Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Mafios
18 Sty 2015, 21:50
[MK3] Xr2i 8V, 1.3 Szczepan & Essi MK6 2.0 16V Silver To
Autor Wiadomość
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:09   

Żółwik Tuptuś, na przód owszem, ale z tyłu samoregulatory na ząbkach w bębnie były...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 25 Sty 2010, 20:29   

Odi skup się .

Z tyłu są samoregulatory , które pod wpływem zużycia ustawiają SZCZĘKI hamulcowe tak aby były w odpowiedniej odległości do bębna .
Ten samoregulator nie ustawi cylinderka , bo ten jest elementem układu hydraulicznego i cofa się po zdjęciu nogi z pedału hamulca . Aby właśnie cylinderek także pozostał ( w miarę zużywania okładzin i bębna ) przy elementach , które rozpiera , zastosowane są takie prymitywne zawory przepuszczające w jedną stronę( no prawie ) tzn z kulką w środku .

Jak wyjmiesz to z auta i potrząśniesz ( tym cypideuszem a nie głową) to usłyszysz jak w środku lata kulka .

Korektor siły hamowania MUSI być nastawny , jeżłei ktoś twierdzi że siłą bezwładności może go obsłużyć - nie wie o czym mówi .
Mój korektor siły hamowania wyginał przy naciśnięciu pedału hamulca gięte kątowniki 3mm jak miętkiego wafla . To jest hydraulika , a nie origami !
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Sty 2010, 20:51   

Żółw, Ty mądrze gadasz nawet :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 25 Sty 2010, 21:00   

bidżej, - ćwicze kurde czasami , ale tak wogóle to Ci się zdaje :)

Ale zrobiliśmy Fordonowi OT o jakiś pierdołach - sorka .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 25 Sty 2010, 21:27   

no fakt, mądrze gada i nawet zrozumiałem, dzięki Żółw!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 25 Sty 2010, 22:13   

odi, :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sty 2010, 09:17   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
nie wiem , gdzie to było , a gdzie nie było .

To jest prymitywny zawór zwrotny służący do ustawienia tylnuich cylinderków w takiem miejscu aby były zaraz przy szczękach ( które ustawiają przy bębnie samorególatory , te z ząbkami itd )
A to wszytko po to aby pedał nie flaczał w miarę zużywania elementów , ale nic nie ma wspólnego z korygowaniem siły hamowania na tył .

nie jestem jakos do konca przekonany ze to tylko zaworek, kumpel w pugu 205 mial takie same badziewka wkrecone w przewody do tylnych hamulcow, tyle ze on ma z tylu orginalnie tarcze bo to 205 gti, tym samym moim zdaniem odpada teoria ze to blokuje cofanie tloczka bo przynajmniej w tym przypadku dba o to sam zacisk. dodatkowo po wyjeciu tego tyl zaczal mu mocniej hamowac - ale to akurat moze byc rownie dobrze zwiazane z tym ze przy okazji wymienial wszystkie przewody hamulcowe ;)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:48   

no to sie wypowiem: te "zaworki" nie przepuszczają płynu hamulcowego do puki nie wciśnie sie mocno hamulca, chodzi o to żeby tył nie zaczoł wcześniej hamowac niz jest to potrzebne, jak wiadomo przód to podstawa hamowania, co wiecej dzieki tym zaworką mamy równe ciśnienei na obu tylnich kołach co uniemożliwia stawianie auta bokiem przy ostrzejszym hamowaniu. Wiec w jakimś sensie są to regulatory hamowania tylniej osi
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:11   

squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )

Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )

Co do poprawy hamowania - także bardziej bym stawiał na zmianę przwodów :)


Puma - Twoja teoria przypomina taką mówiącą o tym , że jak otworzymy wszyscy na świecie lodówki , to się klimat oziębi i zatrzymamy globalne ocieplenie .

Wiem że sytuacja o jakiej piszesz miałą miejsce , ale tutaj stawiałbym także na coś innego - tym bardziej , że tak jak piszesz głównym problemem było nierówne hamowanie tylnych kół , a nie zbyt silne . Oba zaworki , jakie założyłęś są identyczne , więc może wcześneij koła były źle odpowietrzone ?

ps: Mówiąc po ludzku - ten zaworek jest większy od Twojego mózgu i ma dodatkowo element komplikujący w postaci kulku w środku , ale nie przeceniaj go - w poziomie myślenia jesteście podobni :yes: .

ps2 : Te zaworki pełnią jeszcze jedną ważną funkcję o jakiej nie wspomniałem - poprawiają bezpieczeństwo .
W przypadku rozszczelnienia zacisku , lub przewodu za takim zaworkiem , zawór się zamyka i uniemożliwia wypłynięcie całego płynu ,czyli pozostałą częśćsekcji działa .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:20   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
[
W przypadku rozszczelnienia zacisku , lub przewodu za takim zaworkiem , zawór się zamyka i uniemożliwia wypłynięcie całego płynu ,czyli pozostałą częśćsekcji działa .


