Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Znowu łożyska - bardzo częsta wymiana
Autor Wiadomość
WujekZbujek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Cze 2009, 12:32   [MK3] Znowu łożyska - bardzo częsta wymiana

Siemanko - mam pytanie - od stycznia tego roku, srednio co 2 miesiace wymieniam lozyska. 21 kwietnia wymienilem znowu i znowu zaczynaja huczec. Podnioselm auto i krecilem wszystkimi kolami i kazde z nich ma dosc duze opory toczenia. Podczas krecenia cos jakby hamowalo kolo i slychac wyrazny dzwiek ocierania czegos o cos. Nie sa to napewno opony, cos w kole, tzn mozliwe ze hamulec. MOje pytanie brzmi - dlaczego tak czesto padaja mi lozyska? wyraznie wymiana samego lozyska to tylko usuniecie skutku ale nie przyczyny - co moze powodowac ze tak sie rozsypuja??? nie mam juz sily i kasy na wieczne i wciaz wymiany lozysk.... srednio lozysko wytrzymuje ok 1-2 tys w moim przypadku...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Cze 2009, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Cze 2009, 13:21   

padają WSZYSTKIE? :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Cze 2009, 13:30   

1. kto to wymienia ?
2. Czy wymeinia z bieżniami ?
3. W jakim stanie są czopy ( piasty ) ?
4. Jak dokręca ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
WujekZbujek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Cze 2009, 14:36   

Wymienialem u 2 mechanikow, w tym jeden specjalizuje sie w fordzie i oplu. Wymienione zostaly 3 z 4 tzn. 2x przod i prawy tyl. Nie wiem w jakim stanie sa piasty. Bylem u mechanikow i nic mi na ten temat nie mowili. Pyatalem dlaczego ciagle to musze wymieniac to stwierdzili ze stary samochod. Pedaly. Slyszalem ze mozliwe ze zwrotnice padly czy to mozliwe? Co to sa bieznie?
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Cze 2009, 14:44   

łożysko składa się z dwóch części
1. bieżnia wewnętrzna , kosz trzymający kulki lub wałki i kulki lub wałki
2. bieżnia zewnętrzna ( ma kształt pierścienia stożkowatego w środku )

Niektórzy idąc na łatwiznę wymieniają tylko element nr 1 , a to daje właśnei takie efekty .
Druga sprawa - jeżlei piasta ( czop ) ma luz , to element nr 1 obraca się nie na wałkach , tylko na czopie - także jest kupa , a dodatkowo tworzy się luz , który zabija łożysko .

Kolejna sprawa mogli pozakłądać uszczelnienia stare , lub od innego modelu i woda załatwiłą sprawę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2009, 15:19   

:yes: Dobrze gada,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Cze 2009, 16:46   

Z przodu są nierozbieralne łożyska. Może kolo nabijał je młotkiem? A to z tyłu skąd wiesz że ci wymienili, może tylko smaru nałożył fest i czasie znowu zaczęło huczeć
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Cze 2009, 16:48   

dokładnie trzeba rozebrać i zobaczyć czy
A są ślady wody i korozji .
B ślady spalenia
C zerwana powłoka na bieżniach i rolkach
D podłużne rysy na rolkach.
Jeśli chcesz mieć spokój to załatw sobie zwrotnice od innego auta wsadź i jeźdź puki nie polecą łożyska . Tylko skręć śrubę centralną piasty kluczem dynamometrycznym + nowa nakrętka piasty (pasuje z poloneza od flanszy wałka atakującego z mostu) .

A co do tyłu to tam coś "zje..."jest trudno .
Jeśli przednie łożyska wydają ci dźwięk podobny do paznokci przesuwanych po płycie winylowej to łożyska zostały zbyt mocno skręcone . Z tyłu pewno tak samo zostały zabite .
 
 
 
WujekZbujek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Cze 2009, 22:58   

Bardzo dziekuje za odpowiedz, ale sam nie jestem w stanie tego posprawdzac. Czy warto skolowac skads nowe zwrotnice, nowe piasty i nowe lozyska i zmienic wszystko? Gdzie mam to zrobic... Rece mi opadaja... nie wiem co mam robic... MOze zna ktos godnego zaufania mechanika w okolicach Katowic?
 
