Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[Inny] Ford Sierra 1.6 CL
Autor Wiadomość
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lis 2013, 21:54   [Inny] Ford Sierra 1.6 CL

1. NICK: van
2. IMIĘ: Krzysztof jarzyna szef wszystkich szefów
3. MODEL: Sierra
4. WERSJA: CL (znaczy tyle że nie ma nic a nawet jeszcze mniej)
5. ROCZNIK: MK2 92-93
6. SILNIK: 1.6 OHC
7. OPIS AUTA:

Przedstawiam wam Białą Damę.
Jak większość mnie znających wie, białego sedana w stanie dobrym+ szukałem już dłuższy czas by zbudować auto które sobie wymyśliłem. Sierr było już wiele i nawet kiedyś identyczną Sierrę miałem kupioną za 300zł. Ale kto kilka lat temu myślał o najbidniejszym sedanie z polskiego salonu kiedy na allegro przeciętna liczba Sierr do kupna oscylowała ok. 150szt. Dziś dorwać egzemplarz nie zgnity, ba taki na którym nie ma rdzy i który z migomatem nie chce się zaprzyjaźniać jest niezmiernie trudno a nie dotyczy to już nawet mk1 a także mk2.
Dobra koniec tych moich przemyśleń po swojaku, czas na przedstawienie auta.
W skrócie: rocznik 92, pierwsza rejestracja Kwiecień 93. Kupiony w polskim salonie.
Właściciel w momencie zakupu miał lat 64, kiedy stracił uprawnienia lat miał 84. Auto kupione niestety już po cenie handlowej. Ale wiem co kupiłem.
Motorownia 1.6 OHC, wściekłe wręcz, jedzie według nawigacji 152 ale zaczęła się górka a daleko od domu też byłem więc wolałem nie ryzykować. Myślę że 160 parę poszła by spokojnie. Bardzo przyjemnie się jeździ takim miękkim autkiem, na światłach jednak to straszny muł.
Auto zatankowane przez pierwsze ponad 100km myślałem, że w trasie produkuje benzynę bo wskaźnik szedł tylko do góry :shock: W sumie zrobiłem już 400km na 30litrach i jeszcze jest sporo jeśli wierzyć wskazówce.
Apropo wskazówek, jedyne które tu są to te od prędkościomierza, temperatur i zegarka ale tego w zegarach. Już dawno nie widziałem braku zegarka koło schowka na telefon. Idąc dalej tym tropem bogatego wyposażenia tego bolidu auta ma regulowaną kolumnę kierowniczą, dzieloną tylną kanapę która daje się rozłożyć(może was to dziwić ale to byłą kiedyś opcja) dołożony alarm i centralny zamek. Spytacie tyle ........... tyle :lol:

Zdjęcia:




Plany:
Wygląd idzie w ten deseń


Zmiany:
Piec:
docelowo silnik z Volvo pojemność 2.3, 5 cylindrów, 223KM w serii

Turbo w pierwszym etapie standard 15T tak jak i reszta osprzętu, potem może hybryda 16/19T

Wiązka z volvo na standardowym kompie, potem może z wirusem


Nadwozie:
Zderzak przód Cosworth
Grill Cosworth (poszukuję ori kratki)
Progi Cosworth
Lotka Cosworth
Listwa pod halogeny z cosy pod wycieraczki



Zderzak tył przedlift w lakierze z dwoma lampkami(poszukiwałem go dwa lata)


Maska Cosworth 4x4


Czarne listwy te średniej szerokości z Coswortha


Koła
16-tki OZ Crone


15-tki śnieżynki po renowacji


- Zawieszenie:

Amortyzatory przód - Ford RS regulowane


Amortyzator tył - Ford RS regulowany
PrzedPo

Sprężyny przód i tył - progres, nie wiem co to jest wyciągałem z coswortha, gruby zwój i duże obniżenie
Przed odnowieniem


