Przesunięty przez: szynszyl 29 Wrz 2009, 19:30 |
[MK4] Sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 09:21 [MK4] Sonda lambda
|
|
|
Witam. Mam problem z Fiestolotem, ktory wystepuje juz od dluzszego czasu. Juz wczesniej go opisywalem. Bylo pare rad na forum itd., ale nie wazne. Chodzi o to, ze silnik mi sie dlawi przy dodaniu gazu, ale tylko jak jest zimny. Ale to tez nie wazne. Bylem drugi raz na badaniu komputerowym i wyszlo, ze sonda lambda jest walnieta - zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka. Ale robilem tez test sondy multimetrem. Na cieplym silniku na wolnych obrotach jak sie wpialem w sade to napiecie bylo w zakresie 0,3-06V, natomiast przy dodawaniu gazu od 0,15-0,95V. Wychodzi mi, ze jest ok, czy nie??? Dodam, ze silnik byl diagnozwoany kompem jak byl zimny i cieply. Blad lambdy sie zawsze pojawial. To co???? Jest ta lambda walnieta - ja jakos zle ja badalem, czy nie jest. Pozdrawiam.
Kod: | Proszę pamiętać o odpowiednim tagowaniu tematów,
wykorzystując rozwijaną listę zaraz obok okienka tytułu.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Wrz 2009, 09:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 10:03
|
|
|
z tego co piszesz sonda jest ok. a błędy "zbyt uboga mieszanka" i "zbyt bogata mieszanka" wcale nie muszą wynikać z awarii sondy. może to wina czujnika temperatury? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 10:21
|
|
|
no wlasnie, no i badz tu madry. Tez probowalem mu zasugerowac, ze ten blad moze byc konsekwencja czego innego - zreszta w ktoryms z postow bidzej sugerowales to. No nie wiem co robic. No bo nie usmiecha mi sie wywalic kilkaset zlotych i wymienic sprawna sonde. No, ale jak zrobilem test multimetrem i wyszlo to co wyszlo to mam pewnosc, ze jest ona sprawna czy nie??? Moze byc tak, ze mimo tych odczytow jest ona zepsuta??
A nie wyszedlby wtedy blad, ze ten czujnik jest kopniety - chodzi mi o czujnik temperatury silnika?? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:13
|
|
|
przepływomierz czyściłeś? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 12:28
|
|
|
czyscilem
[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 15:44 ]
Acha. Dzis jak wracalem z pracy do domu to odlaczylem sonde. Chcialem zobaczyc czy cos sie zmieni. Nic sie nie zmienilo. Samochod jechal tak samo. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 19:17
|
|
|
sprawdź jeszcze czujnik temperatury w dolocie |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 19:55
|
|
|
ale jak go sprawdzic?? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 23:08
|
|
|
zmierz jego rezystancję, która powinna zmieniać się pod wpływem temperatury, w jakim zakresie to nie pamiętam i akurat w tej chwili nie mam dostępu do książki serwisowej |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 07:58
|
|
|
To jest ten czujnik przy filtrze powietrza, tak?? Mam go sprawdzic tak jak sonde lambda - nie wypinac go?? Czy inaczej?? Rozumiem, ze mam zbadac wartosci na zimnym silniku, pojezdzic troche i znow sprawdzic, tak?? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 10:13
|
|
|
bukolek napisał/a: | To jest ten czujnik przy filtrze powietrza, tak?? |
tak, sprawdzasz go odpiętego od instalacji, nie ma znaczenia ciepły czy zimny silnik, bo on mierzy temperaturę powietrza w puszcze, sprawdź czy będą zmiany rezystancji jak go chwile potrzymasz w palcach. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 20:37
|
|
|
Zrobilem pomiar rezystancji. Wyszlo na rozgrzanym silniku 4200-5000, natomiast na zimnym silniku okolo 2500. Jak podpialem sie na rozgrzanym silniku to wartosc zmieniala sie o okolo 1000 w ciagu 3-5 min.
Ale widze w ksiazce teraz, ze rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury natomiast u mnie jest odwrotnie. Albo zle cos pomierzylem.
