Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana paru częsci
Autor Wiadomość
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 13 Wrz 2009, 14:59   [MK3] Wymiana paru częsci

Cześć!
Mam problemik z moją fiestką aczkolwiek nie przeszła przeglądu mam do zrobienia wymiana sworznia wahacza dolnego osłona gumowa przegubu i wymiana tarczek hamul lewa i prawa strona wszystkie rzeczy razy 2 chciałbym się zapytać czy w domowych warunkach da się to zrobić bez kanału na lewarku jakie klucze są mi potrzebne na co zwrócić uwagę i czy jest to trudne do wykonania i ile to kosztuje pieniędzy i czy 2 dni starczą na zrobienie tego a i jak skręcam w prawo to słychać pukanie przegubu zew tego bliżej przy kole to znaczy że jest do wymiany?A i czy jak sprzęgło ciągnie tak od połowy to dobrze czy już jest do wymiany?A i czy można tarcze dać do zabielenia i jaki płyn hamulcowy dot3 czy dot4?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Wrz 2009, 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Wrz 2009, 15:39   

jest taka zasada, że nie włazi się pod samochód na podnośniku...
nie masz nikogo znajomego z kanałem ?

2 dni wystarczą jeśli robiłeś to wcześniej...
jeśli nie robiłeś nigdy, a do tego śruby będą zapieczone, do tego będzie to weekend to taka robota może się przedłużyć nawet do tygodnia :)
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 13 Wrz 2009, 16:31   

szogoon napisał/a:
jest taka zasada, że nie włazi się pod samochód na podnośniku...
nie masz nikogo znajomego z kanałem ?

jezeli masz koziołka podstawionego to czemu nie gy

tak przegłób do wymiany gy , dot 4 pisze nawet na dekielku od zbiorniczka gy
7 imbus do zacisku (zeby klocki wyciagnąc) 17 do (jazma zeby tarcze sciagnąc)
do swoznia masz 15 czy 17 i gwiazdke (torx 45 bodajrze) gy ale jak masz swoznia na nity to musisz cały wachac wyciagnąc gy
ta wielka nakredka od piasty to na 30 gy
do sciagniecia przegłubu potrzebne sa segery

jak dla mnie 1 dzien (nie cały rzecz jasna) i zrobione <8>
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 13 Wrz 2009, 21:35   

w jaką stronę się odkręca nakrętkę od piasty
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 13 Wrz 2009, 21:51   

normalnie w lewo gy
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 16 Wrz 2009, 16:12   

Jak odkręcić śrubę od zacisku hamulcowego jak jest łeb zjechany "sześciokąt" bo jakiś koleś wkręcił na chama? I druga rzecz jak mam podniesiony przód na lewarku mam go na ręcznym i na biegu bo chciałbym odkręcić zacisk od przewodu hamulcowego z przodu to mi samochód się nie cofnie i muszę wtedy po zdjęciu przewodu odpowietrzyć?A i jak by mi wyleciał tłoczek od zacisku hamulcowego to trudno go włożyć w swoje miejsce?
Ostatnio zmieniony przez tobiasss 16 Wrz 2009, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Wrz 2009, 17:01   

napisz to po polsku...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 16 Wrz 2009, 17:29   

napisz czego nie rozumiesz?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2009, 17:43   

tobiasss, tego co napisałeś,,, tez nie kapuje :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 17 Wrz 2009, 13:22   

odpisze mi ktoś w końcu czy nie na tamte pytania
błagam zlitujcie się nademną a czy klocki hamulcowe firmy Breck są dobre?A i jak końcówka drążka kierowniczego mi się cała kręci to czy bez ściągacza się da?
Pozdrawiam!
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 18 Wrz 2009, 00:20   

Klocki firmy Breck to jakis no-name, więc pewnie nie są najlepszej jakości. Nie stać cię aby dołozyć parenaście złotych i kupić coś lepszego (np. TRW)?

