Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z odkręceniem amortyzatora
Autor Wiadomość
lukasz16d 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: gliwice
Wysłany: 21 Kwi 2010, 12:44   [MK3] Problem z odkręceniem amortyzatora

Witam. Jak mogę odkręcić przedni amortyzator (śruba w komorze silnika) podczas próby odkręcenia, śrubka kreci się wraz z górną częścią amortyzatora (w żaden sposób nie mogę tego zablokować, złapać)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 12:45   

Żeby rozkręcić kolumnę?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukasz16d 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: gliwice
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:10   

JoeMix napisał/a:
Żeby rozkręcić kolumnę?


Tak. Musze wyjąć ja wraz ze zwrotnicą. Od dołu już wszystko poodkręcałem, została tylko ta 1 śruba pod maską.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:14   

tłoczysko amortyzatora (czyli ten gwintowany trzpień) musisz złapać imbusem. u mnie wcześniej były 2 dni kąpieli w WD40 i poszło jak złoto ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
lukasz16d 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: gliwice
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:23   

Chodzi mi dokładnie o tą śrubę

gdy nią kręcę, kręci się też amortyzator tzn... górna część
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:28   

napisałem Ci przecież co i jak :fox:

a jakbyś chciał z rysunkami, to ściągnij sobie "sam naprawiam" do mk3 - jest dostępne nawet gdzieś na forum.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
lukasz16d 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: gliwice
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:30   

bidżej napisał/a:
napisałem Ci przecież co i jak :fox:

a jakbyś chciał z rysunkami, to ściągnij sobie "sam naprawiam" do mk3 - jest dostępne nawet gdzieś na forum.


Sorki, już wiem o co chodzi
PS. Ja tam nie mam na imbusa (tak jak końcówka śruby)
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 21 Kwi 2010, 14:39   

Tam jest torx 8 czy też 6. U mnie w MK3,5 rocznik 1994 jest na klucz torx, tylko nie pamiętam czy na 8 czy 6 - jakiś czas temu odkręcałem.
_________________
 
 
 
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Kwi 2010, 14:44   

Problem sie zaczyna jak to gniazdo na klucz masz wyrobione....
Poza tym lepiej sie odkreca jak auto stoi na ziemi. Ja tak zawsze wykrecam.
Ewentualnie jak masz juz kolumne wyjeta to chwyc tloczysko jakas zabka ( najlepiej przez kawalek gumy - inaczej porysujesz i moze lac przez uszczelnienie ) i odkrec srube
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 14:48   

PawelKRA napisał/a:
Ewentualnie jak masz juz kolumne wyjeta
Jak by była wyjęta to by nie musiał tej śruby odkręcać :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukasz16d 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: gliwice
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:05   

Właśnie nie jest wyrąbane, tylko nic tam nie ma ;D
Za jakaś godzinę włożę zdjęcie i wam pokaże.
PawelKRA, spróbuje zrobić tak jak mówisz (o ile znajdę jakąś żabkę tych rozmiarów ;pp)
 
 
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:06   

Sorki niedoczytalem. Ale w kolumnie powinny byc dwie sruby. Jedna trzyma amortyzator w budzie a druga talerzyk trzymajacy sprezyne.
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:09   

To nakrętka dociska, a tłoczysko idzie przez ten talerzyk.
_________________
 
 
 
PawelKRA 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:10   

kazio-n napisał/a:
To nakrętka dociska, a tłoczysko idzie przez ten talerzyk.


No :hihihi:
_________________
Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:19   

Śruba pokazana za zdjęciu trzyma amorka by nie wypadł na dół np. jak podniesiesz auto,,, potwierdzam, w "kanapce" przekładek i innych jest niżej taka sama która trzyma w ryzach sprężynę,,,

Żeby trzpień się nie obracał można jak jest miejsce nakręcić 2 nakrętki i skontrować, można tez flexem na górze obrobić na prostokąt i złapać kluczykiem lub odpowiednio mocnymi szczypcami,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kajtek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Przemek
Wiek: 48
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 39
Skąd: TORUŃ
Wysłany: 22 Kwi 2010, 23:31   

Dobrym i sprawdzonym sposobem jest o ile jestes w stanie skorzystac z klucza pneumatycznego. Sposób wypróbowany i bezpieczny dla amortyzatora. Nie spotkalem sie jescze z przypadkiem by wysoki moment obrotowy nie dał rady zapieczonym śrubą.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.