Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

licznik mk4 do mk3 wskaznik temp i paliwa?
Autor Wiadomość
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 18 Mar 2008, 15:06   licznik mk4 do mk3 wskaznik temp i paliwa?

nie wiem do których pinów podpiąć wskazniki te ile powinny mieć przewodów, schemat na forum nie do końca się zgadza może ktoś potrafi z fotki mi podpowiedzieć gdzie mam podpiac to moje zegary kosc mam wniej pin 10 niby ktory to jest do obrotomierza ale zato niemam 9 i 11 i obrotomierz jak podpiąc albo jak sprawdziś czy mam instalacje do obrotomierza
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Mar 2008, 19:09   

ja robiłem zgodnie z tym schematem i mi wszystko działa (prawie wszystko bo wskaźnik od paliwa oszukuje) :

http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html

pozdro
_________________
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 18 Mar 2008, 19:50   

u mnie ręczny był na pinie 8 i niewiem co z temp i paliwa i obrotkiem. ile pinów do obrotka i ile do temp i paliwa?a śa te ramki przetlumaczone gdzieś z tej strony http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html a dokładniej ta Mk3 clocks NON AIRBAG tu chodzi chyba o fieste mk3 bez airbag no ja mam taka ale mam deske nowa z airbagiem
Ostatnio zmieniony przez sebadelta 18 Mar 2008, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18 Mar 2008, 19:57   

Masz tą angielską stronę podaną wyżej wszyscy robili według niej i wszystkim działa więc przyjrzyj się dokładnie tam rozpisanym pinom i będziesz wiedział wszystko.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 18 Mar 2008, 20:07   

no własnie tam sa kolory ale ja wyjmowalem w nowych kosciach piny wiec kolory mam inne chyba ze te w aucie się zgadzają ale u mnie nie ma pinu 7 i 9 zato jest 10 niby do obrotomierza jest on
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18 Mar 2008, 20:29   

sebadelta napisał/a:
no własnie tam sa kolory ale ja wyjmowalem w nowych kosciach piny wiec kolory mam inne chyba ze te w aucie się zgadzają ale u mnie nie ma pinu 7 i 9 zato jest 10 niby do obrotomierza jest on


No to by sie zgadzało bo 10 to Rev-counter czyli obrotomierz
7 to ABS a tego w fofce nie masz czyli u ciebei nie było
Tylko że reczny powinien byc na 9 pinie a ty piszesz ze miales na 8 nie pomysliles sie?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Mar 2008, 21:00   

Jeśli chcesz żeby Ci sprawdzić czy masz przewód do obrotka to zrób zdjęcie wtyczki od z kablami, a nie zegarów.

Zegary mk3 :
1 - kontrolka oleju
2 - kontrolka ładowania
3 - wskaźnik temperatury
4 - wskaźnik paliwa
5 - masa (-)
6 - + 12 V
7 - ABS
8 - ręczny
9 - świece żarowe (diesel)
10 - obrotomierz
11 = 5 masa (-)
12 - kontrolka świateł drogowych (długie)
13 - podświetlenie tablicy
14 - kontrolka kierunków
15 - kontrolka kierunków

Musi się zgadzać bo właśnie sprawdziłem z moim starym licznikiem.

Zegary mk4:

Biała kostka:
1 - + 12 V
2 - kontrolka rezerwy paliwa (nie podłączamy)
3 - kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwacza (nie podłączamy)
4 - świece żarowe (diesel)
5 - masa (-)
6 - wskaźnik paliwa
7 - wskaźnik temperatury
8 - ręczny
9 - ABS
10 - masa (-)
11 - kontrolka świateł drogowych (długie)
12 - podświetlenie tablicy

Niebieska kostka:
1 - kontrolka kierunków
2 - kontrolka kierunków
3 - kontrolka otworzonych drzwi (nie podłączamy)
4 – kontrolka kontroli trakcji (nie podłączamy)
5 - (nie podłączamy)
6 - kontrolka poduszki powietrznej
7 - kontrolka ładowania
8 - obrotomierz
9 - masa (-)
10 - kontrolka oleju
11 - (nie podłączamy)
12 - (nie podłączamy)

Tylko weź pod uwagę że numeracja pinów w liczniku od mk4 nie jest "w tą samą stronę" na obu kostkach, na białej 1 jest na dole a 12 na górze, a w niebieskiej jest odwrotnie.

