[MK3] Alternator podejście drugie. |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 16:21 [MK3] Alternator podejście drugie.
|
|
|
Po wymianie regulatora alternator pokazywał ładowanie na poziomie 13.2V. Starczało to by akumulator był cały czas naładowany na full (mierzone na postoju). Ostatnio coś mnie tknęło i rzuciłem okiem. Na postoju 12.2V. Podczas pracy silnika ładowanie ~12V.
Pojawił się taki problem że czasami po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ładowania. Dopiero jak nacisnę na gaz to zgaśnie.
Teraz pytanie - oddawać żeby ktoś w to zajrzał, czy lepiej wejść na allegro i zaciągnąć alternator z tych regenerowanych po ~200zł. Ktoś miał do czynienia z tymi "jak nówki" z allegro? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 16:27
|
|
|
u mnie jest tak samo w dieslu... czasem kontrolka nie gaśnie ale lekko wduszę gaz i jest ok... aku normalnie ładuje... spróbuj jeszcze może naciągnąć dobrze pasek klinowy, bo może się ślizga, a nie piszczy... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 16:44
|
|
|
Miły napisał/a: | u mnie jest tak samo w dieslu... czasem kontrolka nie gaśnie ale lekko wduszę gaz i jest ok... aku normalnie ładuje... spróbuj jeszcze może naciągnąć dobrze pasek klinowy, bo może się ślizga, a nie piszczy... |
Jest dobrze. Jakie masz ładowanie? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 16:59
|
|
|
13,1-13,7 |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 17:00
|
|
|
No to takie miałem też i spokojnie trzymał. Ale ostatnio ładowanie spadło na światłach mijania do 12.0V :/ Fakt że przejechałem na takim ładowaniu jakieś 50km już i akumulator nie rozładowuje się poniżej 12.2V ale takim stanem zabije akumulator w mig. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 18:48
|
|
|
kup uzywke z allegro za 40-50zl, do tego mostek okolo 25zl i do tego regulator za 17zl, tylko upewnij sie czy masz boscha czy inny altek. bo wystepowaly dwa rodzaje. z tymi 200zl to przesada. jak sie nie znasz to napisz to Ci doradze. idzie to samemu zrobic |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 18:54
|
|
|
To po co kupować używkę jak używkę mam na aucie?
Doświadczenia nie mam ale jeśli nie jest to aż tak skąplikowane to może po prostu zamówię potrzebne elementy, wyciągnę alternator i zregeneruje go sam? Ma to sens?
Mam taki jak ten z aukcji. http://allegro.pl/item715...ion_diesel.html Co to jest dokładnie nie powiem, musiałbym zejść i przeczytać z naklejeczki. Tylko pytanie co to tam trzeba by wymienić? Jakieś może linki? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 49 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 19:12
|
|
|
Napisz jaki masz alternator. Prawdopodobnie jak walnął ci regulator padły diody w alternatorze. Musisz wymontować altka rozebrać go i wylutować mostek. Wtedy sprawdź diody. U mnie była podobna sytuacja. Niestety nie mogłem dostać wtedy oryginalnych diód więc wymieniłem wszystkie na diody od FSO. Wszystko hulało aż miło. Chyba ten mostek mam jeszcze w domu (alternator Magneti Marelli) |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 19:18
|
|
|
Kamil to jest prosta sprawa. Poradzisz sobie. Albo masz BOSCHA albo Magneti Marelli. Jesli Twoj altek mechanicznie jest dobry to wymien diody (caly mostek) + regulator. najpierw napisz co masz. to Ci czesci dobiore, bo to robie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 22:32
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | Albo masz BOSCHA albo Magneti Marelli. | Albo Lucasa, albo Mitsubisi |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 22:49
|
|
|
Możesz mnie nie poprawiać? Akurat w tej furze moze byc tylko Magneti Marelli(system LUCAS) lub BOSCH'oski, Mitsubishi jeśli to mialeś na mysli możesz tam szukać 100lat. Kolega ma Magneti - fabrycznie. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 02:05
|
|
|
naciągnij pasek . weź oprzyj kciuk na wirniku alternatora i zobacz czy możesz przekręcić wirnikiem a silnik będzie stał . jeśli tak to jak pisałem wcześniej NACIĄGNIJ PASEK .
Miło by było gdybyś napisał co masz za silnik . |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 08:38
|
|
|
Ma Magneti i powinien mieć naciąg paska - 5mm. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 10:17
|
|
|
diodalodz napisał/a: | naciągnij pasek . weź oprzyj kciuk na wirniku alternatora i zobacz czy możesz przekręcić wirnikiem a silnik będzie stał . jeśli tak to jak pisałem wcześniej NACIĄGNIJ PASEK .
