Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Dziwny problem z zapłonem
Autor Wiadomość
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 24 Kwi 2009, 09:01   [MK4] Dziwny problem z zapłonem

Witam,

Od 2 tygodni mam dziwny problem z zapłonem autka (ford fiesta 1.3 1997r) :(
Otóż problem występuje, ale tylko po długim postoju autka - tzn. zawsze rano (po nocy), albo po południu po pracy. Problem jest dosyć dziwny, ponieważ wygląda to tak:
- Zapalam auto po raz pierwszy, silnik zapala, wchodzi lekko na obroty i za chwile obroty spadają, dławi się i gaśnie (chyba że bym dodał gazu)
- Zapalam więc za sekundkę drugi raz, auto wchodzi na obroty i już jest ok - na obrotach zostaje. Silnik nadal jest więc zimny, ale już nie gaśnie.

Jeśli teraz zgaszę silnik i ponownie zapalę - wszystko jest ok. Auto jeździ też dobrze - przyspiesza itd - w samej pracy silnika w trakcie jazdy nie zauważyłem żadnych różnic. Co może być przyczyną ?

Dodam że wydaje mi się że problem zaczął się pojawiać od dnia w którym:

1) rano zatankowałem paliwo do pełna (zacząłem więc podejrzewać że może jakieś trefne paliwo )
2) tego samego dnia wymieniałem tez w warsztacie olej oraz filtry oleju oraz powietrza (oba filtry oryginalne, Motocraft)

chcąc wyeliminować 1) zatankowałem parę dni temu 98 do pełna na innej stacji, ale problem niestety do dzisiaj nie zniknął. Zostaje więc 2) - ale czy to może w ogóle być przyczyną problemu ? Może to tylko zbieg okoliczności.

Dodam że całą zimę autko paliło super - zawsze za pierwszym razem nawet przy temp. -20.

Proszę o pomoc i jakieś sugestie.

Z góry dziękuję !

Pozdrawiam,
Łukasz

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Kwi 2009, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przem1987 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Kwi 2009, 15:01   

mialem tak samo. tez mam 13 1997 rok. wyczysc porzadnie silniczek krokowy i pwinno ustapic, mi pomoglo
_________________
fiesta 1.3 mkIV 1997
 
 
lukas_kowal 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Kwi 2009, 20:42   

Mam ten sam problem, ale niestety problem nie ustąpił po czyszczeniu silniczka krokowego, obawiam się że w moim przypadku to tylko nowy pomoże.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Kwi 2009, 22:02   

lukast, Twój problem z zapłonem ma niewiele wspólnego z tego co piszesz,,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 25 Kwi 2009, 00:19   

dzieki za sugestie
czyli z wymiana oleju i filtrow nie ma to raczej nic wspolnego?
silniczek krokowy mowicie...trudno sie go czysci/wymienia?moze istnieje jakis opis?
jeszcze raz dzieki za pomoc?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Kwi 2009, 08:36   

lukast, istanieje, poszukają "silniczek krokowy" to było już pewnie setki razy poruszane, a i pewnie jest podczepione u góry.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 21 Cze 2009, 18:11   

witam raz jeszcze !

No wiec mój problem sie poglebil. Jezdzilem przez ostatnie 2 miesiace - autko odpalalo slabo, tak jak pisalem wyzej, na zimnym silniku, po dlugim postoju. Od wczoraj niestety jest lipa :( Auto zle chodzi rowniez podczas jazdy...Brakuj mu mocy, dlawi sie po dodaniu gazu, robi "kangura"...Gdy silnik sie rozgrzeje po zrobieniu paru km jest lepiej, ale tez nie idealnie.Powyzej 100 praktycznie nie chce isc. Prosze o pomoc - co to moze byc ? W przyszla niedziele wyjezdzam na wakacje i potrzebuje sprawnego autka :/
Za wszystkie wypowiedzi i sugestie z gory dziekuje !!
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Cze 2009, 18:16   

Świece, kable WN zmieniałeś ??
 
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 21 Cze 2009, 18:36   

Świece zmieniałem w styczniu (motocraft). Kabli nie zmieniałem. Czy kable albo świece mogą dawać takie objawy ? Jeśli nie kable albo świece to co jeszcze może być potencjalną przyczyną ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2009, 20:05   

odepnij przepływomierz i zobacz czy auto przestanie szarpać i dokręci się na 2 biegu do końca obrotka (prawie do końca przy 5 tyś możesz sobie dać spokój) .
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Cze 2009, 20:47   

Jestem laikiem mechanicznym więc jeśli napiszę głupstwa to mnie poprawcie. Nie odniosę się do objawów jakie napisałeś w dalszej części posta, ale te na początku mogą być spowodowane zasyfionym filtrem paliwa. Mi też gasł jak z rana odpalałem. Za drugim razem było już ok. Wymieniłem filtr paliwa i problem zniknął.
 
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 21 Cze 2009, 21:21   

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

Niestety tez jestem laikiem samochodowym. Chcę natomiast uniknąć metody prób i błędów - wymiany paru części które potencjalnie moga być przyczyną, a nie muszą. Mam zatem jeszcze pytanie - czy jeśli zrobie diagnostyke komputerową, to taka diagnostyka zepsutą część mi raczej wykryje ?
Dodam że problem zaczął się tj. od momentu gdy był odłączany akumulator od samochodu. Aczkolwiek to nie musi miec z tym związku, bo problemy z zapłonem zaczęły się już wcześniej...
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 21 Cze 2009, 22:18   

Spróbuję jutro rano jeszcze odpiąć ten przepływomierz i sie przejechać. Wystarczy wypiąc tę wtyczkę obok obudowy filtra powietrza ? Są tam w pobliżu dwie wtyczki - chodzi o tę od góry ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2009, 22:28   

szeroka wtyczka o taka : http://klinikadzwieku.net/images/368937708.jpg .
Po jej wypięciu silnik może gasnąć i falować na obrotach ale powinien odzyskać kopyto .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2009, 09:50   

lukast, Tam jest elektronika na poziomie kalkulatora i wygląda to często tak że błąd powoduje cześć X, wymieniasz ją a komputer zmienia zdanie na cześć Y, którą tez wymieniasz, potem jest cześć Z, az w końcu dojdziesz to cześć która faktycznie powoduje problem.

Z drugiej strony, to sorry ale bez odpowiedniej wiedzy technicznej i zaplecza mechanicznego inaczej się nie da jak tylko metoda prób i błędów,,, tym bardziej przy naprawach na odległość via forum.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 10 Lip 2009, 14:11   

Witam

Na szczęście trafiłem na dobry serwis i od razu wiedzieli co mu dolega - problemem okazał się zabrudzony przepływomierz. Przeczyścili i autko śmiga jak nigdy.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lip 2009, 22:24   

wspaniale :) tylko mogłeś to zrobić za free bo to samo ci napisaliśmy .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Lip 2009, 11:35   

ześwirować idzie - mk4 1997 w endurze miała przepływomierz, a mk5 z 2000 z tym samym silnikiem nie ma? :9:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Problem z zapłonem
sseba Mechanika ogólna 1 28 Sie 2018, 21:21
Bulba
Brak nowych postów [MK3] Problem z zapłonem
gość222 Elektryka silnika 21 3 Sty 2014, 17:29
gość222


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.