[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 07:55 ]
Kurcze. Dzis rano podpialem sie z multimetrem i wyszlo na zimnym silniku 6100. Nie kumam juz nic:( |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 10:11
|
|
|
Dalej nie wiem jak robiłeś pomiar najlepiej to wyjmij go z puchy sprawdź jaka temperatura jest na dworze i zmierz rezystancje, weź go do domu, niech chwile poleży, następnie zmierz rezystancje (w domu tez pewnie masz jakiś termometr) i porównaj wyniki z tabelką w książce. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 17:10
|
|
|
Dzis rano kiedy temp. byla ok. 5st.C zmierzylem rezystancje - wynosila 6100. Potem wzialem czujnik do domu (25st.C) - 3400. Wskazania podrecznikowe. Czyli czujnik temp. jednak jest ok. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 22:33
|
|
|
być może przepływka jest już uwalona i czyszczenie nic nie daje, musiałbyś od kogoś pożyczyć na test. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 07:01
|
|
|
hmm..., jak ja czyscilem to nie byla az tak zasyfiona. Gdzies czytalem, ze ktos poswiecil blisko 10 wacikow na jej czyszczenie. Ja zaledwie kilka. Nie wiem. Juz nie mam sil. Jakby bylo malo wymienilem sonde - i nic. W ogole dzieki Marcin, ze mi pomagasz - widze, ze jako jedyny:).
Ale jakby w ogole cos bylo kopniete to komputer by tego nie wykazal??? Bo tylko byly te dwa bledy o ktorych wczesniej pisalem - uboga i bogata mieszanka. A moze problem tkwi gdzies w mechanice??? No normalnie z rana jak wsiade i wystarczy, ze lekko popuszcze, sprzeglo i dodaje gazu to mi sie dusi, ze szybko musze wcisnac sprzeglo, bo inaczej mi zgasnie. Jak juz mi sie uda ruszyc, przejade 200 m to jest git malina. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 11:31
|
|
|
bukolek napisał/a: | hmm..., jak ja czyscilem to nie byla az tak zasyfiona. Gdzies czytalem, ze ktos poswiecil blisko 10 wacikow na jej czyszczenie. Ja zaledwie kilka. |
dlatego napisałem, że może być już po niej, ale jak piszesz że po rozgrzaniu jest ok to się już sam zaczynam zastanawiać co jeszcze...
bukolek napisał/a: | W ogole dzieki Marcin, ze mi pomagasz - widze, ze jako jedyny:).
|
no problem
Co do kompa, to czasami nie wykazuje błędów, a i interfejsy niby obsługujące forda potrafią nie czytać błędów. Sprawdź jeszcze kompresje na cylindrach, może tutaj coś wyjdzie. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 11:33
|
|
|
pisząc tam u góry "czujnik temperatury" miałem bardziej na myśli temperaturę silnika... ale gdzie on dokładnie jest w 1.25 to nie powiem bo nie wiem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 12:09
|
|
|
Ostatnio wymienialem termostat. Od tego czasu silnik ladnie sie nagrzewa, nawet zalaczyl sie wentylator:) takze czujnik temp. silnika jest chyba ok. Jeszcze przejrze dzis cpp. Moze on szwankuje.
W ogole to juz niedlugo wszystko, albo bedzie wymienione, albo przeczyszczone |
Ostatnio zmieniony przez bukolek 2 Paź 2009, 12:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 12:11
|
|
|
jeżeli czujnik trybi ale podaje przekłamany sygnał (np. odpowiadający temperaturze -50 albo +40) to komputer raczej nie ma szans tego wyłapać - po prostu zrobi co mu pokazuje czujnik... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 12:17
|
|
|
Marcin napisał/a: | Sprawdź jeszcze kompresje na cylindrach, może tutaj coś wyjdzie. |
Sprawdzana byla. Jest ok.
[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 16:48 ]
cpp tez sprawdzilem, opornosc jest taka jak powinna byc, zadnych zawieszek, przerw.
[ Dodano: Pią Paź 02, 2009 16:50 ]
a jest cos takiego jak czujnik ssania, czy cos takiego??? Kiedys mechanik mowil mi, ze on moze byc winowajca. Sorry jak cos glupiego napisalem. |
|
|
|
 |
|