[MK3] Żarówka - pytanie techniczno-metodyczne |
Autor |
Wiadomość |
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 20:23 [MK3] Żarówka - pytanie techniczno-metodyczne
|
|
|
Witam, posiadam fiestke mk3 z 92 roku (1.1i), spaliła mi sie zarówka od swiateł mijania/długich. Mój problem jest taki, że nie umiem sie do niej dostać... Tą mniejszą na dole wyjmuje bez problemu, odpiecie kostki i przekręcenie. Natomiast w tej większej to odpinam kostke, zdejmuje tą gumową osłonke i widze 3 blaszki od kostki na metalowym trzpeniu otoczone plastikowym pierścieniem. Domyślam sie ze wsrodku jest gniazdo z zarówką, tylko pytanie jak mam to wyjąc ?Próbowałem tym kręcic w prawo i lewo i nic, wyciągnąc do tyłu też sie nie da. Nie chce drzeć na siłe zeby czegos nie ułamac, jak to wyjąc? Wiem, ze głupie pytanie ale słaby ze mnie majster więc wole głupio zapytać niz głupio coś popsuc |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 20:34
|
|
|
Powinny tam być takie dwa sprężynujące "druty" które trzymaja zarówkę i zahaczone sa o takie ząbki,nic wiecej :yyy: |
|
|
|
 |
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 20:38
|
|
|
To w takim razie jak w takim normalnym przypadku wyjmuje się zarówke? Bo są dwie takie zawleczki jakby, przeciwległe do siebie, a między nimi własnie ten trzpień z blaszkami do kostki. To tymi zawleczkami cos mam zrobić? naciskac sie? obracac? pieścic czule?
Może byłby ktoś tak dobry zamieścic fotke od siebie albo gdzieś z internetu od środka jak to wygląda, bo moje lampy nie są fabryczne ani oryginalne forda, byc moze mam cos kosmicznego :o |
Ostatnio zmieniony przez Miner 20 Lip 2009, 07:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 20:51
|
|
|
no dokładnie,te zawleczki odhaczyć i zarówka powinna wyjśc,a jak chcesz to i popiecić je możesz czule Pozdrawiam |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 20:54
|
|
|
Moze przyrdzewiały ci ciutkę po czasie te zawleczki i sie zapiekły troszkę |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 21:20
|
|
|
 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 21:31
|
|
|
Łoooojeeezuuu,nieee allle wypracowanko, gdzies Ty to znalazł Mix :yyy: Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 21:39
|
|
|
Fotka z instrukcji obsługi mk2 ale żarówka i sposób montażu ten sam. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 21:46
|
|
|
Oki dzieki, jutro powalcze |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 22:48
|
|
|
to znaczy że w międzyczasie zmieniła się technologia montażu żarówki w lampie? u mnie w mk3.5 zamiast drutów sprężynujących jest blaszana wytłoczka którą trzeba obrócić o 1/8 obrotu i wyciągnąć |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 23:46
|
|
|
Miner, ciekawe czy dłużej pisałeś swojego posta niż ona wymieniała żarówkę |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 06:44
|
|
|
bidżej napisał/a: | to znaczy że w międzyczasie zmieniła się technologia montażu żarówki w lampie? u mnie w mk3.5 zamiast drutów sprężynujących jest blaszana wytłoczka którą trzeba obrócić o 1/8 obrotu i wyciągnąć | Też żadna nowość - zerżnięte z mk1 - w taki sposób mocowano żarówki R3 w jednym autku tak mam |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 10:33
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Też żadna nowość - zerżnięte z mk1 - w taki sposób mocowano żarówki R3 w jednym autku tak mam | ok, ale co mnie dziwi to to, że w jednym modelu auta są różne sposoby. jak dotąd miałem w rękach 4 różne lampy Carello od mk3 i wszystkie miały obrotowy pierścionek zamiast drutów. no chyba że te druty są w lampkach nie-ori... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 10:38
|
|
|
ja mam fieste z 92 i mam tak samo jak bidżej,
ale szczeze nie dziwie sie ze sa 2 rodzaje jak do tego samochodu wszytkiego jest po kilka rodzaji np lika recznego, pomy chamulcowe, a nawet drązki kulowe itd |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 11:42
|
|
|
Cytat: | ok, ale co mnie dziwi to to, że w jednym modelu auta są różne sposoby. | Możliwe ,że w manualu sa druty tylko,ja miałem jakiś czas (zastępczą) el i był pierścionek,teraz sobie przypominam-fakt |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 11:46
|
|
|
do tej pory leży u mnie manual Carello - a w nim pierścionek, więc to chyba nie kwestia manual/elektryka. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 12:50
|
|
|
bidżej - żeby było śmieszniej, to w mk5 też są takie właśnie druty |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 13:32
|
|
|
W drugiej lampie byly takie druciki jak na obrazku, rozebrałem bez problemu wiec chyba taki glupi nie jestem jak mi sie wydawało Natomiast do tej pierwszej z którą był problem to uporalismy sie z kolegą, wymieniłem zarówki i dalej nie świeci, takze stracilem tylko 25 zł. Wyjęta i podłączona słabiutko świeci, ale po włożeniu do lampy jak sie stanie pare metrow przed autem to nie widać wogóle, tylko postojówke... Nie znam sie kompletnie na elektronice i nie bede tam dłubał, a nie mam kogo o pomoc poprosić :( Trudno, samochód bedzie stał na parkingu. Dzieki za rady. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Lip 2009, 14:20
|
|
|
Miner napisał/a: | Wyjęta i podłączona słabiutko świeci |
Miernik w dłoń i sprawdź jakie masz napięcie w kostce |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|