[MK3] Prosze O Pomoc!!! Problem z ladowaniem i Kontrolka ła |
Autor |
Wiadomość |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 20:57 [MK3] Prosze O Pomoc!!! Problem z ladowaniem i Kontrolka ła
|
|
|
Witam Jestem Posiadaczem Forda Fiesty 1.4 z 90r , Autko dobrze sie spisywało do puki , pewnego razu (3dni temu) nie zgasł mi probowałem go odpalic ale silnik wogle nie chciał zakrecic ,po odpaleniu na pycha pojechałem odstawic autko i zostawiłem ten problem do nastepnego dnia . Rano poszedłem do auta a ono miało tak wydojony akumulator ze nawet zegarek sie nie zapalił. Czytałem na forum , i wyczytałem ze to moze byc problem z regulatorem napiec , bo po sprawdzeniu czy ma ladowanie okazało sie iz :
Na niskich wcale nie miał ładowania a na wyskokich juz sie pojawiało
Kupiłem owy regulator po jego wymianie ładowanie na niskich wynosiło az 15V bez obciazenia a z obiazeniem 13 , bo dodaniu gazu 17v bez obciazenia 15v z obciazeniem :( , akus troszke elektrolitu wylał i pozniej miałem ładowanie na poznimie 14v wiec sie ucieszyłem zrobiłem rundke wokoło osiedla po czym zgasło mi radio itd, ledwo do domu dojechałem . teraz nie mam ładowania na niskich ani wysokich Pomocy, Dodam ze kontrolka ładowania nie swieci sie po przekreceniu kluczyka , za to zapala sie gdy niebieski kabel od alternatora łacze z masa, Alternator mam niestety tej firmy monteri manaeli czy jakos tak POMOCY PROSZE :( |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 21:06
|
|
|
http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-11.html
Ponieważ zanim napisałeś trochę poszukałeś (mało dokładnie jednak) i trochę zrobiłeś, zostaje Ci niestety:
Szczotki nie przylegają do pierścieni ślizgowych. - Sprawdzić stopień swobody przesuwania się styków węglowych i ich minimalną długość.
lub
Przepalone uzwojenie wzbudzenia w alternatorze. - Wymienić wirnik.
Do naprawy nie używaj auta bo przy odrobinie pecha zapali Ci się i spłonie, a jak będziesz miał trochę szczęścia spalisz instalacje elektryczną, jak już musisz gdzieś jechać to zdejmij wtyczkę z alternatora (by był niepodłączony) i pamiętaj że na samym akumulatorze długo się nie pojeździ zwłaszcza z włączonymi światłami. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 1 Sty 2009, 15:41
|
|
|
Dzieki A Powiesz mi skad sie wzieło to ładowanie o wartosci az 17V po wymianie regulatora? |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sty 2009, 17:31
|
|
|
Zły regulator, niestarannie założony, uszkodzony itp. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 02:32
|
|
|
uszkodzony to i owszem ale mostek prostowniczy . W tych cudnych alternatorach zmienia się zawsze komplet księżyce z diodami (mostek prostowniczy) plus regulator napięcia razem ze szczotko trzymaczem . Jeśli się tego nie zrobi rozsypuje się zawsze to drugie :( To że dobił do 17V to może być np oznaka tego że sam alternator miał problem w sobie tzn słaba masa regulatora albo zła masa silnika . Albo lekko nadpalony mostek , albo przebita dioda wzbudzenia . Choć akurat w nich diody wzbudzenia umierają najszybciej . Niestety ale magneti powinno produkować żywność tak jak to robi koncern Daewoo . |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 12:56
|
|
|
acha czyli po wymianie mostka prostowniczego moge liczyc na poprawe ?? , acha i czy nowy regulator mogł sie zepsuć ?? Z góry dzieki |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 13:34
|
|
|
raczej przeżył . |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 13:50
|
|
|
a droga sprawa ten mostek prostwoniczy??
