[MK3] Nie odpala, po odpaleniu gaśnie. |
Autor |
Wiadomość |
Andre [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 17:06 [MK3] Nie odpala, po odpaleniu gaśnie.
|
|
|
Szanowni. Proszę Was, pomóżcie.
Objawy są następujące:
Na zimnym silniku, np. rano, fofi zapala, po czym nie wchodzi na obroty, tylko jakby ją coś dławiło - schodzi do zera i gaśnie. Czasem uda się dodać gazu, ale nie zawsze. Co gorsze - jeśli w ten sposób zgaśnie - już nie odpali! Trzeba wówczas na pych. Kręci bez problemu, na początku jeszcze "próbuje" zaskoczyć, ale potem już tylko kręci i du*a :(
Dopóki silnik się troszkę nie rozgrzeje muszę uważać na skrzyżowaniach, bo jak się zatrzymuję, to jest duże ryzyko, że obroty spadną do zera. I znowu kaplica.
Na pych odpala bez problemu! Na gorącym silniku też.
Objawy pojawiły się po raz pierwszy w marcu tego roku. Potem mechanik działał "na ślepo" i coś się udało. Ale sam nie wiedział co to jest. Przez lato bywało różnie, ale jeździłem i jakoś się udawało. Teraz problem powrócił :(((
W aucie mam nowe: świece NGK, przewody WN NGK, czujnik temperatury, termostat, olej, filtry.
Do tej pory próbowałem: reset kompa, czyszczenie styków krokowca (wg opisu na stronie), "regeneracja" CPP (też wg opisu). Mam miernik, zarówno krokowiec ma styk, jak i CPP ma płynnie zmienny opór.
Pompa paliwa działa ok.
Błagam, pomóżcie coś. Ja już nie mam siły do tego strupa, a nie stać mnie na nowy silnik, ani niestety na wymiane tego czegoś na samochód...
Muszę się jeszcze przemęczyć z pół roku. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Paź 2010, 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 17:25
|
|
|
zacznij od tego |
|
|
|
|
Andre [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:13
|
|
|
Witam,
Zgodnie z opisem zrobiłem sobie tester. Zamiast buzzera użyłem diody led 12V, ale chyba wyszło na to samo (nawet wygodniejsze).
Kody otrzymałem przy pierwszym teście: 27 oraz 35.
Przy następnych testach już wykazywało brak błędów.
Potem próbowałem jeszcze raz opdalić - niestety bez rezultatu. Ponowny test wskazał brak błędów.
Nie znam się na tym. Wy na pewno tak, więc proszę o pomoc
[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 14:41 ]
Przepraszam za post pod postem...
Ale czy na prawdę nikt nie wie co mogę zrobić, żeby odpalić? Teraz już nawet na pych nie chce.... :( |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 17:06
|
|
|
cpp silnik krokowy do reanimacji, map sensor podmień i sprawdź co będzie. |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 17:19
|
|
|
błędy po odczycie są kasowane z pamięci - nic dziwnego, że nowych brak.
może TUTAJ coś się znajdzie? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 17:23
|
|
|
Andre,
Wszystkim z podobnymi problemami polecam sprawdzić błędy, ale ludzie chyba się tego boją i wolą wróżyć, i w ciemno wymieniać części. Jestem normalnie w ciężkim szoku, że od razu się za to zabrałeś
A teraz na poważnie
Andre napisał/a: | Zamiast buzzera użyłem diody led 12V, ale chyba wyszło na to samo (nawet wygodniejsze).
|
Tak samo używam LED i wg mnie jest to dobre rozwiązanie.
Andre napisał/a: | Kody otrzymałem przy pierwszym teście: 27 oraz 35.
|
Kody 27 i 35 pojawiły się tylko raz czy wielokrotnie się powtarzały w trakcie testu?
Andre napisał/a: | Ponowny test wskazał brak błędów. |
Ponieważ po ich wygenerwoaniu są usuwane z pamięci.
Zgodnie z kodami na początek zajmij się CPP i MAP Sensorem. Przy okazji możesz przeczyścić krokowy. http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426 |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 17:26
|
|
|
mam glupie pytanie:
czy moge uzyć zaróweczki od pozycji przód ?
Czy to za duzy pobor pradu bedzie i cos sie spali? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 17:58
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Czy to za duzy pobor pradu bedzie i cos sie spali? |
nie wykluczone... złącze diagnostyczne jest przystosowane do wysyłania sygnału do urządzenia odczytującego, więc zapewne natężenie jest malutkie. Coś czuję, że chyba daleko masz do jakiegoś sklepu elektronicznego |
|
|
|
|
Andre [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:33
|
|
|
A więc tak.
Kody błędów wyskoczyły mi 2 razy, tzn. 27, 35, przerwa, 27, 35.
Silniczek krokowy i CPP jest po reanimacji. Pomiary wykazały właściwe opory.
Sprawdziłem dziś dodatkowo: iskra na świecach jest. Pompa paliwa działa. ALE...
