Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, mk4, temperatura silnika

[MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
Autor Wiadomość
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:16   [MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia

Witam,

mam krótkie i techniczne pytanie - jaka powinna być właściwa temperatura silnika w 1.3 endura? Przy jeździe poza miastem temperatura na wskaźniku u mnie nie dochodzi do litery N na napisie NORMAL.

Nie jeździłem tym samochodem zbyt dużo więc nie wiem jaka powinna być właściwa pozycja.

Druga sprawa - w którym miejscy znajduje się termostat?
Trzecia - nie wymieniałem jeszcze płynu chłodzenia - w którym miejscu znajdę spust płynu i czy sa jakieś odpowietrzniki?

Dzięki wielkie za odpowiedź :)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:22   

OMG było już z piardylion razy... ;-|

1. wymień czujnik i termostat to będzi Ci dobrze temp. pokazywał
2. termostat...hmmm...cięzko to wytłumaczyć...po lewej stronie dekla od zaworów, z niego wychodzi taki gruby wąż :rotfl:
3. spust masz na dole chłodnicy po prawej jej stronie jak stoisz przodem do auta
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Paź 2009, 07:31   

1. pewnie wystarczy sam termostat skoro wskazowka się rusza
2. mniej wiecej pod alternatorem
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 19 Paź 2009, 08:47   

bukolek napisał/a:
1. pewnie wystarczy sam termostat skoro wskazowka się rusza


nie koniecznie, ja najpierw wymieniłem sam termostat i nic nie dało. Dopiero wymiana czujnika pomogła.

bukolek napisał/a:
2. mniej wiecej pod alternatorem


chodzi o silnik 1.3 :rotfl:
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Paź 2009, 11:31   

Sorry :ups:
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Paź 2009, 19:50   

Więc tam będę szukać termostatu. Jakieś niespodzianki mogą mnie spotkać podczas demontażu termostatu?
Nie wiem jak wygląda układ chłodzenia w Fieście - wystarczy, że spuszczę płyn i wleję nowy w zbiornik wyrównawczy? W Citroenie musiałem specjalnie bawić się w odpowietrzanie kilkoma odpowietrznikami.
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:31   Re: Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia

speq napisał/a:
mam krótkie i techniczne pytanie - jaka powinna być właściwa temperatura silnika w 1.3 endura? Przy jeździe poza miastem temperatura na wskaźniku u mnie nie dochodzi do litery N na napisie NORMAL.
Krótko i technicznie 86 do 92 stopni,,, a że patrzysz na wskaźnik z którego g*** wynika to masz problem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:50   

speq napisał/a:
akieś niespodzianki mogą mnie spotkać podczas demontażu termostatu?
Nie wiem jak wygląda układ chłodzenia w Fieście - wystarczy, że spuszczę płyn i wleję nowy w zbiornik wyrównawczy?


tak wystarczy, układ sam się odpowietrzy
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:52   

dokładnie tak jak mowi arecki, o odpowieczenie sie nie martwisz :-) tylko ze jak wlejesz juz ten płyn i wogole skonczysz robote niech pochodzi sobie troche az sie wentylator nie właczy wtedy bedziesz miał pewnosc ze jest wszystko ok :yes: i płynu na bierzaco bedziesz dolewał :)
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Paź 2009, 21:23   Re: Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia

JoeMix napisał/a:
speq napisał/a:
mam krótkie i techniczne pytanie - jaka powinna być właściwa temperatura silnika w 1.3 endura? Przy jeździe poza miastem temperatura na wskaźniku u mnie nie dochodzi do litery N na napisie NORMAL.
Krótko i technicznie 86 do 92 stopni,,, a że patrzysz na wskaźnik z którego g*** wynika to masz problem.


Problemu nie mam, wskaźnik na desce traktuję jako poglądowy i przynajmniej wiem, czy jest coś nie tak czy jest jednak ok.
Skoro wskazowka ledwo się podnosi i nie przekracza N a na forum można znaleźć informacje, że prawidłowa temperatura to okolice O i R (czyli środek skali) wg mnie można się spodziewać, że silnik jest niedogrzany i winny jest albo termostat albo czujnik. Nie znam tego auta na tyle, żeby wiedzieć jak interpretować pewne dane jakie on mi przekazuje. Stąd głupie niekiedy pytania.

Pytanie kolejne - jak "ciepły" powinien być termostat, w sensie jaki właściwy kupić, żeby otwierał się w odpowiednim momencie. Zapewne jest na nim napisany zakres temperatur, ale muszę go najpierw wyciągnąć... ;)
Jaka jest szansa, że to oprócz termostatu padł czujnik temperatury? Jakoś nie lubię wymieniać sprawnych rzeczy ani robić 2 razy tej samej roboty.

