Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, odpalanie

[MK3] Problem z odpalaniem - 1.3i
Autor Wiadomość
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 13 Sty 2011, 09:05   

NIe lubie wlewać ulepszaczy w jakiekolwiek otwory samochodu :-)
_________________
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

F. Dostojewski
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 13 Sty 2011, 10:57   

alkohol wiąże wode w PB.
ogolnie lepiej wlać srodek do czyszczenia wtryskow. na kazdej stacji benzynowej dostepny
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20 Sty 2011, 13:55   

NOrmalnie dupa, teraz nawet przy dodatnich temperaturach nie zapala. Kaszle, jakby świece zalane miał. Zawsze przypedałować musze żeby zapalił a potem trzymać wysokie obroty aż sie nagrzeje...

W ogole z tymi obrotami to jest masakra. Jak już uda mi sie ruszyć to gdy zwalniam to jest taki moment jakby zaraz miał zgasnąć.

Denaturatu nie wlewałam.
_________________
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

F. Dostojewski
 
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Wrz 2012, 16:45   

no niestety i ja mam to samo od jakiś dwóch miesięcy, i tak:
a) odpalam, kręci ale nie zaskakuje, to gaz w podłogę, zaskakuje ale pracuje nierówno, po pogazowaniu minutkę na 3-4k obrotów + gaz w podłogę = działa już dobrze, bieg muszę w automacie wbijać z lekkim gazem

1. akumulator nowy, naładowany, --> ok
2. alternator ładuje wg miernika 13,85v czyli działa -->. ok
2. cpp sprawdzałem miernikiem pobieżnie i nie zauważyłem "dziur"
3. krokowiec czyściłem i doginałem 3 miechy temu,
4. styki na akumulatorze i alternatorze ze śniedzi obdrapałem + smar miedziowy,
5. świece muszę sprawdzić, ale po pogazowaniu minutkę na 3-4k obrotów + gaz w podłogę to działa już dobrze, czyli to raczej nie świece
6. z rury leci mnóstwo wody to chyba efekt przedmuchu i gazowania
7. olej stary, niedługo wymiana
8. filtr powietrza w miarę świeży.
9. obroty nie falują

- co zrobię odłączę cpp i sprawdzę uruchomienie zgodnie z waszymi radami,
- przeglądnę świece w poszukiwaniu innego koloru niż szary,
- sprawdzę iskry potem na świecach,
- sprawdzę rurkę mapsensora (poowijam ją taśmą) badałem ją wcześniej i trzyma ciśnienie więc nie ma dziur,
- jak się douczę jak to bym sprawdził kopułkę kabli wysokiego napięcia :) czy tam jakiś syf się nie zalęgł albo wilgoć
- sprawdzę rezystancję czujnika w kolektorze dolotowym tym pod filtrem powietrza lub go odłączę...

i zobaczymy jutro... notw
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Wrz 2012, 17:44   

Może paliwo masz wlane dupowate? :fox:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2012, 19:27   

Kam'ol napisał/a:
bym sprawdził kopułkę kabli wysokiego napięcia
Nie ma takego elementu w Twoim samochodzie, jedynie cewka WN
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Wrz 2012, 20:45   

JoeMix napisał/a:
Kam'ol napisał/a:
bym sprawdził kopułkę kabli wysokiego napięcia
Nie ma takego elementu w Twoim samochodzie, jedynie cewka WN


hmm.. no to odpadnie mi jedna sprawa :) , paliwo hmm... lukoil, bp, shell... to raczej nie paliwo bo po rozgrzaniu śmiga choć na autostradzie mulił troszkę... no przecież to jest jakaś masakra :)

a z waszego doświadczenia ta cewka jest podatna na zamoczenia? bo ostatnimi czasy ciągle padało a musiałem paręset kilometrów w deszczu ostrym zrobić?? i jak to sprawdzić??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2012, 20:53   

Jak auto zaskakuje w miarę dobrze i przerywa i krztusi się zimnie na wolnych, a po dodaniu lekko gazu zaczyna równo chodzić w granicach 1500-2000 obrotów to na 90% wypada iskra na jakimś cylindrze,,, 10% to zła mieszanka dla zimnego silnika.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Wrz 2012, 20:59   

JoeMix napisał/a:
Jak auto zaskakuje w miarę dobrze i przerywa i krztusi się zimnie na wolnych, a po dodaniu lekko gazu zaczyna równo chodzić w granicach 1500-2000 obrotów to na 90% wypada iskra na jakimś cylindrze,,, 10% to zła mieszanka dla zimnego silnika.


