury wody, ten który daje sygnał na komputer. Zabrałem się za to ponieważ podczas testowania komputera brzęczykiem wyskoczył mi błąd 38, czyli sonda lambda którą to niedawno (2 miesiące temu) wymieniłem na nową. Błąd nadal jest. Poza tym spalanie w moim aucie zawsze powyżej 9 litrów (jeżdżę raczej ekonomicznie), niezależnie od tego czy jeżdżę po mieście czy na trasie. Resetowałem komputer na wszystkie możliwe sposoby. Mam nowy ccp, nowe kable WN i świece, nowe filtry powietrza, paliwa, oleju, nowy termostat, czujnik temperatury na deskę, wymieniony olej. Auto spala 200 ml/1000km oleju. Uszczelniacze na zaworach wymieniałem rok temu. Bezpieczniki sprawdzałem.

1. Jaki wpływ na sondę lambda ma ten czujnik temperatury?
2. W jaki sposób sprawdzić sondę, proszę o instrukcje dla laika?
3. Jak mogę jeszcze zmniejszyć spalanie w moim aucie?
4. Czy czujnik temperatury musi być oryginalny, w sklepie dostałem zamiennik firmy Topran?
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Paź 2009, 19:57   

Czujnik temperatury nie ma żadnego wpływu na sondę lambda. Są to dwa niezależne od siebie czujniki.
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 19 Paź 2009, 20:37   

Faktycznie, ok litra za dużo przy ekonomicznej jeździe. Do spalania raczej bym obstawiał termostat - silnik niedogrzany = zwiększone spalanie.
_________________
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Paź 2009, 20:40   

Silnik po wymianie termostatu dogrzewa się odpowiednio. Wskazówka temperatury jest w połowie zakresu przy normalnej pracy silnika, po ok 5 km jazdy.
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Paź 2009, 20:40   

speq napisał/a:
Czujnik temperatury nie ma żadnego wpływu na sondę lambda. Są to dwa niezależne od siebie czujniki
a jednak pomyłka, komputer nie bierze pod uwagę wskazań sondy póki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury - a o tej mówi mu właśnie czujnik wkręcony od dołu kolektora.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:33   

Wymieniłeś sondę - fajnie, a w jakim stanie jest katalizator jeśli w ogóle jest?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:41   

Wydech wymieniłem zupełnie cały (kwiecień 2009) oprócz puszki dogrzewającej spaliny i kata. Jak ocenić jego stan? Podejrzewam, że nigdy nie był wymieniany. Auto raczej się nie dusi, ładnie wchodzi na obroty. Wywalić kata wstawić strumienice? Możliwe, że spaliny robią "cofkę" przez zapchanego kata i stąd błąd sondy lambda?
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:56   

bidżej napisał/a:
speq napisał/a:
Czujnik temperatury nie ma żadnego wpływu na sondę lambda. Są to dwa niezależne od siebie czujniki
a jednak pomyłka, komputer nie bierze pod uwagę wskazań sondy póki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury - a o tej mówi mu właśnie czujnik wkręcony od dołu kolektora.


Pomyłki nie ma. To komputer decyduje z jakiego czujnika korzysta.
Działanie lub nie działanie jednego z czujników nie wpływa na drugi czujnik. Oba pracują sobie własnym rytmem.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:18   

speq, komputer Mk3 jest głupi - silnik zimy (uszkodzony czujnik temperatury) - nie bierzmy sygnałów z sondy po uwagę,,, brak sygnałów z sondy - znaczy się uszkodzona.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:25   

JoeMix wyjaśnij mi co ma katalizator do sondy ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:51   

Jak masz starego z zapchanego kata - to silnik bedzie słaby, bedziesz mocniej deptał na podłoge, silnik bedzie dostawał wiecej paliwa którego dobrze nie przepali i bedzie miał problemy z wydaleniem tego z siebie, sonda się bedzie zakopcac bedziesz miał errory na kompie,,, i tak dalej. Jak sonda padła i musiałes wstawić nowa to i katalizator by wypadały,,,wywalić bo pewnie zapchany,,, ale kto to wie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 20 Paź 2009, 19:25   

Kata wywalę tak czy inaczej, bo nie ma takiej możliwości żeby działał poprawnie. Auto bujałem do licznikowych 160 jeszcze całkiem niedawno, nie wydaje mi się żeby silnik był zbyt zamulony. Dziękuje za wyjaśnienie Joe.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.