Miło by było gdybyś napisał co masz za silnik . |
Dioda, nie śpij Spójrz w podpis i chyba wiesz o które auto chodzi? 1.8TD. Alternator to ten Lucas/Magneti. Pasek jest naciągnięty dobrze. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 11:05
|
|
|
Kamil ja nie wiem, czemu Ty tutaj to piszesz. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 11:48
|
|
|
weź 21 W żarówkę , odepnij niebieski przewód od alternatora wepnij kawałek przewodu żarówka i bezpośrednio pod akku . Odpal i sprawdź ładowanie . Jeśli się nie podniesie to .Weź miernik i zmierz napięcie na obudowie alternatora względem minusa na akku przy ok 2 tyś obr . następnie zmierz napięcie między złączem B+ a obudową alternatora , i między konektorkiem na regulatorze a obudową alternatora a bedziemy mieć pełną jasność . |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 13:21
|
|
|
niebieski przewod nie ma nic do ladowania, to tylko wskaznik, moze byc wyciety...
napiecie na obudowie wzgledem minusa? o kurde... chyba Ci chodzilo o porownanie B+ i - aku z B+ i masą altka
nie wiem jak Wy, ale ja obstawiam zle masowanie i zasniedziale (brudne) styki plusowe z rozrusznika
[ Dodano: Nie Sie 23, 2009 13:34 ]
kamil wolski napisał/a: | No to takie miałem też i spokojnie trzymał. Ale ostatnio ładowanie spadło na światłach mijania do 12.0V :/ Fakt że przejechałem na takim ładowaniu jakieś 50km już i akumulator nie rozładowuje się poniżej 12.2V ale takim stanem zabije akumulator w mig. |
zarowki setki czy 55/60?
na swiatlach wlaczonych powinno byc okolo 13,2V z tego co pamietam
obstawiam u Ciebie albo te styki +, ewentualnie masowanie, albo tak jak gadalismy ktoras dioda w mostku. Wystarczy, że jedna poleci-mozesz tego nie zauwazyc. potem leci stopniowo reszta w skutek czego i regulator, ale odpukać. Jak masz teraz 12V to prawdopodobnie nie ma ladowania. normalnie powinno byc 13,75-13,85V w tym modelu
sprawdz napiecie pomiedzy akumulatorem (-) a alternatorem(+) (moze nie byc dobrego plusa z akumulatora-masz tam dwa w kostce zobacz czy one dochodza, sprawdz na nich napiecia wzgledem minusa akumulatora kazdy z nich z osobna i do masy altka, mozesz tez nie miec masy dla alternatora-slaba masa z silnika). zajmij sie narazie elektryka pojazdu, bo alternator moze jest dobry.
kontrolka przy jakich obrotach gasnie? jesli wogole gasnie? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 18:35
|
|
|
Pawełos666 niebieski przewód ma dużo do ładowania i nie jest tylko kontrolką . daje możliwość diagnozy sprawności części mostka . A jak Kamil dokona pomiarów jak pisałem to będzie wiadomo . Możesz mi wierzyć ostatnio nie robię nic prócz elektryki w autach i wiem co zmierzyć i jak zinterpretować wynik i naprawdę zajęło mi to dużo czasu zanim zrozumiałem sens wykonania tych wszystkich pomiarów , ale one w 20 sekund określają problem . Ale z twoim zbyt szybkim myśleniem nie ma sensu ci tego tłumaczyć . |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 18:40
|
|
|
no chyba wszyscy co sie tutaj wypowiadaja maja wpisany jakis zawod z tym zwiazany w profilu i nie robią nic procz elektryki w autach. jakbys to robil przez pare lat to bys też zbyt szybko myslal i robil na czas i powiedz mi co ma niebieski do ladowania? daje tylko mozliwosc diagnozy sprawdzenia, czy alternator daje napiecie wyzsze niz akumulator. ale i bez tego podlaczania zarowki mozna sprawdzic. i niebieski w tym przypadku nic nie ma wspolnego z ladowaniem, bo to alternator samowzbudny i nie wbudza sie kontrolka z tego co ja zauwazam, najpierw niech przewody posprawdza i masy co mu zajmie 10sekund zanim sie bierze za alternator - takie moje zdanie. a potem moze go tylko wyciagac i zamawiac nowy mostek LUCAS'a za 25PLN, a nie bawić się w milion pomiarów. to tylko prosty alternator, tam sie nie ma w co zaglebiac nie? przewody, masy, mostek. 1 diody chyba pojedynczo nie pojdzie kupowac. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 01:41
|
|
|
hm alternator będzie miał problemy żeby się wzbudzić bez kontrolki . Samowzbudne to ja ostatni raz widziałem w Ładzie . niebieski przewód daje ci możliwość sprawdzenia co widzi regulator napięcia . ponadto podając napięcie na niego przez żarówkę większej mocy zyskujesz możliwość sprawdzenia czy nie rozwarło diod wzbudzenia i czy niski stan ładowania nie jest efektem niewydolności prądowej mostka małych diod . mostek małych diod można spokojnie tuningować bo fabryka jest słaba i warto zmienić diody wzbudzenia na mocniejsze np 5W . pierwszy i jedyny pomiar niezbędny do diagnozy dobrych mas i plusów to pomiar B+ obudowa alternatora wtedy już wiadomo wszystko o instalce . Widzisz ja na co dzień naprawiam auta po mechanikach którzy je naprawiali wcześniej ale polegli , przy okazji generując wiele niepotrzenych usterek "szybkimi ruchami" . Naprawa elektroniki jest jak gra na skrzypcach nie da się przyspieszyć tępa bez pogarszania utworu . |
|
|
|
 |
|