Pomimo długiego "kręcenia" świece pozostają całkowicie suche! Tak, jakby paliwo nie przedostawało się do gardzieli.
W powietrzu zapach benzyny jest bardzo intensywny, ale wygląda na to, że do świeczek nie dochodzi.
Wymontowałem całe to ustrojstwo z silnika (gardziel, wtrysk i te wzdety).
Kto mi powie co to jest za "czujnik"? Taki od strony przegrody, dochodzi do niego biała wtyczka 2-przewodowa. Jest on u mnie cały pokryty czarnym nalotem, bardzo mocno. Mogę to przeczyścić acetonem?
Co mogę jeszcze zrobić..... |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:34
|
|
|
możesz to przeczyścić - to jest czujnik temp. powietrza zasysanego. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Andre [Usunięty]
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 21:53
|
|
|
1. zaworek do pomiaru ciśnienia na wtryskiwaczu - to, co wygląda jak pokrętło, to zwykły korek osłaniający zaworek
2. czujnik temp. powietrza
3. przepustnica w korpusie
4. wtryskiwacz z obudową (w tym z regulatorem ciśnienia) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 22:03
|
|
|
A taki debilny pomysł w stylu, uwalony czujnik temp. (ale ten podający sygnał kompowi, a nie na deskę) może robić problemy? Np podaje kompowi info, że silnik ciepły choć naprawdę jest zimny? |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
Andre [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 22:09
|
|
|
bidżej - dzięki za odpowiedź.
Panowie... No to ja już nie wiem
Miałem nadzieję, że te okolice okażą się zafajdane nagarem i będzie wystarczyło je przeczyścić i jakoś pójdzie. A tu nic.
CPP wydaje się być ok (opór płynny, bez "przerw"), krokowiec ok (jest styk, blaszki idealne), iskra na świecach miota aż miło, pompa paliwo podaje...
A FoFi kręci i nawet nie ma zamiaru zaskoczyć!
Nie mam jak sprawdzić MAP Sensora, ani tym bardziej zamienić chwilowo na inny.
Nie ma na prawdę opcji, żeby jakoś uruchomić ten silnik i dojechać do warsztatu? Mogę spalać przy tym 25L/100km, mogę jechać 20km/h, ale żeby go odpalić i dokulać się. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 22:13
|
|
|
odepnij wężyk od MAPa i spróbuj odpalić, odepnij też ewentualnie wtyczkę od czujnika temperatury na komputer (wkręcony w kolektor dolotowy od dołu) i spróbuj. jak po którymś z tych zabiegów przejdzie, to masz winnego.
z uwalonym CPP/krokowym powinna odpalić na lekko wciśniętym gazie... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Andre [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 05:38
|
|
|
Panowie!
Z tego co rozumiem, to na zdjęciu poniżej na środku tego ustrojstwa jest wtryskiwacz.
Czy da się go jakoś wyjąć, przeczyścić, przedmuchać, itp.?
Jeśli tak, jak to zrobić, żeby nie uszkodzić? |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 06:42
|
|
|
tak to jest wtryskiwacz,
Nigdy tego nie wyjmowalem ale skoro są dwie śrubki to powinno się dać. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Andre [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 08:48
|
|
|
Mój mechanik stwierdził, że najlepiej wtryskiwacz przeczyścić "kąpiąc" go w preparacie typu STP (czarny) przez dłuższy czas, żeby ewentualne zabrudzenia zostały rozpuszczone.
W necie znalazłem też metodę, że taką kąpiel przeprowadzić na gorąco - tzn. podgrzać zanurzony w tym preparacie wtryskiwacz w garnku na kuchence.
Obie te metody wydają mi się trochę... dziwne
Sam wtryskiwacz nie chce "po dobroci" wyjść ze swojego miejsca. Wolę nie szarpać, żeby nie uszkodzić.
Jakie są Waszym zdaniem najlepsze metody czyszczenia? |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 09:14
|
|
|
Kąpiel w specyfiku jest najczęstszym sposobem czyszczenia wtryskiwaczy. Jednak trzeba wiedzieć w jakim. Na forum było coś o tym ale osobiście w tej chwili nie mogę znaleźć.
Oczywiście uważaj aby go nie uszkodzić. Nic na siłę
Co do grzania roztworu wydaje mi się ze to lipa choć wiadomo ze nie moze być lodowaty temp pokojowa powinna wystarczyć.
W tesco widziałem takie specyfiki do czyszczenia wtryskiwacza, dolewa sie to tylko do benz i nie trzeba go wymontować.
Coś takiego:
http://allegro.pl/xeramic...61.html#gallery |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
Ostatnio zmieniony przez drzeniow 25 Paź 2010, 09:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 09:22
|
|
|
z tego co wiem, wtryskiwacz trzeba wybić/wyprasować, jest tam chyba gdzieś jeszcze (od spodu?) jakiś pierścionek, który trzeba wyjąć (ale głowy nie dam, nie pamiętam jak to dokładnie wygląda) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|