Co do końcówki to młotkiem jak będziesz od spodu walił to powinna wyjśc ze zwrotnicy, gorzej będzie z wkręceniem tej samej końcówki.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 19 Wrz 2009, 12:09   

A jak wyjąć przegub zewnętrzny bo osłonę nową chcę założyć?A tą końcówkę drążka bez ściągacza da się wkręcić bo mi się w koło obraca wraz ze śruba?Jeśli tak to jak a nowy ściągacz sworznia wahacza i końcówki drążka kierowniczego ile kosztuje i gdzie go kupić?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Wrz 2009, 12:19   

szukanie nie boli: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42476
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 19 Wrz 2009, 12:48   

chodzi mi o to jak sam przegub wyjąc samej półośki bo dwa zabezpieczenia blaszane z osłony gumowej mam zdjęte i jak go wyciągnąć?
Pomocy!

[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 13:11 ]
a czy klocki hamulcowe można ze szlifować tak 3mm jeden bo nie chcą mi wejść do zacisku chyba żeby się schował bardziej tłoczek bo są za grube a czy tłoczek powinien być cały schowany bo u mnie wystaje z 3mm za uszczelką?
Pozdrawiam!
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 20 Wrz 2009, 14:26   

Ludzie co za pytnia :/

Najlepiej to założ stare klocki, to wtedy nic nie będziesz musiał piłować. Tłoczek należy cofnąc (powinno się udać nawet palcami) i wtedy klocki wejdą. Nie zapomnij przed jazda kilka razy nacisnąć hamulca, aby tłoczek sie właściwie ustawił.

A przegub trzyma jeszcze śruba na klucz 30 na piaście.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Wrz 2009, 15:54   

kovalek napisał/a:
A przegub trzyma jeszcze śruba na klucz 30 na piaście.
Nie oto chodzi. Żeby założyć nowe osłony to odkręcenie przegubu od piasty nic nie da. Trzeba wypiąć półośkę z tego przegubu. Półośka wchodzi do środka i zabezpiecza ją taki sprężysty pierścień. Po odsunięciu starej osłony (bądź zerwaniu)i po skręceniu w bok koła można się dobrać do tego zabezpieczenia - wtedy wyjmuje się półośkę bez problemu i gumy można zmieniać też bez problemu. Zapewne przy zdjetym przegubie jest łatwiej, ale potem trzeba go odpowiednio dokręcać, dawać nową nakrętkę itd. Można to zrobić bez ściągania.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Wrz 2009, 16:24   

a co do tłoczka - jak nie wchodzi ręką to znaczy że zapieczony - trzeba rozebrać, wyczyścić, nasmarować, założyć nowe gumy i poskładać...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tobiasss 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 24
Skąd: Pruszcz
Wysłany: 23 Wrz 2009, 13:16   

dzięki jackrzec oto mi chodziło o sprężynowy pierścień trudno było go wyjąć a włożyć jeszcze łatwiej a teraz mam problem przed demontażem chyba było wszystko w porządku chyba że nie zauważyłem lewy amor jakby się obniżył aczkolwiek już nie włożę 4 palców w pionie a z prawej włożę 5 bez problemów czego to jest wina amorka że do wymiany? A z tym tłoczkiem to jak go wyjąć lewa i prawa strona przód to będę musiał póżniej odpowietrzyć cały układ hamulcowy a czy mogę odkręcić przewód hamulcowy od zacisku do lepszego dojścia a pózniej łatwo jest złożyć ten tłoczek bidżej?Nie chodziło mi o samą nakrętkę od piasty bo to miałem już dawno odkręcone na przyszłość zalecam czytać ze zrozumieniem kovalek
Pozdrawiam!!!
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 23 Wrz 2009, 13:22   

bidżej napisał/a:
jak nie wchodzi ręką to znaczy że zapieczony

nie koniecznie reką gy jest przeciez przyzad do wciskania tłoczków lub czym go wepnij np dwoma młodkami czy cos :-)

aaa i to nie boli http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php kill2
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Wrz 2009, 23:52   

kovalek napisał/a:
A przegub trzyma jeszcze śruba na klucz 30 na piaście.


32 nie 30
bidżej napisał/a:
a co do tłoczka - jak nie wchodzi ręką to znaczy że zapieczony - trzeba rozebrać, wyczyścić, nasmarować, założyć nowe gumy i poskładać...
żeby to bylo takie proste...
tobiasss napisał/a:
a czy klocki hamulcowe można ze szlifować tak 3mm

Paznokcie sobie piłuj a nie klocki, artysto rzeźbiarzu.. :9:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.