[MK3] Problem z silnikiem - XR2i |
Autor |
Wiadomość |
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 35 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 13:32 [MK3] Problem z silnikiem - XR2i
|
|
|
Witam,
Szukałem na forum ale nie znalazłem tematów odpowiadających na moje problemy ale do rzeczy. Mam fieste XR2i 1.6 CVH i przygotowuje ją do startu w KJS. 1 problemem jest nierówna praca silnika przy dodawnaiu gazu a mianowicie silnik jakby szarpie są momenty kiedy idzie dobrze i momenty takiego dławienia.. druga sprawa to temperatura płynu chłodniczego. Wczoraj byłem w Warszawie i na trasie temperatura była ok troche ponizej polowy Jak wjechałem do wawy i stałem na kilku światłach, to temperatura wskoczyła mocno w góre i chyba nawet nie słyszałem wentylatora zeby sie załączył a spod maski zaczeła lecieć para, w zbiorniczku słyszałem jak się gotuje. ALe dziwne bo to raptem stałem gdzies na 3-4 swiatłach i jechałem wolno ( czyli bylo małe chłodzenie powietrzem) i już by sie woda tka szybko zagtowała?? Trapi mnie ten wentylator, że chyba się nie załączył albo może go nie słyszałem bo mam przelot takze troche głośno w aucie jest dzis sprawdze go na jakism odcinku i postawie w miesjcu jak bd rozgrzany i zoabcze czy się włączy wentylator czy prędzej pojdzie para wodna aaa jakby cos to termostat był wymieniany przed zima Proszę o jakies rady bo zostało nie duzo czasu do startu a z zagrzewającym sie silnikiem długoo nie pojade na oesie ;(
P.S aaa i jeszcze jedna sprawa jak pokatuje troche auto w lesie cyz anwet jak długo jeżdze i go zgasze to auto ma problme z odpaleniem kręci bardzo ciężko tak jakby może panewka na rozruszniku siedziala ale nie mam pewnosci ;( a jak zdusze go na biegu na mocno rozgrzanym silniku to juuż w ogóle nie odpale i musze czekać aż auto ostygnie prawie do zera |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Paź 2009, 13:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 13:53
|
|
|
Problemem z odpalaniem gorącego silnik już był na forum, rozrusznik się za mocno grzeje od wydechu i dlatego ciężko kręci, temperatura która w trasie była na połowie i skoczyła na maxa po wjechaniu w miasto to też normalne, a o tym jak sprawdzić wentylator (bo pewnie się nie włączył) też było,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 35 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 15:09
|
|
|
tak było tylko, że nic nie moge znaleźc sensowengo a co do rozrusznika to wątpie, że sie grzeje od wydechu bo po 2h jeździe do wawy zapalił normlanie z lekkim oporem a po katowaniu jej w lesie i zduszeniu auta odpalenie równa sie z cudem :/ może przekręci ze 2 razy i stoi praktycznie... wentylator sprawdzalem na krótko i działa a więc problem pewnie leży po stronie jakiegoś czujnika ??
aa i dodam, że akumulator jest dobry bo przy zimnym silniku pali idealnie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 15:48
|
|
|
Sam napisałeś że jak jeździsz po trasie to temperaturę masz na środku a po miecie wchodzi ci na max,,, więc "katowanie po lesie" jest bardziej wymagające dla motoru niż miasto znaczy więcej się grzeje,,, wiatrak,,, wymień czujnik z którego wypiąłeś wtyczkę do testu na krótko. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 35 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 18:30
|
|
|
okej ale to jest ta wtyczka co dołącza sie do wentylatora?? no a z tym rozrusznikiem to masz racje bo jak w lesie jezdze to nie schodze z 3 tys obrotów ale w fiescie to normlane, że tka szybko sie grzeje auto ?? i czy jest jakiś sposób na chłodzenie rozrusznika ?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 18:55
|
|
|
Nie, wtyczka co się odpina na czujniku przy termostacie, w sumie to masz oba do sprawdzenia/wymiany - termostat i termowłącznik wentylatora, to nie są drogie rzeczy. To jak również to jak odizolować rozrusznik od wydechu bo ot tego się głównie grzeje już było na forum - musisz poszukać. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 35 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 18:58
|
|
|
okej sprawdzałem ten czujnik i jak kostke od niego zmostkowałem na przekręconej stacyjce to wiatrak nie zareagował ;( |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 12:32
|
|
|
Znaczy że coś nie halo w elektryce, jeśli po podaniu napięcia bezpośrednio na silnik działa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 35 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 12:37
|
|
|
chyba na ten rajd zrobie sobie włacznik dodatkowy wiatraka w aucie xD
a co z tym szarpaniem przy przyśpieszaniu ??
[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 21:22 ]
Ok zrobiłem rozrusznik Nie prawda, że sie nagrzewał od rury... Siedziała tulejka i po wymianie silnik pali nawet po ostrym katowaniu bardzo dobrze Pzdr |
|
|
|
 |
|