Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] tuning chip czy PowerBox Base V- silnik 1,4 tdci
Autor Wiadomość
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 19 Lip 2009, 18:12   [MK6] tuning chip czy PowerBox Base V- silnik 1,4 tdci

Witam.
mam pytanie odnośnie poprawienia osiągów FIESTY 1,4 TDCi.

Czy ktoś zastosował na silniku 1,4 TDCi jakis chip lub PowerBox Base V- lub inne ....
jestem w tym zielony, ale moze i skusil bym się na takie rozwiazanie.

Jeśli tak to czekam na posty osób które już zastosowały takie rozwiązaniaa.
czy auto żeczywiście mniej pali ?
czy lepiej reaguje na pedał gazu od samego początku a nie dopiero od 2 tysiecy obrotów. ??
_________________

 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 19 Lip 2009, 19:32   

więcej mocy nigdy nie zrówna się z mniejszym spalaniem... tyle ode mnie...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
yarbin 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 154
Skąd: Tychy
Wysłany: 19 Lip 2009, 19:41   

Miły, niekoniecznie, w VAGowskim 1,9 TDi 105KM po czipie compsportu na 135KM spalanie spadło o 0,2-0,3 l/100km bo w codziennej jeździe niżej i bardziej płasko idzie moment obrotowy, więc nie trzeba wysoko kręcić silnika
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Lip 2009, 19:42   

Miły napisał/a:
więcej mocy nigdy nie zrówna się z mniejszym spalaniem... tyle ode mnie...

Polemizowałbym :) Jeśli krzywa momentu się zmieni tak, że będzie on wyższy i jednocześnie niżej dostępny (kwestia też czy turbina ma zmienną geometrię), to dałoby się zmniejszyć spalanie - warunek - trzeba z tego momentu korzystać i wcześniej biegi przerzucać, bo spalanie samo z siebie nie spadnie.

Z kolei jeśli powyżej pewnych obrotów dawka paliwa będzie dużo większa, to i moc może się zwiększyć - tyle, że dieslem to mało kto jeździ ciągle powyżej 3kprm, toteż przy zdroworozsądkowym zachowaniu można - mimo wzrostu mocy ogólnie - zmniejszyć spalanie.


A mkapi powinien się wstydzić - "rzeczywiście" przez "ż", a "montować" przez "ą"...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 19 Lip 2009, 20:23   

mkapi napisał/a:
czy auto żeczywiście mniej pali ?

każdy tjuner Ci to powiem, ja od siebie dodam, że VW TDI palą tyle samo..

mkapi napisał/a:
czy lepiej reaguje na pedał gazu od samego początku a nie dopiero od 2 tysiecy obrotów. ??

masz zupelnie zmienioną mapę, przykładowo w seryjnej wysoki moment jest dostępny w zakresie 3-3,5, natomiast po remapie (czipie) moment może być dostępny zawet w zakresie 2-4tys obrotów.. co znacznie ułatwia jazdę i może doprowadzić do minimalnego spadku spalania poprzez szybszą zmianę biegów, jednak różnica jest tak mała, że nie odczujesz..


ps. uwierz, że inni mają prawdziwy problem ze spalaniem, a nie Ty z 1,4TDCI ;p
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20 Lip 2009, 11:50   

No tak. Ale ja cie chce zrobić tego ze względu na osiągi czy spalanie. Spalanie mam wyliczone dokładnie, bo zawsze tankuje caly zbiornik to spala mi 4,4litra na 100 km w jezdzie miejskiej. Ale nie oklamujmy sie Kraśnik to nie miasto jak warszawa czy Lublin Tu nie ma korków.
Najważniejsze dla mnie jest to ze fiesta z tym silnikiem 1,4 tdci. jest strasznie mułowata do 2 tys obrotów. potem tak jakby włącza się turbo i kreci do 3, 3,5 i potem już znowu tego nie czuć.

