[Inny] Ford Sierra 1.6 CL |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Lis 2013, 21:54 [Inny] Ford Sierra 1.6 CL
|
|
|
1. NICK: van
2. IMIĘ: Krzysztof jarzyna szef wszystkich szefów
3. MODEL: Sierra
4. WERSJA: CL (znaczy tyle że nie ma nic a nawet jeszcze mniej)
5. ROCZNIK: MK2 92-93
6. SILNIK: 1.6 OHC
7. OPIS AUTA:
Przedstawiam wam Białą Damę.
Jak większość mnie znających wie, białego sedana w stanie dobrym+ szukałem już dłuższy czas by zbudować auto które sobie wymyśliłem. Sierr było już wiele i nawet kiedyś identyczną Sierrę miałem kupioną za 300zł. Ale kto kilka lat temu myślał o najbidniejszym sedanie z polskiego salonu kiedy na allegro przeciętna liczba Sierr do kupna oscylowała ok. 150szt. Dziś dorwać egzemplarz nie zgnity, ba taki na którym nie ma rdzy i który z migomatem nie chce się zaprzyjaźniać jest niezmiernie trudno a nie dotyczy to już nawet mk1 a także mk2.
Dobra koniec tych moich przemyśleń po swojaku, czas na przedstawienie auta.
W skrócie: rocznik 92, pierwsza rejestracja Kwiecień 93. Kupiony w polskim salonie.
Właściciel w momencie zakupu miał lat 64, kiedy stracił uprawnienia lat miał 84. Auto kupione niestety już po cenie handlowej. Ale wiem co kupiłem.
Motorownia 1.6 OHC, wściekłe wręcz, jedzie według nawigacji 152 ale zaczęła się górka a daleko od domu też byłem więc wolałem nie ryzykować. Myślę że 160 parę poszła by spokojnie. Bardzo przyjemnie się jeździ takim miękkim autkiem, na światłach jednak to straszny muł.
Auto zatankowane przez pierwsze ponad 100km myślałem, że w trasie produkuje benzynę bo wskaźnik szedł tylko do góry :shock: W sumie zrobiłem już 400km na 30litrach i jeszcze jest sporo jeśli wierzyć wskazówce.
Apropo wskazówek, jedyne które tu są to te od prędkościomierza, temperatur i zegarka ale tego w zegarach. Już dawno nie widziałem braku zegarka koło schowka na telefon. Idąc dalej tym tropem bogatego wyposażenia tego bolidu auta ma regulowaną kolumnę kierowniczą, dzieloną tylną kanapę która daje się rozłożyć(może was to dziwić ale to byłą kiedyś opcja) dołożony alarm i centralny zamek. Spytacie tyle ........... tyle :lol:
Zdjęcia:
Plany:
Wygląd idzie w ten deseń
Zmiany:
Piec:
docelowo silnik z Volvo pojemność 2.3, 5 cylindrów, 223KM w serii
Turbo w pierwszym etapie standard 15T tak jak i reszta osprzętu, potem może hybryda 16/19T
Wiązka z volvo na standardowym kompie, potem może z wirusem
Nadwozie:
Zderzak przód Cosworth
Grill Cosworth (poszukuję ori kratki)
Progi Cosworth
Lotka Cosworth
Listwa pod halogeny z cosy pod wycieraczki
Zderzak tył przedlift w lakierze z dwoma lampkami(poszukiwałem go dwa lata)
Maska Cosworth 4x4
Czarne listwy te średniej szerokości z Coswortha
Koła
16-tki OZ Crone
15-tki śnieżynki po renowacji
- Zawieszenie:
Amortyzatory przód - Ford RS regulowane
Amortyzator tył - Ford RS regulowany
Przed Po
Sprężyny przód i tył - progres, nie wiem co to jest wyciągałem z coswortha, gruby zwój i duże obniżenie
Przed odnowieniem
Belka 7,5 cala z wahaczami z coswortha, stabilizator tył
Stabilizator przód 28mm na poli
Poli na amortyzatory przód i elementy tylne
Piasty przód pod ABS z przedłużonymi szpilkami
Przed Po
Hamulce
Przód 278mm lub chętnie coś większego, jeszcze nie skompletowane
Tył 273mm tarcza
Nowe przewody elastyczne
Pompa elektryczna wraz z całą resztą uruchomionego ABS-u
Przeniesienie napędu
Skrzynia MT75 po wymianie uszczelniaczy
Dyfer 7,5 cala z fabryczną szperą z coswortha
Sprzęgło, jeszcze nie zdecydowano co to będzie
Wnętrze:
Poliftowa deska czarna
Fotele najprawdopodoniej Recaro przeszyte w kolor czerwony
Czarny podłokientik i inne czarne elementy
Czarne boczki w czerwoną kratę
Kanapa dzielona z zagłówkami i podłokietnikiem
Kierownica trójramienna Cosworth która pójdzie w końcu do obszycia
Zaślepka schowka Cosworth
Wyposażenie inne:
Wiązka pełna z ghia lub custom
Elektryczne szyby przód
Elektryczne lusterka z trójkątami pod okna z czarnymi ramkami
Regulowane lampy Bosch przód z dopałem
Wycieraczki reflektorów
Pauza wycieraczek
Regulacja natężenia oświetlenia wnętrza
Ramka Ghia, oświetlenie tyłu
Oświetlenie skarpet
Komputery spalania, dystansu itp wraz z przerobionymi zegarami
zbiorniczek z czujnikiem
Audio:
Radio, ??
Głośniki przód JBL
Gwizdki przy lusterkach JBL ze zwrotnicami
Głośniki tył ??