Dzięki.
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 20 Paź 2009, 21:33   

speq napisał/a:
Pytanie kolejne - jak "ciepły" powinien być termostat, w sensie jaki właściwy kupić, żeby otwierał się w odpowiednim momencie. Zapewne jest na nim napisany zakres temperatur, ale muszę go najpierw wyciągnąć...


kup taki który będzie się otwierał w jak najwyższej temp. czyli ok 92 stopnie

speq napisał/a:
aka jest szansa, że to oprócz termostatu padł czujnik temperatury? Jakoś nie lubię wymieniać sprawnych rzeczy ani robić 2 razy tej samej roboty.


wymień termostat i zobaczysz czy pomoże, szanse są duże bo ten czujnik często pada...nie przekonasz się dopóki jednej z tych częsci nie wymienisz.
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Paź 2009, 21:36   

A gdzie znajdę czujnik? ;)
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 20 Paź 2009, 21:48   

speq napisał/a:
A gdzie znajdę czujnik? ;)


czujnik jest na zaznaczonym wężu:
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 2 Gru 2009, 16:35   

Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Mój problem, wskażnik od temperatury podczas jazdy wacha się na literze N, a aczasem nawet spadnieponizej np podczas jazdy autostradą, na dluugim postoju wskazowka wchodzi na R-M wlacza sie wentylator i zostaje na srodku, jesli tylko rusze powoli opada na N-O, termostat i czujnik wymienione, badanie komputerem nic nie wykazalo, uklad szczelny. Silnik zetec 1.25.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:25   

ff1980, objawy które opisujesz pasują idealnie do walniętego termostatu (zawieszony w pozycji otwartej lub nie domyka po schłodzeniu się płynu). Albo trafił Ci się padnięty albo tak szybko się zepsuł. Odpali zimny silnik w tym czasie ręka na chłodnicę, powinna być długo zimna, ma prawo zrobić się ciepła dopiero jak temperatura będzie w okolicy litery R.
Jak było przed wymianą termostatu ? Kiedy go wymieniałeś ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 2 Gru 2009, 19:15   

przed wymiana bylo podobnie tylko auto dluzej sie rozgrzewalo, termostat i czujnik wymieniony ok 3 tygodni temu, auto szybko sie gzreje juz po ok 2km, termostat ma 88stopni, i jak pisalem gdy auto postoi ok10 min na tyle sie nagrzewa, że puszcza na duzy obieg czyli na literce M, i wskazowka stoi pionowo pomiedzyR-M, rzeczywiscie chlodnica robi sie na R powiedzmy juz ciepla...ale normalnie gdy odpalam zimne auto i jade to wskazowka sie wacha N-O i nie wiecej. Poniewaz mam jeszcze fieste mk5 i to juz kolejny ford moj i w rodzinie wiec mam porownaie, tam jak sie nagrzeje stoi pionowo.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Gru 2009, 19:21   

Moim zdaniem walnięty termostat i nie domyka się jak nieco wystygnie płyn w chłodnicy. Możesz kupić taki o wyższej temperaturze otwarcia, na pewno nie zaszkodzi.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 2 Gru 2009, 19:27   

oryginalny forda ma zakres 82-97 stopni, ten jest verneta nie pamietam symboli i j.w. ma88, a przed wymiana bylo w zasadzie tak samo...dziekuje za odpowiedzi :-)
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Gru 2009, 20:42   

O ile dobrze pamiętam to ja też założyłem sobie varneta. Czasami mam taką sytuacje, że jak postoję w korku a potem jadę spokojnie z prędkością 80-100k/h nie obciążając silnika to wskazówka lekko opadnie poniżej połowy ale potem wraca na swoje miejsce. Pewnie termostat lekko się przymyka ale z opóźnieniem. Natomiast jak przycisnę auto a termostat jeszcze się zupełnie nie otworzy to wskaźnik poleci mi na czerwone pole, chyba otwiera się z opóźnieniem. Przy najbliższej okazji też muszę go wymienić.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2009, 20:54   

Panowie, termostat na silniku jak się otworzy to raczej się nie zamyka,,, jeśli się zamyka to jest wtedy charakterystyczne pływanie temperatury, np, od połowy skali do max i z powrotem i tak w koło,,, ale fabryczne termostaty rzadko tak mają, częściej jest to jak się założy o wyższej temperaturze,,, ale seryjny to trzyma silnik to pewnego momentu potem się otwiera i po schłodzeniu się zazwyczaj przymyka i tak już zostaje - stąd zmiany temperatury po ruszeniu i tak dalej i z stąd rzadka praca wentylatora.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] 1.25 16V właściwa temperatura silnika
Iwan Mechanika ogólna 6 31 Lip 2014, 07:46
Iwan


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.