Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Czujnik polozenia przepustnicy
Autor Wiadomość
Positiv
[Usunięty]

Wysłany: 13 Wrz 2009, 19:12   [MK3] Czujnik polozenia przepustnicy

Witam,
Komputer wywala mi dwa bledy bogata mieszanka oraz czujnik polozenia przepustnicy...
Czy ten czujnik moze byc powiazany z podwyzszonym spalaniem oraz bogata mieszanka?
Sonda Lambda juz jest wymieniona. Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Michal
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 13 Wrz 2009, 19:17   

Jak najbardziej może być. Sprzwdź czy Ci się nie rozsypała izolacja na kablach od CPP, bo to częsta usterka. Jak to zrobić znajdziesz na forum :)
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 14 Wrz 2009, 11:29   

Witam to samo u mnie. Komp wywala na wył silniku błąd z Cpp, natomiast na włączonym po kodzie 50 następuje kod 57 potem 35 potem 57 potem 35 i tak cały czas, w ogóle test nie idzie dalej.

Muszę rozwiązać problem by test na włączonym silniku został przeprowadzony do końca ? Czy coś nie tak ten test mi wyszedł ? Test na wł zakończyłem po prostu wyłączając silnik.

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 14:46 ]
Wyjąłem czujnik lecz jego oporność była dobra, no ale znalazlem w szufladzie stary Cpp, któego oporność była mniejsza niż tego mojego. Tego co miałem to od 1,49kOhm do 5,79kOhm coś takiego a tego nowego 1,11kOhm do 4,99-5,01kOhm. Pyt. mogę ten drugi zamontować ? Co prawda wlasnie wsadzilem ten drugi 1,11-4,99 i mam pewien problem.

Odlaczylem cpp, krokowca i klemy od aku by zresetowac kompa. Po podlaczeniu tego z mniejszym ohmem cpp i krokowca oraz klem ruszylem z kopyta. Wtedy po resecie trzeba zaprogramowac kompa od nowa a on zamiast normalnie jezdzic i czekac te 3 min na luzie to dawaj w pysk i przejechal ostro rundke do okola osiedla. Strasznie mu kopci teraz i wydaje mi i jemu sie ze to sie stalo po tym odplaczeniu Cpp. Czy wina tego kopcenia moze lezec po stronie zle zaprogramowanego kompa czyli w jape dawac itd ? czy od zcego to moze zalezec ?

I jeszcze ost kwestia. Krokowiec popycha takim czyms metalowym i mam pytanie. Czy ta dzwignia cpp powinna sie wraz z tym przesuwac ? bo jesli tak to mam rozumiec, ze trzeba to wlozyc ten czujnik juz nieco odsuniety od minimalnej pozycji , bo tak to wejdzie za ta blaszke tak ? Chbya o to chodzi bo jak ta dzwignia byla za blaszka czyli w miare przesuwania tego czegos dzwignia nie szla do gory to obroty na luzie mialem strasznie wysokie. Co prawda wchodzil na obroty pod daniu gazu ale nie spadal do tych ok 1000 (nie mam obrotka ale slychac ze jest cos nie tak). teraz dalem odsuneita dzwignei i jest ok, ale bardzo kopci i to mnie martwi czego to wina.


Troche chaotycznie to napisalem, ale ze wzgledu ze spiesze sie na miasto teraz i odczytam odpowiedzi (jesli beda) dopiero jak wroce.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 15 Wrz 2009, 16:10   

1. Najważniejsze jest żeby oporność CPP zmieniała się płynnie a nie skakała.
2. CPP różnią się od siebie nieznacznie zakresem oporności i nie jest to nic nienormalnego, po resecie centralka się dostosuje do nowych wartości.
3. Co do resetu kompa, to trzeba go pogrzać te 3 minuty na jałowym żeby silnik złapał odpowiednią temperaturę i sterownik przeszedł w zamkniętą pętlę, dopiero wtedy należy jechać, w innym wypadku może właśnie kopcić (zbyt bogata mieszanka) i palić jak smok. 4. Jakiego koloru jest ten dym?
5. Tak, dźwignia CPP ma się przesuwać, jest tam taki specjalny wystający bolec o który ma sie oprzeć
6. Czy po zmianie CPP dalej wywala te błędy?

Mam nadzieję że nic nie pomieszałem bo jestem chory :sad: :sad:
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 15 Wrz 2009, 20:01   

Wszystko sprawdzę jak tylko odbiorę samochód od mechanika, bo kolega ma właśnie zająć się tymi obrotami. Dzisiaj zajrzał choć nie miał za bardzo czasu dokładniej się przyjrzeć, ale podejrzewa krokowy.

Obroty przy obu Cpp zmieniają się płynnie. Palcem starałem się jak najwolniej przesuwać dźwignią i nei skakały. Jedynie zmieniały się wartości min i max, ale skoro to nie robi większej różnicy to są sprawne.

Co do resetu to zrobię tak jak mówisz, ale jeszcze przed resetem podobno kopcił (pytałem znajomą czy widziała dym z rury jak jechałem wieczór przed resetem). Dym koloru hmm.. biały coś takiego, może to chłodniczy płyn ? Gdyż w zbiorniku mam go z 2cm ponad max i nie wiem czy to może być to, choć wcześniej też tyle było i tego dymu nie było. Teraz na luzie jak jest na wolnych to dym leci, oraz o wiele bardziej leje wodą z wydechu a tego też nie było.

