Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, odpalanie

[MK3] Problem z odpalaniem - 1.3i
Autor Wiadomość
michone 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 29 Kwi 2009, 14:04   [MK3] Problem z odpalaniem - 1.3i

Sprawa wyglada nastepujaco:
Moja kobieta pojechala 300km do Gliwic, autko bylo ok. Po pierwszej nocy autko nie odpalilo ale po poludniu juz bez problemu odpalilo.
Po kolejnej nocy ledwo krecilo a dzisiaj po poludniu zdechlo calkiem.

Założenia :
- radio wyciagniete
- swiatla wylaczone

Wymienione:
-kable na nowe
- swiece na nowe
- olej na nowy
- filtr powietrza nowy

Co moze byc ?? Narazie szukam kogos kto po sasiedzku (do jutra) by zerknal na miejscu bo jak nie to bede musial jechac te 300km :/

Pozdrawiam i dzieki za wszelkie wskazowki od czego zaczac i na czym skonczyc
_________________
była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 10:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29 Kwi 2009, 17:30   

co to znaczy ledwo krecilo i zdechlo ?

bo jesli rozrusznik kreci powoli to logiczne ze trzeba sie zainteresowac stanem akumulatora i ładowaniem (alternatorem).

jesli rozrusznik kreci normalnie a auto nie odpala, to mozna kombinowac dalej.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
michone 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 29 Kwi 2009, 19:21   

wczoraj rano nie odpalilo (krecilo nie odpalilo)
wczoraj popoludniu odpalilo za pierwszym razem
dzisiaj rano krecilo ale nie odpalio
dzisiaj po poludniu nie krecilo
dzisiaj wieczorem odpalil na pych

-faluja strasznie obroty
-gasnie podczas jazdy

nie wiem czy to wazne ale ostatnio wzkaznik nie pokazywal mi temperatury :/
_________________
była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Kwi 2009, 12:02   

Silnik krokowy. Spróbuj odpalić z lekko wcisniętym gazem - jeśli odpali, to na bank silnik krokowy. Wskaźnik temp nie ma nic do tego - to całkiem osobny obwód kompletnie niezwiązany ani z wtryskiem,ani z zapłonem
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Fornal 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 38
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Kwi 2009, 15:33   

A filtr paliwa?
_________________
wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91
 
 
michone 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 4 Maj 2009, 16:08   

powiem tak :
-nowy akumulator
-ccp wyczyszczony
-krokowiec rozebrany blaszki w stanie idealnym, przemyty
-wszystkie kostki wyczyszczone ze sniedzi

autko nie faluje na obrotach, kobieta pojechala wczoraj do gliwic i dzisiaj rano - K*pa :/

rano nie odpalilo 9krecil jak szalony, po poludniu po kilku próbach z trudem odpalila.

W nocy byla wilgoc wiec gdzies w elektryce jakies szopki.

Mam gdzies druga cewke czy wyczyscic i przelozyc? czy to moze byc wina ? ewentualnie co moge jeszcze zrobic? co wyczyscic co sprawdzic?
_________________
była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Maj 2009, 19:48   

A sprawdzałeś wogóle czy jest iskra na świecach ??

Ja miałem podobny problem, tylko że mi zgasła w czasie jazdy, po 20 minutach odpaliła, działała jeszcze jakieś 3 godziny a później zgasła (znowu w czasie jazdy) i już nie odpaliła. Okazało się że moduł masy nie dostawał, na krótko pociągnąłem minus z aku do odpowiedniego pinu modułu i działało :)


Pozdro :)
 
 
 
michone 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Maj 2009, 12:29   

jak zjedzie na weekend to zamianie cewke zaplonowa, jesli chodzi o ta mase to z kad do kad mam ja pociagnac??
_________________
była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Maj 2009, 14:17   

Najpierw sprawdź czy masz iskrę na świecach, bo jeśli iskra jest to trzeba szukać gdzie indziej :-P

michone napisał/a:
jesli chodzi o ta mase to z kad do kad mam ja pociagnac??


Od wtyczki modułu musisz odciąć jeden kabel (masa jest zazwyczaj brązowa jeśli nie to poszukaj na forum opisu pinów). I do tego uciętego kabla przy wtyczce dolutowujesz inny przewód i ciągniesz bezpośrednio do minusa akumulatora.