znowu ot- moze co lepsze posty wydzielic i wlozyc do jakiegos faq jak juz sie ustali wkoncu po co to ? ale ja tez cos powiem - ogolnie teoria Pumy jest mi bliższa choc Twoja sensowniej napisana :P , a z tym co zacytowalem sie zgodzic nie moge bo jak zmienialem przewody ze zadku w mojej bylej mk3 i cylinderki i szczeki to wlasnie celowo nie przytkalem przewodu co by stary plyn zlac i otco caly plyn zlecial, wiec co mialem te czukiereczek niesprawne? - moze ale niegdy w tej fiescie nie bylo zadnych problemow z heblami a dostawały na torze po dupe bardzo

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:03   

Darek, - jak te zaworki wyjmiesz z auta i ustawisz w odpowiedniej pozycji , to sie nie da dmuchnąć w nie ( tzn są zamknięte ) mogło cuś podejść pod kulkę .
Długo nad tym siedziałęm , zanim mnie taki jeden przekonał do czego toto jest m bo także zakupiłem dwa zestawy tego czegoś jako korektory ,a ostatecznie musiałem inny lepić .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:44   


Zeby takie OT zrobic...
Dzial mechanika albo TM...
_________________

 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:21   

ostatni ot :D
Żółwik Tuptuś napisał/a:
squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )

Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )


tylny zacisk przy wymianie klockow sie wkreca ze wzgledu na samoregulator w postaci specjalnej sruby od drugiej strony tloczka - ona trzyma tloczek od tylu zamiast plynu w momencie kiedy zaciagasz reczny
podobnie w bebnach samoregulator trzyma szczeki zamiast cylinderka przy zaciaganiu recznego i dlatego tez plyn z cylinderkow sie nie cofnie - nie potrzeba tu zadnych zaworkow do tego ;)

i jednak teoria Pumy mi bardziej lezy ;)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:43   

squadak napisał/a:
ostatni ot :D
Żółwik Tuptuś napisał/a:
squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )

Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )


tylny zacisk przy wymianie klockow sie wkreca ze wzgledu na samoregulator w postaci specjalnej sruby od drugiej strony tloczka - ona trzyma tloczek od tylu zamiast plynu w momencie kiedy zaciagasz reczny
podobnie w bebnach samoregulator trzyma szczeki zamiast cylinderka przy zaciaganiu recznego i dlatego tez plyn z cylinderkow sie nie cofnie - nie potrzeba tu zadnych zaworkow do tego ;)

i jednak teoria Pumy mi bardziej lezy ;)


mi tez :P - to juz ostatni :) teraz szlo by to poczyscic i do jakiegos faq wkleic co by wiedzial ktos albo do hyde w zapomnienie :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 27 Sty 2010, 07:06   

Dobra poddaję się :)

Jak założyłem tarcze z tyłu , to te wasze baryłki czukiereczek ,, a korektor z łady tak i tył hamuje proporcjonalnie do przodu .

Zresztą teorię , którą głosicie sam mocno forsowałem , ale dopiero po tym jak się przekonałem że to nie zdaje egzaminu , a Mac Gywer powiedział " a nie mówiłem " dałem się przekonać że jest inaczej .

Zresztą to wszytsko i tak czukiereczek :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 27 Sty 2010, 08:43   

Głąbie nie mówimy o modzie tylko serii, gdy założyłeś tarcze z tłoczkiem to na pewno hamulec był za mocny,

ale generalnie chuuujj tam, jedno jest pewne bez tych zaworków tył kiepsko hamuje :hahaha: :1xf: :1xf:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 6 Mar 2010, 19:06   

sprzątam .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Mar 2010, 15:49   

Jako ze ostatnio jestem zaganiany wiec za specjalnie czasu nie mam... jednak maly UP zrobic moge...
Escort:

Silnik out... a to tylko dla tego ze...

Dalej male przymiarki wstepne...

I juz na gotowo kolektor pod T.



CDN.
PS. Puma ogarnolem temat i to pasuje tylko auto mial dzwona i jakis pijany druciaz to skladal. :hihihi:
Jeszcze blood brothera dawce bede musial obfocic :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Fordon 14 Sty 2011, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 14 Mar 2010, 18:36   

allle karrboon :D
wkuncu bedzie dmuchany :D
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14 Mar 2010, 21:33   

pieknie panie :D

dmuchawce latawce wiatr.... ;) to masz 2,0 ?
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FKP Race & Rally Team
Informacje, zasady dołączenia, ...
trzeci Sport w FKP 23 2 Sty 2018, 19:45
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: Frakcyjny hyde park & przywitania
Małgorza Frakcja warmińsko-mazurska 114 7 Kwi 2015, 13:17
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.