{Dziś odłączyłem map sensor (bo mogę) i to raczej nie jego wina bo dalej było źle.}

Dobra to zrobię test świec zobaczymy czy będą szły równo iskry, posprawdzam kable wysokiego napięcia miernikiem.

Pomysł na test paliwa mam taki, wezmę rozpuszczalnik nasączę szmatkę i włożę we wlot powietrza powinien łatwiej zapalić, najwyżej potwierdzi to fakt, że znowu markowe stacje leją szit to dystrybutorów, wezmę próbkę benzyny do zbadania na ilość wody, w wolnej chwili sobie zbadam w domu... dam wam jutro znać co wyszło z planu, dzięki za wskazówki :gitarzysta:
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 9 Wrz 2012, 11:37   

Popsikaj na kable wysokiego napięcia wodą ze spryskiwacza do kwiatów jak silnik będzie uruchomiony. Jak zacznie silnik nierówno pracować to masz przewody do wymiany.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Wrz 2012, 12:48   

Marcinowaty napisał/a:
Popsikaj na kable wysokiego napięcia wodą ze spryskiwacza do kwiatów jak silnik będzie uruchomiony. Jak zacznie silnik nierówno pracować to masz przewody do wymiany.


Dzięki za radę tak zrobię :)

co do wyników pomiarów, które zrobiłem to Panowie i Panie rzecz ma się tak:

1. wykręciłem po jednej na raz świecy, sprawdziłem stan, szczelinę, kolor (prawidłowy szaro czarny lekko czernawy). Nie wkręcając świecy z powrotem uruchomiłem silnik na 3 garach (i tak na każdej):
- bez pierwszej świecy od strony kierowcy (silnik zaskoczyl poprawnie pracował równo (wtryskiwacz podawał dobrą mgłę aż miło było popatrzeć jak tryska z otworu świecy
- to samo w drugiej i trzeciej,
- w czwartej (ta od pasażera) po wykręceniu i odpaleniu zonk, te same objawy co wczoraj, pogazowałem odpalił, wtrysk dobry bo jak zagazowałem to mgła benzyny wystrzeliła pięknie, świeca zdrowa.

Nasmarowałem gwinty świec smarem, podokręcałem dobrze z lekkim oporem do końca, pozasuwałem kable wn, podokręcałem złączki na świeczkach, uruchomiłem silnik i chodzi pięknie bez gazu. Zrobiłem jazdę próbną - bez kłopotów.

Jedyne co mnie zaskoczyło to fakt, że jak dotknąłem osłonki gumowej na jednej ze świeczek to mnie kopnęło, przy obmacywaniu samych kabli nic mnie kopnąć nie chciało.

Co do alternatora to podłączyłęm miernik podczas jazdy do gniazda zapalniczki i sczytywałem pomiary, bez odbiorników 14,01V, na samych światłach 13,85V, światła + wentylator na max - 12,80V - 13,33V

i co Wy na to? :bigok:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2012, 13:05   

Kam'ol napisał/a:
Jedyne co mnie zaskoczyło to fakt, że jak dotknąłem osłonki gumowej na jednej ze świeczek to mnie kopnęło, przy obmacywaniu samych kabli nic mnie kopnąć nie chciało.
No to jest przebicie i to co dotknąłeś to do wymiany się nadaje,,, zwłaszcza że zimna idzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Wrz 2012, 17:22   

hmm... dokładnie, może to ta osłonka gumowa sparciała, chociaż jest miękka i nie wygląda na pokruszoną... a jednak przebija..., pytanie czy one też powinny być izolatorem?

jak tak to mam syf i trzeba będzie kupić np takie?

takie kupić?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Wrz 2012, 21:46   

Kam'ol napisał/a:
pytanie czy one też powinny być izolatorem?
Całość sekcji WN powinna byc skutecznie odizolowana,,, bo prąd ucieka najkrótszą drogą, niechętnie pokonując odstęp między elektrodami świecy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Wrz 2012, 13:19   

Dziś przyjechałem 160 km, zgodnie z radą, na parkingu, wziąłem spryskiwacz nastawiłem na mgłę i pryskałem na wiązki wn, pryskałem, pryskałem z 2 minuty i... NIC... :) silnik pracował równo nie cudował... :jupi: , fifa chyba się skapnęła, że jestem na nią zły to za karę spaliła mi tylko 6,3/100km :jupi:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.