Co do błędów to niestety nie dałem sprawdzić. Zdenerwowany po prostu pojechałem do warsztatu i tego już się nie tykałem. Olej sprawdzałem bo myślałem, że olejem kopci strasznie (skoro kopcenie wdarło się już parę dni temu to powinien być widoczny ubytek), ale wszystko ok. Zresztą dym byłby niebieski, albo inny kolor niż biały, widoczny na jasnym tle, natomiast ten żeby zobaczyć to trzeba się przyjrzeć albo patrzyć względem trawy, zderzaka.

Reset prawidłowy przeprowadzę gdy kolega poradzi sobie z tymi bezsensownymi obrotami. Wymieni mi od niczego sondę lambdę, pojeżdżę z 2 dni i zobaczymy czy spalanie/kopcenie ustało. Czy wspomniane skakanie obrotów też może być złym zaprogramowaniem sterownika po resecie ? że na gazie wolno opadają (spadają gdzieś do 1500-1800obr) i spadają dosyć wolno do 600 i wracają na te 900, na benzynie następuje to szybciej ale takze spadają do 600 i wracają do 900. Na tym samym Cpp przed wymontowaniem wszystko było ok, czasem tylko zacinały się obroty na max i trzeba było się zatrzymać i na luzie/sprzęgle potrzymać by same opadły (z 5 sek), jedynei to jeszcze krokowca nie ruszałem, no ale skoro go nie ruszałem to dziwnym jest to że po ponownym zamontowaniu TEGO SAMEGO cpp jest inaczej, gorzej.

Jak dorwę samochód, zrobię to co pisałem wcześniej i napiszę czy coś to dało. Chyba że znajomy wyczai błąd wcześniej, to tylko tym spalaniem gazu się zajmę, ale z tym już do gazownika raczej pojadę na regulację, chyba że nowa sonda załatwi sprawę.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 15 Wrz 2009, 20:27   

Hmmm skoro jeździsz na gazie, to by tłumaczyło tą wodę w wydechu... Po prostu ze spalania LPG powstaje sporo pary wodnej która się skrapla. Co do tego białego dymu to również może być para wodna, w zimie jest to zresztą dobrze widoczne. Ogólnie słabo się znam na LPG ale myślę że regulacja komputerka od gazu powinna pomóc, możliwe że po wymianie czujnika itd. mógł się trochę rozregulować i daje złą mieszankę.

Co do płynu chłodniczego to odlej go trochę, ale nie dlatego że miałby się dostawać do komór spalania (jakby tak było to by było bardzo źle) tylko dlatego że kiedyś w korku może Ci wystrzelić od ciśnienia...

Co do obrotów to cóż... Odwieczna bolączka Fiest :-P Możliwe że faktycznie trzeba będzie krokowca wyczyścić, ewentualnie sprawdzić kable od CPP i kostkę. Aha i po każdej zmianie czujnika trzeba zrobić reset :)
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Wrz 2009, 18:53   

No dobra samochód mam już u siebie.

Co do całości to nic nie zostało wymienione o dziwo :) . Kumpel jedynie spojrzał jeszcze raz na to Cpp i krokowca (z krokowcem nic nie robił tak jak i ja) no i nic. włożył do środka z powrotem, poprawił kable i widocznie na wtyczkach gdzieś nie było łączenia. Wyregulował mi gaz na oko, trochę był mulasty jak go odebrałem zbyt chyba i trochę go ja podkręciłem i póki co taka dynamika jak jest teraz mi starcza i zobaczymy ile mi będzie palił. Jak znowu 12l to do gazownika już pojadę i tyle. Dymu z tyłu już nie ma i nie leje wodą tak jak wcześniej. na luzie na gazie daje strzał z gazu to spada nie jakoś strasznie szybko (być może przez krokowca bo do niego nie zaglądałem, ale póki co nie będę go ruszał) ale ok i do normalnych obrotow a nie ze strasznie niskie a potem wskakuja na te normalne. Czyli z tym się poprawiło. Co do benzyny to troszkę wolniej spadają, ale i tak na niej nie jeżdżę (tylko do odpalania no i czasem by przeplukac silnik to pojade z 15km) więc dobrze jest. Wspomnianej kiedyś dziury z dołu już nie ma. Na początku wywalał mi błąd sondy lambdy na wył silniku i na wł. nic nie wywalało. (nie było reseta jak oddałem do warsztatu). Zrobiłem reseta, zaprogramowałem kompa jak trzeba czyli 3 min (nawet z 3,5 miałem) na luzie a potem normalna jazda. Tylko programowałem go na gazie i nie wiem czy tak można, oraz po programowaniu jeszcze kręciłem dawką gazu jaka ma iść do silnika i nie wiem czy po każdej ingerencji w regulację gazu trzeba programować od nowa, ale poki co wszystko ok. Teraz nie wywala żadnych błędów i na wył i na wł, czyli sonda póki co dobra.

Problem wydawał się wielki, a widać tkwił we wtyczkach od cpp i krokowca. Jak widać na mym błędzie trzeba patrzeć nie tylko na kable od tych pierdółek ale także i za wtyczkami od strony silnika. No i ta regulacja gazu też do przodu.

No póki co jeździ, spada z obrotów, dynamikę ma (wydaję mi się, że nawet taką samą jak wcześniej gdy sam go jeszcze wyregulowałem, ale że nie ma dymienia oraz nadmiernej ilości wody to i raczej powinien mniej palić), zobaczymy jak będzie ze spalaniem, ale jestem dobrej myśli.

Pzdr i dzięki za wszelkie pomocne rady, bo może nie stosowałem ich teraz ale na pewno przydadzą się w przyszłości jakby co.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.