Belka 7,5 cala z wahaczami z coswortha, stabilizator tył

Stabilizator przód 28mm na poli


Poli na amortyzatory przód i elementy tylne

Piasty przód pod ABS z przedłużonymi szpilkami
Przed Po

Hamulce
Przód 278mm lub chętnie coś większego, jeszcze nie skompletowane

Tył 273mm tarcza

Nowe przewody elastyczne

Pompa elektryczna wraz z całą resztą uruchomionego ABS-u



Przeniesienie napędu
Skrzynia MT75 po wymianie uszczelniaczy

Dyfer 7,5 cala z fabryczną szperą z coswortha

Sprzęgło, jeszcze nie zdecydowano co to będzie

Wnętrze:
Poliftowa deska czarna

Fotele najprawdopodoniej Recaro przeszyte w kolor czerwony

Czarny podłokientik i inne czarne elementy


Czarne boczki w czerwoną kratę


Kanapa dzielona z zagłówkami i podłokietnikiem

Kierownica trójramienna Cosworth która pójdzie w końcu do obszycia


Zaślepka schowka Cosworth

Wyposażenie inne:
Wiązka pełna z ghia lub custom




Elektryczne szyby przód


Elektryczne lusterka z trójkątami pod okna z czarnymi ramkami


Regulowane lampy Bosch przód z dopałem


Wycieraczki reflektorów


Pauza wycieraczek

Regulacja natężenia oświetlenia wnętrza

Ramka Ghia, oświetlenie tyłu


Oświetlenie skarpet

Komputery spalania, dystansu itp wraz z przerobionymi zegarami

zbiorniczek z czujnikiem


Audio:

Radio, ??

Głośniki przód JBL
Gwizdki przy lusterkach JBL ze zwrotnicami


Głośniki tył ??

Może jakaś skrzynia do bagażnika

Nowo położona wiązka pod głośniki, zasilania i sygnały

Inne:

Instalacja sekwencyjna Stag z wtryskami Matix czy tam Magic(zawsze je mylę)


Wskaźniki auto gauge


BOV


Oil catch tank


Nakładki na pedały Sparco
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Lis 2013, 01:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 9 Lis 2013, 22:00   

:jupi: :ok:

Kurde ostatnio widziałem jakieś wzmianki na fejsie a tu już widzę, że ostro idziesz z tematem! :jupi:

Będę bacznie śledzić, bo lubię ścierry! :)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
modell1 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1878
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 9 Lis 2013, 22:45   

:brawo:
Tak trzymać
_________________

 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 10 Lis 2013, 00:33   

Genialne, a za wybór pięciocylindrowego silnika trzeba Cię ozłocić, pięciocylindrówki to genialne silniki, ich dźwięk jest wręcz porażający. Czekam na efekty prac i mam nadzieje filmik z dźwiękiem silnika :ok:
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 10 Lis 2013, 01:28   

Gruuuby projekt <oki> , z ciekawością będę śledził temat :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 804
Skąd: Złotów
Wysłany: 10 Lis 2013, 10:02   

Zapowiada się mega projekt! Amorki rozumiem mają regulacje twardości? (jak w Koni), co do hamulców proponowałbym dać oplocik :)
Będe śledził uważnie :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 10 Lis 2013, 10:45   

Szalony Ty...




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 10 Lis 2013, 11:06   

VAN Garage :D
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Lis 2013, 11:44   

wybór takiego silnika jest z kilku powodów dla mnie oczywisty- mam taki w kaRetce i wiem co się w nim psuje, ile wytrzymuje i jak dobry dostęp jest do wszystkich części. Jedną sierrę z wsadzonym takim motorem już widziałem, siedziałem w niej i wiem jak to się odpycha już przy serii. Sam nie był bym wstanie jako totalny amator coś takiego wymyślić i potem wykonać.
Amorki są regulowane i jest to właśnie oryginalne Koni tylko, że kupione przez forda i przemalowane z ich naklejkami :-P

Graty zacząłem składować w jednym miejscu


trochę popsułem auto:
na razie takie foto pt. "popsuł"




W garażu stare radio zastąpiłem takim nagłośnieniem za słownie 20zł ........gra i dudni na cały dom. już dawno nie byłem tak zadowolony ze sprzętu grającego.


