[MK3] Problem z odkręceniem amortyzatora |
Autor |
Wiadomość |
lukasz16d
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 12:44 [MK3] Problem z odkręceniem amortyzatora
|
|
|
Witam. Jak mogę odkręcić przedni amortyzator (śruba w komorze silnika) podczas próby odkręcenia, śrubka kreci się wraz z górną częścią amortyzatora (w żaden sposób nie mogę tego zablokować, złapać) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 12:45
|
|
|
Żeby rozkręcić kolumnę? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lukasz16d
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:10
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Żeby rozkręcić kolumnę? |
Tak. Musze wyjąć ja wraz ze zwrotnicą. Od dołu już wszystko poodkręcałem, została tylko ta 1 śruba pod maską. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:14
|
|
|
tłoczysko amortyzatora (czyli ten gwintowany trzpień) musisz złapać imbusem. u mnie wcześniej były 2 dni kąpieli w WD40 i poszło jak złoto |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
lukasz16d
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:23
|
|
|
Chodzi mi dokładnie o tą śrubę
gdy nią kręcę, kręci się też amortyzator tzn... górna część |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:28
|
|
|
napisałem Ci przecież co i jak
a jakbyś chciał z rysunkami, to ściągnij sobie "sam naprawiam" do mk3 - jest dostępne nawet gdzieś na forum. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
lukasz16d
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:30
|
|
|
bidżej napisał/a: | napisałem Ci przecież co i jak
a jakbyś chciał z rysunkami, to ściągnij sobie "sam naprawiam" do mk3 - jest dostępne nawet gdzieś na forum. |
Sorki, już wiem o co chodzi
PS. Ja tam nie mam na imbusa (tak jak końcówka śruby) |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 14:39
|
|
|
Tam jest torx 8 czy też 6. U mnie w MK3,5 rocznik 1994 jest na klucz torx, tylko nie pamiętam czy na 8 czy 6 - jakiś czas temu odkręcałem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 14:44
|
|
|
Problem sie zaczyna jak to gniazdo na klucz masz wyrobione....
Poza tym lepiej sie odkreca jak auto stoi na ziemi. Ja tak zawsze wykrecam.
Ewentualnie jak masz juz kolumne wyjeta to chwyc tloczysko jakas zabka ( najlepiej przez kawalek gumy - inaczej porysujesz i moze lac przez uszczelnienie ) i odkrec srube |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 14:48
|
|
|
PawelKRA napisał/a: | Ewentualnie jak masz juz kolumne wyjeta | Jak by była wyjęta to by nie musiał tej śruby odkręcać |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
lukasz16d
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:05
|
|
|
Właśnie nie jest wyrąbane, tylko nic tam nie ma ;D
Za jakaś godzinę włożę zdjęcie i wam pokaże.
PawelKRA, spróbuje zrobić tak jak mówisz (o ile znajdę jakąś żabkę tych rozmiarów ;pp) |
|
|
|
 |
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:06
|
|
|
Sorki niedoczytalem. Ale w kolumnie powinny byc dwie sruby. Jedna trzyma amortyzator w budzie a druga talerzyk trzymajacy sprezyne. |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:09
|
|
|
To nakrętka dociska, a tłoczysko idzie przez ten talerzyk. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:10
|
|
|
kazio-n napisał/a: | To nakrętka dociska, a tłoczysko idzie przez ten talerzyk. |
No |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:19
|
|
|
Śruba pokazana za zdjęciu trzyma amorka by nie wypadł na dół np. jak podniesiesz auto,,, potwierdzam, w "kanapce" przekładek i innych jest niżej taka sama która trzyma w ryzach sprężynę,,,
Żeby trzpień się nie obracał można jak jest miejsce nakręcić 2 nakrętki i skontrować, można tez flexem na górze obrobić na prostokąt i złapać kluczykiem lub odpowiednio mocnymi szczypcami,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kajtek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Przemek
Wiek: 48 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 39 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 23:31
|
|
|
Dobrym i sprawdzonym sposobem jest o ile jestes w stanie skorzystac z klucza pneumatycznego. Sposób wypróbowany i bezpieczny dla amortyzatora. Nie spotkalem sie jescze z przypadkiem by wysoki moment obrotowy nie dał rady zapieczonym śrubą. |
|
|
|
 |
|