Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:50 |
[MK2] Ford Fiesta MK2 RS |
Autor |
Wiadomość |
Adiik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Adrian
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 25 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 19:51
|
|
|
Nic się nie dzieje dopóki lotusa sięnie wleje. |
_________________ Fiesta 1.3->swap kara turbo do rs1800 5d->
xr2i 1800 130ps-> ???
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:23
|
|
|
szczepan522, - jeszcze jedna sprawa- wyjmowałęś tylne lampy - czy uszczelniłeś je po założeniu ( a raczej wtrakcie zakładania ? )
Tamtędy lubi woda do mk1/2 wchodzić , któa się zbiera w tylnych błotnikach i wszystko szlag trafia .
ps: Na Lotosie półsyntetycznym zrobiłęm dwie eliminacje w zeszłym roku ( YTP i ASJ ) i jedną w 2008 ( tą na której byliśmy trzeci w klasie 120 - 160 KM ) Powód - brak kasy . Co prawda przebiegi pomiędzy wymianami były symboliczne bo około tysiąca kilometrów , ale silnik przeżył , więc przypuszczam ze przy Twoich 40 paru patatajach też da radę . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 3 Lut 2010, 20:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:26
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | no i jak z wygłuszeniem?? jest różnica w środku, czy na zewnątrz? |
jest różnica oczywiście na zewnątrz
Co do oleju to w przyszłym miesiącu jak się zrobi ciepło i będę miał gdzie wymienić Oil to zaraz przystępuje do jego wymiany... Ostatni raz posłuchałem "pana sklepowego znaffcy" |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:28
|
|
|
Owczy pęd z tą nienawiścią do Lotosa , ale jak uważasz . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:30
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | jeszcze jedna sprawa- wyjmowałęś tylne lampy - czy uszczelniłeś je po założeniu ( a raczej wtrakcie zakładania ? ) |
aha
nie nic nie uszczelniałem oglądałem blachę w środku i jest git w środku nie widać rdzy więc jest spoko ale z tym uszczelnieniem to fakt muszę to zrobić i to jak najszybciej. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:47
|
|
|
jak rdzy nie widać , to jak najszybciej - żeby sięnie pojawiła |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:50
|
|
|
Adiik napisał/a: | Nic się nie dzieje dopóki lotusa sięnie wleje |
Ciekawe rzeczy piszesz. Co prawda w większości aut leję MOBIL 1, Valvoline VR1 ale:
- Lotos Syntetic w Mazdzie 626 lałem od początku 90tkm + następny wł. 100tkm i nic się z silnikiem nie działo
- Lotos Semisyntetic duże przebiegi w paru autach, żadnych sensacji
- Lotos mineralny - leję do Fiesty od 8 lat (krótkie dystanse, małe przebiegi) ale z silnikiem nic się nie dzieje. Pali na dotyk przy - 25C.
Nie jestem w żaden sposób związany z handlem olejami - reklama też mnie nie interesuje jadnak plucie na jakąś markę należy uzasadnić konkretnie.
Jak silnik był na końcu to jaki olej mu pomoże ( z trocinami na chwilę bo nie będzie stukał) |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:54
|
|
|
Piotrze szkoda nerwów i klawiatury , opinie o lotosie to taka sama prawda jak to że LPG zabija silniki ( nikt nie dodaje że źle założone w silniku nie nadającym się do tego , albo w zajeżdżonym na śmierć i chodzacym siłą przyzwyczajenia )
Szkoda czasu. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 20:56
|
|
|
A niech młodzi mają co czytać |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 21:15
|
|
|
To teraz głupieje to zmienić go czy go nie zmieniać ? z drógiej strony patrząc nie produkowali by oleju gdyby niszczył silniki (to tak na chłopski rozum) z tego co widzę zdania są podzielone a z odpalaniem faktycznie nie miałem żadnego problemu oprócz jednego dnia gdy wlałem jakieś ścierwo do baku (czytaj woda) joemix mówi że samochód będzie się grzał latem to zmienić czy nie ? nie myślcie sobie że zmieniam zdanie co chwila ale człowiek głupieje nieraz czytając różne opinie no i broń boże nie chce zajechać silnika w żaden sposób... |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 21:24
|
|
|
tez leje lotosa bo 'taki był, to taki niech będzie' i jezdzi
Wygłuszenie fajna sprawa - założyłem w wakacje i oprócz lekkiego obniżenia hałasu ( głównie na zewnątrz ) silnik wkoncu normalnie temperature łapie. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 21:33
|
|
|
Jak silnik będzie miał bliżej niż dalej to i tak umże .
Silnik się będzie grzał latem ?? przez LOTOSA ?
w 2008 roku , na leniej eliminacji , temperatura powodowała że pot zalewał oczy , a wodę mineralną piliśmy litrami , temperatura oleju nie przekroczyła 110 stopni ( wiem że to dużo , ale ładowałem silnik czasami 0,8 bara )
Ja bym lał Lotosa i z racji tego że jest tańszy wymieniał z filtrem co 8 - 9 tyś .