Wracając do auta to korzystając z wolnych wieczorów wyciągnąłem całą wiązkę samochodową co w sumie zajęło najwięcej czasu. Tak jak podejrzewałem centralny zamek to jakiś market więc będę musiał złożyć oryginalny(lubię ten dźwięk zamykającego się centralnego w Sierrach :) ) wyrwałem cały alarm z milionem czujników i pstryczkiem elektryczkiem który starszy pan skitrał pod deską. Do czyszczenia poszły uszczelki drzwi, bagażnika. Zdemontowałem ponadto tylną półkę i ograbiłem z głośniczków pionierka, osłony słupków poszły do paczki.
Pierwsze odświeżenia poszły na zawieszenie.
Amorki tył


Wyczyszczone i odmalowane piasty przód z przedłużonymi szpilkami


Schną amory na przód i sprężyny

a tak wygląda mniej więcej zakurzona i zaśmiecona podłoga

_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 10 Lis 2013, 17:49   

polski gospodarz - zagracił pomieszczenie, zepsuł auto :P
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Lis 2013, 19:10   

tadzias napisał/a:
polski gospodarz - zagracił pomieszczenie, zepsuł auto :P
:yes: :cojest:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 804
Skąd: Złotów
Wysłany: 10 Lis 2013, 20:49   

Stan blacharski po zdjęciach można ocenić za wzorowy, reszta auta wygląda tak samo dobrze?

PS zazdroszczę garażu notw ja muszę kisić się na niecałych 15m^2 :rotfl:
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2013, 21:40   

A ja nie mam w ogóle garażu. Świetna ściera się szykuje notw
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Lis 2013, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
modell1 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1878
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 10 Lis 2013, 23:09   

A audio to dobry polski AMATOR i KOLUMNY Tonsil 40W. Radio mam takie samo w garażu :) :)
_________________

 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lis 2013, 20:03   

muszę się piwa napić .....właśnie wróciłem z rozplątania wiązki

chciało mi się pójść na łatwiznę i kupić w miarę kompletną wiązkę ghia, a wychodzi jak zwykle roboty będzie więcej niż dołożenie wszystkiego do zwykłej, poucinane co się da i gdzie się da bez większego sensu w sumie. Jak już wdepnąłem w taką kupę to pewnie będę lutował chociaż na dziś kopnąłem to w kąt i muszę się z tematem przespać.
Muszę znaleźć jakąś czytelną dla laika rozpiskę całej wiązki.

Wcześniej skręciłem sobie przedni amor w całość
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
gacznik 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lis 2013, 08:31   

Van, trzymam kciuki za projekt! Będziesz montował fabryczny alarm? Ten z diodą na środku deski, czujnikami w zamkach i wkładkach drzwi??
_________________
MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 
 
Artur.k 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Artur
Wiek: 48
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 15
Skąd: Krzczonów
Wysłany: 14 Lis 2013, 10:07   

heh mój pierwszy wózek to taka sierka była :) widzę najzacniejsze aluski do niej przygotowane... powodzenia :)
_________________
są jeszcze 2 x 2.9 24V ze stajni forda :)
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lis 2013, 10:14   

gacznik, obecne dwa alarmy pójdą chyba do kosza, mam jeszcze dwa inne ale nie kosztuje to dużo na allegro i kupię jakieś chińczyki z instrukcją obsługi itp. zrobi się tak jak powinno być ładnie go też wplatając w wiązkę a nie tak jak obecne ....jak się rzuciło na wiązkę tak się przylutuje tu przyklei a tu trochę taśmy ;-| na razie muszę się skupić i tak najpierw na konserwacji nadwozia żeby auto stało mi na kołach
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2013, 22:10   

z dawcy wyrwałem tylne zawieszenie cosworthowe, kompletują się hamulce na tył, przód mam nadal zagwozdkę ale liczę, że coś wyjdzie w praniu :)


trochę poczyściłem i tak to teraz wygląda:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
Ostatnio zmieniony przez Parzych 20 Lis 2013, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 20 Lis 2013, 22:56   

Kurrrna, aż miło popatrzeć w jak dobrym stanie jest buda... <wow> Dasz się karnąć :?: :devil:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 30 Wrz 2024, 17:22
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Ford 2007 RDS piny we wzmacniaczu
Mafios Car Audio i CB 4 25 Lip 2011, 19:40
burdzyk2
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.