Pozdro :)
 
 
 
michone 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Maj 2009, 15:14   

problem o tyle dziwny ze rano jak zimno to nie pali a po poludniu jak sucho i cieplo to pali od razu.

Gdzie jest czujnik temperatury bo wskazówka nie dziala i moze ssania nie wlacza?? sam nie wiem :/
_________________
była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Maj 2009, 19:29   

michone, czujniki na deskę i do komputera są oddzielne. piszesz że jak sucho i ciepło to pali bez problemu, a rano nie chce. ile już jeździsz na tych samych świecach i kablach?

i tak BTW, kolejny przykład na to, że swojego samochodu się nie pożycza, szczególnie kobietom... :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
michone 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Maj 2009, 20:23   

to jej autko :) swiece byly kupione ngk + kable janmor rok temu z tym ze autko od sierpnia zeszlego roku do lutego br nie jezdzilo. Stało w ciepłym garazu z odłączonym aku.
_________________
była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik
 
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2009, 16:21   

Czy moglbym prosic o jakies rady w tym temacie? Mam taki sam problem jak autor tematu, rano sa "Straszne" problemy z odpalaniem a po poludniu jest w miare spoko. Wymienione:
-olej, filtr oleju
-pasek od alternatora
-swiece NGK
-Przewody "Jan Mor"

Help...
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Paź 2009, 15:00   

Gdy auto nie będzie chciało odpalić spróbuj z odpalać z gazem wciśniętym w podłogę. Jak odpali to w moim przekonaniu bedzie to ccp. Wypnij ccp i spróbuj odpalić, dla potwierdzenia mojej teorii.

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 20:25 ]
Przypomniało mi się jeszcze, że jakieś 2 lata temu miałem podobnie z tym odpalaniem. Poprawiło się gdy oddałem alternator do regeneracji musiał robić zwarcie jakieś, a potem całkiem zdechł.
_________________

 
 
 
przemcio 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: włocławek
Wysłany: 12 Sie 2010, 21:29   

Drako napisał/a:
Czy moglbym prosic o jakies rady w tym temacie? Mam taki sam problem jak autor tematu, rano sa "Straszne" problemy z odpalaniem a po poludniu jest w miare spoko. Wymienione:
-olej, filtr oleju
-pasek od alternatora
-swiece NGK
-Przewody "Jan Mor"

Help...


ja mam to samo. jak wyjdzie słonce to dopiero wtedy wiem ze napewno od razu odpali. zmieniłem przewody, cewke,czujnik połozenia wału i temp., pompkie paliwa, krokowiec i nic nie dało.
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 17 Sie 2010, 11:26   

przemcio, sprawdź czujnik temperatury wkręcony pod kolektor wydechowy
_________________

 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Sie 2010, 12:35   

cypis290:
cypis290 napisał/a:
sprawdź czujnik temperatury wkręcony pod kolektor wydechowy
Zazwyczaj czujnik taki jest w kolektorze ssącym... :yyy:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 18 Sie 2010, 19:10   

bojarek, racja przejęzyczenie
_________________

 
 
 
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11 Sty 2011, 20:54   

Opis problemu: Ot wkładam kluczyk, przekrecam, slychać pompkę i odpalam. Kręci, kręci kręci jak wariat rozrusznik i tak może sobie krecić do usranej śmierci akumulatora. Czasem dygnie, czasem nie. Jak dygnie to przypedałuje i zapali. Ale wtedy musze trzymać wyższe obroty aż sie nagrzeje i ustabilizuje, bo jak tego nei zrobie to zgasnie.

Akumulator: nowy
Świece: nowe
Iskra: obecna
Czy paliwo podaje? nie sprawdzałam ale weźcie sobie na logike, bo jak czasem zaskoczy to chyba podaje nie?

Po wymianie czujnika temeperatury cieczy chłodzącej (ten od kolektora dolotowego) oraz wymieniono cewke zapłonową... wyczyszczono mase sztuk 3 ze śniedzi i rdzy.

Czy orientuje sie ktos co może być przyczyną?



EDIT:
Dodam, że tak sie dzieje przy najlżejszym mrozie. PRoblem nie istnieje gdy słupek rteci wskazuje cokolwiek powyżej zera (nawet setne cześci stopni)
_________________
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

F. Dostojewski
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 11 Sty 2011, 21:46   

pół litry denaturatu w bak
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.