[MK3] bezpieczniki od razu przy klemach akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 12:47 [MK3] bezpieczniki od razu przy klemach akumulatora
|
|
|
Po ostatniej przygodzie z palącymi się kablami od strony akumulatora przy klemach zastanawiam się nad zamontowaniem na przewodach idących do skrzynki bezpiecznikowej ( 3 przewody plusowe) bezpieczników. Pytanie moje brzmi jaki tam prąd płynie w każdym z osobnych przewodów, gdyż mój miernik posiada tylko skalę do 10 A i boję się go przyłączyć szeregowo z pojedyńczymi przewodami, gdyż możę się upalić miernik. Ktoś z Was ma zamontowane bezpieczniki w mk3 po stronie akumulatora? Nowe samochody ponoć mają zabezpieczenie główne już po stronie akumulatora a tu sprawę ułatwia fakt iż są trzy przewody główne (plusowe), więc można obciążenie podzielić na osobne chyba max 30 A bezpieczniki ( bo takie chyba są maksymalne samochodowe). |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 16:24
|
|
|
kazi napisał/a: | Nowe samochody ponoć mają zabezpieczenie główne już po stronie akumulatora a tu sprawę ułatwia fakt iż są trzy przewody główne (plusowe), więc można obciążenie podzielić na osobne chyba max 30 A bezpieczniki ( bo takie chyba są maksymalne samochodowe). | Nie tylko nowe - nawet mk4 ma 60A w komorze silnika - oczywiście zalezy to od wyposażenia. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 17:48
|
|
|
kazi, można liczyć że każde 12W w samochodzie to 1A poboru prądu, w Mk1 między akumulatorem a instalacją samochodu wystarcza bezpiecznik 8A (oczywiście obwód rozrusznika niezabezpieczony - tam by był potrzebny taki ze 300A)
Pozostaw obwód rozrusznika i alternatora bez zabezpieczenia (tak jak jest firmowo, na pozostałe przewody zapodaj puszki, wsadź bezpieczniki 5A, a garstkę zapasowych o stopniowej większej mocy trzymaj w aucie, jak Ci wywali 5A to wstaw 7,5A jak i tego wywali to wstaw 10A - w końcu będzie taki że wytrzyma. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 18:51
|
|
|
rozumiem iż bendix i rozrusznik włączają się ze stacyjki i to jest obwód niezabezpieczony a rozrusznik jest zasilany tym grubym kablem co idzie do plusa? a uruchomienie jego zachodzi po przekreceniu stacyjki ( tak sobie myśle pewnie w rozruszniku jest stycznik ) . Dziwi mnie tylko fakt ze taki cienki przewód ok 2,5 mm2 wytrzymuje prąd 30 A szyby tzn mniej pewnie jest pobierane ale ciekawe jak to sie ma do instalacji. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 20:17
|
|
|
Zasilanie rozrusznika (duży i bardzo duży prąd) jest bezpośrednio z akumulatora (taki gruby przewód) włączenie rozrusznika (mały prąd) jest za stacyjki jest to już obwód zabezpieczony i przewód jest cienki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 23:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zasilanie rozrusznika (duży i bardzo duży prąd) jest bezpośrednio z akumulatora (taki gruby przewód) włączenie rozrusznika (mały prąd) jest za stacyjki jest to już obwód zabezpieczony i przewód jest cienki. |
Ahm dzięki tak też myślałem. Joe pamiętasz może jak się robi bocznik do mierzenia dużych prądów? bo mi wypadło z głowy jak to sie obliczało i czy to przystaje do cyfrowych mierników? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 05:36
|
|
|
Dokładnośc może być znikoma, lepiej kupić multimetr dedykowany do samochodu, nie sa dużo droższe od zwykłych. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.