 
 
WujekZbujek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:00   

diodalodz napisał/a:
dokładnie trzeba rozebrać i zobaczyć czy
A są ślady wody i korozji .
B ślady spalenia
C zerwana powłoka na bieżniach i rolkach
D podłużne rysy na rolkach.
Jeśli chcesz mieć spokój to załatw sobie zwrotnice od innego auta wsadź i jeźdź puki nie polecą łożyska . Tylko skręć śrubę centralną piasty kluczem dynamometrycznym + nowa nakrętka piasty (pasuje z poloneza od flanszy wałka atakującego z mostu) . Tego nie bardzo rozumiem

A co do tyłu to tam coś "zje..."jest trudno .
Jeśli przednie łożyska wydają ci dźwięk podobny do paznokci przesuwanych po płycie winylowej to łożyska zostały zbyt mocno skręcone . Z tyłu pewno tak samo zostały zabite .
Tego tez nie bardzo rozumiem
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:09   

Miałem piątkę z geografii i wiem ile jest krajów w afryce , ale nie wiem jak Daras84 ma daleko do Katowic .
Napisz do niego - jak ma za daleko to może kogoś poleci .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kllimek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 64
Skąd: LB
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:17   

Dołącze sie do tematu
a mianowicie u mnie jedne przednie koło grzeje sie bardziej niz te z drugiej strony i ma opory w toczeniu jak jest na lewarku. Czy to możliwe że łożyska siadają?
_________________
 
 
 
WujekZbujek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:17   

Dzieki za rade. Pzdr
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:28   

kllimek, - raczej zacisk trzyma ( a w mk3 to będzie pewnie wężyk elastyczny do wymiany )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kllimek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 64
Skąd: LB
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:53   

a jak to zdiagnozowac i usunąć?
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:54   

właśnie to zdiagnozowałeś . usunięcie polega na wymianie wężyka .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Cze 2009, 23:59   

hm jak podejdziesz do auta do przedniego koła to po środku 4 śrub koła jest nakrętka .
Jest tam zazwyczaj :) Duża nakrętka aż na klucz 32 . i właśnie ta nakrętka powinna za każdym montażem i demontażem przegubu (a do wymiany łożyska trzeba tego dokonać) zostać WYMIENIONA na NOWĄ . Z racji tego że debile w sklepach auto moto nie maja w katalogu napisane jaka nakrętka to ma być nie są w stanie jej sprzedać . ALE , że sklepy FSO/FSM/NYSA/ZUK dysponują każdą częścią oddzielnie a pracownicy tych sklepów mają więcej talentów niż przepisanie 6 cyfer z książki do komputera i odczytanie ceny to jak powiesz że potrzebujesz nakrętkę flanszy wałka atakującego do tylnego mostu do poloneza to dostaniesz nakrętkę o właściwej średnicy i skoku gwintu za jedyne 1,50 zł . Chyba że będziesz miał nowe nakrętki w zestawie z łożyskiem bo i tak czasami się trafia .
 
 
 
kllimek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 64
Skąd: LB
Wysłany: 14 Cze 2009, 00:02   

dzieki za porade :)
_________________
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 14 Cze 2009, 00:13   

podepne się pod temat,mianowicie wyje mi tylne prawe łożysko i ostatnio podczas wymiany linki ręcznego wyjąłem bęben z piastą i łożyskiem ,co jest oczywiste i stwiedziłem że jest luz na łożysku a pytanie jest takie:czy można dokręcić nakrętke aby skasować luz tak jak np.w maluchu.czy trzeba nowe łożysko
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
WujekZbujek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 14 Cze 2009, 01:41   

Czyli jak dobrze rozumiem, za kazdym razem powinni mi przy wymianie lozyska dac nowa srube ta w srodku felgi tak? Ponadto powinni zmieniac obydwa pierscienie lozysk (bieznie) i wszystko dopasowac (dokrecac) z odpowiednia sila? Obawiam sie ze sruby mam te same caly czas. Poza tym moje pytanie brzmi- czy opory toczenia kola jak jest na lewarku to musi byc lozysko czy moga byc hamulce? Tzn chodzi mi o to ze podczas jazdy zaczyna cos huczec ok 60 km/h i powyzej 80 raczej zanika. Poprzednio przy lozyskach juz od 40 huczalo i im szybciej tym glosniej. Teraz kazde kolo na lewarku ma opor, i jak sie kreci to tak jakby cos w pewnym miejscu trzymalo kolo, ocieralo cos w stylu zle wycentrowanego kola w rowerze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.