pozdro
_________________
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 18 Mar 2008, 21:35   

oto wtyczka pin 10 jest
nierozumiem tego pina mk3 5 masa i 10 masa trzeba je poląnczyć razem ?
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Mar 2008, 21:59   

Rozumiem ze chodzi Ci o piny mk4. Mozesz je połączyć dla pewności, chociaż o ile dobrze pamiętam to te ścieżki powinny sie łączyć. Dla pewności je połącz.
_________________
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 18 Mar 2008, 22:22   

nie chodzi mi o mk3 napisałeś tam pin 5 masa i pin 11 też masa
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Mar 2008, 22:35   

To znaczy ze pin 5 od mk3 musisz podłączyć do wszystkich pinów w mk4 opisanych przeze mnie jako masa.
W mk3 masa jest podpięta tylko pod 5, 11 nie jest podłączona kablem bo łączy sie z 5 pinem ścieżkami. Popatrz na licznik mk3, nad żółtą kostką bedzie złota pozioma ścieżka. Jeśli ściągniesz ten żółty plastik (kostka) to zobaczysz ze te ścieżki sie łączą.
_________________
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 18 Mar 2008, 22:45   

czyli pin5 mk3 pod mk4 pin5 i10 i niebieska kość 9 te wszystkie piny połączyć
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Mar 2008, 22:49   

Dokladnie tak.
_________________
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 18 Mar 2008, 23:01   

pokompinuje jutro jak zdąze .a widziś na tym zdjęciu modul edisa bo niewiem czy mam go ?
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Mar 2008, 23:18   

Tutaj masz opisane co jest co:

http://www.fiestaklubpols...&highlight=edis

Patrząc na zjęcie to z lewej EDIS (ta duża wtyczka z kablami), a z prawej mapsensor (wchodzi do niego od spodu taki wężyk i mała wtyczka).

Ale jak masz pin 10 w mk3 to na 100% masz podłączenie pod obrotek i jeśli twoja fiestka jest z 1991 to na mój gust na 90% będziesz musiał sie pobawić z rezystorami, bo obrotomierz będzie Ci oszukiwał. U Ciebie powinien chyba pokazywać obroty o połowę za małe = 500 zamiast 1000. Mogą być też dwa razy większe, czyli 2000 zamiast 1000, albo będą prawidłowe, co byłoby najlepszym rozwiązaniem.

No dobra nie będę Cię już bardziej straszył.

Pozdro i powodzenia.

P.S. Po co zakładasz kilka tematów pod rząd, skoro wszystkie tyczą sie tego samego zagadnienia? Wystarczyło założyć jeden uniwersalny temat i dopisywać pytania w kolejnych postach, a tak to trochę zapanował bałagan. jak sie szynszyl zorientuje "to będzie buba".
_________________
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 19 Mar 2008, 09:54   

otworzylem licznik i za obrotomierzem znalazlem niebieskie pokrętlo do czego moze być?
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Mar 2008, 10:11   

To pokrętło to potencjometr do kalibracji obrotomierza, czyli jak masz niewielkie przekłamania to możesz nim poprawić, ale nie wiem jaki jest jego zakres. Być może dzięki niemu byłbyś w stanie wyregulować przekłamania jakie opisałem powyżej, ale nie wiem czy wystarczy.
_________________
 
 
 
sebadelta 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: radom
Wysłany: 21 Mar 2008, 12:16   

byłem u elektryka i nic powiedzial ze obrotomierz popsuty mam, ale mi sie zdaje ze nie umiał podłaczyć zrobił mi podświetlenie deski połączył pin 5 z 11 na bialej kosci i niby temperature ale zle.wiec dalej kompinuje z wskaznikami paliwa i temp .obrotomierz niby sprawdzil pin 10 ze jakiśimpuls idzie wiec sprobóje inną deske podlączyć .i jeszcze jedno muwi ze mam kontrolke do świec żarowych czyli to moze znaczyc ze deska jest od disla?czy poprostu od sportowej wersji fiesty.i jeszcze pytanie jak sprawdziś czy obrotomierz jest dobry?
 
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 21 Mar 2008, 15:50   

Jak masz licznik od disla i pakujesz do benzyny to obrotek raczej nie bedzie dział !
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
buczekpan 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Mar 2008, 17:42   

Marcinus napisał/a:
Jak masz licznik od disla i pakujesz do benzyny to obrotek raczej nie bedzie dział !


Mogę zapytać skąd taki wniosek?
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.