Przesunięty przez: szynszyl 11 Wrz 2009, 08:14 |
[MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;) |
Autor |
Wiadomość |
xkober

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Lubawa
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 22:12 [MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)
|
|
|
przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 22:25
|
|
|
bo jest popsuty? |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 23:01
|
|
|
Najpierw sprawdź czujnik który go załącza. Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki. Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator. Ja przez rok słyszałem tylko raz. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 23:50
|
|
|
xkober, a masz klimatyzacje ?
wentylator ma dwa biegi i powinien chodzic (zawsze) zazwyczaj na 1 biegu, a 2 wlacza sie juz w ekstremalnych przypadkach. u mnie bylo tak ze w ogole nie dizalal :yyy: wiec panowie od klimy polecili mi wizyte u elektronika i pomoglo ale co to bylo dokladnie to nie pamietam juz... |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 08:50
|
|
|
Freeman napisał/a: | Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki. | Mk4 ma chyba przez komputer sterowany, na podstawie temperatury silnika. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
xkober

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Lubawa
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 14:54
|
|
|
baz klimy mam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 15:07
|
|
|
ja znam odpowiedz wiatrak chlodnicy nie dziala, poniewaz nie plynie przez niego "prad" |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
ozimek100
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 15:36
|
|
|
a może prąd płynie tlko silniczek jest spalony |
_________________ Mam fiestę mk3 (bez gazu) |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 16:13
|
|
|
xkober, skąd wiesz, że wiatrak nie działa? w MK4 się baaardzo rzadko się włącza...podłącz na krótko jak pisze bidżej. |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 16:31
|
|
|
ozimek100 napisał/a: | a może prąd płynie tlko silniczek jest spalony |
ja zartowalem piszac, ze pewnie ze prad nie plynie... , bo wiadomo, ze nie plynie tylko nie wiadomo dlaczego nie...
a co spalonego to jak jest spalony to moze prad "doplywa" ale na pewno nie "plynie" takze przez niego
wepnij sie szpilkami (lub jesli masz sonda pomiarowa) z omomierzem w przewod od wiatraka i zobaczymy co pokaze (czy silnik jest OK), potem mozesz go sprobowac zasilic z akumulatora, ale zeby to zrobic musisz go odpiac od instalacji, wiec najpierw zabawa z pomiarem miernikiem, zebys czasem nie zasilił rownolegle obwodu spalonego silnika z reszta instalacji, bo bedzie KUPA |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 17:17
|
|
|
arecki napisał/a: | w MK4 się baaardzo rzadko się włącza... |
hmm u mnie klima jest i chodzi zawsze... za to 2 bieg sie wlacza baaardzo rzadko |
_________________
 |
|
|
|
 |
fermiik [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 19:38 Re: Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)
|
|
|
xkober napisał/a: | przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie |
A do sprawdzenia kolejno:
bezpieczniki
czy went nie spalony - omomierzem.
czy sie kreci - podlaczony na krotko do aku (z tym ostroznie)
czy czujnik temp jest ok
jest to termistor NTC i powienien miec 37.5kOhm w 20stC oraz
jakies 3.75kOhm w 80stC.
czy przekaznik wentylatora dziala
Moga byc tez zlośliwe przypadki typu:
Moze sie zdarzyc ze jak ma sie nieszczelny korek na zbiorniku wyrownawczym
i wode w ukladzie, to sie wczesniej woda zagotuje zanim sie wentylator wlaczy.
Komputer w ff'01 wlacza wentylator jak jest 108 stC, a wylacza jak jest 99stC
(tzn jak ECU widzi takie temperatury).
W '98 moga byc rownie wysokie temperatury. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 20:05
|
|
|
o widzę całkiem mądrą osobę, która się jeszcze ukrywa, najprawdopodobniej po fachu nade mną |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 20:50
|
|
|
ja tez nie, bo to w goracy dzien jest uruchamiany juz nawet w 6 minut na postoju zapalajac "zimny" silnik, ten czas zalezy od wielu czynnikow... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 11 Wrz 2009, 21:13
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Freeman napisał/a:
Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator
Nie zgodzę się z tym | głównie chodzi mi o MK3. CZytając tematy na forum doszedłem do takiego wniosku. Aha oczywiście mówie o fiestach ze sprawnym termostatem. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 12 Wrz 2009, 10:05
|
|
|
sluchaj no, nie zgodzimy się z Tobą, jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem, czyli sam sobie zaprzeczasz, bo nie wiem czy wiesz ale on puszcza wode w drugi obieg, jak juz silnik uzyska odpowiednia temp (i ze jej temp sie zbija), a czas wlaczenia samego wiatraka od wlacznika wentylatora (np termistora NTC) zalezy od pojemnosci silnika, rodzaju cieczy chlodzacej, ilosci cieczy, szczelnosci ukladu-cisnienia (od cisnienia zalezy temp wrzenia) oraz obrotow silnika w czasie jazdy i na postoju, ale tym przypadku powiedzmy, ze chodzi nam o silnik tylko odpalony na postoju i nie mow mi tu ze ogolnie, ze w kazdej mk3 wiatrak wlacza sie rzadko, po dwa termostat na odpalonym zimnym silniku jest zamkniety |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Wrz 2009, 10:36
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem, | Lub wcale |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 12 Wrz 2009, 10:58
|
|
|
dokladnie, chyba ze na uwalonym bedzie gazowal na max obrotach, to moze kiedys uzyska ta temp |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
|