Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] 1.8 Zetec Swap
Autor Wiadomość
Lui 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Lip 2009, 23:28   [MK3] 1.8 Zetec Swap

Robię swap jak w temacie. Mógłby ktoś zmierzyć w fiescie z takim silnikiem w jakiej odległości od pasa przedniego znajduje się prawe przednie mocowanie silnika ?
Tylnie prawe też się chyba różni (chodzi o dziurę w nadwoziu) ?
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 24 Lip 2009, 10:08   

musisz sobie przymierzyć, tak będzie najlepiej.
Tylne mocowanie też się różni. Dziura - ta od góry będzie bliżej od strony przodu auta.
Ja miałem wierconą nową i zaspawaną starą.
Otwór boczny (od nadkola) będzie OK.
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Lui 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Lip 2009, 12:51   

Nie uśmiecha mi się wkładać silnika tylko żeby przymierzyć :|
Jak nikt nie pomoże to tak trzeba będzie zrobić
Ostatnio zmieniony przez Lui 25 Lip 2009, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 24 Lip 2009, 13:13   

chyba lepiej przymierzyć, niż potem wyciągać, bo źle pomierzone?
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
Lui 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Lip 2009, 18:05   

Trzeba podejść optymistycznie, a może jednak się uda.? :-P
Chodzi o to że mam stosunkowo kiepskie zaplecze techniczne i osobowe do operacji wkładania i wyciągania silnika.

Najlepszy byłby pomiar od pasa przedniego (najdalej jak się da) do krawędzi blachy mocującej , mierzone wzdłuż podłużnicy taśmą mierniczą albo metrem murarskim :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Lip 2009, 00:02   

Lui, ale takie pomiary wiem z doswiadczenia ze sa bzdura a to dla tego ze nie znasz przeszlosci zarowno swojego auta oraz cudzego, nie wiesz czy mialo bum w kraweznik i pijany kowalski to prostowal czy tez jest bezwypadek itp... prawda jest na tyle brutalna ze skoro sie za to zabrales to musisz robic przymiarki... inaczej nie bedziesz mial dobrze wykonanego osadzenia silnika.
_________________

 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25 Lip 2009, 12:21   

ale ja nie widze problemu wieszasz silnik na tylnej poduszcze przkladasz/przykrecasz przednia poduszke i juz widzisz gdzie ma byc ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lip 2009, 16:35   

Lui napisał/a:
Nie uśmiecha mi się wkładać silnika tylko żeby przymierzyć :|
Jak nikt nie pomorze to tak trzeba będzie zrobić


ja nie pomorze, ja małopolska
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 25 Lip 2009, 23:51   

a jak nie to załatwic sanki pod skrzynie do RSa :-P
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 27 Lip 2009, 09:55   

Tak jak pisał Daras...
Po kolei: wkładasz motor zawieszony na tylnej poduszcze, mierzysz , poziomujesz silnik, modyfikujesz otwór. Jak już będzie OK przymierzasz poduchę przednią, zaznaczasz miejsca pod nawiercenie dziur, odkręcasz poduchę, wiercisz i przykręcasz ją z powrotem.
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Lui 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 27 Lip 2009, 23:10   

Zdjęcie instruktażowe jak można dokonać pomiaru:

http://img33.imageshack.u...2/dsc00741n.jpg

Odległość pomiędzy tylnią poduchą (mierzone przy dolnej śrubie), a krawędzią przedniej blachy mocującej. Na tym przykładowym zdjęciu jest to 205mm

Prosta sprawa, proszę o taką konkretną pomoc, a nie jak mam to inaczej zrobić, i jak kto uważa że będzie lepiej :)
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 29 Lip 2009, 22:05   

jak Ci się nie podoba to sorry...wg Twojego instruktażu to najlepiej gdybym do tego pomiaru zdemontował swój motor a na to... wybacz ale nie mam czasu ;-|
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Lip 2009, 23:13   

Lui, - posłuchaj chłopaków , bo mówią o rzeczach , które przerobili własnymi rękoma .
Jak liczysz że wszystko podejdzie od strzałą to daj sobie spokój - zaoszczędzisz sobie rozczarowań .

ps: pomiar na moim aucie byłby na przykład przekłamany o 1 cm , bo jak się uczyłem spawać to pas przedni wyszedł za wysoko z jednej strony o 1 cm . Na jazdę to nie wpływa ( jedna lampa wyżej ) bo konstrukcja pod spodem prosta , ale jak od tego pomierzysz to Ci silnik wyjdzie do góry nogami w końcu i będzie lipa .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Lip 2009, 23:23   

żółw zmierzmy obaj :D u mnie był dach wymieniany kiedyś :D zobaczymy na ile nasze budy są rozbierzne :hahaha:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Lip 2009, 23:37   

żaartujesz ;-| przeca nam wyjdą dwa różne auta , trzy rowery , przystanek , brtfana do ciasta i betoniarka ( i to z różnych segmentów ) .

