Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
29 Wrz 2009, 19:30
[MK4] Sonda lambda
Autor Wiadomość
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 09:21   [MK4] Sonda lambda

Witam. Mam problem z Fiestolotem, ktory wystepuje juz od dluzszego czasu. Juz wczesniej go opisywalem. Bylo pare rad na forum itd., ale nie wazne. Chodzi o to, ze silnik mi sie dlawi przy dodaniu gazu, ale tylko jak jest zimny. Ale to tez nie wazne. Bylem drugi raz na badaniu komputerowym i wyszlo, ze sonda lambda jest walnieta - zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka. Ale robilem tez test sondy multimetrem. Na cieplym silniku na wolnych obrotach jak sie wpialem w sade to napiecie bylo w zakresie 0,3-06V, natomiast przy dodawaniu gazu od 0,15-0,95V. Wychodzi mi, ze jest ok, czy nie??? Dodam, ze silnik byl diagnozwoany kompem jak byl zimny i cieply. Blad lambdy sie zawsze pojawial. To co???? Jest ta lambda walnieta - ja jakos zle ja badalem, czy nie jest. Pozdrawiam.

Kod:
Proszę pamiętać o odpowiednim tagowaniu tematów,
wykorzystując rozwijaną listę zaraz obok okienka tytułu.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Wrz 2009, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Wrz 2009, 10:03   

z tego co piszesz sonda jest ok. a błędy "zbyt uboga mieszanka" i "zbyt bogata mieszanka" wcale nie muszą wynikać z awarii sondy. może to wina czujnika temperatury? :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 10:21   

no wlasnie, no i badz tu madry. Tez probowalem mu zasugerowac, ze ten blad moze byc konsekwencja czego innego - zreszta w ktoryms z postow bidzej sugerowales to. No nie wiem co robic. No bo nie usmiecha mi sie wywalic kilkaset zlotych i wymienic sprawna sonde. No, ale jak zrobilem test multimetrem i wyszlo to co wyszlo to mam pewnosc, ze jest ona sprawna czy nie??? Moze byc tak, ze mimo tych odczytow jest ona zepsuta??

A nie wyszedlby wtedy blad, ze ten czujnik jest kopniety - chodzi mi o czujnik temperatury silnika??
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:13   

przepływomierz czyściłeś?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 12:28   

czyscilem

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 15:44 ]
Acha. Dzis jak wracalem z pracy do domu to odlaczylem sonde. Chcialem zobaczyc czy cos sie zmieni. Nic sie nie zmienilo. Samochod jechal tak samo.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Wrz 2009, 19:17   

sprawdź jeszcze czujnik temperatury w dolocie
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Wrz 2009, 19:55   

ale jak go sprawdzic??
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Wrz 2009, 23:08   

zmierz jego rezystancję, która powinna zmieniać się pod wpływem temperatury, w jakim zakresie to nie pamiętam i akurat w tej chwili nie mam dostępu do książki serwisowej
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Wrz 2009, 07:58   

To jest ten czujnik przy filtrze powietrza, tak?? Mam go sprawdzic tak jak sonde lambda - nie wypinac go?? Czy inaczej?? Rozumiem, ze mam zbadac wartosci na zimnym silniku, pojezdzic troche i znow sprawdzic, tak??
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Wrz 2009, 10:13   

bukolek napisał/a:
To jest ten czujnik przy filtrze powietrza, tak??

tak, sprawdzasz go odpiętego od instalacji, nie ma znaczenia ciepły czy zimny silnik, bo on mierzy temperaturę powietrza w puszcze, sprawdź czy będą zmiany rezystancji jak go chwile potrzymasz w palcach.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Wrz 2009, 20:37   

Zrobilem pomiar rezystancji. Wyszlo na rozgrzanym silniku 4200-5000, natomiast na zimnym silniku okolo 2500. Jak podpialem sie na rozgrzanym silniku to wartosc zmieniala sie o okolo 1000 w ciagu 3-5 min.

Ale widze w ksiazce teraz, ze rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury natomiast u mnie jest odwrotnie. Albo zle cos pomierzylem.