I tyle |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
kitogsm
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Dawid
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 22:12
|
|
|
ludzie ok nic wam się nie działo ale ja rozbierałem dwa silniki w sumie tak samo użytkowane i różnica była widoczna gołym okiem olej mobila plus silnik na nim chodzący były wrecz w bdb stanie co do silnika na lotosie niestety już tak nie był
o masa opiłków a olej jak woda i był wymieniany na czas ale dalej na lotosa
aha i gas zabija auta ale tym co go nie mają
co do umarcia silnik mobil raczej przedłuży jego żywot a lotos skróci więc raczej jakaś różnica jest
niestety oleju LOTOSU to tak naprawdę woda i nic poza tym |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 22:15
|
|
|
kitogsm, - i oba te silniki od nowości jeździły - jeden na lotosie , drugi na mobilu , były w podobny sposób serwisowane , miały podobne przebiegi , jeździły pod podobnymi nogami i w podobnych warunkach tak ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
kitogsm
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Dawid
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 22:52
|
|
|
taaaaaaaaakkkk oba samochody są moje a znaczy mamy i taty
są to dwie vectry 1.6 od 1 włascicieli jedna ma 156tys.km druga 168tys.km |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 23:00
|
|
|
Od pierwszych włąścicieli - czyli "pierwsi właściciele jeździli - jeden na lotosie , drugi na mobilu tak ?? to sprawdzone informacje ??
I żaden silnik nie był katowany i źle serwisowany , a żaden licznik kręcony ?
i w obu rozbierałeś silniki po tak zbliżonych przebiegach ?? po co ?? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 23:19
|
|
|
ja na poczatku do 1.3 tez lałem lotosa - po 2 tys km wymienilem znow na lotosa- chodzilo mi o wyplukanie silnika bo poprzednim wlascicielem byla babka ktora chyba nie wiedziala co to wymiana oleju(byl caly czas czarny),po 2 tys km zlałem go i znow lotos potem po 5tys km i znow lotos, po 8 i zlecial juz czystrzy(czyt, a nie i lubię chleb ze smalcem smoła) tylko ze zlecial taki jakbym wypil pare piw i poszedl sie odlac ale nie o moczu tu gadamy.Olej sie rozwarstwia i jest daremny- moze dlatego ze u mnie zwykly hcs krecil prawie do 6tys/obr na min i jezdzil po torze..., zmienilem na elfa sporti 15/40 czy jak sie to pisze i znow ywmiana po 8tys km i olej w trakcie zlewania byl normalny. Nie wiem czy lotos poprostu nie wytrzymal ciągłego pałowania 1.3 czy poprostu jest hoojowy, fakt faktem ze jest lepiej takiego lotosa nalac i wymienic go np co 6 tys km niz kupic drogi markowy olej i pozniej przeciagnąc wymiane bo nie ma sie kasy czy cos takiego (co jest bardzo czesto praktykowane co u niektórych). Ogólnie jak juz masz tego lotosa to jezdzij na nim tylko sprawdzaj czesto stan oleju i wymieniaj go wczesniej (jak pisze zółf )poprostu a silnik na świerzym oleju dłuzej pochodzi niz na markowym przepalonym ... sorry za długi wywód
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 23:27
|
|
|
widzę, że się znawcy wypowiadają o Lotosie a może panowie znawcy pracują dla innego koncernu ?
Lotos zawsze był i pewnie będzie jednym z tańszych olei więc jeździ też w tanich, starych autach najczęściej z milionowymi przebiegami. A potem się pojawiają opinie, że to Lotos zabił silnik
To nie olej zabija silnik tylko kondycja silnika, kontrola oleju i jego wymiana.
Przejeździłem w kilku autach na Lotosie i wiem że jest co całkiem dobry olej, większość "niby" lepszych to tylko wyrobiona opinia przez reklamy i mity na których cały przemysł motoryzacyjny się opiera.
Zwykły przykład, idźcie do sklepu i kupcie dobry płyn chłodniczy, zapłacicie dobrych parę złotych i będziecie sądzić, że jest najlepszy, bo ma kolorowy nadruk, super wypaśną butelkę przypominającą pojazd z XXX wieku i w ogóle go w TV reklamowali. A teraz idźcie do Tesco i kupcie ich tani produkt w zwykłym opakowaniu z białą etykietą i w jakimś ciekawym kolorze który akurat jest jedynym wabikiem poza oczywiście bardzo niską ceną.
Jakie będzie wasze zdziwienie jak się okaże, że ten za trylion $ zamarzł a ten z Tesco nie albo jeszcze lepszy numer kiedy fabryka z której pochodzi ów płyn jest w obydwu przypadkach taka sama a w droższym płacisz więcej tylko za opakowanie i reklamę.
(przykład sprzed dwóch lat kiedy wygrałem flachę z kumplem, nie wiem czy ten płyn nadal robią bo dawno w Tesco nie byłem ) |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 23:56
|
|
|
van81 napisał/a: | nie wiem czy ten płyn nadal robią bo dawno w Tesco nie byłem ) |
ani mi nie gadaj o plynie do chłodnicy z tesco moją dziewczyne wyslalem po plyn zimowy,a ze akurat byla w tesco kupila ich firmowy (ekonomistka : P ) ,przywiozla - pomyslalem okey lepsze to niz woda a co sie teraz na mrozach okazało ze nawet w zbiorniczku wyrownawczym zamarzl ale juz bylo za pozno i teraz chlodnice musze wymieniac , a olejach tu na forum bylo duzo i zawsze rozne zdania
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
kitogsm
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Dawid
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 00:22
|
|
|
po co rozbierałem te silniki?wymiana upg rozrząd sprawdzałem i wymiana wszystkich uszczelek uszczelniaczy ja lubie mieć wszystko zrobione na cacy autami tylko ja się tu opiekuje NIC NIE BYŁO KRECONE autka od salonu u mnie
ale widzę że są więksi znawcy tematu
i dalsza dyskusja to tylko ankieta kto popiera lotosa kto nie
tak jak mówiłem
Najgorszemu wrogowi nie wlałbym lotosu ! |
|
|
|
|
|