chciałbym żeby po tym chipie czy innym gadżecie czuć auto pod pedałem gazu już od 1 tys obrotów.
A z tego co wiem to fiesta 1,4 tdci ma najwyższy moment obrotowy już przy 2 tys rpm
_________________

Ostatnio zmieniony przez mkapi 20 Lip 2009, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 20 Lip 2009, 11:53   

program częściowo to rozwiąże.. ale powiedz mi proszę, który samochód jedzie w zakresie 1-2tys??????
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20 Lip 2009, 11:56   

mój standardowo na obrotomierzu mam 1,5 - 1,8 obrotów.
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Lip 2009, 12:24   

mkapi napisał/a:
chciałbym żeby po tym chipie czy innym gadżecie czuć auto pod pedałem gazu już od 1 tys obrotów.

To jest niewykonalne z prostego powodu - masz tylko jedną turbosprężarkę i nawet jeśli ma łopatki o zmiennej geometrii, to na niskich obrotach cudów nie zdziałasz - fizyki nie da się oszukać!

W wielkim skrócie - musiałbyś Fiestę przerobić albo na biturbo - jedno na "dół", drugie na "środek" i "górę" albo zainwestować w kompresor. Którą opcję byś nie wybrał, będzie kosztowała majątek, a efekt - choć będzie odczuwalny - nie powali na kolana.

Prościej, szybciej i (przede wszystkim) taniej będzie kupić większy silnik na "commonie" i auto zeswapować - wtedy w zakresie 1-2krpm będziesz miał tyle momentu, co ten silniczek 1,4 przy 2krpm.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Lip 2009, 13:54   

mkapi napisał/a:
potem tak jakby włącza się turbo
no właśnie wtedy rozkręca się turbo :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 20 Lip 2009, 14:56   

od 1,5k rpm jest wykonalne, niżej już raczej nie, a 1,5 wystarczy spokojnie.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
BoGu
[Usunięty]

Wysłany: 23 Paź 2009, 06:35   

nie jestem specem w temacie chipsa ale z tego co mi wiadomo sa to silniki z peugeota (HDI) i na forum 206 jest chlopak z Pleszewa ktory orientuje sie na tych silnikach i tutaj podaje dokladny wykres z hamowania takiego silnika
http://www.goodhope.pl/pugi/206_wykres.jpg sam zastanawiam sie nad taka modyfikacja i mam zamiar podpytac sie co jak i za ile (z tego co wiem koszty z hamowaniem to 1000zl) wkoncu 15KM wiecej i 40Nm zrobi roznice :hihihi:
Jak bede znal wiecej szczegolow to dam znac :ok:
 
 
kubasek11 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Kuba
Wiek: 46
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: PTU-EL(Łódź)
Wysłany: 25 Paź 2009, 22:22   

Przy okazji chipowania mojego Seata będę chciał zrobić program do Fiesty.
I tak sobie gdybam:

Fiesta ma fabrycznie 90KM (nie badałem jeszcze serii na hamowni),

Focus II z tym samym silnikiem i na ECU BOSCH EDC 110KM.

Na ile można wyciągnąć samym programem? 120-130KM ??????
Czy Fiesta i Focus różnią się tylko softem?
Jeśli silniki i ecu są identyczne to czy nie różnią się turbiną, sprzęgłem???

Z chłodzeniem nie powinno być problemu bo jest spory intercooler (w Skodzie miałem mniejszy i to w nadkolu).

Może ktoś już ten temat zgłębiał lub posiada jakiąś wiedzę to będę wdzięczny za jakieś info.
Jutro dzwonię do tunera to może coś się wyjaśni.
_________________
Jedyny taki dach - Szachownica
Czasami...
Czarna sztuka-Czerwona skóra-Bixenon skrętny-Pakiet SPORT
Było: 109KM i 250Nm
Jest: 147KM i 320Nm by TDI-RACING :-)
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Paź 2009, 00:09   

kubasek11 napisał/a:
Fiesta ma fabrycznie 90KM (nie badałem jeszcze serii na hamowni),

Focus II z tym samym silnikiem i na ECU BOSCH EDC 110KM.