Nie strasz młodzieży :fox:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Lui 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Lip 2009, 11:23   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Lui, - posłuchaj chłopaków , bo mówią o rzeczach , które przerobili własnymi rękoma .
Jak liczysz że wszystko podejdzie od strzałą to daj sobie spokój - zaoszczędzisz sobie rozczarowań .

ps: pomiar na moim aucie byłby na przykład przekłamany o 1 cm , bo jak się uczyłem spawać to pas przedni wyszedł za wysoko z jednej strony o 1 cm . Na jazdę to nie wpływa ( jedna lampa wyżej ) bo konstrukcja pod spodem prosta , ale jak od tego pomierzysz to Ci silnik wyjdzie do góry nogami w końcu i będzie lipa .


Co to ma za znaczenie przecież otwory w łapach są większe niż śruby i jest możliwość regulacji tego jednago cm.

Druga sprawa wszystkie poduszki są w beznadziejnym stanie, jak przykręcę silnik do szkyrzyni i tylniej poduchy absolutnie nie ma pewności że tą brakującą wymierzę dobrze. Przykręcę silnik, właściciel nazbiera kasy kupi nową poduszkę i okaże sie że już nie pasuje. Wiem co mówię bo przechodziłem coś takiego.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 30 Lip 2009, 14:28   

Lui, ale tu już nie jeden wkładał jednostkę 1.8 do fiesty i nikt nie pytał o wymiary, więc na siłe nie brnij uparcie w nowe pomysły skoro inni tę drogę już przebrnęli....rozumiesz?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Lip 2009, 22:30   

Lui napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Lui, - posłuchaj chłopaków , bo mówią o rzeczach , które przerobili własnymi rękoma .
Jak liczysz że wszystko podejdzie od strzałą to daj sobie spokój - zaoszczędzisz sobie rozczarowań .

ps: pomiar na moim aucie byłby na przykład przekłamany o 1 cm , bo jak się uczyłem spawać to pas przedni wyszedł za wysoko z jednej strony o 1 cm . Na jazdę to nie wpływa ( jedna lampa wyżej ) bo konstrukcja pod spodem prosta , ale jak od tego pomierzysz to Ci silnik wyjdzie do góry nogami w końcu i będzie lipa .


Co to ma za znaczenie przecież otwory w łapach są większe niż śruby i jest możliwość regulacji tego jednago cm.

Druga sprawa wszystkie poduszki są w beznadziejnym stanie, jak przykręcę silnik do szkyrzyni i tylniej poduchy absolutnie nie ma pewności że tą brakującą wymierzę dobrze. Przykręcę silnik, właściciel nazbiera kasy kupi nową poduszkę i okaże sie że już nie pasuje. Wiem co mówię bo przechodziłem coś takiego.


To użyj dobrych poduch :łoś:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Lui 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Lip 2009, 23:41   

odyniec napisał/a:
Lui, ale tu już nie jeden wkładał jednostkę 1.8 do fiesty i nikt nie pytał o wymiary, więc na siłe nie brnij uparcie w nowe pomysły skoro inni tę drogę już przebrnęli....rozumiesz?


chcę przetestować nową, prostszą drogę, dla następnych, będą mieli może łatwiej....

Narazie i tak silnik poczeka jeszcze trochę bo sporo blacharki wyszło do roboty :|

Auto nie jest dla mnie i zależy na tym żeby było zrobionę to szybko, żeby zrobić to dobrze to potrzebowałbym jeszcze z 3 miesiące, a kto mi za to zapłaci :9:
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Lip 2009, 00:17   

Lui napisał/a:
żeby było zrobionę to szybko, żeby zrobić to dobrze to


:yyy: to pozostawię bez komentarza ...

Lui napisał/a:
chcę przetestować nową, prostszą drogę


Ty nie chesz "przetestować" tylko czekasz na gotowca ... testowanie odbywa się godzinami w garażu. Życie nie jest wcale łatwe :yes:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.