[MK3] Muli po dodaniu gazu 1.1i, bardzo wysokie obroty po od |
Autor |
Wiadomość |
koli [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sie 2009, 22:21 [MK3] Muli po dodaniu gazu 1.1i, bardzo wysokie obroty po od
|
|
|
Witam. Z gory uprzedzam ze przeszukalem forum, jednak moj przypadek jest nieco inny.
Otoz nosilem sie z zamiarem wymiany silnika (bierze olej jak ja pie$@%ole), niestety nowego z pewnych wzgledow nie dalo sie zamontowac i pan mechanik wsadzil mi z powrotem moj stary silnik.
Po odpaleniu silnik ma barszo wysokie obroty i trzeba za kazdym razem czekac okolo pol minuty az spadna. W innym przypadku (kiedy rusze wczesniej) obroty beda sie caly czas utrzymywac na tym poziomie, przy ktorym sie ruszylo z miejsca i dodatkowo beda falowac.
Dodam ze nigdy nie mialem problemow z silnikiem krokowym czy cpp przed wyjeciem silnika.
Dodatkowo silnik reaguje z opoznieniem na pedal gazu. wciskajac gaz do konca na wolnych obrotach silnik niemal gasnie i dopiero po chwili wchodzi na wyzsze obroty, tak samo jest w czasie jazdy.
Po odpieciu wezyka od podcisnienia (ten co idzie do kolektora ssacego) silnik reaguje normalnie na pedal gazu, jednakpracuje wtedy bardzo nierowno.
Dodam jeszcze, ze po odpaleniu, podczas gdy silnik pracuje na wysokich obrotach, samochod zamienia sie w calkiem wydajna wytwornice siwego dymu oraz czuc zapach paliwa.
Co moglo zostac zle podlaczone podczas wkladania silnika???? mysle ze w zwiazku z tym iz usterka pojawila sie nagle, latwiej bedzie znaleźć przyczyne..
HELP!!! |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31 Sie 2009, 10:21
|
|
|
Podpinam się do tematu. Mam ten sam problem na 1.1i benzyna + gaz.
Problem z dziurą w dole (jak wciśniemy pedal gazu to prawie gasnie i potem jedzie) chcialem zlikwidowac filtrami paliwa i powietrza, ale jednak to nie pomoglo. Czasem dzieje sie tak, ze jak juz naprawde dluzej pojezdze w ciagu dnia to po przelaczeniu z gazu na benzyne problem znika. Aha, problem z dziura w obrotach dzieje sie tylko na benzynie. Nie wiem gdzie może tkwić przyczyna. Samochód zawsze rano (lub po dłuższej przerwie w jeżdżeniu) odpalam na benzynie, tak samo wieczorem jak kończę jazdę to przełączam na benzynę by przepalić gaz. Czasem jeżdżę na benzynie, by nieco ożywić silnik itd.
Kumpel mówił, że może być zawalony wtrysk, ale ile w tym prawdy? Dla mnie raczej niewiele, bo skoro TYLKO na benzynie się to dzieje to jak ? No nie wiem, poczekam na info od znawców tematu, bo ja naprawdę nie wiem.
Co do obrotów to tak jak kolega wyżej mówił. To samo u mnie. Jak zapalam silnik to obroty idą bardzo wysoko i dopiero potem opadają do tego ok 1tys. Tak jakby była przegazówka tylko, że jak zapalam silnik (jak jest zimny, czyli rano albo po dłuższej przerwie w jeżdżeniu) to opadają dosyć wolno. Jak silnik jest już rozgrzany konkret i chce zapalić to ok, opadają szybko. To samo jak chce trochę przycisnąć (choć nie zawsze, czasem po prostu się blokują) to blokują mi się czasem obroty, czyli nie wciskam pedała gazu ale czuję, że ten gaz jest podawany. Wciskam sprzęgło i obroty wyją jak szalone. Strzelania z pedała gazu nie pomagają, muszę znaleźć wtedy miejsce, gdzie nie będę torował drogi przejazdu i zatrzymać się, by obroty mogły opaść. Tutaj tak samo wolno opadają, jak opadną i jadę dalej to już wszystko jest w porządku, chyba że znowu coś mu się uwali.