Może jakaś skrzynia do bagażnika
Nowo położona wiązka pod głośniki, zasilania i sygnały
Inne:
Instalacja sekwencyjna Stag z wtryskami Matix czy tam Magic(zawsze je mylę)
Wskaźniki auto gauge
BOV
Oil catch tank
Nakładki na pedały Sparco
 |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Lis 2013, 01:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 9 Lis 2013, 22:00
|
|
|
Kurde ostatnio widziałem jakieś wzmianki na fejsie a tu już widzę, że ostro idziesz z tematem!
Będę bacznie śledzić, bo lubię ścierry! |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
modell1
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1878 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 9 Lis 2013, 22:45
|
|
|
Tak trzymać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 00:33
|
|
|
Genialne, a za wybór pięciocylindrowego silnika trzeba Cię ozłocić, pięciocylindrówki to genialne silniki, ich dźwięk jest wręcz porażający. Czekam na efekty prac i mam nadzieje filmik z dźwiękiem silnika |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 01:28
|
|
|
Gruuuby projekt , z ciekawością będę śledził temat |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 11:06
|
|
|
VAN Garage |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 11:44
|
|
|
wybór takiego silnika jest z kilku powodów dla mnie oczywisty- mam taki w kaRetce i wiem co się w nim psuje, ile wytrzymuje i jak dobry dostęp jest do wszystkich części. Jedną sierrę z wsadzonym takim motorem już widziałem, siedziałem w niej i wiem jak to się odpycha już przy serii. Sam nie był bym wstanie jako totalny amator coś takiego wymyślić i potem wykonać.
Amorki są regulowane i jest to właśnie oryginalne Koni tylko, że kupione przez forda i przemalowane z ich naklejkami
Graty zacząłem składować w jednym miejscu
trochę popsułem auto:
na razie takie foto pt. "popsuł"
W garażu stare radio zastąpiłem takim nagłośnieniem za słownie 20zł ........gra i dudni na cały dom. już dawno nie byłem tak zadowolony ze sprzętu grającego.
Wracając do auta to korzystając z wolnych wieczorów wyciągnąłem całą wiązkę samochodową co w sumie zajęło najwięcej czasu. Tak jak podejrzewałem centralny zamek to jakiś market więc będę musiał złożyć oryginalny(lubię ten dźwięk zamykającego się centralnego w Sierrach ) wyrwałem cały alarm z milionem czujników i pstryczkiem elektryczkiem który starszy pan skitrał pod deską. Do czyszczenia poszły uszczelki drzwi, bagażnika. Zdemontowałem ponadto tylną półkę i ograbiłem z głośniczków pionierka, osłony słupków poszły do paczki.
Pierwsze odświeżenia poszły na zawieszenie.
Amorki tył
Wyczyszczone i odmalowane piasty przód z przedłużonymi szpilkami
Schną amory na przód i sprężyny
a tak wygląda mniej więcej zakurzona i zaśmiecona podłoga
 |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 17:49
|
|
|
polski gospodarz - zagracił pomieszczenie, zepsuł auto |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 19:10
|
|
|
tadzias napisał/a: | polski gospodarz - zagracił pomieszczenie, zepsuł auto | |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 804 Skąd: Złotów
|
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
modell1
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1878 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 10 Lis 2013, 23:09
|
|
|
A audio to dobry polski AMATOR i KOLUMNY Tonsil 40W. Radio mam takie samo w garażu |
_________________
 |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 20:03
|
|
|
muszę się piwa napić .....właśnie wróciłem z rozplątania wiązki
chciało mi się pójść na łatwiznę i kupić w miarę kompletną wiązkę ghia, a wychodzi jak zwykle roboty będzie więcej niż dołożenie wszystkiego do zwykłej, poucinane co się da i gdzie się da bez większego sensu w sumie. Jak już wdepnąłem w taką kupę to pewnie będę lutował chociaż na dziś kopnąłem to w kąt i muszę się z tematem przespać.
Muszę znaleźć jakąś czytelną dla laika rozpiskę całej wiązki.
Wcześniej skręciłem sobie przedni amor w całość
 |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 08:31
|
|
|
Van, trzymam kciuki za projekt! Będziesz montował fabryczny alarm? Ten z diodą na środku deski, czujnikami w zamkach i wkładkach drzwi?? |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
 |
Artur.k
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Artur
Wiek: 48 Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 15 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 10:07
|
|
|
heh mój pierwszy wózek to taka sierka była widzę najzacniejsze aluski do niej przygotowane... powodzenia |
_________________ są jeszcze 2 x 2.9 24V ze stajni forda |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 10:14
|
|
|
gacznik, obecne dwa alarmy pójdą chyba do kosza, mam jeszcze dwa inne ale nie kosztuje to dużo na allegro i kupię jakieś chińczyki z instrukcją obsługi itp. zrobi się tak jak powinno być ładnie go też wplatając w wiązkę a nie tak jak obecne ....jak się rzuciło na wiązkę tak się przylutuje tu przyklei a tu trochę taśmy na razie muszę się skupić i tak najpierw na konserwacji nadwozia żeby auto stało mi na kołach |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Lis 2013, 22:10
|
|
|
z dawcy wyrwałem tylne zawieszenie cosworthowe, kompletują się hamulce na tył, przód mam nadal zagwozdkę ale liczę, że coś wyjdzie w praniu
trochę poczyściłem i tak to teraz wygląda:
 |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 20 Lis 2013, 22:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 20 Lis 2013, 22:56
|
|
|
Kurrrna, aż miło popatrzeć w jak dobrym stanie jest buda... Dasz się karnąć |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
|