[MK4] Kolektor ssący 1.3 Endura |
Autor |
Wiadomość |
Adsum [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Cze 2009, 23:19 [MK4] Kolektor ssący 1.3 Endura
|
|
|
Mam na imię Marcin i witam wszystkich użytkowników forum. Ponieważ to mój pierwszy post chciałem się przedstawić, do tej pory wszystkie moje pytania rozwiązywała opcja szukaj, tym razem jednak zadam sam pytanie.
Otóż podczas czyszczenia czujników postanowiłem tez oczyścić przepustnice, zastanawiało mnie syczenie podczas gwałtownego dodawania gazu (podobno tak ma być, ale chciałem sam sprawdzić ). Po jej zdjęciu zobaczyłem jakby rurkę wchodzącą w głąb kolektora ssącego, wygląda jakby się odłamała i niemal ze wpada do środka, jest tez wytarta jakby od wibracji. Nie jestem w stanie ocenić czy ta rurka była tylko wkładana w kolektor czy tez jest odłamana nie widać tego przez wytarte brzegi, dodam ze nie mam wielkich problemów z silnikiem a moja interwencja była raczej profilaktyczna. Czy to jest jakiś ważny element i należy to niezwłocznie naprawić, wymienić kolektor ?
http://img44.imageshack.us/i/img0189x.jpg/
http://img15.imageshack.us/i/img0191msm.jpg/ |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 10:57
|
|
|
Mozesz to wywalic, to jest wlasnie ta zwezka w dolocie stosowana w fiescie 1.3 zeby uzyskac 50KM , wyciagasz to regulujesz poprawnie przepustnice, robisz reset kompa poczym auto musi przejsc samoadaptacje, na koniec wsiadasz i jezdzisz.
Dla porownania Civic 6gen ma to samo w 1.5 16V Vtec E, identyczna zwezke ma tuz za przepustnica. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adsum [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 16:39
|
|
|
To jutro to wyjmę zrobię reset i zobaczę jak się będzie zachowywał silnik, w sumie to dziwne, bo w dokumentach mam 44 KW wiec nie powinno być ograniczania mocy. Tak czy inaczej jest to już tak wytarte ze samo niedługo wpadnie do kolektora wiec musze to wyjąć. Dzięki wielkie za odpowiedz Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
.:brazylia:. [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Cze 2009, 17:06
|
|
|
Witam czy to chodzi dokładnie o tą część ??
http://img524.imageshack..../img0191msm.jpg
i jeszcze chciałbym sie dowiedzieć na czym polega regulacja przepustnicy i jak to zrobić samemu ??
z góry dziekuję !
aha czy moc wzrośnie ?? ;] |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Polan
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 41 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 64 Skąd: Karlsruhe (DE)
|
|
|
|
 |
.:brazylia:. [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Cze 2009, 12:02
|
|
|
Polan, no ok ale przeczytałem tamten cały temat i tam sie ludzie podniecają naprężeniem linki itp a z tego co widziałem to max dwie osoby potwierdziły że wyciągnęły tą rurkę zwężającą w dolocie, ale już nie napisały jaki tego jest efekt. Ja już dawno wyłamałem ten plastik ograniczający za linką i podciągnąłem ja oraz blache pod pedałem dobiłem. Przepustnica otwiera sie na max, ale do tej pory nie wyciągnąłem tej rurki zwężającej i chciałbym sie dowiedzieć czy coś to daje w przyroście mocy. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Cze 2009, 12:17
|
|
|
kolego, musi "coś dawać". a co i ile to dowiesz się jak wyciągniesz i poskładasz wszystko bez niej. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Cze 2009, 15:30
|
|
|
.:brazylia:., zestaw te kawałki do siebie, jeśli to co Ci się odłamało mogło ograniczyć otwarcie przepustnicy jak pisali to wywalaj to do końca i,,,, zobaczysz co będzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Adsum [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 00:14
|
|
|
Witam ponownie, wyjąłem tą rurkę, zrobiłem reset i przy okazji wymieniłem termostat, bo był cały czas otwarty ( z dwojga złego lepiej w tą stronę). Z moich obserwacji nie zmienia to wiele, ciężko coś powiedzieć tak na oko, może trochę szybciej wchodzi na obroty, ale być może to dzięki zresetowaniu sterownika albo ta odłamana rurka wprowadzała jakieś zawirowania powietrza w kolektorze. Tak na prawdę trzeba by było pojechać na hamownie a że mi w zasadzie nie zależało na uzyskaniu większej mocy, to nie ma problemu. Teraz nadchodzi czas na walczenie z innymi usterkami |
|
|
|
 |
|