Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Kolektor ssący 1.3 Endura
Autor Wiadomość
Adsum
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2009, 23:19   [MK4] Kolektor ssący 1.3 Endura

Mam na imię Marcin i witam wszystkich użytkowników forum. Ponieważ to mój pierwszy post chciałem się przedstawić, do tej pory wszystkie moje pytania rozwiązywała opcja szukaj, tym razem jednak zadam sam pytanie.

Otóż podczas czyszczenia czujników postanowiłem tez oczyścić przepustnice, zastanawiało mnie syczenie podczas gwałtownego dodawania gazu (podobno tak ma być, ale chciałem sam sprawdzić :) ). Po jej zdjęciu zobaczyłem jakby rurkę wchodzącą w głąb kolektora ssącego, wygląda jakby się odłamała i niemal ze wpada do środka, jest tez wytarta jakby od wibracji. Nie jestem w stanie ocenić czy ta rurka była tylko wkładana w kolektor czy tez jest odłamana nie widać tego przez wytarte brzegi, dodam ze nie mam wielkich problemów z silnikiem a moja interwencja była raczej profilaktyczna. Czy to jest jakiś ważny element i należy to niezwłocznie naprawić, wymienić kolektor ?


http://img44.imageshack.us/i/img0189x.jpg/

http://img15.imageshack.us/i/img0191msm.jpg/
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Cze 2009, 10:57   

Mozesz to wywalic, to jest wlasnie ta zwezka w dolocie stosowana w fiescie 1.3 zeby uzyskac 50KM , wyciagasz to regulujesz poprawnie przepustnice, robisz reset kompa poczym auto musi przejsc samoadaptacje, na koniec wsiadasz i jezdzisz.
Dla porownania Civic 6gen ma to samo w 1.5 16V Vtec E, identyczna zwezke ma tuz za przepustnica.
_________________

 
 
 
Adsum
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2009, 16:39   

To jutro to wyjmę zrobię reset i zobaczę jak się będzie zachowywał silnik, w sumie to dziwne, bo w dokumentach mam 44 KW wiec nie powinno być ograniczania mocy. Tak czy inaczej jest to już tak wytarte ze samo niedługo wpadnie do kolektora wiec musze to wyjąć. Dzięki wielkie za odpowiedz :) Pozdrawiam.
 
 
.:brazylia:.
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2009, 17:06   

Witam czy to chodzi dokładnie o tą część ??

http://img524.imageshack..../img0191msm.jpg

i jeszcze chciałbym sie dowiedzieć na czym polega regulacja przepustnicy i jak to zrobić samemu ?? :)

z góry dziekuję !

aha czy moc wzrośnie ?? ;]
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Cze 2009, 20:56   

Adsum, syknięcie przy nagłym dodaniu gazu jest normalne :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Polan 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 64
Skąd: Karlsruhe (DE)
Wysłany: 12 Cze 2009, 21:31   

.:brazylia:. napisał/a:
Witam czy to chodzi dokładnie o tą część ??

http://img524.imageshack..../img0191msm.jpg

i jeszcze chciałbym sie dowiedzieć na czym polega regulacja przepustnicy i jak to zrobić samemu ?? :)

z góry dziekuję !

aha czy moc wzrośnie ?? ;]


sporo się tam o tym nagromadziło : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=14057
_________________
MINI KJS - I miejsce w klasie Street :D - Ułęż 2009
 
 
 
.:brazylia:.
[Usunięty]

Wysłany: 13 Cze 2009, 12:02   

Polan, no ok ale przeczytałem tamten cały temat i tam sie ludzie podniecają naprężeniem linki itp a z tego co widziałem to max dwie osoby potwierdziły że wyciągnęły tą rurkę zwężającą w dolocie, ale już nie napisały jaki tego jest efekt. Ja już dawno wyłamałem ten plastik ograniczający za linką i podciągnąłem ja oraz blache pod pedałem dobiłem. Przepustnica otwiera sie na max, ale do tej pory nie wyciągnąłem tej rurki zwężającej i chciałbym sie dowiedzieć czy coś to daje w przyroście mocy.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Cze 2009, 12:17   

kolego, musi "coś dawać". a co i ile to dowiesz się jak wyciągniesz i poskładasz wszystko bez niej.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2009, 15:30   

.:brazylia:., zestaw te kawałki do siebie, jeśli to co Ci się odłamało mogło ograniczyć otwarcie przepustnicy jak pisali to wywalaj to do końca i,,,, zobaczysz co będzie,,, :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adsum
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2009, 00:14   

Witam ponownie, wyjąłem tą rurkę, zrobiłem reset i przy okazji wymieniłem termostat, bo był cały czas otwarty :) ( z dwojga złego lepiej w tą stronę). Z moich obserwacji nie zmienia to wiele, ciężko coś powiedzieć tak na oko, może trochę szybciej wchodzi na obroty, ale być może to dzięki zresetowaniu sterownika albo ta odłamana rurka wprowadzała jakieś zawirowania powietrza w kolektorze. Tak na prawdę trzeba by było pojechać na hamownie a że mi w zasadzie nie zależało na uzyskaniu większej mocy, to nie ma problemu. Teraz nadchodzi czas na walczenie z innymi usterkami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.