moge we własnym zakresie wymienic te diody?? |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
synuś91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:04
|
|
|
Podłącze się pod temat. W mojej fieście 1.1 91r. alternator nie działa, po podłączeniu niebieskiego kabelka od alternatora do masy nie pali się kontrolka od ładowania, żarówka jest na 100% sprawna. Do czego służy takie czarne "coś" na tym kabelku?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:20
|
|
|
Takie czarne coś na tym kabelki to dioda, niebieski przewód idzie do kontrolki, a za kontrolką idzie do +12V po włączeniu zapłonu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
synuś91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:28
|
|
|
to jeśli nie pali się kontrolka po dotknięciu do masy to winy szukać w przewodzie czy w tej diodzie?
Wiesz do którego pinu w liczniku jest wpięty ten przewód |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:44
|
|
|
No kolor przewodu nie powinien się zmienić po drodze, więc to będzie ten niebieski, a jak nie to prześledź po ścieżkach w liczniku, a na temat diody niech się Dioda wypowie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
synuś91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 15:52
|
|
|
dzięki bardzo!!! jutro podłącze mase bezpośredni pod licznik i zobaczę czy się zaświeci. Mogę przyjąć że alternator jest dobry? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 16:22
|
|
|
Jeśli po podaniu masy się nie zapala to wstępnie można przyjąć że jest sprawny, ale bez sprawnej kontrolki może nie lądować akumulatora jak trzeba. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 16:33
|
|
|
Mam jeszcze pytanie czy powodem nie swiecacej sie kontrolki ładowania moze byc uszkodzony mostek prostowniczy >>?? ( po podłaczeniu do masu zapala mi sie kontrolka) |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
synuś91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 16:43
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jeśli po podaniu masy się nie zapala to wstępnie można przyjąć że jest sprawny, ale bez sprawnej kontrolki może nie lądować akumulatora jak trzeba. |
Właśnie wcale nie ładuje jutro sprawdze bezpośrednio przy liczniku i będzie wszystko jasne jeszcze raz dziękuje
p.s jaką muszę zastosować diodę jeśli okaże się że trzeba wymienic przewód ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 20:37
|
|
|
JoeMix Dzieki Ale chodziło mi oto czy po wymianie mostka prostownikowego problem z kontrolka i ładowaniem ustapi
|
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2009, 20:43
|
|
|
Moja czarodziejska kula mówi że nie, ale może się czasem mylić - nie wymienisz się nie dowiesz. (w tabeli nie świecenie się kontrolki nie jest opisane jako problem z mostkiem) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
miki1405
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 17 Skąd: Puck
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 17:17
|
|
|
Podepnę się pod temat.W innym temacie pisałem o podobnym problemie.Kontrolka od akumulatora paliła się cały czas,a ładowanie sięgało 19v...Po poradach JoeMix'a co następuje:Kupiłem nowy regulator napięcia firmy hella,to do alternatora typu lucas..Nie było żadnej poprawy.Zadzwoniłem do elektryka i zaśpiewał mi około 200zł (100 robocizna za regenerację altka i około 100 za części),a że moja kieszeń w tym momencie jest dość płytka więc zdałem się na własne siły...Kupiłem mostek prostowniczy,alternator rozebrałem,wyczyściłem,założyłem nowy mostek.Po złożeniu wszystkiego do kupy i zamontowaniu okazało się,że kontrolka pali się normalnie przy włączonym zapłonie i nie pali po odpaleniu samochodu,czyli ok..Ale ładowanie ciągle blisko 19...:(Teraz już nie wiem co zrobić i gdzie szukać...Nie wiem jeszcze jak dostać się pod chłodnicę,tam gdzie biegnie ten niebieski kabelek,czy muszę wykręcić całą chłodnice??I czy to może być wina kabelka,czy jest on odpowiedzialny tylko za palenie się kontrolki od ładowania??Z góry dziękuję za wszystkie porady... |
|
|
|
 |
|