Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:46 |
[MK5] Czy można wyczyścić pedał gazu elektroniczny ? |
Autor |
Wiadomość |
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 17:28 [MK5] Czy można wyczyścić pedał gazu elektroniczny ?
|
|
|
Czy ktoś z Was rozbierał to utrojstwo? Co tam siedzi w środku - ścieżki jak w zwykłym potencjometrze? Jeśli tak to być może da się to wyczyścić i "przesmarować".
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 21:01
|
|
|
jeśli potencjometr to tak jak pozostałe - wymienia się! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 07:49
|
|
|
odyniec napisał/a: | jeśli potencjometr to tak jak pozostałe - wymienia się! |
nie zawsze
chyba nikt tego u nas nie rozbierał, więc jak Ci szwankuje to możesz spróbować go rozebrać i będzie wiadomo jak jest zbudowany i ewentualnie go reanimować w jakiś sposób. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 18:39
|
|
|
Udało mi się go wymontować.
Niestety nie udało mi się wydłubać zaślepki zaznaczonej poniżej
nie chciałem nic połamać, bo przecież nie mam w zapasie nowego pedału. Wyczyściłem wszystko na ile się dało i w szczeliny wpuściłem WD-40, rozruszałem go i zamontowałem. Na razie działa, ale czy dobrze to się okaże dopiero za jakiś czas. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 18:54
|
|
|
zamiast wd popsikałbym preparatem kontakt-pr ewentualnie kontakt-s |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:05
|
|
|
Marcin napisał/a: | zamiast wd popsikałbym preparatem kontakt-pr ewentualnie kontakt-s |
dokładnie bo nie było to dobre posuniecie psykać wd, ja raz tak zrobiłem to było jeszcze gorzej |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:55
|
|
|
No niestety 'kontaktu' nie posiadam i nie miałem w planie dzisiaj się za to brać. To była chwila - robię dzisiaj ( nie czekając na wolny dzień ) i już. Na styki w kostce elektrycznej zapodałem wazeliny technicznej, chociaż przypuszczam, że lepiej byłoby się dobrać do tych ścieżek w środku, no ale. Zobaczę za jakiś czas czy znowu zacznie "głupieć" pedał.
A może ktoś z Was już miał takie objawy? Będzie trochę czytania !
Zdarzyło mi się to jakieś 3 x. Na dłuższej trasie jadąc ze stałą prędkością 100-120 km/h wjeżdżam do miasta i trafiam na czerwone światło. Zatrzymuję się i wszystkie samochody dookoła ładnie sobie pyrkają a mój wyje! Obroty 2 000 - 3 000 rpm. Podnoszenie pedału nogą nic nie daje bo jest on w górnym położeniu. Ale właśnie w ostatnią niedzielę znów mnie to dopadło. Złapałem pedał ręką i zacząłem nim ruszać we wszystkie strony. W pewnym momencie obroty zaczęły spadać ale jak pech to pech - zapaliło się zielone światło. Nie chciałem robić korka na światłach, więc ruszyłem nie czekając aż obroty spadną do ok 850 rpm.
Na 99% obstawiam właśnie, że to pedał gazu. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 20:31
|
|
|
grzeste napisał/a: | Na 99% obstawiam właśnie, że to pedał gazu. | A ja na 99% stawiam element wykonawczy a nie sterujący, skoro pedał wraca na "normalne" położenie po zwolnieniu nogi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 20:58
|
|
|
JoeMix napisał/a: | grzeste napisał/a: | Na 99% obstawiam właśnie, że to pedał gazu. | A ja na 99% stawiam element wykonawczy a nie sterujący, skoro pedał wraca na "normalne" położenie po zwolnieniu nogi,,, |
A możesz mnie oświecić co jest elementem wykonawczym? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 07:26
|
|
|
Nie wiem, nie grzebałem pod maską mk6, jakiś silniczek pewnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 07:44
|
|
|
Joe usterki elektronicznego pedału gazu są nagminnym problemem, więc Twoja teoria jest raczej błędna. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 09:30
|
|
|
Marcin, ale to chyba w Toyocie
Nie wiem, nie znam konstrukcji pedału z Mk6, logicznie rzecz biorąc to potencjometr, i element wykonawczy ustawia się tak jak potencjometr, więc jak naciśniesz i puścisz, a element wykonawczy nie wróci w położenie spoczynkowe, to albo zacina się element wykonawczy albo potencjometr, tylko ze pedał podobno wraca na "0", a nie da rady żeby dźwignia wracała na "0" a wartość oporu pozostała jak przy naciśnięci, chyba ze by to było mechaniczne uszkodzenie i wtedy czyszczalnie nie pomoże,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 09:47
|
|
|
Mówimy cały czas o MK5.
Znalazłem wnętrze, ale to nie z MK5:
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 10:11
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Marcin, ale to chyba w Toyocie |
poczytaj o użeraniu się z elektronicznym pedalem gazu w fordzie, a wtedy pogadamy.
JoeMix napisał/a: | Nie wiem, nie znam konstrukcji pedału z Mk6, logicznie rzecz biorąc to potencjometr, i element wykonawczy ustawia się tak jak potencjometr, więc jak naciśniesz i puścisz, a element wykonawczy nie wróci w położenie spoczynkowe, to albo zacina się element wykonawczy albo potencjometr, tylko ze pedał podobno wraca na "0", a nie da rady żeby dźwignia wracała na "0" a wartość oporu pozostała jak przy naciśnięci, chyba ze by to było mechaniczne uszkodzenie i wtedy czyszczalnie nie pomoże,,, |
gdy masz przerwe w obwodzie ścieżki potencjometru z jakiegokolwiek powodu to komputer potrafi głupieć i powodować np podwyższone obroty itd. więc jeśli nie jest to jakieś mechaniczne uszkodzenie ścieżki oporowej to idzie to zreanimować tak jak to jest w przypadku cpp. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 16:01
|
|
|
Dobra laski, a czy 1.8DI posiada coś takiego jak booster? Bo objawy jak w 1.8TD przy dziurawych membranach |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 17:44
|
|
|
Tzn? Mam sobie poszukać w tym temacie czegoś tak? Ale co ja mam tam szukać? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 17:53
|
|
|
Piąte zdjęcie od góry. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 18:36
|
|
|
Ale ja wiem jak wygląda mój silnik. Nie wiem jednak czy DI z 2000 roku to identyczna konstrukcja czy nie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|