Yyyy w Fieście jest SilverTop a w Focusie BlackTop ??
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Paź 2009, 06:28   

mnie powiedzieli ze na samym programie ok 120 kucy nie wiecej, puzniej to juz wtryski, sprezarka, sprzeglo, poloski itd.nowe jednostki maja mniejsze rezerwy niz te kiedys patrz TDI wiec tu duzo nie powalczysz :sad:
fokus ma wieksza turbine i wtryski z tego co wiem, wiec nie porownujmy tych silnikow :twisted: a z tym silnikiem i 90 kucami tez cos jest inaczej bo fabrycznie maja inny momet obrotowy
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kubasek11 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Kuba
Wiek: 46
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: PTU-EL(Łódź)
Wysłany: 26 Paź 2009, 17:23   

ElGrey, dzięki, tak właśnie myślałem że turbina i wtryski będą inne. Ale dobrze zrobiony program na bezpieczne 110-115KM i dobrze poprowadzone kreski zmienią auto nie do poznania. Trzeba podejść do tematu i dłubnąć Fiestkę.

Pele, o co chodzi - pytasz czy stwierdzasz - rozwiń temat.
_________________
Jedyny taki dach - Szachownica
Czasami...
Czarna sztuka-Czerwona skóra-Bixenon skrętny-Pakiet SPORT
Było: 109KM i 250Nm
Jest: 147KM i 320Nm by TDI-RACING :-)
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Paź 2009, 18:03   

kubasek11 napisał/a:
ElGrey, dzięki, tak właśnie myślałem że turbina i wtryski będą inne. Ale dobrze zrobiony program na bezpieczne 110-115KM i dobrze poprowadzone kreski zmienią auto nie do poznania. Trzeba podejść do tematu i dłubnąć Fiestkę.
.


Zgadzam sie ja robie zaraz po koncu gwarancji, a to jeszcze troche :-P
Tylko potrzebuje dobrego miejsca i nie zdecydowalem jeszcze czy tylko program, czy taz zaloze box, tu potrzebuje podpowiedzi od osob bardziej w temacie :hihihi:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kubasek11 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Kuba
Wiek: 46
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: PTU-EL(Łódź)
Wysłany: 26 Paź 2009, 19:45   

ElGrey, błagam tylko nie boxa !!!!!!

Dobry program u dobrego tunera i autko lata bezproblemowo.

Jako że od lat jestem posiadaczem auta z grupy VAG (najpierw Octavia teraz Leon) tutaj prezentacja zapraszam: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25350 troszkę for czytałem i jestem aktywnym userem a wniosek jest taki:

Tylko program u dobrego tunera z hamowanią obciążeniową przed i po i analizą logów dynamicznych.

Cena od 1000 w górę (chyba że jakieś grupowe chipowanie) i program pisany indywidualnie bo każdy samochód inaczej się stroi.

Poniżej 1000 masz gotowca najczęściej bez hamowni albo z hamownią "tależyk"
_________________
Jedyny taki dach - Szachownica
Czasami...
Czarna sztuka-Czerwona skóra-Bixenon skrętny-Pakiet SPORT
Było: 109KM i 250Nm
Jest: 147KM i 320Nm by TDI-RACING :-)
Ostatnio zmieniony przez kubasek11 26 Paź 2009, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Paź 2009, 20:03   

kubasek11 napisał/a:
Pele, o co chodzi - pytasz czy stwierdzasz - rozwiń temat.


Sory, miało być stwierdzenie a że nie byłem pewny to napisałem znaki zapytania ...
 
 
 
yarbin 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 154
Skąd: Tychy
Wysłany: 26 Paź 2009, 20:28   

Pele, tak czy inaczej chyba piszesz o zeteckach, a tu mowa o dieslu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - Tuning
Pierwsze informacje - zapraszam!!!!
PumaRST Tuning mechaniczny 0 20 Lis 2005, 12:40
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.