Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
11 Wrz 2009, 08:14
[MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)
Autor Wiadomość
xkober 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Lubawa
Wysłany: 10 Wrz 2009, 22:12   [MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)

przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie
_________________

 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 10 Wrz 2009, 22:25   

bo jest popsuty?
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Wrz 2009, 23:01   

Najpierw sprawdź czujnik który go załącza. Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki. Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator. Ja przez rok słyszałem tylko raz.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Wrz 2009, 23:50   

xkober, a masz klimatyzacje ?
wentylator ma dwa biegi i powinien chodzic (zawsze) zazwyczaj na 1 biegu, a 2 wlacza sie juz w ekstremalnych przypadkach. u mnie bylo tak ze w ogole nie dizalal :yyy: wiec panowie od klimy polecili mi wizyte u elektronika i pomoglo ale co to bylo dokladnie to nie pamietam juz...
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2009, 08:50   

Freeman napisał/a:
Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki.
Mk4 ma chyba przez komputer sterowany, na podstawie temperatury silnika.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
xkober 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Sport
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Lubawa
Wysłany: 11 Wrz 2009, 14:54   

baz klimy mam
_________________

 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Wrz 2009, 15:07   

ja znam odpowiedz wiatrak chlodnicy nie dziala, poniewaz nie plynie przez niego "prad" ozor
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
ozimek100 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Wrz 2009, 15:36   

a może prąd płynie tlko silniczek jest spalony
_________________
Mam fiestę mk3 (bez gazu)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Wrz 2009, 15:39   

...co łatwo sprawdzić podpinając wiatrak na krótko do aku :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 11 Wrz 2009, 16:13   

xkober, skąd wiesz, że wiatrak nie działa? w MK4 się baaardzo rzadko się włącza...podłącz na krótko jak pisze bidżej.
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Wrz 2009, 16:31   

ozimek100 napisał/a:
a może prąd płynie tlko silniczek jest spalony


ja zartowalem piszac, ze pewnie ze prad nie plynie... :-P , bo wiadomo, ze nie plynie tylko nie wiadomo dlaczego nie...
a co spalonego to jak jest spalony to moze prad "doplywa" ale na pewno nie "plynie" takze przez niego
wepnij sie szpilkami (lub jesli masz sonda pomiarowa) z omomierzem w przewod od wiatraka i zobaczymy co pokaze (czy silnik jest OK), potem mozesz go sprobowac zasilic z akumulatora, ale zeby to zrobic musisz go odpiac od instalacji, wiec najpierw zabawa z pomiarem miernikiem, zebys czasem nie zasilił rownolegle obwodu spalonego silnika z reszta instalacji, bo bedzie KUPA
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Wrz 2009, 17:17   

arecki napisał/a:
w MK4 się baaardzo rzadko się włącza...

hmm u mnie klima jest i chodzi zawsze... za to 2 bieg sie wlacza baaardzo rzadko
_________________
 
 
fermiik
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2009, 19:38   Re: Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)

xkober napisał/a:
przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie


A do sprawdzenia kolejno:
bezpieczniki
czy went nie spalony - omomierzem.
czy sie kreci - podlaczony na krotko do aku (z tym ostroznie)
czy czujnik temp jest ok
jest to termistor NTC i powienien miec 37.5kOhm w 20stC oraz
jakies 3.75kOhm w 80stC.
czy przekaznik wentylatora dziala

Moga byc tez zlośliwe przypadki typu:
Moze sie zdarzyc ze jak ma sie nieszczelny korek na zbiorniku wyrownawczym
i wode w ukladzie, to sie wczesniej woda zagotuje zanim sie wentylator wlaczy.
Komputer w ff'01 wlacza wentylator jak jest 108 stC, a wylacza jak jest 99stC
(tzn jak ECU widzi takie temperatury).
W '98 moga byc rownie wysokie temperatury.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Wrz 2009, 20:05   

o widzę całkiem mądrą osobę, która się jeszcze ukrywa, najprawdopodobniej po fachu nade mną :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Wrz 2009, 20:15   

Freeman napisał/a:
Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator
Nie zgodzę się z tym :fox:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Wrz 2009, 20:50   

ja tez nie, bo to w goracy dzien jest uruchamiany juz nawet w 6 minut na postoju zapalajac "zimny" silnik, ten czas zalezy od wielu czynnikow...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Wrz 2009, 21:13   

Marcinowaty napisał/a:
Freeman napisał/a:
Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator
Nie zgodzę się z tym :fox:
głównie chodzi mi o MK3. CZytając tematy na forum doszedłem do takiego wniosku. Aha oczywiście mówie o fiestach ze sprawnym termostatem.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 12 Wrz 2009, 10:05   

sluchaj no, nie zgodzimy się z Tobą, jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem, czyli sam sobie zaprzeczasz, bo nie wiem czy wiesz ale on puszcza wode w drugi obieg, jak juz silnik uzyska odpowiednia temp (i ze jej temp sie zbija), a czas wlaczenia samego wiatraka od wlacznika wentylatora (np termistora NTC) zalezy od pojemnosci silnika, rodzaju cieczy chlodzacej, ilosci cieczy, szczelnosci ukladu-cisnienia (od cisnienia zalezy temp wrzenia) oraz obrotow silnika w czasie jazdy i na postoju, ale tym przypadku powiedzmy, ze chodzi nam o silnik tylko odpalony na postoju i nie mow mi tu ze ogolnie, ze w kazdej mk3 wiatrak wlacza sie rzadko, po dwa termostat na odpalonym zimnym silniku jest zamkniety
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2009, 10:36   

Pawełos666 napisał/a:
jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem,
Lub wcale :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 12 Wrz 2009, 10:58   

dokladnie, chyba ze na uwalonym bedzie gazowal na max obrotach, to moze kiedys uzyska ta temp
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.