Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
22 Lut 2014, 18:55
[MK3] McLfan Calypso
Autor Wiadomość
Allmag 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 15 Cze 2009, 15:15   

Nie no ja chciałem taka lotke :głowąwmur:
Jak wymienisz deske daj znać moja też czeka na wymiane ale ja jakos nie mam nadchnienia zeby to robic :-)
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 15 Cze 2009, 19:07   

Wrzucone białe kierunki. Ale zastanawiam się, czy ich nie wywalić z powrotem. Cały przód auta jest idealnie spasowany, bo tu nie była bita nigdy, a jeśli była, to świetnie naprawione. A białe kierunki, to zamienniki i szpara miedzy reflektorami a nimi się zwęża w dół... Nie najlepiej to wygląda.

Doradźcie, co z tym zrobić. :)
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
jarek_m 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 37
Skąd: WrocLove
Wysłany: 15 Cze 2009, 20:38   

Szpara szparą, ale ładnie się komponują te kierunki :yes:
_________________
Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply.
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 21 Cze 2009, 10:46   

Przyszedł czas na polerkę. W ruch poszła Tempo. W końcu zrobiło się czerwono. A w tygodniu zrobię poprawkę z pastą od znajomego z myjni samochodowej, z woskiem. Żeby utrwalić efekt.

Przed:

Po:


Teraz tylko felunek i jest zabawa. :) Możliwe, że za miesiąc wpadną 14'.
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Cze 2009, 16:24   

Cóż, dokonałem rozbiórki wnętrza. Z niektórych rzeczy jestem zadowolony, z innych mniej... Ogólnie podłoga jest od środka prawie że nieruszona złą ręką rudej francy.
- Ogólny widoczek podłogi, zanim o problemach...


No i tu zaczyna się problem. Na zdjęciu niżej widać popękaną podłogę. Przyczyną jest umiejscowienie lewarka tam przy podnoszeniu samochodu. Ślady wyglądają na świeże, więc podejrzewam, że stało się to ostatnio przy okazji wymiany sprężyn.

I tu pytanie do LOYa, lub innej osoby znającej się trochę na blaszkach. Wyczyścić to, zabezpieczyć preparatem antykorozyjnym i zamalować. Ale czy to wystarczy? Czy konieczne będzie połapanie tego spawarką? Poniżej zdjęcie miejsca kilkanaście cm obok, gdzie już wdała się ruda.

I to miejsce od spodu samochodu, dla ułatwienia zadania.


No i teraz progi. Po obu stronach takie roki przy tylnej części drzwi:

Razem z nadkolami i wlewem będzie co robić przed zimą.
Co do nadkoli- jedno już rude od środka... ;-(
A drugie było w pełni profesjonalnie w stodole naprawiane. :9: Przynajmniej tak to mi się wydaje, ze niezbyt fachura to robił...


Także kończąc, bardzo proszę o odpowiedź w sprawie tej popękanej podłogi. :)
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25 Cze 2009, 20:33   

Te pekniecia to nie wina podnoszenia lewarkiem tylko wskutek zgnicia podlogi i naprezen powstalych podczas jazdy, wiekszosc fiest to ma ;)
_________________
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Cze 2009, 14:21   

kolego sprawdź drożność kanalików odpływowych tego dachu. otwórz go i z butelki lej wodę do rynienek. są 4 odpływy i woda powinna natychmiast wylatywać progiem pod drzwiami i za tylnym kołem
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 28 Cze 2009, 18:45   

Marek napisał/a:
Te pekniecia to nie wina podnoszenia lewarkiem tylko wskutek zgnicia podlogi i naprezen powstalych podczas jazdy, wiekszosc fiest to ma ;)


no i zaje*istego zgrzewania blach przez forda ;-| to co masz na zdjęciu zarówno z góry i z dołu to nic innego jak miejsce zgrzewania blach. U mnie w tym samym miejscu wyleciała dziura.najgorsze jest to że temu nie idzie zaradzić bo wilgoć zawsze miedzy dwie blachy się dostanie i robi piękne pruchno. Ogólnie radze każde miejsce chociaż lekko "chwycone" przeczyścić drucianką na wiertarke. pościągaj też te czarne niby wygłuszenie czy co to jest z progów wewnętrznych, bo tam też może kryć się rdza. Ogólnie jestem na podobnym etapie. Po 1 grzebaniu okazało się że mam jedną małą dziurę. Potem jak zacząłem używać więcej siły okazało się że jest nieco gorzej niż przypuszczałem. Najlepiej to chyba zupełnie zedrzeć całe to fabryczne gumopodobne wygłuszenie, tyle że ciężko schodzi. a przynajmniej w miejscach podejrzanych - podniesionych, popękanych itp.
Profil Facebook
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Cze 2009, 19:31   

Peedro, właśnie faktycznie. Tam, gdzie było rudo, gdy dociskałem wiertarką z drutami nagle zobaczyłem trawę... Malutka dziurka, bo malutka (może 2mm x 10mm), ale jednak. Przeczyściłem to jako tako, wydmuchałem resztki rdzy, przeczyściłem benzynką ekstrakcyjną i zapsikałem bitexem. To są moje pierwsze kroki. Tak się dzisiaj zacząłem wgłębiać w to w dziale blacharskim i kiszka. To nie ten preparat, co miałem kupić. Brunox z Bitexem mi się pomylił. ;] Ale i tak dzisiaj to zalałem po raz kolejny. Taką grubszą warstwą. Dziury już nie widać. Więc mokro się robić nie będzie. A kilka miesięcy będzie na uzbieranie większej kasy na spawanie itd. Przed zimą muszę zrobić nadkola i wlew. To i przy okazji to się zrobi. po zimie progi już się pewnie całkiem zdematerializują, więc potem się za nie wezmę.