[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 07:55 ]
Kurcze. Dzis rano podpialem sie z multimetrem i wyszlo na zimnym silniku 6100. Nie kumam juz nic:(
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Paź 2009, 10:11   

Dalej nie wiem jak robiłeś pomiar :fox: najlepiej to wyjmij go z puchy sprawdź jaka temperatura jest na dworze i zmierz rezystancje, weź go do domu, niech chwile poleży, następnie zmierz rezystancje (w domu tez pewnie masz jakiś termometr) i porównaj wyniki z tabelką w książce.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Paź 2009, 17:10   

Dzis rano kiedy temp. byla ok. 5st.C zmierzylem rezystancje - wynosila 6100. Potem wzialem czujnik do domu (25st.C) - 3400. Wskazania podrecznikowe. Czyli czujnik temp. jednak jest ok.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Paź 2009, 22:33   

być może przepływka jest już uwalona i czyszczenie nic nie daje, musiałbyś od kogoś pożyczyć na test.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Paź 2009, 07:01   

hmm..., jak ja czyscilem to nie byla az tak zasyfiona. Gdzies czytalem, ze ktos poswiecil blisko 10 wacikow na jej czyszczenie. Ja zaledwie kilka. Nie wiem. Juz nie mam sil. Jakby bylo malo wymienilem sonde - i nic. W ogole dzieki Marcin, ze mi pomagasz - widze, ze jako jedyny:).

Ale jakby w ogole cos bylo kopniete to komputer by tego nie wykazal??? Bo tylko byly te dwa bledy o ktorych wczesniej pisalem - uboga i bogata mieszanka. A moze problem tkwi gdzies w mechanice??? No normalnie z rana jak wsiade i wystarczy, ze lekko popuszcze, sprzeglo i dodaje gazu to mi sie dusi, ze szybko musze wcisnac sprzeglo, bo inaczej mi zgasnie. Jak juz mi sie uda ruszyc, przejade 200 m to jest git malina.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Paź 2009, 11:31   

bukolek napisał/a:
hmm..., jak ja czyscilem to nie byla az tak zasyfiona. Gdzies czytalem, ze ktos poswiecil blisko 10 wacikow na jej czyszczenie. Ja zaledwie kilka.

dlatego napisałem, że może być już po niej, ale jak piszesz że po rozgrzaniu jest ok to się już sam zaczynam zastanawiać co jeszcze...
bukolek napisał/a:
W ogole dzieki Marcin, ze mi pomagasz - widze, ze jako jedyny:).

no problem :)

Co do kompa, to czasami nie wykazuje błędów, a i interfejsy niby obsługujące forda potrafią nie czytać błędów. Sprawdź jeszcze kompresje na cylindrach, może tutaj coś wyjdzie.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Paź 2009, 11:33   

pisząc tam u góry "czujnik temperatury" miałem bardziej na myśli temperaturę silnika... ale gdzie on dokładnie jest w 1.25 to nie powiem bo nie wiem :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Paź 2009, 12:09   

Ostatnio wymienialem termostat. Od tego czasu silnik ladnie sie nagrzewa, nawet zalaczyl sie wentylator:) takze czujnik temp. silnika jest chyba ok. Jeszcze przejrze dzis cpp. Moze on szwankuje.
W ogole to juz niedlugo wszystko, albo bedzie wymienione, albo przeczyszczone :zwyciężca:
Ostatnio zmieniony przez bukolek 2 Paź 2009, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Paź 2009, 12:11   

jeżeli czujnik trybi ale podaje przekłamany sygnał (np. odpowiadający temperaturze -50 albo +40) to komputer raczej nie ma szans tego wyłapać - po prostu zrobi co mu pokazuje czujnik...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Paź 2009, 12:17   

Marcin napisał/a:
Sprawdź jeszcze kompresje na cylindrach, może tutaj coś wyjdzie.


Sprawdzana byla. Jest ok.

[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 16:48 ]
cpp tez sprawdzilem, opornosc jest taka jak powinna byc, zadnych zawieszek, przerw.

[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 16:50 ]
a jest cos takiego jak czujnik ssania, czy cos takiego??? Kiedys mechanik mowil mi, ze on moze byc winowajca. Sorry jak cos glupiego napisalem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Problem z obrotami/silnikiem / sonda lambda
Gaśnie czasem na wolnych, traci moc
Bartek Mechanika 37 24 Lip 2007, 01:30
Gość
Brak nowych postów [MK4] Duże spalanie - sonda lambda i czujnik temperatury
piterrulez Elektryka 2 22 Kwi 2012, 21:39
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.