Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, mk3, rozrzad

[MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;(
Autor Wiadomość
mateusz999 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: poznań
Wysłany: 19 Wrz 2009, 20:42   [MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;(

A więc tak od początku w aucie ciekła pompa wody zabierałem sie za to od tygodnia ale się nie zabrałem. Dzisiaj odpalam jade ze znajomą do sklepu wchodze na rondzie w zakret nagle słysze taki lekki trzask zapalily sie kontrolki mysle pewno cos tam sobie puklo ma prawo "swój wiek" mysle zgasł wbijam 2 gaz a tu nic przekulal sie tak rozpędzony jakies 80m i stanol. chce go odpalic a on nic kreci ale nic sie nie dzieje. otwieram maske patrze niby wszystko ok. Odgiełem osłone rozrządu patrze a tam pasek przeciety ;/ znajomy zacholował mnie do domu jakies 2km silnik nie wydawal zadych odglosow. I tu moje pytanei czy wystarczy wymienić rozrząd i będzie wszystko ok czy mogło sie coś wiecej rozleciec i jak tak to jak to sprawdzic? podobno te silniki są bezawaryjne.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 29 Lis 2010, 17:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Wrz 2009, 21:00   

1) uzupełnij info, bo masz wpisane "inne auto" i oczekujesz, że chyba z fusów ktoś wywróży czym jeździsz...

2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.

Do tego dorzucę swoje 2 uwagi:

1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...

2) Rozumiem, że można olać np. niedziałające radio albo spaloną żarówkę w lampce wnętrza, ale nie rozrząd! Litości! Pomyślałeś co mogłoby się stać, jakby go szlag trafił przy wyprzedzaniu?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mateusz999 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: poznań
Wysłany: 19 Wrz 2009, 21:11   

wybacz kupiłem auto pare tygodni temu i facet mówił że śmiało 20tys można zrobić.. i jak idiota w to uwierzyłem zakręciłem silnikiem bo myślałem ze zgasł ;/ ale tylko 2 krótkie próby i odpuściłem a auto to mk3 90rok 1,4
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Wrz 2009, 21:48   

Pufcio napisał/a:
2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.

niestety nie jest :)

Pufcio napisał/a:
1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...

ja dla zabawy tak robię ;)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Wrz 2009, 22:41   

Laskosz napisał/a:
niestety nie jest :)

Na bank? Swoją drogą - przydałby się na forum wykaz silników i czy są kolizyjne czy nie, bo pęknięte paski się zdarzają raz a czas i linkowanie do takiego tematu upraszczałoby niejednokrotnie sprawę.

Laskosz napisał/a:
ja dla zabawy tak robię ;)

Boję się spytać co robiłeś w piaskownicy jak byłeś mały :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 20 Wrz 2009, 05:44   

Mnie poszły zęby na pasku i silnik zgasł na wolnych obrotach. Kilka prób odpalenia z rozrusznika (bo nie wiadomo było co się dokładnie stało) zdjęcie pokrywy paska, diagnoza i ....... wymiana paska na nowy.
Silnik hula czyli zawory są ok.
A czy jest kolizyjny czy nie tego do końca nie wiem a chętnie się dowiem :-P
 
 
mateusz999 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: poznań
Wysłany: 20 Wrz 2009, 09:58   

wymienie u siebie rozrząd i bedziemy mieli kolejny dowod czy kolizyjny czy nie
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Wrz 2009, 11:44   

http://www.fiestaklubpols...ghlight=#418295
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Wrz 2009, 00:39   

hm ta głowica jest na hydraulice więc jak są zużyte szklanki zerwie się pasek to się rozleją i są szanse że zawory przeżyją . Można to łatwo sprawdzić albo założyć pasek i odpalić albo wyciągnąć dźwigienki zaworowe i pomierzyć odległości od głowicy do trzonka zaworu . jak któryś dostał w ryja to będzie tam krótszy trzonek .
 
 
 
mateusz999 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: poznań
Wysłany: 23 Wrz 2009, 15:54   

No to powiem tak nowa pompa nowy pasek założone silnik odpalil i chodzi ale 1 sprawa mnie niepokoi a mianowicie ma 1100 obrotow jak juz zejdzie z ssania a przed zerwaniem ladnie trzymal 950/1000 obrotow w czym moze byc problem?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Wrz 2009, 16:29   

Może odłączył Ci się jakiś przewód podciśnieniowy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lis 2010, 20:42   

Nieraz się krzyczy na młodych co pytają na forum a nie szukają, ale faktycznie, u nas coś znaleźć to koszmar,,, niby jest info, wszystko ładnie pięknie, i nagle link do innego wątku a tam sprawa odwrócona o 180 stopni,,,

1,4 CVH z Mk2 czyli na gaźniku,,, kolizyjny czy nie, bo mnie dziś gaz do podłogi wpadł jak to się mówi i koniec jazdy,,, do tego wyleciało wszystka woda z silnika czyli pompa padła,,,

_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:06   

Joe - myśle że paseczek, pompa i rolki i bedzie śmigać :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:00   

zadzwoń to ci powiem jak sprawdzić bez rozbierania głowicy czy jest ok
 
 
 
mathew11192 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Courier
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: Orzysz
Wysłany: 29 Lis 2010, 17:09   

Witam wszystkich. Mam ten sam problem. Pasek odszedł i się zastanawiam czy silnik razem z nim. Silnik mojej fiesty jest bezkolizyjny czy nie? Prosze o pomoc...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Lis 2010, 17:14   

Niestety 1,4 jest kolizyjny, przynajmniej mój (gaźnik z 87) rozwalił mi zawory na wewnętrznych cylindrach :sad:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mathew11192 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Courier
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: Orzysz
Wysłany: 29 Lis 2010, 17:41   

u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92

[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 17:43 ]
u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92. A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lis 2010, 18:05   

mathew11192 napisał/a:
A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy?

Założyć pasek, odpalić, zmierzyć kompresje inaczej chyba się nie dowiesz.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mathew11192 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Courier
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: Orzysz
Wysłany: 29 Lis 2010, 18:11   

Dzięki wielkie. Jutro lecę po pasek. A jeśli jednak jest coś nie tak to kręceniem silnikiem po założeniu paska większych szkód sobie nie narobię? Sorry za takie banalne pytania ale jeśli chodzi o rozrząd jestem zielony :ups:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Lis 2010, 18:39   

Dlaczego Ci strzelił pasek? Może pompa się zatrzymała (jak chcesz robić ten silnik to potrzebujesz nowy pasek, pompę, rolkę) - wymieniasz pompę i rolkę, ustawiasz znaki, zakładasz pasek - jak dobrze ustawisz znaki to większej szkody nie zrobisz - albo zapali i będzie dobrze, albo zapali i będzie strzelać, albo nie zapali,,,

Ja się dowiadywałem u siebie uszczelki i cała reszta śmieci potrzebna po zwalaniu głowicy to około 150 złotych, prawie drugie tyle (160 jak pamiętam) dałem za pasek, pompę i rolkę,,, dlatego założyłem rozrząd i na beszczela odpaliłem (chodzi na 2 z 4 cylindrów), dlatego ze za naprawę wołają mi około tysiąca,,, a to już zastanawiające jest czy warto,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.