Warto dodać, że problem zniknął z tydzień temu na jakieś 5 dni. Dawałem silnikowi jak na tą pojemność nieźle popalić i nic. Pewnego dnia oczywiście musiał złapać focha i obraził się na mnie. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 31 Sie 2009, 19:34
|
|
|
Też mam taki problem i też się podpinam pod temat
http://www.youtube.com/watch?v=uV8fTCgLFfY nagrałem film, żebyście wiedzieli jak to w realu wygląda. Dodam, że nie ma żadnego opóźnienia dźwieku... Tak niestety jest. |
|
|
|
 |
Orys [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sie 2009, 22:10
|
|
|
Ja tez się dołączam do prośby o pomoc w tej sprawie :/
Mam ten sam problem :( |
|
|
|
 |
Wili23
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 14 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 31 Sie 2009, 22:47
|
|
|
U mnie identycznie. Z poczatku mialem tak tylko na benzynie a teraz i na gazie. Lubi tez zgasnac jak na biegu jak i na jalowym. To chyba jakas plaga seryjna |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 31 Sie 2009, 22:52
|
|
|
przeciez jak macie sanie automatyczne to zasze jak na zimnym odpalicie czy pierszy raz to obroty wchodz na wsze te 1.5 tys obrotów a po chwili opadaja |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Sie 2009, 22:53
|
|
|
w przypadku silników CFI (na monowtrysku, czyli 1.1i)wykręcić CPP i krokowy, wyczyścić, pomierzyć, obejrzeć przewody, założyć spowrotem, zresetować komputer (wcześniej można zczytać kody błędów testerem opisanym TUTAJ) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Orys [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 08:25
|
|
|
A może problem tkwi w prawidłowej regulacji gaźnika ???
Albo coś z układu paliwowego albo zapłonowego ??? |
|
|
|
 |
koli [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 10:23
|
|
|
yyyy gaznika to raczej nie .
Pokusilem sie o zrobienie testera i komp wskazal bledy 35 i 45 na wylaczonym silniku czyli cpp i czujnik predkosci pojazdu. I tu pytanie co to jest czujnik predkosci pojadu, bo przeciez nie chodzi chyba o predkosciomierz (dziala prawidlowo).
Na wlaczonym silniku nie robilem bo byl zimny a nie chcialo mi sie czekac. |
|
|
|
 |
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 14:12
|
|
|
mechcom napisał/a: | przeciez jak macie sanie automatyczne to zasze jak na zimnym odpalicie czy pierszy raz to obroty wchodz na wsze te 1.5 tys obrotów a po chwili opadaja |
Nie chodzi o to, że mamy obroty 1500 tylko o to, że jak się depnie gaz to się dławi. To wkurza jak trzeba nieraz szybko przyspieszyć albo szybciej ruszyć ze skrzyżowania.
Ja mam zawsze około 1200-1500 obrotów, opadają na prawidłowe 900 tylko jak się zatrzymam i stoję jakieś 5 sekund bez ruszania gazu. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 16:55
|
|
|
koli napisał/a: | co to jest czujnik predkosci pojadu | czujnik prędkości pojazdu to VSS, z angielska vehicle speed sensor. odpowiada za dostarczenie sterownikowi informacji o aktualnej prędkości pojazdu, na podstawie czego ustawiane są m.in. obroty silnika. z prędkościomierzem ma tyle wspólnego, że wchodzi w skrzynię w tym samym miejscu co linka napędzająca prędkościomierz - znajdziesz go w obudowie skrzyni biegów, wkręcony od góry, lekko z tyłu. poznasz po tym, że wchodzą tam kabelki więcej na ten temat znajdziesz na forum przez szukajkę. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 16:59
|
|
|
matpio napisał/a: |
Ja mam zawsze około 1200-1500 obrotów, opadają na prawidłowe 900 tylko jak się zatrzymam i stoję jakieś 5 sekund bez ruszania gazu. | \
no identyk u mnie właśnie |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 17:04
|
|
|
jeden sobie zrobił testerek i już wszystko wie. wam też nie zaszkodzi
podejrzewam że dolega wam kombinacja niesprawności zestawu CPP/VSS/krokowy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Orys [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 17:05
|
|
|
U mnie poprawa nastąpiła po restarcie komputera
Odłączyłem klemy od akumulatora, złączyłem je ze sobą i zostawiłem na jakieś 2 godzinki.
Potem podłączyłem wszystko powrotem i jest o wiele lepiej niż przed tem |
|
|
|
 |
koli [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 11:38
|
|
|
BINGO!
Wymontowalem cpp, zaizolowalem przewody (izolacja bylo troche skruszala), wywiercilem jedna dziurke na gorze i jedna na dole cpp i wtrysnalem do srodka preparat do czyszczenia stykow.
Wszystko dziala teraz jak nalezy :):) |
|
|
|
 |
|