|
[MK3] Kiedy wjadę w kałużę zapala się lampka ładowania. |
Autor |
Wiadomość |
MARKONI 100
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Wrz 2007 Posty: 11 Skąd: SOSNOWIEC
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 00:00 [MK3] Kiedy wjadę w kałużę zapala się lampka ładowania.
|
|
|
Tak jak w temacie kiedy wjade w wiekszą kałuże zapala sie lampka ładowania akumulatora. Czy to słabo naciągnięty pasek klinowy, czy razcej woda gdzies sie dostaje do przewodów?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Paź 2009, 11:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 08:55
|
|
|
A skąd mamy to wiedzieć, trzeba ruszyć dupę o podnieść maskę, sprawdzić stan i naciąg paska klinowego, w razie potrzeby wymienić na nowy. Trzeba zdjąć ujemną klemę z akumulatora dopiero potem odczepić wtyczkę z alternatora i wyczyścić kontakty, wtyczkę zaczepić ponownie, dla ochrony kontakty można pociągnąć wazelina techniczną... to samo z kablami na rozruszniku, zdejmujemy po jednym, czyścimy śrubę, oczko na kablu, podkładkę, nakrętkę - zakręcamy ponownie i smarujemy wazelinką,,, jak na alternatorze nie masz wielokrotnej wtyczki to też odkręcasz kable, po jednym co byś nie namieszał i nie przykręcił ich inaczej niż były,,, na końcu czyścisz zaciski i klemy akumulatora (przy okazji - idzie zima i mu to nie zaszkodzi a może pomoże),,,,
Jak po tym kontrolka zapala się dalej to piszesz na forum, że masz pasek w dobrym stanie, naciągnięty prawidłowo, masz również sprawdzone przewody i dobrze siedzą na kontaktach a jak wjedziesz w kałuże to Ci się zapala kontrolka ładowania. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 10:52
|
|
|
masz u siebie altki o numerach 0120489346; 0120489347; 0120489984 jest na zwyklym kole i zwyklym pasku klinowym, slizga Ci sie pasek, jego naciag ma byc z luzem 4-5mm, najpierw to sprawdz, potem kombinowanie dalej |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
miloszengel [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 21:54 dziwne troche
|
|
|
a panowie pomozcie mi cos zrozumiec. dzisiaj wyjalem altek z samochodu. przewaznie wszyscy mowia o 3 wiazkach z niego wychodzacych, dobrze kojarze? a ja mialem tylko dwie, zaznaczone czerwonymi kolkami. jedna glowna drugi to pojedynczy kabelek. ale co z miejscami ktore zaznaczylem na zielono. widac tam jedna trzymajke do kabli a w dolnym kolku jest blaszka wygladaja na jakis konektor? myle sie?
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 22:24 Re: dziwne troche
|
|
|
miloszengel napisał/a: | a panowie pomozcie mi cos zrozumiec. dzisiaj wyjalem altek z samochodu. przewaznie wszyscy mowia o 3 wiazkach z niego wychodzacych, dobrze kojarze? | Nie, chyba nie,,, do alternatora dochodzi jeden (lub 2 połączone w jeden) gruby przewód prowadzący do dodatniej klemy akumulatora (czasem zahacza o rozrusznik) drugi przewód to cienki, koloru niebieskiego - idzie na kontrolkę na liczniku. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
miloszengel [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 23:46
|
|
|
aha czyli wsio mialem dobrze podlaczone, bo myslalem ze skoro tam cos wystaje stykopodobnego to ze czegos brakuje, dzieki za pomoc |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|