Na razie si biorę za takie pierdółki na nadwoziu, na pasie tylnym itd. Czyszczę to wiertarką, bitex potem idzie w ruch. Następnego dnia podkład i farba. Ale za jasny kolor dobrałem. Więc potem będzie poprawka drugą, po kupieniu. Niestety, zabrałem się za to tak trochę na wariackich papierach. najpierw rozebrałem auto, a potem się wziąłem za robotę, bez przygotowania... Do zimy musi wytrzymać.
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Cze 2009, 19:47   

LOY napisał/a:
bitex to ostatnie gówno ...jakbym zobaczył puszke bitexu w moim warsztacie to bym zdezynfekował miejsce gdzie stało :fox:

I już wiem, co zrobiłem źle. ;]
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Lip 2009, 18:47   

No więc tak- dzisiaj wymienione zostały wahacze- od razu lepiej. W połączeniu z XRkowymi springami i brakiem luzów jest naprawdę fajnie. :)
Kupione zostały również alumki od Mareczka. Tak to to wyglądało przed grzebaniem w zawieszeniu. :P
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20 Lip 2009, 19:06   

McLfan napisał/a:
No więc tak- dzisiaj wymienione zostały wahacze- od razu lepiej. W połączeniu z XRkowymi springami i brakiem luzów jest naprawdę fajnie. :)
Kupione zostały również alumki od Mareczka. Tak to to wyglądało przed grzebaniem w zawieszeniu. :P
[url=http://img241.images...99d.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img241.images...632.png]Obrazek[/URL]


Potwierdzam, zero stuków i puków ;)
Raczej kupiłeś opony a alu dostałeś prawie gratis :bigok:
_________________
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 20 Lip 2009, 19:49   

teraz jaki kolorek na fele zapodaj
biale albo czarne:)
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Lip 2009, 19:53   

Teraz, to dłuższy czas zostaje tak, jak jest. Brak funduszy. W ciągu 3 miesięcy prawie 2k w auto włożyłem. A w sierpniu praktyki studenckie, czyli 160h pracy za darmo. Bida z nędzą znaczy się szykuje...

Co do propozycji, to prędzej białe. Ale to po remoncie blach i odmalowaniu. Potem może jaki swapik na 1,6. Razem z hamulcami. :devil:

Ale z drugiej strony- podoba mi się spalanie 1,3- niecałe 6 litrów w cyklu mieszanym. :serduszka:
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 20 Lip 2009, 19:57   

McLfan, fele polakierujesz sobie sam
papiur rozpuszczalnik i motip i efekt gwarantowany :)
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20 Lip 2009, 20:20   

Ad@mus napisał/a:
teraz jaki kolorek na fele zapodaj
biale albo czarne:)


Białe bo czarne będą optycznie zmniejszać felgi :P
_________________
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Lis 2009, 18:12   

Tak więc stało się. Fiesta dostała nowe serducho. 1,3i od sowci.

Najpierw wyleciał ten trup z pękniętą już uszczelką pod głowicą...
Postał sobie na pożegnanie koło klapy z RST. <8>

Tak tu jest pusto. :P


A tu już gotowe, prawie, z rakietą w porównaniu do starego...


W czwarteczek jeszcze zostaną przerzucone z mojego starego CPP i krokowy, oraz termostat, ponieważ w czasie jazdy próbnej działał, a w czasie powrotu z Gliwic jakoś mu się zawiesiło. :P Marek, dałeś radę. :D

Dzięki sowa, trzeci i Marek z bratem. :yes:
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28 Lis 2009, 18:46   

Ale tego chlewo-magazynu mogłeś nie pokazywać :zalamka: Gdyby nie niespodziewajki i brak rugcuga czy jakiegoś żurawia poszło by szybciej :-P Niech służy :)
_________________
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 9 Gru 2009, 22:46   

Czas pożegnać się z tą Fiestą i czekać na kolejną. Zdarzył się dość nieprzyjemny wypadeczek, z mojej winy dodatkowo. ;-( Nie do odratowania. Cóż, silnik sowy z powrotem wyjdzie i wróci stary, skrzynia biegów też jakiś złom się wrzuci, fotele, boczki itd też sobie zatrzymam, zawieszenie i auto pójdzie na żyletki. Znajdzie się dobrą budę i powrzuca to, co dobre z mej przestawionej Kochanej. ;-|

Niestety, zdarzają się takie rzeczy. Jakieś kolejne doświadczenia życiowe. Mam nadzieję, że z kolejną Fiestą nie skończy się w ten sposób, zdecydowanie o wieeele przedwcześnie.

http://img338.imageshack.us/i/dsc00557o.jpg/
http://img338.imageshack.us/i/dsc00558v.jpg/
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 9 Gru 2009, 22:49   

dobrze że tobie nic nie jest... a auto - rzecz nabyta... szkoda jej co prawda ale zdrowie najważniejsze...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 14:26
rufffio
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.