kręc mi d... kręc kręć |
Autor |
Wiadomość |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 14:10 kręc mi d... kręc kręć
|
|
|
z racji tego ze sie znowu oczytałem głupot na googlu, mam pytanie,
łaskosz kiedyś mówił że styknie jedno koło rozrzadu w regulacji a drugi walek na seryjnym kole sie zakreci...
ile jest w tym prawdy i ile mozna zyskac....
pytam bo moge mieć koło rozrządu z regulacja, ale jesli nie zda to egzaminu to po co??
sie nie znam dlatego pytam |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 14:39
|
|
|
Ziutek ma rozrzad plywajacy bez punktow odniesienia na kolach zebatych (silver), sciagasz kape, wsadzasz blokator na walki po wczesniejszym ustawieniu GMP1, popuszczasz kola zebate torx 55, i krecisz... pozniej zkrecasz kluczem dynamometrycznym na wartosc 70Nm i gotowe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 20:32
|
|
|
robiles juz to Fordziku??
jak tak to poprosze dokladniejszego faka na PW
[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 20:37 ]
tak nawiasem mozna by bylo cos napisac na podstawie doswiadczen i podwiesic co nie Konradzie:)
zetec caly czas bedzie sie przez to forum przewijal |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 23:00
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | łaskosz kiedyś mówił że styknie jedno koło rozrzadu w regulacji a drugi walek na seryjnym kole sie zakreci...
|
albo ja albo Ty ktoś musiał być pijany
owszem w nazych ilverach da sie pomieszać ale bez odpowiednich kół wg mnie nie robisz tego dobrze i dokładnie
Adaś wypij moje zdrowie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 19:49
|
|
|
Pioter wypij za moje bo ja swojego juz nie mam ;p
dokładnie pisałes takie rzeczy w temacie pumy |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 20:26
|
|
|
a ja kupiłem regulowane kółka od pumy te czerwone OBX sport szał pał łał turbo madafaka GTI !
generalnie jak pokręcić, wynajmujesz hamownie, kręcisz i patrzysz po wykresach, generalnie dąrzysz do jak największego współotwarcia zaworów
odwrotnie niż w silniku trurbo gdzie dążysz do jak najmniejszego współotwarcia.
kolega
" przypał " ma duże doświadczenie w gięciu zaworów ale i w modzeniu kółkami.
ja osobiście polegam na morale z debaty odbytej z goścmi w krakowskim projectXS.
gdzie się szkoliliśmy z jakąś ksiązką właśnie apropos co można rozrządem.
w wolnossaku wydechowy przyspieszasz. w turbo opuxniasz.
zetec ma pływający rozrząd to fakt, tylko komu się chce dekiel ściągać za każdym razem.
no i bez kółek robisz całkowitą partyzantke bo nie ustawisz se ani stopni, niemasz punktu odniesienia i robisz to całkowicie " na pałe "
powiem wam, że ja ostatnio składałem rozrząd w zetecku 1.8 i porypałem się ze znakami na wale, ustawiłem wogóle nie do tego co trzeba i pozatym że silnik wogóle nie jechał niebyło żadnych problemów.
AFR ksiązkowy, ładowanie IEAŁ 0.7 bara do odcięcia ale nie generował mocy, a powyżej 5500 to już nie chciał zabardzo jechać.
ustawiłem wał względem góry o jakieś 20stopni za wcześnie tłok niebył w GMP a zawoory były pozamykane.
nie rozleciał się bo mam odprężony no i przed poskładaniem sprawdzałem kompresje i niby były...
morał z bajki płynie taki, że lepiej mieć jakieś regulowane kółka żeby coś modzić bo na pałe to tak średnio... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 21:08
|
|
|
Nie do konca na pale bo punkty odniesienia mozna naniesc w dosc prosty sposob, a to ze skladasz sobie dekiel co chwile to nic... nie chce mi sie rozpisywac co i jak ale jest to do wykonania i efekty sa identyczne, kwestia glownie tego ze komus sie chce a dwa nie boi sie o rozwalenie silnika a takowego zeteca do testow mam... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 21:50
|
|
|
Fordon napisał/a: | Nie do konca na pale bo punkty odniesienia mozna naniesc w dosc prosty sposob, a to ze skladasz sobie dekiel co chwile to nic... nie chce mi sie rozpisywac co i jak ale jest to do wykonania i efekty sa identyczne, kwestia glownie tego ze komus sie chce a dwa nie boi sie o rozwalenie silnika a takowego zeteca do testow mam... |
czyli dowiesz się tyle co zwykle.
" sam sobie radź k**** mać "
nikt Ci nie powie co i jak bo albo niewie albo wie, ale zdobycie tej wiedzy kosztowało go tyle pracy że niechce się nią dzielić.
ot polska mentalność. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 14:31
|
|
|
Grand, o co ty masz do mnie... masz regulowane kola rozrzadu to sobie nimi krec, po kiego wacka ci drugie ?? Jak bys byl domyslny i troche pobawil sie rozrzadem w ziutku to bardzi latwo odnalazl bys punkt odniesienia miedzy kolem a walkiem...
Prosta sprawa, ktos kupuje regulowane kola i daje za nie nie malo kasy zeby bylo to ustawiona poprawnie i bardzo dokladnie, a sa i tacy co kombinuja i testuja na swoich silnikach co mozna a czego nie, moze byc to tak samo dobrze wykonane lub tez zj@@*e, dla tego nie pisze o tym bo znajdzie sie nie jeden domorosly tuner i zacznie konbonowac a jak cos zjebawszy to pozniej bedzie mial pretensje do calego swiata, ze ktos tam cos napisal...
Zastanow sie czasem zanim cos palniesz... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 14:34
|
|
|
e tam panowie, pomału |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 19:24
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...r=asc&start=800
Na początku 41 strony opisuję moją zabawę z regulowanym kołem rozrządu , oraz jego ustawianiem w wolnossaku .
Tutaj sytuacja jest nieco trudniejsza ( bo więcej zmiennych bo dwa wałki ) ale za to bardziej rozwojowa . Myślę że moja metoda się sprawdzi i jest w miare bezpieczna ( oczywiście najlepsze było by ustawienie na hamowni )
ps: Grand, - przybastuj bo ci wakacje od forum zrobimy . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|